- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Ontroerendste scène ooit
Ontroerendste scène ooit
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2206 votes
- Simon: het einde van de film
- Requiem for a Dream: De scene op het einde waarbij de beste vriendinnen van Sarah Goldfarb elkaar huilend in de armen vallen
- Magnolia: Wise Up gezongen door de verschillende personages
- Kramer vs. Kramer: Scene waarbij moeder toegeeft en het kind aan de vader overlaat.
- The Straight Story: them sticks in a bundle and try to break that.' Course they couldn't. Then I'd say, "That bundle... that's family."
- Reign Over Me: Scene waarin Charlie Fineman vertelt over zijn vrouw en kinderen.
- FInding Neverland: Neverland
- The Majestic: Welcome home
- Alive: redding
- Indecent Proposal: einde op de steiger
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Ik heb er nog even over nagedacht, maar momenteel vind ik deze scenes de meest ontroerende:
- The Green Mile: (veel scenes eigenlijk) John Coffey's executie.
- Braveheart: ( ook veel scenes eigenlijk
) William Wallace z'n executie.
- Titanic : Jack's sterfscene. Wanneer ze hem loslaat en je ziet hem het water inzinken.
Een paar andere:
- Cast Away: Wanner Paul Wilson verliest. Het is een een volleyball, maar het is toch zo mooi neergezet. Vooral de muziek de op dat moment te horen is is erg mooi.
- Klokkenluider van de Notre Dame: Als Esmeralda op het podium komt en Quasimodo losmaakt, nadat ie is vasgebonden en bekogeld. Gewoon het moment dat Quasi haar ziet oplopen.
Of bij het einde, als Quasimodo de ketingen lostrekt. "Kerkelijke bescherming"hadden ze beter er niet aan moeten plakken.
- Beauty and the Beast: Het gevecht tussen Beast en Gaston op het kasteel. Zowel de NL als originele versie.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
De scène in Sophie's Choice (1982) waarin Sophie een onmogelijke keuze tussen haar zoontje en haar dochtertje moet maken.Deze scène grijpt me bij mijn keel.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Voor mij is de eindscène in Ag-o één van de ontroerendste en briljantste scène die ik ooit ben tegengekomen. Werkelijk prachtig vormgegeven. Ik plaats niets in spoilers omdat het dan gelijk alles weggeeft, maar ik denk dat diegenen die hem hebben gezien het wel kunnen beamen.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
De scéne uit king kong (de versie van Peter Jackson) waarin Kong wordt neergeschoten op de top van het gebouw vond ik enorm ontroerend.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
Ik heb er ook nog een paar:
-de hemd-scene van Brokeback Mountain
-de Death is the Road to Awe scene van The Fountain is altijd kippenvel
-de ziekenhuis-scene van Requiem for a Dream
-de oefenscene(ik denk dat dat wel genoeg zegt) van In the Mood for Love
-de Brooks was Here scene van The Shawshank Redemption(mooiste verhaallijn ooit voor een oude man)
-Edward Scissorhands ook altijd ontroerend gevonden
-Into the Wild: de scenes met de oude man(ben zijn naam nu vergeten)
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik hou het niet droog bij Untamed Heart, Pay it Forward en Griffin&Phoenix. Niet één bepaalde scene, maar eigenlijk alle 3 die films zijn reden genoeg om me te ontroeren.
A.L.I.E.N
-
- 775 messages
- 1054 votes
Het einde van spartacus (bevat spoilers!). Zeer ontroerend!!

doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Ik heb er ook nog een paar:
-de hemd-scene van Brokeback Mountain
...
Enorm emotionele scène, inderdaad!
donkied
-
- 334 messages
- 618 votes
De laatste scene van After the Promise. Kijk de hele film en je houdt het echt niet droog. Zo ontzettend ontroerend. Deze wint makkelijk
pprive
-
- 2 messages
- 0 votes
Laatste 10 minuten van Dancer in the dark gaven mij een, niet door te slikken, prop in m'n keel.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Het einde van Gladiator. Sowieso.
En het einde van Schindler's List is ook prachtig! Maar net niet ontroerend.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Tijd voor een paar nieuwe scénes;
- Het einde van The Mist (wanneer Jane op z'n knieën valt en in schreeuwen uitbarst), met 'The Host of Seraphim' die overal doorheen dreunt, ongelovelijk sterk.
- De begravenis van de kleine William Wallace zijn vader in Braveheart - de scéne met het bloemetje.
- De 'Now We Are Free' scéne uit Gladiator, het einde dus.
