• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.982 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.961 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

67/160 Geziene films van 150-160; Pinocchio (4*), The Last Samurai (3*), Dumbo (3*), Jojo Rabbit (3,5*), Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (3,5*), Troy (3*)

Eigen nominatie; Geen

9/450 nominaties uit mijn lijst

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik ben al titels in de lijst tegen gekomen waar ik nog nooit van had gehoord en Under Sandet is daar één van. Zo'n lijst zorgt toch weer voor de nodige tips.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

cinemanukerke wrote:

Inderdaad, Vaderdag vandaag; Sommigen krijgen een Yamaha YAS-209 surround system, ikzelf kreeg een kus. Voor een tekening moet ik allang niet meer hopen. Maar wie het kleine niet eert ...

Lol. Het was dan ook gedeeltelijk voor mijn verjaardag bedoeld. En vanaf volgend jaar zit een tekening of een gedicht er ook niet meer in. Dan zitten mijn twee bengels alletwee in het middelbaar en vinden ze dat opeens belachelijk om te doen

Oei ja. Ik heb ook nog tickets voor Portland gekregen voor in December in Maastricht te gaan kijken. Sorry EN mijn vrouw had het hoogst originele idee om me 6 tickets te kopen van ZED Cinema in Hasselt Ik ben enorm enthousiast hierover vanwege de regel dat eten en drinken in de zaal verboden is

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Blok 841 t/m 860 : 10 gezien en 0 nominaties

Totaal gezien : 91/160

Totaal # Nominaties : 14

"The Sting" had ook wel in mijn lijstje mogen zitten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ikkegoemikke wrote:

(quote)

Yep, hier bij ons valt dat anders Vaderdag. En inderdaad, er moeten er ook contrair doen hier in België

Heb trouwens een schitterend cadeau gekregen van vrouwtjelief: een Yamaha YAS-209 surround system

Filmkijken gaat nog plezanter zijn. Alleen gaan ze hier niet goed kunnen slapen als ik mijn filmnachtje hou

Leuk cadeau maar een vaderdagscadeau krijgen van je echtgenote? Hadden de kindjes geen geld genoeg dan voor papa zijn (dure) smaak

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

[quote]alexspyforever wrote:

(quote)

Nope. 11 en 13 jaar. Daar zit nog niet veel kapitaal te rapen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Op het eerste zicht geen nominaties van mij in de lijst van vandaag. Wat heb ik gezien?

Dawn of the Dead (Film, 2004): de overbodige remake, hopelijk komen dan ook de 3 zombiefilms van Romero er in.

Bonnie and Clyde (Film, 1967): lang geleden gezien, vond die niet slecht

Crouching Tiger, Hidden Dragon (Film, 2000): gezien maar veel kan ik me er niet van herinneren

I Am Legend (Film, 2007): eerlijk gezegd vind ik dit een vreselijke .....film

The Curious Case of Benjamin Button (Film, 2008): in de bios gezien, wel bijzonder

Pinocchio (Film, 1940): heb ik altijd nogal overgewaardeerd gevonden

Dumbo (Film, 1941): fijn dat die er in zit, alleen maar om de pink elephants on parade segment

Troy (Film, 2004): tja veel vechten, kan er niet veel mee

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Film Pegasus wrote:

Ik ben al titels in de lijst tegen gekomen waar ik nog nooit van had gehoord en Under Sandet is daar één van. Zo'n lijst zorgt toch weer voor de nodige tips.

Die is echt het kijken waard! Waanzinnige film!!

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Ik vind het juist leuk dat "Dawn of the Dead (2004)" erin staat en hij dreigde zelfs buiten de boot te vallen (in 2021 stond hij zelfs op de 999 plaats). Ik ben blij dat ik mijn steentje heb kunnen bijdragen dat hij in 2023 ook weer erin staat. Hopelijk haalt het origineel "Dawn of the Dead (1978)" het ook (zal niet aan mij liggen, want ik heb daar ook op gestemd).

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Volgens mij zijn wij wel de twee dragers van die film Theunissen. Ik op zeven, jij op acht!

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Kondoro wrote:

Volgens mij zijn wij wel de twee dragers van die film Theunissen. Ik op zeven, jij op acht!

