- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
Sanderkeuh
-
- 582 messages
- 2953 votes
Door de stijging van Zack Snyder’s films was ik benieuwd of Justice League de lijst binnen zou geraken, maar zou nu wel héél hoog staan dus die zal de lijst niet gehaald hebben gok ik.
Na Castaway On the Moon passeert met 25th Hour mijn tweede top 10-notering.
Had die laatste wel hoger verwacht, is ook een stuk gezakt vergeleken met vorige jaren blijkbaar, maar blijft een mooie positie natuurlijk.
Wel fijn dat Synecdoche, New York een stijging maakt.
Geen populaire mening waarschijnlijk, maar ik vind The Raid 2 beter dan de eerste The Raid, die mijn lijst niet gehaald heeft. En Dredd vind ik ook beter eigenlijk..
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Ligt ICM eruit?
Ja, hier wel.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
ICM bijgewerkt tijdens een helder moment (588/700)
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
We hebben ondertussen al 700 films gehad. Nog 300 te gaan, bij sommige films wordt het al wat meer duidelijk dat ze er niet meer bij zullen zijn. En afwachten wanneer we de eerste ex-top 100 te zien krijgen. En of er nog nieuwe films zo hoog zijn geëindigd!
Gij weet en zal ons laten zien!
Wel grappig, soms denk je dat bepaalde regisseur in de lift zit en dan daalt weer een film van die regisseur.
Een hoewel niet altijd heb ik gevoel dat westen en oorlog hoger scoren dan verleden keer.
En star wars doet het tot nu toe beter.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Letterboxd bijgewerkt.
412/700 (58%). Interessante tips nog opgedaan in de laatste paar blokken. Paris is Us, Loveless en A Hidden Life gaan op de lijst. Wind River recent nog gezien. Erg fijne film is dat.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Mooi blokje. Amadeus heeft mijn lijst echt net niet gehaald. Nr. 501 laten we maar zeggen. 25th Hour heeft jaren geleden een ongelooflijke indruk op me gemaakt, en ik was een beetje bang dat de glans er vanaf was. Maar niets is minder waar. Spike Lee's meesterwerk naar mijn bescheiden mening. De speech van Edward Norton voor de spiegel blijft legendarisch, en dat laatste gedeelte met de muziek erbij geeft me nog steeds kippenvel. Rosario Dawson was gelijk een jeugdcrush door deze film.
Wind River ook standvastig. Top!
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
eRCee is alvast de messen aan het slijpen voor de komende Malicks.
De Malicks die nu gaan komen kunnen mijn goedkeuring waarschijnlijk wel wegdragen, op 1 ervan heb ik zelfs zelf gestemd.
Even een andere observatie: nog niks van Kechiche langsgekomen volgens mij. Dat doet vrezen voor La Graine et le mulet, maar waarschijnlijk goed nieuws voor Mektoub.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Van 400-301: 73 gezien en maar liefst op 26 zelf gestemd. Niks daarbij uit mijn top-25 trouwens, opvallend.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Een bepaalde film waarbij je kan wegdromen bij Eva Green in evakostuum heb ik ook nog niet langs zien komen. Of die film is ontzettend gedaald, of ontzettend gestegen. Ik gok op het eerste.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
De Malicks die nu gaan komen kunnen mijn goedkeuring waarschijnlijk wel wegdragen, op 1 ervan heb ik zelfs zelf gestemd.
Even een andere observatie: nog niks van Kechiche langsgekomen volgens mij. Dat doet vrezen voor La Graine et le mulet, maar waarschijnlijk goed nieuws voor Mektoub.
De sensuele Ophelie Bau komt zeker nog langs ja.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
5 Centimeters per Second is wel gezakt. 3 jaar nog in de top 100, maar nu richting de 300. Wel mooi van Voskhozhdenie dat een grote sprong naar boven maakte.
Dit was het laatste blokje voor vandaag. Kan ik ook nog een film zien. 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ha I see what you did there.
Ik moet die nog zien trouwens, ook al ben ik best een 'liefhebber' van dat soort 'kostuumdrama's'.
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
3x 4,5* in het laatste blokje (Upstream Color, Beyond the Black Rainbow, Rosemary's Baby), en een die er heel dicht bij in de buurt komt (5 centimeters per second). 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Is het te vroeg om al een weddenschap aan te gaan wat de hoogste nieuwe binnenkomer wordt? Ik heb geen idee namelijk.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Is het te vroeg om al een weddenschap aan te gaan wat de hoogste nieuwe binnenkomer wordt? Ik heb geen idee namelijk.
Ik zie een Parasite wel naar de top klimmen!
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Tja, blijven weinig Aziatische films over voor in de Top 100 zo......
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Het portret van het brandend meisje, de parasiet of de gekke clown. 1 van de 3 zal het wel worden inderdaad. Ik gok op het brandend meisje, maar ik zou er geen geld op durven inzetten
.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Ik heb ook nog stille hoop op Midsommar. 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Als hoogste binnenkomer dan; wishful thinking i know......
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Mis mijn naam weer bij enkele titels. Ook nog steeds het nodige (opnieuw) te zien. Ook genoeg rommel. Doorgaans mooie stills. Tim overtoept mij bij LDJIN.
Sanderkeuh
-
- 582 messages
- 2953 votes
Wow, niet verwacht dat Beyond the Black Rainbow zo hoog zou komen. Sterk ook dat 8 van de 10 stemmers voor deze film hem in hun top 100 hebben, voel me bijna schuldig dat ik hem 'máár' op plaatsje 302 heb.
Toffe still ook!
Ook knap dat Paris Est à Nous, een film met slechts 84 stemmen op de site, op plaats 346 in de top 1000 komt.
Nog 1 van de vele films die op mijn watchlist komt..