- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Films die wel of niet in de top 250 horen
Films die wel of niet in de top 250 horen
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Donnie Brasco met Depp is wel top250 waard. Wel jammer van het horrorgenre dat toch enkele klassiekers mist in de top: The Exorcist, Jaws, The Fly, Halloween en The Omen.
dafoefan
-
- 373 messages
- 1519 votes
The Fly is een leuke film, maar absoluut niet geschikt voor de top-250.
Er zijn zo veel betere films.
Nederland
-
- 18 messages
- 2 votes
In mijn mening zouden alleen perfecte films iets verdienen als een notering in de top 250. Aangezien er, vind ik, geen perfecte films bestaan, is de top 250 voor mij zinloos. In deze lijsten worden enkel films vermeld die erin staan, omdat ze beter zijn dan de andere films die er niet in staan. Dit hoeft nog niet te betekenen dat die films die erinstaan dan ook goed zijn.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik had al lang niet meer in de toplijsten gekeken maar ik denk dat de tip 150 vrij mooi is. Top 250 is wat conservatief, maar het valt ook nog aardig mee. Vooral die twee Darabont-flicks in de top 5 zijn een doorn in mijn oog. Wat een massatroep. Ach, maar dat gaat er ook nog wel af met de jaren. Dan worden we wat wijzer en hebben we weer wat meer gezien.....
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ik denk dat het juist alleen maar erger wordt, de internetgangers worden voortdurend jonger.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik had al lang niet meer in de toplijsten gekeken maar ik denk dat de tip 150 vrij mooi is. Top 250 is wat conservatief, maar het valt ook nog aardig mee. Vooral die twee Darabont-flicks in de top 5 zijn een doorn in mijn oog. Wat een massatroep. Ach, maar dat gaat er ook nog wel af met de jaren. Dan worden we wat wijzer en hebben we weer wat meer gezien.....
The Green Mile staat inderdaad wel erg hoog. Shawshank mag van mij wel in de lijst, maar niet meteen zo hoog. Over massatroep gesproken: dit jaar kunnen we onder andere nog Saw en Hooligans verwachten 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Waarvan Saw overigens nog wel een prima film is.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Niettes 
Een van de meest overgewaardeerde films op MovieMeter wat mij betrefd.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Hooligans heeft in ieder geval wel een belachelijk hoge score.
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
hetzelfde gevoel heb ik bij pirates of the carribean... een goeie film maar de 133 beste allertijden... Dat trek ik zwaar in twijfel...
Requiem for a Dream nr 32: serieus wat gemist tijdens die film :s
The matrix nr48: mijn god, moestten hier geen 2 vervolgens op gekomen zijn, iedereen was hem al lang vergeten...
Braveheart mag stek 73 verlaten en een plaats of 30-40 opschuiven van mij
Shrek pas op 218 terug gevonde, wel een verbazing... en a beautiful mind op 219, die staat ook vrij laag dan...
Blijkbaar doen komedies het zeer slecht in deze lijst... toch wel films die meerdere keren bekeken worden volgens mij... Goeie komedies bedoel ik dan...
basketballerke
-
- 4727 messages
- 0 votes
Wat mij betreft hoort Hooligans er ook helemaal niet in de lijst.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
hetzelfde gevoel heb ik bij pirates of the carribean... een goeie film maar de 133 beste allertijden... Dat trek ik zwaar in twijfel...
Ach, Pirates mag er van mij wel in, want dat is een van de beste avonturenfilms van de laatste jaren. Alleen dat vervolg scoort veels te hoog.
The matrix nr48: mijn god, moestten hier geen 2 vervolgens op gekomen zijn, iedereen was hem al lang vergeten...
Volgens mij hebben die twee vervolgen juist het imago van de film aangetast. Wat mij betrefd staat The Matrix ook wat te hoog overigens.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
path's of glory niet 
Hmmm, waarom niet?
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Jack Nicholson vind ik zelf nog een stukkie beter 
Ik ook.
Martinator
-
- 172 messages
- 0 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > top-lijsten (centraal topic):
ik vind dat v for vendetta en mischien four brothers ook gewoon in de top 250 moeten
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
V for Vendetta ? Ja mag. Four Brothers ? Nee mag niet 
de top 10 is drama imho maar das bekend. Zijn allemaal films die niet onwijs goed zijn maar wel breed gedragen. En daardoor horen ze er dan wel weer thuis hoe vreemd het ook klinkt.
Martinator
-
- 172 messages
- 0 votes
mag de last samurai of jarhead er dan wel in???
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Zal voor beide moeilijk worden dan zullen hun gemiddeldes nog aardig wat moeten stijgen.
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
jarhead verdiend wel een plekje tussen plaats 200 en 250 ja..