Ja inderdaad, moeten we er in 2025 ook maar weer hoog op stemmen

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Ja inderdaad, moeten we er in 2025 ook maar weer hoog op stemmen

Hij is bij mij al een plekje omhoog geschoven t.o.v. mijn echte top tien. Omdat Unsere Mütter, Unsere Väter helaas buiten de boot valt.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Kondoro wrote:

Under Sandet niet in het lijstje van JM??? Dat vind ik wel heel jammer!

Sorry

En het is geen oversight, ik heb die weliswaar 4* gegeven, maar had hem op #48 dat jaar:Top 2016. Das niet genoeg voor een top 500 notering, ik zie dat ik hem zelfs niet in mijn Best War Films-lijst heb. Wellicht als ik hem ooit herzie, maar ik heb hem met volle aandacht gezien in de bios..

Ik heb er wel wat over geschreven, al is het niet zozeer een traditionele review

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

Eén nomi van mij met True Grit, en maar liefst twee films die ik meende gezien te hebben, maar ten onrechte! Ik haalde Body Double kennelijk met Dressed to Kill door elkaar, en High Plains Drifter weet ik niet. The Pale Outlaw Rider Josey Wales?

Jammer dat Once Upon a Time in Anatolia daalt. Misschien overwegen die volgende editie te steunen, we'll see. En The Naked Gun? Die zag ik even niet aankomen!

Gezien: 154/170

Verzilverde nominaties: 20

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Wat een spektakel was Promare. Briljante film, zekerheidje voor mijn lijst in 2025.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Blok 831 t/m 840 : 6 gezien en 1 nominatie - Deadpool (2016)

Totaal gezien : 98/170

Totaal # Nominaties : 15

Het wordt toch eens tijd dat ik "Tenet (2020)" ga kijken. Die staat hier al 2 jaar te wachten

Update : Net "A Short Film About Love" gekeken. "Totaal gezien" dus met één puntje omhoog!

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

72//170 Geziene films van 160-170; The Naked Gun: From the Files of Police Squad! (1,5*), Tenet (2,5*), True Grit (3*), Deadpool (2,5*)

Eigen nominatie; Tenkû no Shiro Rapyuta aka Castle in the Sky

nominaties uit mijn lijst; 10/450

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Totaal gezien : 100/170

Totaal # Nominaties : 12

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

John Milton wrote:

(quote)
Sorry

En het is geen oversight, ik heb die weliswaar 4* gegeven, maar had hem op #48 dat jaar:Top 2016. Das niet genoeg voor een top 500 notering, ik zie dat ik hem zelfs niet in mijn Best War Films-lijst heb. Wellicht als ik hem ooit herzie, maar ik heb hem met volle aandacht gezien in de bios..

Ik heb er wel wat over geschreven, al is het niet zozeer een traditionele review

4* en slechts op plek 48 in het jaar 2016? Was dat dan een extreem goed jaar? Of ben je gewoon vrijgevig met de sterren die je uit mag delen?

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

De Letterboxd lijst is bijgewerkt

Fijn dat Body Double terug in de lijst is te vinden. En van alle films die ik verwacht had te zien in de lijst, is Troy daar niet meteen een van.

102/170 gezien.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Tanguy wrote:

4* en slechts op plek 48 in het jaar 2016? Was dat dan een extreem goed jaar? Of ben je gewoon vrijgevig met de sterren die je uit mag delen?

Ik vind het zelf wel meevallen met mijn vrijgevigheid, ik geef meer 3,5* en 3* dan 4*, en heb geen enkele 5* waardering

https://i.imgur.com/WmIqxLI.jpg

Was wel een goed jaar maar niet bizar ofzo. Ik zag 157 films dat jaar toen ik de lijst opstelde (niet weinig dus), want ik had toen nog een Pathé pas èn een Cineville pas, naast de pindakaas. Dus ik heb 106 2016 films lager dan een 8 gegeven dat jaar, waaronder 9 stuks 2*

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

DVD-T wrote:

De Letterboxd lijst is bijgewerkt

Fijn dat Body Double terug in de lijst is te vinden. En van alle films die ik verwacht had te zien in de lijst, is Troy daar niet meteen een van.

102/170 gezien.

