- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
VanRippestein
-
- 1178 messages
- 1052 votes
Kill Bill 1&2: 1 is gewoon een ok Eigenlijk vind ik Tarantino op pulp fiction en reservoir dogs na sowieso overrated.
schindlers list vond ik ronduit saai. Alsof alles wat met WO2 te maken heeft moeilijk is om te maken en bij voorbaat erg emotioneel. blablabla. saai en het zwart wit beeld met het gekleurde meiske lijkt meer op een gimmick dan op iets anders.
Om de een of andere reden zijn er veel mensen die terminator 2 erg goed vinden. Is mij altijd een raadsel geweest...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
schindlers list vond ik ronduit saai. Alsof alles wat met WO2 te maken heeft moeilijk is om te maken en bij voorbaat erg emotioneel. blablabla.
Ik denk niet dat er bij die 6 miljoen vermoorde joden er één bij zat met een feesthoedje op z'n kop. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4896 votes
Eigenlijk vind ik Tarantino op pulp fiction en reservoir dogs na sowieso overrated
Jackie Brown vond ik ook een topper.
VanRippestein
-
- 1178 messages
- 1052 votes
Ik denk niet dat er bij die 6 miljoen vermoorde joden er één bij zat met een feesthoedje op z'n kop.

hehehe nee, ik bedoel als kijker. Ik heb het idee dat Spielberg er vanuit is gegaan dat als zijn verhaal over WO2 gaat, dat het dan bij voorbaat al emotioneel is voor de kijker, wat bij mij niet het geval was. Neem het einde van de film:
elke acteur legt samen met de echte persoon een bloem op een monument
Ik vind het heel erg jammer dat Spielberg op zo'n manier de gevoelens van de kijker wil bespelen. Alsof hij wilde zeggen: kijk, mijn film is echt gebeurt, dat maakt mijn film nog emotioneler en mooier.
ik vind dat film als medium mijn gevoelens moet bespelen niet het feitje dat het waargebeurd is.
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
elke acteur legt samen met de echte persoon een bloem op een monument
Ik vind het heel erg jammer dat Spielberg op zo'n manier de gevoelens van de kijker wil bespelen. Alsof hij wilde zeggen: kijk, mijn film is echt gebeurt, dat maakt mijn film nog emotioneler en mooier.
ik vind dat film als medium mijn gevoelens moet bespelen niet het feitje dat het waargebeurd is.
Helemaal mee eens!
Kill Bill vind ik ook overrated
*Nientjah*
-
- 1441 messages
- 369 votes
Ik vind Kill Bill totaal niet overrated, juist prachtig, al die over the top actie en de film zelf is gewoon erg cool en sfeervol.
Schindlers List vind ik ook overrated, erg langdradig en saai. Sommige momenten grepen me dan wel weer aan, maar in zijn totaliteit niet genoeg waardoor ik mijn aandacht er moeilijk bij kon houden.
Nu ik toch bezig ben, The Godfather I, Cidade de Deus en Hotel Rwanda vind ik ook een tikje overschat.
Lucas1
-
- 199 messages
- 684 votes
Ladri di Biciclette, vind ik wel overgewaardeerd. Het is zeker geen slechte film, maar plaats 114 in de top 250, vind ik overdreven.
Star Wars 3: RotS en Shrek horen wat mij betreft eigenlijk ook niet in een toplijst thuis.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Pan's Labyrinth vind ik zwaar overrated, maar dat is waarschijnlijk mijn persoonlijke afwijking, dus laat me je er vooral niet weerhouden de film te gaan zien...
Mocht je behoefte hebben aan uitleg, lees gerust mijn bericht bij de film er even op na
.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4234 votes
Deze films uit de top 250 vind ik allemaal overgewaardeerd:
C'era una Volta il West
Scarface
One Flew over the Cuckoo's Nest
Buono, il Brutto, il Cattivo, Il
Clockwork Orange, A
Raging Bull
L.A. Confidential
Treasure of the Sierra Madre, The
Man on Fire
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Crash
Deliverance
True Romance
Thing, The
+/- de helf uit dit lijstje vind ik niet in de top 250 horen.
*Nientjah*
-
- 1441 messages
- 369 votes
Ik vind ook de hele Pirates of the Carribean reeks overgewaardeerd
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Ik vind ook de hele Pirates of the Carribean reeks overgewaardeerd
Helemaal mee eens
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Peter Jackson's King Kong.
Helemaal mee eens
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
The Green Mile
Eternal Sunshine of the Spotless mind
The Sixth Sense
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Peter Jackson's King Kong.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2865 votes
Allebei vind ik
Redelijke film, maar ook totaal niet bijzonder. Gewoon lekker popcorn vermaak waarvan het alleen een beetje jammer is dat hij zo lang moest duren (al hoewel ik weer niet wil beweren dat ik het begin saai vond, want als een van de weinige zag ik dat helemaal niet zo). Wel was ik de film snel weer vergeten en
zou ik ook niet zo'n zin hebben hem gelijk nog eens te zien.
