- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ik kan die still bij La Vie Nouvelle absoluut niet thuisbrengen.
Dat betekent dat het tijd is voor een herziening.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Paterson!!! https://i.pinimg.com/originals/5e/1a/79/5e1a793c02ad968d10d5f621a45ce8b6.gif Gelijk weer verliefd op die film.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ja, voor Monica Belucci was het een heftige scene, maar ik heb nooit gehoord dat ze Noé iets kwalijk nam (of ik heb het gemist)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Een Intimacy coach, Is dat niet industry standard inmiddels, voor de middel- en grotere producties?
In Amerika allicht, daar vallen ze over alle gevoeligheden. In andere landen lijkt het mij minder evident. Maar alsnog blijft de rol van de regisseur cruciaal lijkt mij.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Wellicht schort het daar aan IH88, of de manier waarop het ging. nu te druk om te gaan googelen, maar staat me iets bij van hoe een pijpscene op een toilet (?) ging. En heftig is iets anders, dan traumatisch. En dat wellicht speelt hoe de regisseur met je omgaat tijdens zo'n scène daar een grote rol in. Maar het blijft gissen, zonder het hele verhaal te kennen.
Een Intimacy coach, Is dat niet industry standard inmiddels, voor de middel- en grotere producties?
Klopt, en volgens mij heeft Bau zich er niet echt over uitgesproken. Het bleef volgens mij ook een beetje in het midden of ze nou was weggelopen omdat ze zichzelf niet wilde zien in zo'n heftige scene, of omdat ze echt boos was op Kechiche. Ik denk dat als Intermezzo een meesterwerk was geweest (of net zo goed als Canto Uno), we de film inmiddels wel hadden gezien (zelfs met de heftige scenes). Maar de film is neergesabeld, en daarbovenop kwam dan ook nog dat gedoe met Bau. Heel veel mensen hebben toen hun handen er vanaf getrokken.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Haha die Monica. Vincent mag z'n handen dicht knijpen met zo'n vrouw (nu gescheiden maar ok).
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Misschien krijgen we hem ooit nog te zien. En ik hoop dat ze zich wel een keer uitspreekt, one way or the other.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik had vorig jaar Fucking Amal nog een keer gezien. Zo'n film waarbij ik me afvroeg waarom ik een hoge score gaf. Maar als ik de film had opgezet, wist ik meteen terug waarom. Blij dat die het nog altijd goed doet. In 2015 nog in de top 100!
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Malick films doen het goed. Die stil bij Martyrs brrr. Krijg gelijk weer de rillingen
.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
437/740 (59%)
Lost River nog altijd niet gezien. Als het even kan wil ik hem het liefst in zo hoog mogelijke kwaliteit zien. Misschien toch maar een keer de Duitse Blu-ray bestellen.
Indrukwekkende still bij Martyrs. Een film die ik nooit gezien zou hebben zonder Moviemeter. Doet me beseffen dat ik hier mooie films heb mogen (her)ontdekken 
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Ik zit op 41% gezien. 306 van de 740. Een hoop moois te ontdekken dus.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Niet meer verwacht; toch gekomen #267 Lost River 
Verder blij met de hoge notering van The Florida Project.
De stijging van The Master vind ik dan weer belachelijk; saaie PTA onwaardige bullshit!
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Oh ja Tillsammans > Fucking Amal > Lilja 4 Ever
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
598 plaatsen winst voor Midnight in Paris.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Leuk die twee films van Moodysson achter elkaar.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
541/740
De status van Midnight in Paris heeft me altijd verbaasd. Hoogst onorigineel verhaal. Maar komt vooral ook doordat ik Owen Wilson gewoon een druif van een vent vind.
Mijn films die de lijst halen staan bij mij vooral in de regionen 400 - 500. Daarnaast erg veel films die ik:
of vergeten ben op te nemen
die ik net heb laten vallen en dus denkbeeldig op 501 - 550 staan.
of films die ik ook gewoon goed vind,
Voorts veel middle-of-the road-films. Ik kan ze niet slecht vinden, maar voor een toplijst vind ik ze te doorsnee.
