- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
De Malicks die nu gaan komen kunnen mijn goedkeuring waarschijnlijk wel wegdragen, op 1 ervan heb ik zelfs zelf gestemd.
Even een andere observatie: nog niks van Kechiche langsgekomen volgens mij. Dat doet vrezen voor La Graine et le mulet, maar waarschijnlijk goed nieuws voor Mektoub.
Over Mektoub gesproken.. eeuwig zonde dat van deel 2 nooit meer wat is vernomen en dat deel 3 naar alle waarschijnlijkheid nooit meer gemaakt wordt. Ook met de carrière van Kechiche zal het wel voorbij zijn. Eeuwig zonde. Of heeft iemand hier andere info over met name Intermezzo?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
233/300 (77.67%)
Number of favorites: 57/233 (24.46%)
Number of dislike: 44/233 (18.88%)
------------------------------------------------------------
315/400 (78.75%)
Number of favorites: 72/315 (22.86%)
Number of dislike: 67/315 (21.27%)
397/500 (79.40%)
Number of favorites: 92/397 (23.17%)
Number of dislike: 87/397 (21.91%)
484/600 (80.67%)
Number of favorites: 118/484 (24.38%)
Number of dislike: 109/484 (22.52%)
579/700 (82.71%)
Number of favorites: 137/579 (23.66%)
Number of dislike: 124/579 (21.42%)
Balans blijft toch aardig positief. Nog 300 films volhouden.
mezzanine
-
- 398 messages
- 2940 votes
Tempo ligt hoog. Iedere keer als ik even rustig kan kijken zijn we weer ruim 100 films verder en zijn al mijn observaties mosterd na de maaltijd. Maar verder weer genieten zo eind van de dag. De afgelopen week bekeken uit de lijst:
My sassy girl 2,5*
Survive style 5+ 4*
Watchmen. 2*
Once 3*
Water Lilles 3,5*
Rewatch
Fallen angels 4*
Dolls 3,5 *
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Nee hoor, gewoon neerpennen! je observaties zijn iig 2 jaar geldig 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Tussenstand: 310 of 710 gezien,(43%) Ditmaal zelfs 14 nominaties die uit mijn lijst komen 83/500
Waaronder de derde film uit mijn top 10 Brazil (1985) Ook hoog door mij gewaardeerde komedie van O Brother, Where Art Thou? en Being John Malkovich. Anime van Mononoke en Your Name. Verder één van de vier Darren Aronofskys uit mijn lijstje! Erg fijne Peter Greenaway; The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover, al staat bij mij The Baby of Mâcon nog iets hoger. Vinyan het prima horrordrama van Fabrice du Welz. The House That Jack Built, één van de meerdere Lars von Triers die in mijn lijst staan. En verder nog de betere horrortitels Carrie, Rosemary's Baby, The Machinist, The Fly en À l'Intérieur
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Toestand na het laatste blok van gisteren :
283/710 afgevinkt (40%) en 91 nominaties in totaal (1 uit mijn Top-10 en al 28 uit mijn Top-100)
Een gokje : als ik alles wat nog openstaat in mijn Top-100 bekijk, gok ik erop dat er 75 uit mijn Top-100 in de uiteindelijk lijst zijn gepasseerd.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
ICM bijgewerkt (606/720)
Alleen de Grandrieux niet gezien. Night of the Hunter stijgt, toch een soort genoegdoening voor die arme Charles Laughton. En Stand By Me mag dat ook, die film zat altijd een speciaal plekje houden.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Over Mektoub gesproken.. eeuwig zonde dat van deel 2 nooit meer wat is vernomen en dat deel 3 naar alle waarschijnlijkheid nooit meer gemaakt wordt. Ook met de carrière van Kechiche zal het wel voorbij zijn. Eeuwig zonde. Of heeft iemand hier andere info over met name Intermezzo?
