• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Door de stijging van Zack Snyder’s films was ik benieuwd of Justice League de lijst binnen zou geraken, maar zou nu wel héél hoog staan dus die zal de lijst niet gehaald hebben gok ik.

Na Castaway On the Moon passeert met 25th Hour mijn tweede top 10-notering.

Had die laatste wel hoger verwacht, is ook een stuk gezakt vergeleken met vorige jaren blijkbaar, maar blijft een mooie positie natuurlijk.

Wel fijn dat Synecdoche, New York een stijging maakt.

Geen populaire mening waarschijnlijk, maar ik vind The Raid 2 beter dan de eerste The Raid, die mijn lijst niet gehaald heeft. En Dredd vind ik ook beter eigenlijk..

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

John Milton wrote:

Ligt ICM eruit?

Ja, hier wel.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Film Pegasus wrote:

We hebben ondertussen al 700 films gehad. Nog 300 te gaan, bij sommige films wordt het al wat meer duidelijk dat ze er niet meer bij zullen zijn. En afwachten wanneer we de eerste ex-top 100 te zien krijgen. En of er nog nieuwe films zo hoog zijn geëindigd!

Gij weet en zal ons laten zien!

Wel grappig, soms denk je dat bepaalde regisseur in de lift zit en dan daalt weer een film van die regisseur.

Een hoewel niet altijd heb ik gevoel dat westen en oorlog hoger scoren dan verleden keer.

En star wars doet het tot nu toe beter.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Letterboxd bijgewerkt.

412/700 (58%). Interessante tips nog opgedaan in de laatste paar blokken. Paris is Us, Loveless en A Hidden Life gaan op de lijst. Wind River recent nog gezien. Erg fijne film is dat.

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

341/700 (49%)

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mooi blokje. Amadeus heeft mijn lijst echt net niet gehaald. Nr. 501 laten we maar zeggen. 25th Hour heeft jaren geleden een ongelooflijke indruk op me gemaakt, en ik was een beetje bang dat de glans er vanaf was. Maar niets is minder waar. Spike Lee's meesterwerk naar mijn bescheiden mening. De speech van Edward Norton voor de spiegel blijft legendarisch, en dat laatste gedeelte met de muziek erbij geeft me nog steeds kippenvel. Rosario Dawson was gelijk een jeugdcrush door deze film.

Wind River ook standvastig. Top!

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

387/700 55%

Ludo92

• 81 messages
  • 29 votes

456/700 (66%)

57/700 in lijst.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ferdydurke wrote:

eRCee is alvast de messen aan het slijpen voor de komende Malicks.

De Malicks die nu gaan komen kunnen mijn goedkeuring waarschijnlijk wel wegdragen, op 1 ervan heb ik zelfs zelf gestemd.

Even een andere observatie: nog niks van Kechiche langsgekomen volgens mij. Dat doet vrezen voor La Graine et le mulet, maar waarschijnlijk goed nieuws voor Mektoub.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Van 400-301: 73 gezien en maar liefst op 26 zelf gestemd. Niks daarbij uit mijn top-25 trouwens, opvallend.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Een bepaalde film waarbij je kan wegdromen bij Eva Green in evakostuum heb ik ook nog niet langs zien komen. Of die film is ontzettend gedaald, of ontzettend gestegen. Ik gok op het eerste.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

eRCee wrote:

(quote)

De Malicks die nu gaan komen kunnen mijn goedkeuring waarschijnlijk wel wegdragen, op 1 ervan heb ik zelfs zelf gestemd.

Even een andere observatie: nog niks van Kechiche langsgekomen volgens mij. Dat doet vrezen voor La Graine et le mulet, maar waarschijnlijk goed nieuws voor Mektoub.

De sensuele Ophelie Bau komt zeker nog langs ja.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

5 Centimeters per Second is wel gezakt. 3 jaar nog in de top 100, maar nu richting de 300. Wel mooi van Voskhozhdenie dat een grote sprong naar boven maakte.

Dit was het laatste blokje voor vandaag. Kan ik ook nog een film zien.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ha I see what you did there.

Ik moet die nog zien trouwens, ook al ben ik best een 'liefhebber' van dat soort 'kostuumdrama's'.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

3x 4,5* in het laatste blokje (Upstream Color, Beyond the Black Rainbow, Rosemary's Baby), en een die er heel dicht bij in de buurt komt (5 centimeters per second).

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Is het te vroeg om al een weddenschap aan te gaan wat de hoogste nieuwe binnenkomer wordt? Ik heb geen idee namelijk.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ik hoop iets met een jeune fille

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Beyond the black rainbow in de Top 300!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ICM bijgewerkt (597/710)

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

IH88 wrote:

Is het te vroeg om al een weddenschap aan te gaan wat de hoogste nieuwe binnenkomer wordt? Ik heb geen idee namelijk.

Ik zie een Parasite wel naar de top klimmen!

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Ik ben bang dat het Joker gaat worden

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

419/710 (59%)

Mooi opmars van Beyond the Black Rainbow. Jammer dat 5 centimeters zo ver afzakt. 3 jaar achter elkaar in de top 100. In 2019 in de top 200 en nu weer 100 punten gezakt.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Tja, blijven weinig Aziatische films over voor in de Top 100 zo......

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Het portret van het brandend meisje, de parasiet of de gekke clown. 1 van de 3 zal het wel worden inderdaad. Ik gok op het brandend meisje, maar ik zou er geen geld op durven inzetten .

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Ik heb ook nog stille hoop op Midsommar.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Die zal er wel in staan.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Als hoogste binnenkomer dan; wishful thinking i know......

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mis mijn naam weer bij enkele titels. Ook nog steeds het nodige (opnieuw) te zien. Ook genoeg rommel. Doorgaans mooie stills. Tim overtoept mij bij LDJIN.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Wow, niet verwacht dat Beyond the Black Rainbow zo hoog zou komen. Sterk ook dat 8 van de 10 stemmers voor deze film hem in hun top 100 hebben, voel me bijna schuldig dat ik hem 'máár' op plaatsje 302 heb. Toffe still ook!

Ook knap dat Paris Est à Nous, een film met slechts 84 stemmen op de site, op plaats 346 in de top 1000 komt.

Nog 1 van de vele films die op mijn watchlist komt..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.