• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.078 actors
  • 9.372.307 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

In 2019 hadden we natuurlijk deze samengesteld, onder jouw organisatie: MovieMeter Top Horror Films

33 films gezien, meestal oudjes. Toen de eerste commerciële zenders in Nederland kwamen mocht ik er graag naar kijken en nu eigenlijk nog wel. Vaak is het ook meer science fiction. Van Hitchcock zijn meer thrillers.

Maar ja een lijstje maken van welke genre heb ik het meeste gezien daar begin ik niet meer aan. Combinaties vind ik vaak ook leuker bijvoorbeeld een romantische komedie of een actie komedie.

Deze is trouwens beter voor mij https://www.icheckmovies.com/lists/all+horror+movies+1950+-+1959/zbrg1/ 51 gezien, nog niet echt veel.

Rick18

• 232 messages
  • 5295 votes

126 gezien

24 likes

21 nominaties

15 dislikes

Gemiddelde waardering geziene films, 3,13 ster

Hoogst genomineerde film: Tanin no kao (28)

Grootste miskleunen: Speed & Avangers Endgame

Positieve verrassingen: Aantreffen van 3 likes die ik niet genomineerd had (Janghwa, Hongryeon, Crank en United 93)

Verder erg blij dat ik Eastern Promises(56) & Sleuth(112) in de top 1000 heb kunnen stemmen .

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Wat staat Der Himmel Über Berlin laag. Als ik niet had meegedaan, had 'ie er volgens mij bij lange na niet ingestaan...

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

John Milton wrote:

Bedoel je Stanley Milgram misschien ook?

Ja, Stanley Milgram, nog zo'n sensatiebeluste 'wetenschapper', net als Muzafer Sherif.

De archieven van Zimbardo werden begin jaren '90 openbaar gemaakt, en dan komt er tien jaar later nog eens een film die de uitkomst van het experiment klakkeloos overneemt. Afijn, niet helemaal eerlijk om dat de makers kwalijk te nemen. In het lesprogramma van de studie sociologie aan de RuG hadden deze ijdeltuiten ook nog een prominente plaats. In de jaren 2010-2013 welteverstaan. Geen idee hoe lang dat daarna nog het geval is geweest. Als hoogleraren het al niet wisten, hoe hadden filmmakers het dan kunnen weten?

Toch maakt het de film voor mij minder aantrekkelijk. Allicht is het interessant zoals de propagandafilms van de Sovjet-Unie en van Riefenstahl dat zijn voor historici. En voor filmliefhebbers kan uiteraard alles wat op beeld staat interessant zijn.

Overigens wil ik niet zeggen dat er van de conclusies van al die gezaghebbende experimenten niks klopt hoor, laat dat duidelijk zijn. Er zal wellicht best wat kwaadaardigs in ons allemaal zitten, maar dat valt uit deze onderzoeken dus niet op te maken.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Film Pegasus, heb jij toevallig schier automatisch al bijgehouden (bij het verwerken van de inzendingen) hoeveel nominaties er per gebruiker in de eindlijst terecht zijn gekomen?

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Threeohthree wrote:

Zou enkel kunnen als jullie 4 met een gemiddelde plek van 32 of hoger komen. Iets lager als er nog ergens een verdwaalde ziel is.

Volgens mij zijn er geen verdwaalde zielen meer, of iemand moet al per ongeluk "Burial Ground" hebben opgegeven terwijl hij een andere film bedoelde.

Maar er zullen wel nog meer films van mij de Top 1000 niet halen en dat zal ook gelden voor alexspyforever. Als circa de helft van mijn lijstje (ik had 250 films ingediend) de Top 1000 haalt, dan is het al mooi meegenomen. Tot nu toe hebben 5 films het gehaald, waarvan 4 geen verrassing zijn en 1 wel (Lore 2012).

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

In augustus / september van 2020 hadden we ook nog de Top 300 Horrorfilms. Was ook de eerste keer dat ik ergens aan meedeed

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

tbouwh wrote:

Film Pegasus, heb jij toevallig schier automatisch al bijgehouden (bij het verwerken van de inzendingen) hoeveel nominaties er per gebruiker in de eindlijst terecht zijn gekomen?