Heel lichtelijk is hij zelfs geflopt geloof ik, maar echt raar is dat niet. King Kong is ook gewoon totaal niet 'hip' en ik snap goed dat het veel mensen niet aanspreekt. Maar als dit Jacksons droomproject is vind ik het weer een schitterende gedachte dat hij zo'n lange en dure film erover heeft mogen maken. Had alleen liever een film gezien die iets kleiner en subtieler zou zijn.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Hij staat op nr. 44 in de lijst van de grootste box office hits, dus een echte flop zou ik het inderdaad niet noemen. Maar in vergelijking met de 'Lord of the Rings'-trilogie zou je kunnen opmerken dat het een beetje tegenviel. Maar ach, zoals je zegt, Jackson en zijn fans zijn weer tevreden. En ik ook
.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2865 votes
Een flop in de zin dat het geen echte classic is geworden, wat de LotR films wel waren bedoelde ik meer. Veel verwachtingen van de film vooraf maar erg snel weer vergeten door veel mensen. Tot dit topic had ik lang niks meer over de film gehoord. Dat bedoelde ik meer 
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ach zo. Daar heb je helemaal gelijk in, vandaar dat ik hem ondergewaardeerd vind
.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Inderdaad een film om eigenlijk nooit meer aan terug te denken, die King Kong van Jackson. DIt in tegenstelling tot die andere versie die toch al 72 jaar ouder is en waarschijnlijk nog decennia, wellicht eeuwen bekend zal zijn. En terecht.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Die Jackson-King Kong was op zich niet slecht, ik heb al erger gezien. Alleen nogal zielig dat iemand met zo'n reputatie en een hoop moderne technieken er niet in slaagt om er een meerwaarde in te leggen tegenover de vorige film. De special effects van de bijna driekwarteeuw oudere film zijn leuker om te zien. Ook is meer dan 3 uur veel te lang voor zo'n film. Doe er een uur af en je krijgt een betere film die toch maar rond de aap draait. 3.61 * is wel heel veel voor die film.
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Ik zie mensen met titels gooien die dat echt niet verdienen.
Jullie hebben geluk dat jullie in een vrij land leven en ik geen dictator ben.
Maar goed Ontopic:
*The Deer Hunter(De film is zo sloom en er zijn onnodige slaapverwekkende lange dialogen die totaal niet intressant zijn).
*Once upon a time in American(Totaal niet boeiend)
*Shawshank Redemption(Leuke film hoor, maar ik zou hem zelf niet zo hoog zetten).
Lotr(Leuk dat het er is, maar totaal niet mijn ding).
Starwars(Leuk dat het er is, maar totaal niet mijn ding)
Once upon a time in the west( Deze trekt mij gewoon niet).
Heat( Best aardig, maar top?)
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ((Doet me niks)
Carlito's Way
Oldboy (2003)
Miller's Crossing (1990
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
*Pulp Ficiton
*The Godfather Part II
* The Good, the Bad and the Ugly
*Schindler's List
*The Usual Suspects (zeker niet slecht, maar wel overgewaardeerd)
*Gladiator (idem)
*Snatch (barslecht, sorry)
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
*Pulp Ficiton
*The Godfather Part II
* The Good, the Bad and the Ugly
*Schindler's List
*The Usual Suspects (zeker niet slecht, maar wel overgewaardeerd)
*Gladiator (idem)
*Snatch (barslecht, sorry)
HAHAHAHAHAHAHAHA
Is dit ironisch ofzo?
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Die Jackson-King Kong was op zich niet slecht, ik heb al erger gezien. Alleen nogal zielig dat iemand met zo'n reputatie en een hoop moderne technieken er niet in slaagt om er een meerwaarde in te leggen tegenover de vorige film.
Ik ben het er wel mee eens dat de film wat te lang is overigens, Jackson had er gewoon een paar personages uit moeten knippen, dan was het een stuk vlotter gegaan. En ik vind ook de originele versie "beter" dan de remake, ook al geeft Jackson zeker een meerwaarde t.o.v. het origineel. Het zijn eigenlijk gewoon heel verschillende films geworden.
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
HAHAHAHAHAHAHAHA
Is dit ironisch ofzo?
Nee,
het zijn de films die ik zwaar overgewaardeerd vind. Er staan ook genoeg pareltjes in de top 250 hoor.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8157 votes
Man on Fire en Hooligans zijn behoorlijk overratded, vooral die eerste. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4896 votes
Vind Man on Fire zwaar overgewaardeerd. Maar er zijn velen die deze mening niet met mij delen, dat zien we aan de hoge score wel....
Spetie
-
- 38871 messages
- 8157 votes
Vind Man on Fire zwaar overgewaardeerd. Maar er zijn velen die deze mening niet met mij delen, dat zien we aan de hoge score wel....
gelukkig zijn er ook mensen die die mening wel met je delen