• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.451 actors
  • 9.376.793 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Look closer ...

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik heb ze denk ik alle 3 4 keer gezien, maar raak ze wel bue. Ligterlijk overgewardeerd.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

serpico wrote:

Look closer ...

Aah, de tagline van American Beauty. Daar word ik dan ineens weer vrolijk van

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Het rare van LotR is bij mij dat ik de films altijd weer even moet zien om er achter te komen hoe briljant ze zijn. Vaak heb ik eraan gedacht hun cijfers een half punt te verlagen, maar laatst zag ik de Fellowship weer opnieuw en heb weer volop genoten en me laten verbazen over al het moois dat de film te bieden heeft. Die 4,5* blijven lekker staan

Nu kan ik me ook opnieuw niet meer voorstellen dat ik ze echt leuk vind, zulke ONTZETTEND langdradige films die geeneens zo heel bijzonder zijn geschreven, maar vanaf het moment dat ik de DVD er weer instop word ik toch weer helemaal ingepakt door het avontuur. En dat is het ook, een groot avontuur. Als je er helemaal in kunt zitten begrijp je het, als dat je niet lukt zul je het wel nooit begrijpen denk ik.

Bij mij is Harry Potter een filmreeks waarbij ik maar niet kan begrijpen waarom iedereen ermee wegloopt. Misschien dat ik die films ook niet begrijp omdat ik er niet 'in' kan zitten, maar ik vind dat echt fantasy beneden niveau.

Keutul

• 299 messages
  • 1120 votes

serpico wrote:

Nee, het zijn gewoon de meest fantastische films die je je kunt voorstellen, kijk maar eens goed.

Ik heb goed gekeken, en wel op groot scherm in de bioscoop. De films hebben mooie beelden, maar verder erg langdradig en saai. Vooral de laatste, het was de enige film in mijn leven waarbij ik weg wilde lopen uit de bioscoop, zo saai, langdradig en nietszeggend vond ik het. Vooral het laatste uur.

Heb je ook een argument of een reden waarom je deze films zo fantastisch vind? Of is het meer een gevoel? Vertel het me want ik begrijp werkelijk niet waarom zoveel mensen die film zo overwaarderen,

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Allebei eigenlijk, check en check.

Keutul

• 299 messages
  • 1120 votes

Ik zie daar alleen de film staan, is het je bedoeling dat ik je berichten hier tussen ga zoeken....?

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik heb een linkje gemaakt naar mijn berichten. Werkt dat bij jou niet?

Keutul

• 299 messages
  • 1120 votes

Nee die werkt niet, ik kom uit bij de film zelf.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Top tien:

1. The Matrix

2. The Silance of the Lambs

3. Seven

4. Pirates 1

5. Pirates 2

6. 2001: A Space Odyssey

7. Memento

8. Psycho

9. Bin-jip

10. Minority Report (Man on Fire kan ook)

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

Shooter (2007) vind ik erg overgewaardeerd.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Bij Corpse Bride zijn de negatieve recensies opvallend zeldzaam, en dat terwijl ik de film echt waar-de-loos vond. Zelden zo'n stukje prut gezien zelfs. En dan een gemiddelde van 3,62!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

serpico wrote:

Bij Corpse Bride zijn de negatieve recensies opvallend zeldzaam, en dat terwijl ik de film echt waar-de-loos vond. Zelden zo'n stukje prut gezien zelfs. En dan een gemiddelde van 3,62!

Volgens mij ben je in de war met deze film.

Anders ben je gewoon niet meer te redden

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Corpse bride lijkt mij ook niks, heb hem hier nog liggen. Misschien dat ik je dus een beetje uit de brand kan helpen.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

serpico wrote:

Je bent wel op de hoogte van de wijze waarop deze film gemaakt is? Je kan het spuuglelijk vinden, maar je moet toch tenminste wat respect hebben voor het uitstekende vakmanschap van de stop-motion animatoren

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Volgens mij ben je in de war met deze film.

Anders ben je gewoon niet meer te redden

Ik zou die film zomaar eens beter kunnen vinden dan Corpse Bride vrees ik ...

En Gizzman, ik wist niet dat het stop-motion was! Ik dacht dat het allemaal animatie was (wat al genoeg zegt aan respect, niet? ). Niet dat dat veel verandert, ik vond al die poppetjes maar lelijk en inspiratieloos vormgegeven, met veelal ook nog een houterige indruk. En bovendien vreselijk saai. Alles is zo vlak en meer van hetzelfde in die film, bah. Zonet weer een stukje gekeken, maar ik werd slechts in mijn mening gesterkt - waardeloos. Neem de scène in het bos, dat shot van al die bomen. Echt oersaaie rechte sprieten die er allemaal hetzelfde uitzien. Spuuglelijk indeed .

