• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Films die wel of niet in de top 250 horen

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Tja, Canvas... De Nederlandse nationale zenders bieden iig een (echt) alternatief voor al hetgeen er op de commerciele zenders te zien is. Okee, misschien gaan ze er niet ongelooflijk ver in, maar het is beter dan niks. En ze draaien af en toe heus wel eens een film dat horizonverleggend is hoor. Zo herrinner ik me dat ze onlangs "Les Vacances De Mr Hulot" draaiden bv. Ook "Fah Talai Jone" (Tears of The Black Tiger) is toch echt wel iets aparts.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Onderhond wrote:

V

Ander typisch voorbeeld : Canvas zendt een oudere Lynch film uit ... welke ? The Elephant Man ...

Dat is ook gewoon de beste, kan je hen moeilijk verwijten .

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Saw 1 en 2 horen niet in de top recent of later in de top 250.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Nou toch wel 1 van de beste (zo niet beste) thrillers/horrors van de laatste jaren...

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

*Proest*

Saw is een hype die (hopelijk) iedereen over 2 jaar weer vergeten is...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Mwah, ik weet het niet, Saw lijkt richting Halloween te gaan, met veel vervolgen, maar waarvan iedereen deel 1 nog kent.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Mwah, ik weet het niet, Saw lijkt richting Halloween te gaan, met veel vervolgen, maar waarvan iedereen deel 1 nog kent.

Dan zullen die vervolgen ook richting de 1,5 sterren gaan.

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

film_kaza wrote:

(quote)

Dan zullen die vervolgen ook richting de 1,5 sterren gaan.

Ik denk het niet ik hoop dat ze stoppen bij deel 3 deel 1 en 2 waren erg goed maar ze moeten stoppen bij deel 3 en dan hebben ze ook een mooie trilogie

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

gotti wrote:

*Proest*

Saw is een hype die (hopelijk) iedereen over 2 jaar weer vergeten is...

Ben benieuwd welke horrors/thrillers van de laatste jaren zij zo veel beter vindt...

damon

• 1887 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:

Ben benieuwd welke horrors/thrillers van de laatste jaren zij zo veel beter vindt...

Haute Tension is zwaar beter

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

D-ark wrote:

(quote)

Ik denk het niet ik hoop dat ze stoppen bij deel 3 deel 1 en 2 waren erg goed maar ze moeten stoppen bij deel 3 en dan hebben ze ook een mooie trilogie

Wacht maar af straks eindigt deze film net als alle andere, en proppen er weer een verhaal bij over onze jig-saw in saw 4 als die zou komen.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Stel je eens dezelfde discussie voor met titels als Police Academy 4, Friday The 13th part 6 en Rocky V.

De hedendaagse trend in Hollywood is nu eenmaal: remake, recycle en re-enact. Uit diverse bronnen (strip, literatuur), landen (de Azië-boom), concepten (sequels) en archieven (oude films).

De discussie over 'notering' gaat hoe dan ook niet over kwaliteit.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Bij Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003):

IcU wrote:

(quote)

Wat hebben mensen tegenwoordig toch tegen popcorn vermaak? Iedereen wilt een zware denk film, en niet meer relaxt achterover met een bak popcorn een kijken en niet denken film. Waarom altijd zo zwaar?

OK, kan een of andere POTC-fan dan verklaren waarom The Mummy e.d. niet in de top-250 staan? Want dat is in principe niet eerlijk.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

JoeCabot wrote:

(quote)

OK, kan een of andere POTC-fan dan verklaren waarom The Mummy e.d. niet in de top-250 staan? Want dat is in principe niet eerlijk.

Mindere effecten, mindere acteurs. Van mij mag The Mummy ook wel in de top 250 staan, dat is ook geweldig vermaak, en daar zijn films voor bedoelt.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Hi-Tek wrote:

maar hoe kan deze film ooit zo hoog scoren ik zie de genialiteit er niet van in het is echt typisch popcorn vermaak, maar dan van een iets hoger niveau.

IcU wrote:

Wat hebben mensen tegenwoordig toch tegen popcorn vermaak? Iedereen wilt een zware denk film, en niet meer relaxt achterover met een bak popcorn een kijken en niet denken film. Waarom altijd zo zwaar?

Nee tuurlijk hoef ik geen zware denk films neem als voorbeeld The Negotiator ik vond dat een sterke film, maar toch is die vrij makkelijk te volgen. Het ging er mij om dat hoge gemiddelde dat verbaasde me nogal laat ik het zo zeggen ik schrok daarvan dus mijn vraag was waarom? ik gaf aan dat het geen slechte film is het is een vrij standaard verhaal, maar visueel een pareltje en ook de acteerprestaties mochten er wezen. Maar echt geniaal vond ik het niet.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

JoeCabot wrote:

The Mummy is ouder dan Moviemeter en is dus nooit gehyped zoals POTC. Om diezelfde reden staat b.v. Jurassic Park ook niet in de top-250. Had Moviemeter in 1993 bestaan, dan hadden alle pubertjes uit die tijd (waaronder ikzelf) die ook de top-250 in gestemd.