Daarnaast ook nog een groot aantal films die ik best wel eens wil zien of waar ik zelfs nog nooit van had gehoord, dus de kijklijst dijt weer uit! Maar tot mijn verbazing staan er maar weinig films in de lijst die ik echt met 1* of lager zou waarderen, dus ben ik helemaal happy.
Er komen er echter nog wel een aantal vrees ik. Zo'n film over een boom bijvoorbeeld.... alhoewel ik daar zelfs nog een 1,5* voor heb gegeven.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ongebruikelijk voor Seventh Seal of ongebruikelijk dat ik een leuke still gebruik?
Het eerste FP. Ik heb je stills al meermaals geprezen. Zit je te hengelen naar complimenten?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het eerste FP. Ik heb je stills al meermaals geprezen. Zit je te hengelen naar complimenten?
Nee, dat was absoluut de bedoeling niet. Daarom ook de knipoog. 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Days of Heaven - eRCee (39)
Ben je trots op me Ferdydurke?
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Possession op basis van de 2017 editie toen op blu-ray aangeschaft. Recent pas gezien. Erg sfeervolle film. Chungking Express weer een paar plekken gestegen
.
Actuele stand 445/750.
En we gaan straks de top 250 in! Ben benieuwd wat de lijst ons nog gaat brengen. Ik hoop wel dat mijn nummer 1 nog voorbij komt.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Maak je maar geen zorgen. Die gaat nog voorbij komen. Stond 2 jaar geleden zelfs nog in de Top 100.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ik ben ontroerd. En dan ook nog een mooi verhaal bij Martin Eden.
Wat een dag!
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
Na driekwart heb ik er 422 gezien. Ik sta voor de editie van 2019 op 602, ben benieuwd of ik daar overheen ga deze editie. Zal erom spannen.
422 / 750, 56%
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
541/740
De status van Midnight in Paris heeft me altijd verbaasd.
Er komen er echter nog wel een aantal vrees ik. Zo'n film over een boom bijvoorbeeld.... alhoewel ik daar zelfs nog een 1,5* voor heb gegeven.
Tja, "Midnight in Paris" vond ik ook maar zozo. Ben niet zo'n Allen fan. Vind zijn films te depri.
En die film over een boom waar zoveel ophef over gemaakt werd een 2-tal jaren terug. Het zorgde ervoor dat mijn nieuwsgierigheid getriggerd werd. Ik kon er echter niet meer dan 2* aan geven 
Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Vind het altijd lollig hoe er gereageerd wordt op bepaalde films als zijnde onwaardig om in deze lijst opgenomen te worden. Ik heb net gisteren "Down by law" gezien en vroeg me naderhand ook af wat hier zo aardschokkends aan was. 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik heb net gisteren "Down by law" gezien en vroeg me naderhand ook af wat hier zo aardschokkends aan was.
Dat kan ik je wel vertellen hoor. De magistrale zwart-wit cinematografie!
Laatste blokje weer 10 uit 10, maar slechts op 1 film gestemd (Love exposure, heh, wat een leuke rit was dat.)
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Vandaag best een paar persoonlijke favorieten voorbijgekomen. Jammere daling van Possession en Martyrs, maar fijn dat La Vie Nouvelle iets gestegen is. Ook zo'n film die je niet gauw hoog in lijsten buiten MM tegen zou komen.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Zo magistraal als in "The eyes of my mother" of "Angel-A" dan? Tja, Ik miste echter een intrigerend verhaal.
En Tom Waits zie ik liever achter zijn piano in een rokerige kroeg terwijl hij met zijn ruwe, rauwe stem een lied ten gehore brengt, want qua acteren was het toch maar huilen met de pet op.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Heerlijke stijging van Love Exposure! 
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Als ik goed geteld heb na 3/4 lijst 85 nieuwe films. Daarvan zag ik er al 51.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Klassiek Hollywood mag toch wel tot de stijgers genoemd worden heb ik het idee.