53/170 gezien

And so it begins.... Mijn achterstand hahaha

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Laatste blokje van de avond. Komende dagen gaat het iets trager, ik ga enkele optredens zien. Maar dat geeft iedereen de tijd om alles nog eens te overlopen. Zeker voor wie minder tijd had in 't weekend. Maar er volgen uiteraard elke dag wel een reeks films uit de lijst.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Film Pegasus wrote:

Laatste blokje van de avond. Komende dagen gaat het iets trager, ik ga enkele optredens zien. Maar dat geeft iedereen de tijd om alles nog eens te overlopen. Zeker voor wie minder tijd had in 't weekend. Maar er volgen uiteraard elke dag wel een reeks films uit de lijst.

Dat geeft mij niks. Aangezien ik dan toch in München verblijf deze week, dus ik vind een rustigere gang wel prima

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

9/10 gezien (Christiane F. nog niet) en allemaal 4* op The Hangover na, die zich echter met 3,5* ook niet hoeft te schamen. Mooie batch dus, Met Yip Man en Y Tu Mamá También als nominaties van mij.

Gezien: 164/180

Verzilverde nominaties: 22

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

John Milton wrote:

(quote)
Ik vind het zelf wel meevallen met mijn vrijgevigheid, ik geef meer 3,5* en 3* dan 4*, en heb geen enkele 5* waardering

(afbeelding)

Was wel een goed jaar maar niet bizar ofzo. Ik zag 157 films dat jaar toen ik de lijst opstelde (niet weinig dus), want ik had toen nog een Pathé pas èn een Cineville pas, naast de pindakaas. Dus ik heb 106 2016 films lager dan een 8 gegeven dat jaar, waaronder 9 stuks 2*

Hmm ja relatief gezien heb je uiteraard ook wel veel meer films gezien, dus dan geraak je eerder in die getallen.

Dan zal je inderdaad eerder een 4* film moeten uitsluiten, dat soort lastige beslissingen zijn mij nog bespaard gebleven.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Nee, dit wordt niet het jaartje van Malick.

(To the Wonder 700 plaatsen achteruit, The New World 500 plaatsen achteruit).

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Tanguy wrote:

Dan zal je inderdaad eerder een 4* film moeten uitsluiten, dat soort lastige beslissingen zijn mij nog bespaard gebleven.

Yup!

Ik schreef bij aankondiging van deze challenge:

Zoals iedere 2 jaar is de ware strijd voor mij welke 4* waarderingen mijn top 500 NIET halen. Het was in 2021 al pittig:

John Milton schreef:

Alleen zelfs als ik shorts weglaat heb ik 1236 waarderingen van 4*. Daar moeten er dus 1236 - 375 = 861 titels van afvallen om de top500 aan te vullen. Wat een bloedbad...

Dit jaar waren dat 1407 4* waarderingen zonder shorts. Dat is dus 1050+ waarderingen van 4* die ik buiten de boot moet laten vallen voor een top 500, om de 4,5* aan te vullen

Kies maar eens duizend+ films uit die je (erg) goed vond, maar (net) NIET genoeg voor je toplijst. Das echt wel pittig. Met alleen de naar boven afgeronde titels schrappen kom je er niet

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

79/180 gezien ondertussen en 19 eigen nominaties

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

John Milton wrote:

(quote)
Yup!

Ik schreef bij aankondiging van deze challenge:

Zoals iedere 2 jaar is de ware strijd voor mij welke 4* waarderingen mijn top 500 NIET halen. Het was in 2021 al pittig:

John Milton schreef:

(quote)

Dit jaar waren dat 1407 4* waarderingen zonder shorts. Dat is dus 1050+ waarderingen van 4* die ik buiten de boot moet laten vallen voor een top 500, om de 4,5* aan te vullen

Kies maar eens duizend+ films uit die je (erg) goed vond, maar (net) NIET genoeg voor je toplijst. Das echt wel pittig. Met alleen de naar boven afgeronde titels schrappen kom je er niet

Ja dat zijn alleen al meer 4* stemmen dan dat ik in totaal aan verschillende films gezien heb, sinds ik serieus films ben gaan kijken...

Ik ben nog jong zal ik maar zeggen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.