- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
Serpicos
-
- 1139 messages
- 4166 votes
Iets voor jou SanderPuntCom?
Helemaal, ik doe mee. 
Goed initiatief Film Pegasus !
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Weet iemand nog hoe je je stemmen op datum en stem kunt exporteren? Zodat ik eenvoudig alle 4+* films van na 2019 bijeen kan rapen en die verwerken in mijn lijst van 2019?
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
Ik doe wel mee. Wilde toch nog een keer een persoonlijke top-100 maken dus dat kan ik mooi combineren. Je moet ergens een lijn trekken met wat je (nog) niet zag, anders blijf je bezig of wacht je überhaupt te lang.
Poh, wie missen er nog in die taglijst?
Ik moet er misschien maar eens aan gaan geloven dit jaar, bedankt voor de tag 
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9719 votes
Weet iemand nog hoe je je stemmen op datum en stem kunt exporteren? Zodat ik eenvoudig alle 4+* films van na 2019 bijeen kan rapen en die verwerken in mijn lijst van 2019?
Als je je stemmen exporteert zit daar standaard een veld voor de datum bij. Dan kun je daarop sorteren in Excel.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9719 votes
de titel zoals die hier op Moviemeter staat
Jammer dat vreemde tekens op een andere manier in Excel getoond worden. Dan moet je dus handmatig corrigeren.
Ik neem aan dat de je daadwerkelijke berekeningen obv MM-nummer doet, toch Film Pegasus? Dan weet je in ieder geval zeker dat de juiste film geteld is, ook als de ene user de correctie goed doet en de andere niet.
Overigens heb ik twee films in mijn lijst met dezelfde titel èn hetzelfde jaartal. Moet ik dan het Romeinse teken erbij zetten? Ik neem aan van niet, want als iemand een film in zijn lijst heeft die op MM een romeins cijfer heeft, maar hij stemt niet op de andere film van dat jaar met die titel, dan heeft hij dat niet door in de export.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik doe ook zeker mee. Mijn basis is gelegd met de vorige reeks. En toch, sindsdien écht nog heel wat schoons bijgekomen. Ik mag intussen al flink snoeien in mijn 4,0*.
Bij deze nodig ik knusse stoel, K. V., narva77 en Esteban ook uit om deel te nemen 
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9719 votes
Lidwoord achteraan zoals in de export of vooraan zoals op de filmpagina?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Lidwoord achteraan zoals in de export of vooraan zoals op de filmpagina?
Het gemakkelijkste om te verwerken is de code van moviemeter, omdat die uniek is. De titel moet op de eerste plaats duidelijk zijn, dat ik weet over welke film het gaat. Ideaal is de titel zoals die op moviemeter staat met het lidwoord achteraan. Maar het is zeker geen probleem als dat lidwoord vooraan staat en als er door de export een vreemd teken staat.
Als iemand bvb Innocence stuurt is het voor mij niet duidelijk over welke film het gaat. Er zijn 4 films met die titel op moviemeter. 3 ervan doen het vrij goed en 2 ervan komen normaal zelfs in de top 1.000. Bovendien zijn die alle twee nog eens uit 2004. Vandaar die code om te weten over welke film het gaat.
Als het echt niet anders kan, of je bent wat minder handig om een lijstje te maken is er altijd wel een oplossing natuurlijk. Het is gewoon om het verwerken gemakkelijker te maken. Niet dat je dan niet mag meedoen. Het blijft een spel, alleen kruipt er wel wat tijd in. 
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9719 votes
Handig met Excel ben ik zeker wel. 
Ik vroeg het meer om zeker te weten welke correcties je wilt in de titels. Ik haal die gekke tekens er nog even uit, omdat ik een pietje precies ben. Valt op zich mee met find and replace.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9719 votes
Mijn mailadres kan je in mijn profiel terugvinden.
"E-mailadres: (verborgen)"
Mijn lijstje is klaar om te verzenden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik heb wel tijd nu, dus ga ook eens aan de gang hiermee.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb het aangepast. Laat de lijstjes maar komen. (maar je hebt tijd tot 30 mei natuurlijk)
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9719 votes
Mijn meest kansloze stemmen:
Balada o Siedmich Obesených (1968)
Dit zijn de films in mijn lijst die maximaal 5 stemmen op MM hebben. Moya Lyubov (2006) staat nog maar net op de site, dus wellicht heeft nog niet iedereen gestemd die hem gezien heeft.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dit zijn de films in mijn lijst die maximaal 5 stemmen op MM hebben. Moya Lyubov (2006) staat nog maar net op de site, dus wellicht heeft nog niet iedereen gestemd die hem gezien heeft.