Ik heb hier laatst ook een discussie over gevoerd op het forum, en sindsdien hecht ik ook geen enkele waarde aan die top-250. Ik adviseer je dat ook niet te doen. Vorm je eigen smaak en laat alle trendvolgertjes zonder eigen mening gewoon blaten over Johnny Depp z'n sexy haircut of zijn 'onvergetelijke' uitspraken. Het is hun goed recht.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Tja misschien moesten we maar eens niet al te veel waarden hechten aan de top 250, maar toch staan er zeker een aantal pareltjes in, terwijl er dan ook weer een aantal mindere films in staan. Achja het blijft natuurlijk wel erg persoonlijk, maar verder heb je wel gelijk over het feit dat bijvoorbeeld Jurassic Park niet in de top 250 staat wat ik ook overigens een zeer geslaagde film vind.

edit: maar toch heb jij wel een stuk of 7 films voor je top 10 geslecteerd die toch wel in de top 250 horen, maar het natuurlijk wel verdienen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

WEL:

Face/Off (1997)

Gotti (1996)

Band of Brothers (2001)

deze zijn wel bijzonder zeker band of brothers en die behoort zeker in de top 250

NIET:

Donnie darko (2001)

Se7en (1995)

Amores Perros (2000)

deze zijn leuk maar niet zo bijzonder dat ze in de top 250 staan

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Wel:

Rocky

Unbreakable

...

Niet:

The Butterfly Effect

good will hunting

a beautiful mind

shrek

kill bill vol 1 (helaas)

My neighbour totoro

das boot

snatch.

MIJN mening.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Lord Flashheart wrote:

The Mummy is ouder dan Moviemeter en is dus nooit gehyped zoals POTC. Om diezelfde reden staat b.v. Jurassic Park ook niet in de top-250. Had Moviemeter in 1993 bestaan, dan hadden alle pubertjes uit die tijd (waaronder ikzelf) die ook de top-250 in gestemd.

Vind jij Jurassic park een puberale film dan? Het is gewoon een top 250 film; een mijlpaal in de film geschiedenis. Een top 250 film dus.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Wel:

-Dangerous Liaisons

-Ladies in Lavender

-The Remains of the Day

-Daens

-Out of Africa

-Gosford Park

-Finding Neverland

-Le Comte de Monte Cristo

Niet:

-The Truman Show

-Shrek(leuke humor maar een top 250 plaats is toch echt overdreven)

-Pirates of the Caribbean I

-Finding Nemo

-Braveheart

-Forrest Gump

-Reservoir Dogs

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

Back to the Future mag er wel in.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Pirates Of The Caribbean: The Curse of The Black pearl hoort er trouwens ook niet in.

Die Romantic

• 122 messages
  • 647 votes

Niet: Shawshank Redemption

Wel: Halloween, Sleepy Hollow, Others, Omen, Suspiria,Harry Potter films

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Wel:

- Halloween

- City of the Lost Children

- Jurassic Park

- Irreversible

- Any Way the Wind Blows

- Y Tu Mama Tambien

Niet:

- Mystic River

- Taxi Driver

- Aliens

- Edward Scicciorhands

- Braveheart

- The Matrix

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Die Romantic wrote:

Niet: Shawshank Redemption

Wel: Halloween, Sleepy Hollow, Others, Omen, Suspiria,Harry Potter films

Wel: Shawshank en The Omen (jaren '70)

NIET: Harry Potter films

Lola3

• 892 messages
  • 1556 votes

lowhusky wrote:

NIET: Harry Potter films

Dat is nu echt een film waar je helemaal voor of helemaal tegen bent!!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wel:

Jaws

Texas Chainsaw Massacre

Boogie Nights

Wild at Heart

Halloween

Face Off

Rent-a-Friend

King Kong (1933)

Niet:

Meglio Gioventu (Niet alleen saai en braaf maar ook een mini serie)

Vita e Bella

Braveheart

Mystic river

Green Mile

The Truman Show

Shrek

Pirates of the Caribbean I

Good will hunting

Beautiful mind

Lola3

• 892 messages
  • 1556 votes

Reinbo wrote:

Wel:

wel:Jaws

niet:

Green Mile

Hihi, dat meen je niet!!

IcU wrote:

Vind jij Jurassic park een puberale film dan? Het is gewoon een top 250 film; een mijlpaal in de film geschiedenis. Een top 250 film dus.

Jurassic Park drijft volledig op de special effects en staat terecht niet in de top 250. Met puberale film bedoel ik dat zulk soort films het met name bij de jongere reageerders erg goed doen. En zeker als zo'n film, zoals POTC 2 net in de bioscoop draait.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.