- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Ontroerendste scène ooit
Ontroerendste scène ooit
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Zeker en vast One flew over the coockoo's nest gewoon al het moment dat chief McMurphy in zijn armen neemt en hem uit zen lijden verlost en dan de wasbak uit de grond trekt zoals hij dat McMurphy zag doen en dat hij dan in zijn gekkenhuiskleren buiten loopt
bebdn
-
- 1884 messages
- 1148 votes
Afscheid van Ramón Sampedro in Mar Adentro niet droog te houden
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Een film heeft mij nog nooit zo weten te raken als “Simon”. Zelfs na meerdere kijkbeurten blijft het emotioneel en aangrijpend. Zonder twijfel bevat deze film de meest ontroerendste scènes voor mij momenteel.
Simon - Het afscheid nemen van vrienden en familie.
Simon - Het overlijden van Simon.
Verder...
American History X - Danny wordt onverwachts neergeschoten.
The Other Woman - Het overlijden van Tessa
The Other Woman - Het afscheid nemen van de "nieuwe" moeder Carolyn.
Een film die mij emotioneel kan maken is al gauw een goede film voor mij. Dan raakt het je, dan voel je het. Dat zijn de films. Simon maakt dus een grote kans om mijn nieuwe nummer 1 te worden. Ik ga binnenkort de dvd bestellen (telkens huren is ook zo onhandig) en dan ga ik deze topper nogmaals herzien.
Klik
The Other Woman is een erg emotionele film. Het is misschien geen originele film, ook is het geen cinematografisch hoogstandje. Echter het is een aangrijpende film over een ongeneeslijke ziekte. Erg emotioneel. En dat zijn toch de goede films? De films die je raken? Jammer dat deze film vrijwel onbekend is.
Het einde van American History X heeft mij niet zo kunnen raken als de al eerder genoemde Simon en The Other Woman. Echter het blijft natuurlijk wel een brok in je keel achterlaten. Het is erg aangrijpend en bij de eerste kijkbeurt kwam het ook totaal onverwacht.
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
E.T Het einde
Big Fish wat een geweldige film
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Het is eigenlijk teveel om op te noemen.
Films waarbij ik emotioneel word:
- The Notebook
- The Lion King
- Grave of The Fireflies
- Big Fish
- Pearl harbor
- Mean Creek
- Ever After
- Finding Neverland
- Crash
- Running Scared
- Hooligans
- 21 Grams
- A Little Princess
- Sweet November
- I am Sam
ja en echt nog veel meer, maar dit kwam het eerst bij me op! 
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Titanic: Scene waarin rose toch uiteindelijk op de boot kruipt en natuurlijk de scene waarin Jack doodgaat!
Donnie Darko: Mad World-scene
American Beauty: het einde.
The Lion Kinh: papa gaat dood
C'era una Volta il West: cowboys besluiten, na de pa en dochter neer te hebben geschoten, ook nog de zoon neer te schieten
...
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Ikiru is 1 van de weinige films die me tot tranen toe roert. Grave of the fireflies is ook prachtig.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Het laatste half uur van Brokeback Mountain, zelden zo geraakt geweest
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
big fish,, ooh wat vond ik dat emotioneel
lion king (met de vader..) en bambi (de moeder) the green mile
la vita e bella idd!
PsychoBoyJack
-
- 244 messages
- 72 votes
Man on the moon, de begrafenis scene, waarbij Andy door middel van een videofilmpje iedereen vraagt om 1 of ander blij liedje te zingen
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ontroerende momenten is soms moeilijk te beschrijven. Bij volgende scenes en films moest ik in elk geval toch eens effe slikken. Enkele 'slik'momenten dus:
Hel van Tanger: mannen, ik zen een bitje loater (Dit heb ik onlangs gezien en het was lang geleden dat ik zo sterk ontroerd was. Puur emotioneel en enorm sterk van Filip Peeters...
Dumbo: speech van de muis tegen de raven
Ad Fundum: dood van Sven De Ridder
Iedereen beroemd: Josse de Pauw die z'n hart stort op tv
La vita é bella: vader gaat richting executie...