Frankeermachine

• 988 messages
  • 6608 votes

Novecento

Bin-Jip

Hooligans (zeer overgewaardeerd)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11913 messages
  • 5318 votes

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

serpico wrote:

Neem de scène in het bos, dat shot van al die bomen. Echt oersaaie rechte sprieten die er allemaal hetzelfde uitzien. Spuuglelijk indeed .

Mja kijk zoiets vind ik dan weer prachtig. Smaken verschillen enorm zullen we het maar op houden

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Dat soort dingen deed mij vreselijk denken aan een goedkope 2D-film die heel graag 3D wil zijn. Het stond mij in ieder geval allemaal vreselijk tegen, maar dat is zeker een kwestie van je smaak.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

ik snap de Die-hard 4 stemming niet helemaal.

Vind dan niemand deze film veel en veel te ver gaan?

Or am i getting too old for this shit....

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

Erwinner wrote:

ik snap de Die-hard 4 stemming niet helemaal

Ik ook niet. Mag niet eens in de schaduw staan van de drie voorgangers wat mij betreft.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Fijn om te horen.

Ik vind het niet erg als een matige film hoog gewaardeert is.

Maar deze Die hard was echt een verschrikking voor mij.

Wilde hem halverwege uitzetten, toch maar afgekeken om te kunnen

bevestigen dat ik hem toch uit had kunnen zetten.

Tja, daar schoot ik dus achteraf weinig mee op!

Wat een vreemd woordje eigenlijk.

Ik schiet op

Ik schoot op.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

En wat dacht je van Blood Diamond, de zoveelste variant op het protest op kolonies en hun wanpraktijken? Vreselijke en extreem melige scènes. Het einde waarin de hoofdrolspeler heel dapper zijn dood te gemoed gaat, begint stilaan men keel uit te hangen. Zie je in veel Hollywoodfilms tegenwoordig, denken ze dat ze hiermee gedurft over komen ofzo?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Hmm, die staat nog hoog op mijn nog te kijken lijstje.

Jisraw

• 115 messages
  • 192 votes

Fight Club is behoorlijk overgewaardeerd. Hetzelfde geld inderdaad voor Shooter, wat een 12 in een dozijn film. Fight Club is misschien wat origineler en ik vond het begin met die praatgroepen ook leuk bedacht, maar toen hij Durden tegen kwam ging de film bergafwaarts..

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

Fight Club is een topfilm De hele Lord of the Rings triologie is verschrikkelijk overgewaardeerd naar mijn mening. Al moet ik toegeven dat ze toe zijn aan herziening, maar de speelduur en slechte herinneringen zetten er niet bepaald haast achter.

Jisraw

• 115 messages
  • 192 votes

Ik vind LotR dan weer prachtig, misschien niet zo diepgaand, maar cinematografisch gezieen een juweeltje! Ook is de timing in de films perfect, daar moet je bij een herziening maar eens opletten. Ook het verhaal is natuurlijk prachtig. Zeker niet overgewaardeerd naar mijn mening . Blood Diamond is inderdaad ook overgewaardeerd, te moralistisch en het einde is TE hollywood.

Jisraw

• 115 messages
  • 192 votes

Ericinho wrote:

silence of the lambs...

Maar Silence of the Lambs... jongens... zelden is een film zo overgewaardeerd. Een plot waar tractorband-formaat gaten in zitten, matig acteerprestaties (op Hopkins na dan) en verder een behoorlijk voorspelbaar verhaal. Niets bijzonders derhalve. Nee, hier zitten jullie toch alemaal behoorlijk fout hoor

Agree! Hopkins speelt geweldig, maar de film is vergeleken met het boek echt een gatenkaas..

Jisraw

• 115 messages
  • 192 votes

veron35 wrote:

Top tien:

1. The Matrix

2. The Silance of the Lambs

3. Seven

4. Pirates 1

5. Pirates 2

6. 2001: A Space Odyssey

7. Memento

8. Psycho

9. Bin-jip

10. Minority Report (Man on Fire kan ook)

1. Disagree.

2. Agree

3. Disagree.

4. Hmm, twijfel Pirates 1 is tenminste nog origineel . EN met een geniale Johnny Depp.

5. Disagree

6. Dikke disagree. Geniale film gewoon.

7. Agree

8. Schaam, nog niet gezien.

9. Same

10. Agree.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.