Op Pathefilms staat hij nog steeds als aangekondigd (maar zonder datum): Mektoub My Love : Intermezzo | Pathé Films - pathefilms.com
Blijft gek natuurlijk, speelde 2 jaar geleden al op Cannes en sindsdien het grote niets.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het laatste bericht dat ik gezien heb is dat Kechiceh Ophelia Bau uitnodigde om samen met hem de film opnieuw te monteren en bepaalde gewraakte scenes er dan uit te laten. Maar ik denk dat we die film kunnen vergeten verder en de mensen die hem gezien hebben waren ook niet enthousiast. Als we geluk hebben kan hij ooit nog wel Canto duo gaan maken maar waarschijnlijk dan zonder Bau, zou echt eeuwig zonde zijn als dat niet meer lukt. Overigens was het voor Kechiche ook eerder al moeilijk om projecten van de grond te krijgen en wordt hij ook nogal tegengewerkt door conservatieve groeperingen (o.a. verbod op DVD-verkoop van 'Adele' in Frankrijk geloof ik).
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Ik wil al een tijdje La Vie Nouvelle zien maar ik kan de film echt nergens online vinden.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Weer erg leuk om de lijst te volgen!
Soms even teleurgesteld als er een flinke daling is (Byosoku, Innocence), dan weer positief verrast van een grote stijging (The Killing of a Sacred Deer, Beyond the Black Rainbow, Helter Skelter).
Leuke gevarieerde lijst en heb al enkele tips opgedaan van enkele recente films waar ik nog nooit van gehoord had (Long Day's Journey bijv.). Hidden Life en Nuestro Tiempo moet ik ook nog altijd zien...
Midsommar en Mektoub komen zeker nog aan de beurt. Stonden bij mij ook zeer hoog!
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Vraag is ook wat de hoogste nieuwe binnenkomers uit 2019 deze keer gaan doen. Ik verwacht een lichte stijging of redelijk stabiel voor mother! en daling voor Call me by your name.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Rouge en Bleu uit de Trois Couleurs-trilogie bijna naast elkaar. De hoogste notering voor Rouge ooit trouwens dat voor het eerst beter doet dan Bleu. Mijn voorkeur gaat nog altijd naar Bleu, al zijn het beiden mooie films. Het witte deel heeft nog nooit de lijst gehaald.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik had al een heel ongemakkelijk gevoel bij La vie d'Adèle, alsof het meer om de seks te doen was dan om de film zelf (ben ik dan zo een conservatief op dat vlak?). Maar het hele gedoe rond die Mektoub trilogie maakt alles nog veel viezer. Mijn gevoel bij die film zal dus ook gewoon wel correct zijn.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
ben ik dan zo een conservatief op dat vlak?
Ja
Goh die still van Paterson, gelijk weer meteen verliefd op die film 
Brimstone wel hoog. Zo bijzonder was die toch niet?
Uncut Gems overigens niet gezien. Geen fan van de Safdie's en ook een een nogal grote Sandler-aversie dus mja.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik had al een heel ongemakkelijk gevoel bij La vie d'Adèle, alsof het meer om de seks te doen was dan om de film zelf [...]
Welnee. Maar misschien was het wel om dat ongemakkelijke gevoel te doen, is dat wel eens bij je opgekomen?
Ik zou iedereen aanraden La graine et le mulet te kijken, dan begrijp je beter wat Kechiche doet.
Flavio
-
- 4896 messages
- 5229 votes
Ik zou iedereen aanraden La graine et le mulet te kijken, dan begrijp je beter wat Kechiche doet.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Twee top-10 films in één blokje: Het zevende zegel (leuke still, ongebruikelijk) en Vivre sa Vie (ook een prachtstill). Redelijk stabiele positie, ik ben tevreden.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
ICM bijgewerkt (616/730)
Wat fijn dat de kleurtjes gestegen zijn, en mooi dicht bij elkaar, net als in mijn lijst 
Ik Vond Adèle een prachtfilm, en ook La graine et le Mulet erg fijn. Maar na de uitlaten van Seydoux en Exarchopoulos zit het weglopen van Ophelié bau in Cannes bij deel 2, me echt niet lekker voor Mektoub (al vond ik die alsnog goed), en meer specifiek het vervolg Intermezzo.