Truman show: confrontatie met de werkelijkheid - en vooral het moment dat het publiek doorheeft, dat Truman alles weet
verder nog in volgende films:
Dangerous Minds, Finding Forrester, Lion King, Lost in translation, Mississippi burning, Million dollar baby, One flew over the Cuckoo's nest, Cast away, Requiem for a dream, Scent of a woman, ... en nog veel andere die ik vergeten ben.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
De Kleine Blonde Dood: Valentijn die de stekker eruit trekt en zo een einde maakt aan het leven van zijn zoon, die dan al hersendood is.. Echt even slikken.. 
Datzelfde had ik ook bij A City of Angels, wanneer Maggie doodgaat.. Ik denk dat sterfscenes me nu meer doen, omdat ik het zelf heb meegemaakt. Daarom komen er wel even tranen en ontroering bij kijken als ik een emotionele film kijk zoals boven genoemde films.
swankel
-
- 261 messages
- 536 votes
the pianist - Als hij uit de menigte word getrokken vlak voor ze de trein in moeten en dan ziet hij de rest van z'n familie nooit meer
the deer hunteralletwee de russisch roulette scenes
en natuurlijk niet te missen:the shawshank redemptionAls brooks zelfmoord pleegt
maar er zijn er nog meer...
The Lord
-
- 22 messages
- 12 votes
Ook een zeer ontroerend moment in een film is : wanneer D' Artagnan sterft in de film The man in the iron mask.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
of toen de broertje dood ging in de Four Brothers..
SniPes
-
- 786 messages
- 1724 votes
Mar Adentro,
wanneer hij dan uiteindelijk euthenasie pleegt.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Er zij eigenlijk veel scene's die ik ontroerend vind in van allerlei films. Zelfs films die ik laag heb beoordeelt. Ik zou gewoon de andere beledigen als ik een beste zou kiezen. Ik noem een paar.
The Green Mile: wanneer je John Coffey huilend op de elektrice stoel ziet zitten. En nog vele andere scene's uit die film!
La Vita E Bella: wanneer de vader na alles wat hij voor zijn zoontje deed neer word geschoten.
One Flew Over the Cuckoo's Nest: als Chief Mcmurphy dood met een kussen en dan ontsnapt.
Gladiator : als Maximus de keizer verslagen heeft en dan achterover dood valt.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Ik wil niet lullig zijn maar ik moest daar om lachen.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
rocky iii = mickey...
rocky v = opnieuw mickey...
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik wil niet lullig zijn
Doe dat dan ook niet 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Wat dacht je van de scene dat ze danst in de ijssplinters.... Met de muziek van Elfman. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Zeker mooie scene's en het raakte mij ook wel, maar kon er geen traan om laten.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Zeker mooie scene's en het raakte mij ook wel, maar kon er geen traan om laten.
Ik 2 uurtjes geleden nog...
Niet bij: Hold me, i can't.. Maar wel bij de ijssplinters.. Een mooier sprookje is er niet..
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Het eind van survive style 5+, erg warm en mooi. Ook het eind van dolls, hotaru no haka en bin-jib.
Die aziatische regisseurs weten wel hoe ze een mooie film moeten maken. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik 2 uurtjes geleden nog...
Niet bij: Hold me, i can't.. Maar wel bij de ijssplinters.. Een mooier sprookje is er niet..
Zeker één van de mooiste sprookjes ja 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Volgens mij heeft niemand Watership Down genoemd. Toch ook wel ontroerend, zeker onder begeleiding van Bright Eyes 
appollonia
-
- 38 messages
- 44 votes
Eentje dan. De eind scene uit 'An Officer and a Gentleman. En nee het is niet het moment dat Richard Gere Debra Winger (wat is daarmee gebeurt?) optilt en haar de fabriek uit draagt. Het is net even dat mooie moment tijdens dat gebeuren dat haar vriendin die zoveel verziekt heeft roept: "Way to go Paula!"
Ik moet zelfs janken als ik het tik en elke keer weer als hij op TV is en ik blijf hangen en weer kijk of ik wel 'gewoon' kan kijken. Nee hoor......waaaaaaaaaahhhh
(En waar zijn m'n icoontjes? Kan niet eens een 'jank icoontje' plaatsen........waaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh......)