Dat heb ik bijgehouden ja. Maar ik hou de statistieken voor na de grote show. Sowieso komt iedereen in de eindlijst aan bod.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(quote)

In 2019 hadden we natuurlijk deze samengesteld, onder jouw organisatie: MovieMeter Top Horror Films

MovieMeter Top Horrorfilms - Gebruikers: Toplijsten en favorieten - filmforum

Al 4 jaar geleden, dat was nog pre corona. Ik dacht nog misschien het volgende project zodat jullie niet in een zwart gat vallen na dit project, maar ok als het niet hoeft mij ook goed. Bespaart mij dan ook veel werk

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

8/10 gezien in het laatste blokje, Ballada o Soldate (Film, 1959) gaat op de kijklijst en Avengers: Infinity War (Film, 2018) vermijd ik het liefst.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

alexspyforever wrote:

Al 4 jaar geleden, dat was nog pre corona. Ik dacht nog misschien het volgende project zodat jullie niet in een zwart gat vallen na dit project, maar ok als het niet hoeft mij ook goed. Bespaart mij dan ook veel werk

Ik voel het zwart gat nu al. Dus van mij moet je je niet inhouden

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

oup wrote:

Nice Neotpravlennoye Pismo! Met een 962ste plek in 2021 vreesde ik even dat ‘ie het niet ging halen. Mooi dat dit pareltje er in staat. En de eerste uit de Sovjet-Unie volgens mij?

Wellicht een Ballada o Soldate . Of draaf ik nu door?

Eigenlijk helemaal niet verwacht, maar Ballada o Soldate heeft de lijst gehaald. Nota bene voor het eerst in al die jaren. Erg leuk! Ook mooi om Central do Brasil tegen te komen. Die is twee edities afwezig geweest. Mooi blokje zo!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Pecore wrote:

Toch jammer dat dat Stanford Prison Experiment met de wetenschap niks te maken had, maar alles met geldingsdrang en een inktzwart mensbeeld van de onderzoeker. Net als een hele trits andere gezaghebbende onderzoeken binnen de sociale wetenschap van decennia terug was het een grote klucht. Bewakers werden geïnstrueerd gemeen te zijn en gevangenen veinsden slachtofferschap. Het doet niet per sé iets af aan de film (Das Experiment) maar maakt de inhoud toch een pak minder interessant.

Dat wist ik niet, even opgezocht en het lijkt alsof je gelijk hebt. Maar tijdens het maken van de film was veel van de kritiek nog niet gekend gezien de artikels die het experiment beschuldigen van fraude van later dateren.

Dat maakt de film natuurlijk een beetje 'dom' enigszins maar dan zal men het als een fictiefilm moeten zien.

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1037 votes

Ergens in een bureautje op het Vlaamse platteland. 18.37 h in de namiddag. 29 graden warm.

Blokken 811- 850 (aantal gezien van 821-1000 = 64/180)

T'is gebeurd ! De eerste De Palma is binnen. En dan nog wel een comeback. Aan de stemmers van deze Body double : niet drummen, je zal straks de beloofde premie ontvangen.

Once upon a time in Anatolia nog niet gezien. Ik zat eerder richting ... in the west, in America en zelfs in China te stemmen maar ik moet dringend wat werk van Nuri Belge Ceylan zien. Ooit in de bioscoop zag ik Uzak en alhoewel de film niet echt is bijgebleven zie ik bij elke film van Ceylan positieve commentaren.

The new world heb ik niet op gestemd ondanks dat ik dit een knappe film vond maar ik heb onlangs de Criterion edition blu ray gekocht met daarin de extented cut van 172 min. en ik wou dat eerst zien vooraleer de rangschikking te noteren maar helaas niet meer gelukt voor deze lijst.

Best wel goede films die ik niet heb geselecteerd : Road to perdition, True grit.

Gisteren zag ik Brooklyn. De film doet zeer veel goed maar het te gemakkelijke einde stoorde me een beetje.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

cinemanukerke wrote:

T'is gebeurd ! De eerste De Palma is binnen. En dan nog wel een comeback. Aan de stemmers van deze Body double : niet drummen, je zal straks de beloofde premie ontvangen.

Zal rekeningnummer doorgeven....

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

78//170 Geziene films van 180-190; Avengers: Infinity War (4*), Central do Brasil (3*),Noruwei no Mori (2*), Ballada o Soldate / Ballad of a Soldier (3*)

Eigen nominatie; Geen

Nominaties uit mijn lijst; 11/450

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Film Pegasus wrote:

Laatste blokje van de avond. Komende dagen gaat het iets trager, ik ga enkele optredens zien. Maar dat geeft iedereen de tijd om alles nog eens te overlopen. Zeker voor wie minder tijd had in 't weekend. Maar er volgen uiteraard elke dag wel een reeks films uit de lijst.

Gelukkig maar! Dat ging hard dit weekend, al 180! Hoe haal ik het in mijn hoofd om naar best kept secret te gaan, precies wanneer de uitslag van top 1000 van start gaat.