Van dat rijtje heb ik ook op The Seven Who Were Hanged gestemd, maar dat was een zeven dus die gaat mijn lijst niet halen. De Petrov misschien wel met 4*.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Misschien leuk voor mensen die voor het eerst meedoen om de lijsten van de voorgaande edities even in te zien:
Kaketoe heeft nog een Top 1000 lijst gemaakt van alle vier de edities waar in totaal 1527 films in stonden
Op de lijst van 2017 kom ik tot 807 geziene films met 2046 (2004) als enige titel uit de top 150 die ik niet zag. Op de lijst van 2019 kom ik tot 862 titels en is The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover (1989) op plekje 183 de hoogst genoteerde ongeziene film. Voor de favorieten ben ik dus goed voorbereid, maar met de film dip van het afgelopen jaar heb ik een hoop recent werk nog niet gezien; dus ik zal toch ook maar een lijstje maken met wat films die ik graag nog mee wil pakken.
Uiteraard kun je ook dit jaar weer op me rekenen om de 2021 lijst op ICM zo actueel mogelijk bij te houden wanneer de Moeder Aller Lijsten bekend wordt gemaakt, Film Pegasus.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Uiteraard kun je ook dit jaar weer op me rekenen om de 2021 lijst op ICM zo actueel mogelijk bij te houden wanneer de Moeder Aller Lijsten bekend wordt gemaakt, Film Pegasus.
Alvast bedankt!
De edities van 2013 en 2015 staan ook nog op de site. 2017 en 2019 had ik ook al georganiseerd en zullen qua presentatie hetzelfde zijn. Met nieuwe stills voor editie 2021. Dan is er ook variatie voor de films die er opnieuw inzitten. 
Esteban
-
- 3606 messages
- 1826 votes
Ik doe ook zeker mee. Mijn basis is gelegd met de vorige reeks. En toch, sindsdien écht nog heel wat schoons bijgekomen. Ik mag intussen al flink snoeien in mijn 4,0*.
Bij deze nodig ik knusse stoel, K. V., narva77 en Esteban ook uit om deel te nemen
Dank voor de tag. Maar minimum 250 is wel heel veel. I'll see what I can do. 
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Alvast bedankt!
De edities van 2013 en 2015 staan ook nog op de site. 2017 en 2019 had ik ook al georganiseerd en zullen qua presentatie hetzelfde zijn. Met nieuwe stills voor editie 2021. Dan is er ook variatie voor de films die er opnieuw inzitten.
Ik neem aan dat je de nieuwe films die kunnen toegevoegd worden aan de informele top1527 eveneens apart zal noteren en meegeven?
(Als dat niet te veel extra werk is natuurlijk) 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Dat moet wel lukken. Ik hou de posities bij van vorige edities, dus het valt meteen op als een film helemaal nieuw is. Dat zal dan ook bij de eindlijst vermeld worden.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Ook ik doe weer mee! Ik heb nog genoeg titels uit de vorige lijsten liggen, die zal ik de komende tijd voorrang verlenen.
Kaketoe heeft nog een Top 1000 lijst gemaakt van alle vier de edities waar in totaal 1527 films in stonden
Ik houd het bij de lijst waarin alle titels staan, de eerste 1000 zijn immers hetzelfde. Deze zal ik updaten nadat de top 1000 2021 er is.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
Ok ik ga het dit jaar ook weer meedoen 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
https://i.imgur.com/dwPssGM.jpg
Watchlist for a new Top 500, a list of films by John Milton
Dit is mijn kijkstapeltje. Geen idee of het lukt, maar dat zien we dan wel weer 
Ik ben wel benieuwd welke titels uit 2019 en 2020 ('21 zelfs misschien?) er nieuw in gaan komen... Wat zijn de grootste kanshebbers?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
John MiltonTja, meest logische is 1917. Stond Parasite er twee jaar geleden al in? Chernobyl (is een miniserie, en sommige zetten hem daarom niet in de lijst) en Uncut Gems. Misschien Portrait of a Lady on Fire? Joker, maar ik weet niet hoe populair die film is bij het "niche MM publiek"
.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Portrait of a Lady on Fire ga ik iig hoog plaatsen, dus dat scheelt al iets. 1917 is zeker een kanshebber idd.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Joker heeft wel een heel hoog gemiddelde en er is veel op gestemd, dus dat is ook een kanshebber. En de documentaire For Sama zou misschien kunnen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Portrait of a Lady on Fire ga ik iig hoog plaatsen, dus dat scheelt al iets. 1917 is zeker een kanshebber idd.
Ik ook (heel hoog), dus dat is al twee
.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Ik hoop nog iets nieuws te ontdekken, maar zoals een post van bijvoorbeeld Baggerman al aangaf kun je daarvoor soms beter door wat individuele profielen heenstruinen
Bij 2019 zit ik nu op 772/1000 maar heb ik de meeste titels die ik niet zag wel gewoon ''sterk'' of ''zwak'' op de radar (of ik ben niet/nauwelijks geïnteresseerd).