Je weet niet precies hoe en wat, maar ik kan niet zeggen dat ik Kechiche nog erg vertrouw op dat vlak.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Letterboxd bijgewerkt.
Uncut Gems komt hoog binnen. Nu wel heel nieuwsgierig naar de film. Rouge ne Blue heel wat plekken gestegen. Maar ook The Master en To the Wonder die het goed doen. The Florida Project staat op de lijst. Na 2 geweldige films van Baker (Tangerine en Starlet), gek genoeg hier nog niet de drang bij dat ik de film snel moet gaan zien.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
(leuke still, ongebruikelijk)
Ongebruikelijk voor Seventh Seal of ongebruikelijk dat ik een leuke still gebruik? 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
233/730. Voor meer films gezien te hebben dan in de editie van 2019 moet ik al 142 van de resterende 270 films gezien hebben. Dus mogelijk voor de eerste keer dat ik minder films van de laatste editie gezien zal hebben dan van een vorige editie. Al komen de kanjers er wel stilaan aan.
Vanavond en morgen ga ik The Killing of a Sacred Deer en The Favourite kijken. =)
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
back to back? is dat een een beetje teveel Lanthimos
?
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ik wil al een tijdje La Vie Nouvelle zien maar ik kan de film echt nergens online vinden.
Ik heb die nog ergens staan denk ik, zal vanavond wel eens kijken, tenzij iemand me voor is.
IH88
-
- 9727 messages
- 3183 votes
ICM bijgewerkt (616/730)
Wat fijn dat de kleurtjes gestegen zijn, en mooi dicht bij elkaar, net als in mijn lijst 
Ik Vond Adèle een prachtfilm, en ook La graine et le Mulet erg fijn. Maar na de uitlaten van Seydoux en Exarchopoulos zit het weglopen van Ophelié bau in Cannes bij deel 2, me echt niet lekker voor Mektoub (al vond ik die alsnog goed), en meer specifiek het vervolg Intermezzo.
Je weet niet precies hoe en wat, maar ik kan niet zeggen dat ik Kechiche nog erg vertrouw op dat vlak.
Terwijl het qua seksscènes echt geen hogere wiskunde is. Kijk hoe Gaspar Noé het heeft aangepakt met zijn film Love (en zeker ook Irreversible). Ja, voor Monica Belucci was het een heftige scene, maar ik heb nooit gehoord dat ze Noé iets kwalijk nam (of ik heb het gemist). Hetzelfde geldt voor de acteurs in Love. Gewoon van te voren goed aangeven wat de acteurs kunnen verwachten, en als ze het niet willen doen gewoon andere acteurs casten. Je hoeft echt geen acteurs dronken te voeren of onder druk te zetten.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Gewoon van te voren goed aangeven wat de acteurs kunnen verwachten, en als ze het niet willen doen gewoon andere acteurs casten. Je hoeft echt geen acteurs dronken te voeren of onder druk te zetten.
Bij Ride or Die (nieuwe Hiroki op Netflix) las ik dat ze er zelfs een speciale intimiteitscoach voor hadden aangenomen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3183 votes
Ik heb zo'n gevoel dat Kechiche en een intimiteitscoach binnen 10 minuten slaande ruzie hebben
. Wat ook wel weer veelzeggend is.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Wellicht schort het daar aan IH88, of de manier waarop het ging. nu te druk om te gaan googelen, maar staat me iets bij van hoe een pijpscene op een toilet (?) ging. En heftig is iets anders, dan traumatisch. En dat wellicht speelt hoe de regisseur met je omgaat tijdens zo'n scène daar een grote rol in. Maar het blijft gissen, zonder het hele verhaal te kennen.
Een Intimacy coach, Is dat niet industry standard inmiddels, voor de middel- en grotere producties?
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Inmiddels bekeken uit de lijst: Da Xiang Xi di er Zuo aka An Elephant Sitting Still (meteen maar ff aftikken die 3,5 uur!) en Dolls. Twee keer 3,5.
Gezien: 327/730 (45%).