‘S ochtends voor mijn tentje wel iedere dag snel de lijst en stills bekeken, maar nu rustig nog eens overzien, forum lezen en vooral wat tijd vinden om wat films van de lijst te bekijken. Al ben ik bang dat ik vanavond binnen 10 minuten in slaap val!

102/180 gezien

Veel nominaties verzilverd, ik ben een van die mensen die vooral vanaf jaren ‘90 heeft genomineerd, dus zie veel terug. Vooral dat van mijn nominatie lore eindelijk lijst heeft gehaald. Riders of justice was mijn hoogste nieuwe binnenkomer, echt prachtigfilm die mij echt wist te raken met perfecte mix van drama, komedie en actie.

Air doll en ghost dog: wat of The samurai zijn ook twee van mijn ontdekkingen van afgelopen jaar die hoog in mijn lijst kwamen.

The gentlmen begrijp ik niet zo goed, voelde als een ongeïnspireerde herhalingsoefening van oudere Ritchie films.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

83//200 Geziene films van 190-200; As Good As It Gets (2*), The Reader (3,5*), Orphan (3,5*), What Ever Happened to Baby Jane? (2*), Changeling (2,5*)

Eigen nominatie; Geen

Nominaties uit mijn lijst; 11/450

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Mooi, central do brasil stond in 2019 en 2021 redelijk hoog in mijn lijst, maar haalde eindlijst niet. Ditmaal viel hij er net buiten bij mij en prompt is hij weer terug in de lijst.

Les olympiades zag ik niet aankomen, weinig mensen over gehoord, wel mooi,

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2933 votes

Su-Ki-Da

Stil wel een beetje gevaarlijk, gezien je daar wellicht uit kan gaan van een duister filmpje waar het vooral een volbloed romance/drama is. Verder ook een film met een van de mooiste soundtracks wat mij betreft.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Op "Orphan" en "Changeling" zal ik bij een volgende volgende editie ook stemmen (ik heb er al een notitie van gemaakt). Beiden kregen van mij 4,0*, maar desondanks heb ik ze niet opgenomen in mijn lijst. "The Reader" (3,5*) had ik wel opgenomen in mijn lijst en dat had vooral te maken met Kate Winslet.

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

Vier films uit mijn lijst met een hoge notering bij de afgelopen twintig. Leuk dat What Ever Happened to Baby Jane? weer terugkeert na een absentie van 8 jaar.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Wat fijn om te zien dat Norwegian Wood is gestegen en waar zijn alle fans van Miami Vice gebleven? Daarmee komen de eerste twee films uit mijn top 10 voorbij. Norwegian Wood op plaats 8 en Miami Vice op plaats 6.

Tot nu toe kwamen er 15 films uit mijn top 250 voorbij in de lijst.

De lijst op Letterboxd is weer bijgewerkt

121/200 gezien

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

60/200 gezien... Toch nog meer dan ik dacht trouwens.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

101/200 gezien (ik zit telkens net een enkeling over de helft heen haha)

Nominaties: 23

Wel leuk dat deze lijst het film kijken altijd weer wat aanwakkert bij me. Heb er uit werk ook weer twee gezien (geen films uit de lijst zelf overigens). Zo haal ik die jaarlijkse doelstelling denk ik wel.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Les Olympiades staat erin. Wauw! Die had ik niet zien aankomen.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Blok 811 t/m 820 : 7 gezien en 0 nominaties

Totaal gezien : 113/190

Totaal # Nominaties : 16

Blok 801 t/m 810 : 5 gezien en 3 nominaties - What Ever Happened to Baby Jane? (1962), Orphan (2009) en As Good As It Gets (1997)

Totaal gezien : 118/200

Totaal # Nominaties : 19

Maar zondagavond wat tijd gehad en vandaag nog snel eentje meegepikt. Dus de volgende uit de lijst heb ik ook gezien : "Shallow Grave" '(3*), "127 Hours" (3.5*) en "Where the wild things are" (3.5*)

Dat maakt dus Totaal gezien : 121/200

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Apart dat What Ever Happened to Baby Jane? de afgelopen drie edities afwezig is geweest. Ik zou zweren dat die altijd present was in de top 1000. Maar ik ben natuurlijk in de war met Who's Afraid of Virginia Woolf? . Ook jaren zestig. Ook een vraagteken in de titel Mooi dat ‘ie erbij zit!

200 gehad al, gaat best rap zo. Mooi moment voor een tussenstand.

Totaal gezien: 86/200

Aantal nominaties: 23

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Er zijn spannendere stills beschikbaar voor Les Olympiades. Maar waarschijnlijk niet geheel pg-13 . Prachtfilm overigens, stond hoog in mijn jaarlijst.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ballad of a Soldier nieuw in mijn lijst, en nieuw in de top 1000. Mooi!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.