- Het einde van Thelma & Louise; 'Thunderbird'.
- De scéne met de roos in The Lovely Bones, samen met het einde; Song to the Siren.
- Het einde van The Passion of the Christ.
- De ''duim omhoog'' scéne in Terminator 2: Judgement Day.
- Magnolia natuurlijk meerdere momenten, waaronder; "I really do have love to give; I just don't know where to put it."
Ik laat me graag even meeslepen en ik weet best dat hier voor velen een paar leuk ''foute'' scénes tussen zitten die bij hun een beetje anders zullen inslaan, maar dat hou je toch. Ieder z'n ding. 
donkied
-
- 334 messages
- 618 votes
Moest er vroeger altijd om huilen. vind het nu nog steeds zeer ontroerend
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
MASH4077 (serie) scene waarin hawkeye open hard massage toepast op een soldaat die later toch sterft
MASH4077 (serie) laatste scene in laatste aflevering seizoen 3 dat Radar bekent maakt dat Henry Blake neergestort is
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Op het einde in Forrest Gump, dat hij wegloopt bij dat graf en dat die zwerm vogels in die boom neerstrijkt. Dat vind ik wel een hele mooie scene.
En het moment dat DeNiro & Walken hun laatste potje Russische roulette spelen in The Deer Hunter, dan ben ik ook ff stil 
En laatst heb ik "The Messenger" gezien, daar zit een scene in dat het personage, gespeelt door Woody Harrelson, in janken uitbarst. Die scene was ook wel raak.
En tot slot "When Soldiers Cry".... van die film moest ik bijna janken van ongeloof, dat is verreweg de slechtste klotefilm ooit gemaakt 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ontroerende scènes in overvloed.
Waar te beginnen?
Deze dan maar: die waarin John Wayne zijn trouwe hond dood aantreft, in 'Hondo' ('dankzij' Indianen)
dave
-
- 1079 messages
- 885 votes
Misschien wel de laatste woorden van Lester Burnham, in American Beauty
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Misschien niet de ontroerendste scène OOIT, maar ik heb er een zwak voor.
En natuurlijk, de prachtige scene die de 'Best kiss award' kreeg..
Sgerrard_8
-
- 198 messages
- 232 votes
de bus/treinscène helemaal op het einde (na het afscheid) van beide personages in Before Sunrise kan tellen vind ik 
Cinch
-
- 20 messages
- 0 votes
De laatste scene van "Romeo Is Bleeding." De misplaatste hoop laat je bijna door de grond zakken.
En het muzikale stukje van Donnie Darko waar de film mee begint tot de dialogen aanvangen. Weet alleen niet waarom en wat het me doet.
Zal wel net zo iets zijn als seriemoordenaars enzo gevonden worden met een exemplaar van J.D. Salingers Catcher in the Rye in hun binnenzak.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
de bus/treinscène helemaal op het einde (na het afscheid) van beide personages in Before Sunrise kan tellen vind ik
Naar aanleiding van dit gedeelte heb ik de film nogeens gezien, die overigens tegenviel. Ik had hem daarvoor al gedeeltelijk gezien en zelfs naar de titel gevraagd hier op MovieMeter. Het einde blijft echter prachtig, een wat herkenbaar en mooi in beeld gebracht einde.
De ontroerendste scene is het voor mij niet. Ik zou het niet weten, als ik alleen al naar eindes kijk zijn bijvoorbeeld The Glenn Miller Story, Von Ryan's Express, King Kong (1976) ook heel ontroerend. 
Sgerrard_8
-
- 198 messages
- 232 votes
Het moment in Lost In Translation bij de omhelzing van Bob en Charlotte, waarbij je de ogen van Charlotte rood ziet worden van verdriet. Magistraal.
vinny70
-
- 101 messages
- 261 votes
Het einde in my sisters keeper,werkelijk hartverscheurend.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
De scene waarin Joli Coeur sterft, in 'Sans Famille' (Alleen op de wereld') (verschillende versies)
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Niet echt ontroerend, maar kreeg toch wel een portie kippenvel toen ik dit de eerste keer zag (oké 2e keer ook
). Prachtige scéne; mijn favoriet uit de film.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja, alleen al door de prachtige soundtrack kreeg ik al tranen in mijn ogen. Ik vond hem zeer zeker ontroerend.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Oké, eerlijk is eerlijk; ik vond 'm ook wel een beetje ontroerend.
Weet niet of ik dat nu nog zou vinden trouwens. Moet de film maar weer eens uit de kast halen. Soundtrack is sowieso erg goed idd.