• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.292 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

en films waarvan je je afvraagt wat ze opeens zo krankzinnig hoog doen (Basic Instinct)

https://i.gifer.com/TBsc.gif

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

538/860 gezien

195 nominaties

Jurassic Park had zeker ook in mijn lijst kunnen staan, maar ik heb 'm denk ik nog op 3,5* staan en heb 'm dus over het hoofd gezien. Heb die in mijn studententijd toch wat te vaak met veel plezier met vrienden gekeken om hem geen plekje te geven.

Sowieso nu fijne afwisseling tussen persoonlijke favorieten die ik nog niet zo heel lang ken en films die ik al onnoemelijk vaak gezien heb en die ik ook alleszins een plekje in de lijst gun, ook al staan ze misschien niet in mijn eigen lijst.

Voor vandaag staat de nr. 609 op het programma: Rocco and his Brothers.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Net even teruggezocht en na het bekendmaken van de nr. 1 in 2021 had ik 636 films uit de lijst gezien, dat aantal is wel te overtreffen waarschijnlijk, wetende dat ik bijna alles gezien zal hebben van wat nu gaat komen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

John Milton wrote:

en films waarvan je je afvraagt wat ze opeens zo krankzinnig hoog doen (Basic Instinct)

Martyrs? De film met een van de meest potsierlijke eindes aan een film ooit.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Zo'n film die ik gewoon niet opzet. Wiki & reviews zijn voldoende.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik gaf Martyrs 3,5*, dus voor mij ook te weinig voor een toplijst notering. Maar nog altijd een stuk hoger dan ik La Vita e Bella gaf. Over (ongepaste) potsierlijkheid gesproken.

Er is trouwens maar één iemand ooit wat bozig geworden op me vanwege een filmtip (naast een verbolgen Alexspy dat ik hem The Wicker Man had getipt dan), en dat was dat ik een van mijn beste maten Martyrs had aangeraden. Hij was er zo naar van geworden dat zijn hele avond was verpest... Een horrorliefhebber nota bene

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Even totaal ongerelateerd, maar is MovieMeter nu op sterven na dood? Dat het forum dood was, was wel bekend, maar het valt me op dat er nauwelijks films zijn die ook maar enigszins hoge stemmenaantallen halen. De nieuwe Avatar komt niet tot de 1000. En de nieuwe Spider-man heeft op nota bene de site van Cineville twee keer zoveel stemmen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat laatste is wel (onaangenaam) verrassend inderdaad, aangezien het stemmen op film bij Cineville best wel een bijzaak is...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Het gaat toch om het aantal 'clicks' tegenwoordig. Hoe vaak wordt een site bezocht? Wat wordt er goed bekeken? Hoeveel reclame inkomsten kunnen we daardoor genereren?

Forum? Gebruiksvriendelijkheid? Ethisch ondernemen? Stemmen op films? Kneuterige en oubollige bijzaken .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Spider-Man: Across the Spider-Verse (votes):

LB: 865K

IMDb: 167K

MM: 0.1K

Maar gelukkig is MM nu ook in het Engels. Iets met zaaien en oogsten, maar dat mag eigenlijk niet verrassen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Gelukkig is er nog de MM top 1.000, één van de laatste bakens op deze site...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Hallelujah voor dat. De top 1000, straks weer lekker de horrorchallenge. Voor dit soort zaken kom je op deze site.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

Hallelujah voor dat. De top 1000, straks weer lekker de horrorchallenge. Voor dit soort zaken kom je op deze site.

Dat zijn voornamelijk ook nog de enige twee dingen waarom je het forum gaat bezoeken. Voor de rest van de tijd stem ik en schrijf ik nog een mening maar, zo actief dat MovieMeter was (en MusicMeter aan de andere hand wel is), is deze site al jaren niet meer. En dat is na de overname alleen maar erger geworden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Onderhond wrote:

LB: 865K

IMDb: 167K

Heb jij meegekregen wanneer dat ongeveer was, OH, dat LB IMDb voorbij ging in aantal stemmen bij een film? Weet je dat zo nog?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

IH88 wrote:

Ik niet hoor, dat geneuzel over al die buitenlandse films met jullie de hele tijd. Ik kom voor de top tien films van Cas Jansen op de voorpagina!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

John Milton wrote:

(quote)
Heb jij meegekregen wanneer dat ongeveer was, OH, dat LB IMDb voorbij ging in aantal stemmen bij een film? Weet je dat zo nog?

Moet ongeveer 2-3 jaar geleden gebeurd zijn.

Het hangt wel sterk af van film tot film maar bij de meerderheid van de films heeft letterboxd nu een voorsprong op IMDb en dan vooral op uiteraard op recent uitgebrachte films. Maar ook LGBTQ, internationaal (vooral Azië), films geregisseerd door vrouwen of Afro-Amerikanen, horror en eigenlijk ook arthouse doen het een stuk beter op Letterboxd.

Waar letterboxd de minste voorsprong op heeft en soms op achterloopt zijn bepaalde hits uit de jaren '2000 en '1990 (logischerwijze) en actiefilms ook wel. Wild Card met Jason Statham bijvoorbeeld heeft 58k ratings op IMDb, 19k op letterboxd en 710 stemmen op Moviemeter.

Maar de demografie is letterboxd ook wel wat anders. IMDb is meer zoiets van het oude internet of nog een restant van het internet van de jaren '2000. Letterboxd is meer iets van de jongere internetgeneraties, moderner, hipper, internationaler, minder sterke gender divide etc. .