Martinator
-
- 172 messages
- 0 votes
ik vind t een beetje stom dat er van die vlugge filmpjes als finding nemo in de top 250 staat
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Jouw smaak is dan ook volledig anders.
Martinator
-
- 172 messages
- 0 votes
zit wat in, hangt natuurijk af van wat voor soort fims je houd ik neem dat vorige bericht bij deze terug 
Struan
-
- 53 messages
- 275 votes
jarhead ken ik niet. Is deze goed?
Last sam. is verschrikkelijk. Zeer reactionaire film die wil laten zien dat de samurai een rechtvaardige zaak dienden.
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
jarhead is wel een goede oorlogs film ja, laat zien hoe het er aan toe gaat gehalve gevechten
street-racer
-
- 81 messages
- 13 votes
shrek oké best leuke film voor kinderen
(of volwassen liefhebbers ik dus niet)
maar geen top250 kwaliteit
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Ok, wat denken jullie van de volgenden:
- Amadeus mag voor mijn part net bij de beste 250. (Ik zie trouwens dat ie daar met iets meer stemmen ook had gestaan)
- Ik twijfel zelf over Brazil. Soms, na een kijkbeurt vind ik dat ie er in hoort, soms ook weer niet. Hangt een beetje van m'n stemming tijdens het kijken af. Hij hikt er qua score een beetje tegenaan.
- Eternal Sunshine of the Spotless Mind mag voor mijn part een tikkeltje hoger dan de 74e plek.
- Mar Adentro vind ik rond die 75e plek wel op z'n plaats (blijf het een schitterende film vinden overigens).
- Monty Python and the Holy Grail net buiten de top 100. Tja, kan er mee leven maar mag iets hoger. Hilarisch geniaal en zeer vernieuwend.
- Lawrence of Arabia zou ik persoonlijk iets hoger dan de 127e plek geplaatst hebben. Wat natuurlijk krom is aangezien ik een hele grote stapel uit de top 100 (nog!) niet gezien heb.
- Lost in Translation. Wtf? Plek 212?! Absoluut onbegrijpelijk, intiem meesterwerkje...
- Miller's Crossing staat net in de top 250. Schitterend sfeervolle Coen die het voor mijn part wel verdiend.
- Simon staat op plek 62. Een tijd geleden was dit absoluut één van mijn favorieten. Met de tijd is hij echter wat weggezakt en heb nu niet super veel behoefte meer om hem vaak te herzien. Voor mij is dat het kenmerk van een persoonlijke topper, dus kan wel leven met deze klassering.
- Fargo staat wel heel laag op die 118e plek. Idem voor 2001: A Space Odyssey op 142.
- A beautiful Mind staat op 225 maar persoonlijk vond ik dat een zouteloos sentimentele film. Trek Ron Howard overigens over het algemeen slecht dus daar zal het mee te maken hebben...
- Blade Runner op 239 vind ik wel top 100 materiaal.
Verder mag naar mijn mening de Trois Couleurs Trilogie wel wat hoger (en Amélietje eigenlijk ook wel). The LOTR trilogie een tikkeltje lager. En verder ben ik het niet helemaal eens met de top 5 klassering van The Green Mile, de top 10 van Seven, de top 25 van Gladiator en de top 50 van Saving Private Ryan. Maar goed, kan er mee leven. Echter! The Butterfly Effect op 90 (plotholes zo groot als mammoettankers) en Man on Fire op 109.
OMG.
Leuk, lijstjes! Beetje eens met het bovenstaande of praat ik poep?
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Wat Eternal Sunshine en Blade Runner ben ik het zeker niet met je eens. Al kan ik het van die laatste nog voorstellen wegens een soort van cultstatus.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Wat Eternal Sunshine en Blade Runner ben ik het zeker niet met je eens. Al kan ik het van die laatste nog voorstellen wegens een soort van cultstatus.
Ok. Er zijn een hoop onderdelen waarop een film beoordeeld kan worden, maar voornamelijk vanwege de sfeer reken ik beide films tot de absolute top. Twee totaal verschillende sferen natuurlijk, de een heerlijk melancholisch & het sfeervol gecreeërde universum in BR vind ik echt eyecandy.
Razorcut
-
- 164 messages
- 496 votes
De ranking van the Green Mile is toch wel SERIEUS OVERDREVEN. Goede film met ontroerende en grappige momenten; maar op nr 5 in de all-time toplijst is gewoon te erg voor woorden. Heb de indruk dat veel mensen de film bekijken, hem terecht zeer goed vinden, zien dat hij hier zo hoog genoteerd staat en dan ook maar een vijf geven. Ieder zijn goesting natuurlijk, maar het idee dat er maar vier films beter zouden zijn dan dit, is werkelijk een vernedering van de complete filmgeschiedenis. Ik geef hem een dikke 3.5* Ik vind het echt zeer eigenaardig dat hij op 5 staat. hmm...