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik stem trouw op MM, IMDb èn LB (naast ICM checkje), maar IMDb is met name gewenning en omdat ik het handig vind al mijn stemmen sowieso daar compleet te hebben voor easy export. Ik kom liever op MovieMeter en Letterboxd, en spedeer er ook meer tijd en clicks. ik lees geen nieuws meer op IMDb zoals ik vroeger wel deed, ik kom stemmen en ben weg. Dat is hier en op LB wel anders.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Grootste fout is toch dat ze het forum weghaalden bij IMDb, het was waarschijnlijk te veel werk voor de moderators. Maar daarna ging het snel bergafwaarts volgens mij.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

chevy93 wrote:

Even totaal ongerelateerd, maar is MovieMeter nu op sterven na dood? Dat het forum dood was, was wel bekend, maar het valt me op dat er nauwelijks films zijn die ook maar enigszins hoge stemmenaantallen halen. De nieuwe Avatar komt niet tot de 1000. En de nieuwe Spider-man heeft op nota bene de site van Cineville twee keer zoveel stemmen.

Moviemeter is anders omdat het ook om nederlandstalige gebruikers gaat. Ik merk sowieso dat het wel een bredere trend is over het gehele internet want veel sites hebben vergelijkbare problemen - al zijn sommigen in ontkenningsmodus erover. Ik denk ook niet dat er veel aan te doen valt. Het internet evolueert nu eenmaal.

Het probleem met Nederlandstalige internetsites is dat de jeugd van vandaag vooral in het engels communiceert op het internet, en indien niet het gewoon bij TikTok, Twitch, YouTube, mss Discord, andere sociale media houden. De weg naar hier vindt men gewoon niet. Ik denk dat een forum in het algemeen gewoon te ouderwets is voor die mensen, en als je daar niet mee opgroeit of als alles snel, snel, snel moet gaan. Maar meer van de internetjeugd communiceert vandaag in het Engels, en de Nederlandstalige community was in de jaren '2000 al best groot vergeleken met andere, maar vandaag zie je toch dat het internet en meer delen van de wereld toegankelijker geworden is en bij een bredere groep mensen.

Flavio wrote:

Grootste fout is toch dat ze het forum weghaalden bij IMDb, het was waarschijnlijk te veel werk voor de moderators. Maar daarna ging het snel bergafwaarts volgens mij.

Klopt, volgens mij was dat echt het keerpunt en nadien is alles zeer snel gegaan.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

John Milton wrote:

Dat laatste is wel (onaangenaam) verrassend inderdaad, aangezien het stemmen op film bij Cineville best wel een bijzaak is...

Precies daarom inderdaad. Naast dat het Cineville-publiek echt wel anders is dan het Marvel-publiek (ondanks dat die twee elkaar niet hoeven te bijten). Zo heeft Worst Person in the World 4000+ stemmen op Cineville

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

chevy93 wrote:

Tsja helaas is de activiteit op de site niet meer af te meten aan de hoeveelheid forumberichten en/of de stemmen van vaste gebruikers. Talloze bezoekers (in het Engels heet dat dan 'occasional') klikken en kijken zonder ooit echt betrokken te raken. Juist daarom is het (extra) waardevol dat deze top-1000 nog loopt.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

tbouwh wrote:

(quote)

Tsja helaas is de activiteit op de site niet meer af te meten aan de hoeveelheid forumberichten en/of de stemmen van vaste gebruikers. Talloze bezoekers (in het Engels heet dat dan 'occasional') klikken en kijken zonder ooit echt betrokken te raken. Juist daarom is het (extra) waardevol dat deze top-1000 nog loopt.

Mwa, stemmen was en is toch wel een vrij cruciaal onderdeel van MovieMeter. Een sine qua non misschien zelfs. Als dat stemmen stopt kun je MovieMeter net zo goed opdoeken, want wat is dan überhaupt nog het bestaansrecht van MM? Ik merk dat ik bij recente(re) films al nauwelijks meer iets heb aan MovieMeter. Er zijn simpelweg veel te weinig stemmen om een enigszins betrouwbaar gemiddelde te krijgen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Eens. Ik bedoelde m'n opmerking over de top-1000 ook niet als tegenargument.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

John Milton wrote:

Jaartje of 3 denk ik? Maar de teloorgang van IMDb is al langer aan de gang natuurlijk. Het is nog steeds een zeer ouderwetse site, ondanks de pogingen om iets moderner te laten ogen.

Voor zo'n site als LB is het ook iets makkelijker. Die hebben geen "oude garde" die mekkert en zeurt over elke vernieuwing, en zij konden dan ook een jonger/actiever publiek aantrekken. Plus het feit dat het ook toegestaan is om reviews te plaatsen in ieder's eigen taal, waarmee je toch een véél breder publiek aanspreekt.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Het grootste probleem met imdb is voor mij de hoeveelheid (video-)reclame. Daardoor is het laden van een filmpagina zeer traag geworden. Verder is het registreren en aanmelden ook een heel gedoe geworden.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2203 votes

Aftersun ❤

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Hallo zeg, Spring Breakers en There Will Be Blood. Er worden even wat klappen uitgedeeld.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Beoning blijft stijgen .

Gish

• 1445 messages
  • 6902 votes

Spring Breakers en de geweldige nieuwkomer Aftersun hoog in de lijst. The Usual Suspects en There will be blood staan laag. Opvallend.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Whiplash (2014) Maar toch blijft het origineel beter.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.