- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Met Lucia y el Sexo maar eens een ongeziene film uit de lijst gekeken. Potsierlijke onzin van Medem. Die Spanjaarden zitten echt altijd onnodig te kutten met de chronologie
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Over constant gesproken, Black Hawk Down wauw...
Flavio
-
- 4896 messages
- 5228 votes
Er zijn 56 films die er de vorige 4 edities telkens bij waren, maar nu de top 1.000 niet meer gehaald hebben...
Dat zijn er nogal wat! Ben benieuwd welke daar allemaal tussen zitten. Ik denk in ieder geval een Fellini of drie, Notti di Cabiria, La Strada en wellicht Amarcord? Volgens mij is er nog geen enkele van hem langs gekomen... Mijn favoriete Fellini heeft er nog nooit ingestaan zie ik, dat is wel een lichte schok.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Dat maak ik later nog bekend, nog een verrassing voor de films die nog komen. 
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Aladdin zowel bij bij mijn eigen lijst als deze top 100 op 357 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De man in de still van The Battle of Algiers is voor alle duidelijkheid niet JCVD! 
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Tijd voor een tussenstand!
Gezien: 276/650 (42%)
Nominaties: 111/500
-
- 31148 messages
- 5448 votes
In gedachten was The New World nieuw bij de editie van 2019, maar blijkbaar zat die er altijd al bij. Malick is nogal geliefd hier, al is hij niet echt mijn regisseur. Enkele goeie films, maar niets in mijn top 500. Zelfs zover dat ik films van hem die ik nog moet zien (zoals Song to Song of To The Wonder) al een tijdje verder schuif. Zal de man nog eens een kans moeten geven. 
Verder vooral blij met de sprong van Paris Est à Nous. In de 12 lijstjes bij een hoop hoog genoteerd. Heerlijke film!
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Verder vooral blij met de sprong van Paris Est à Nous.
Same!
Maar vooral de geweldige sprong van Di Qiu Zui Hou De Ye Wan (2018). Toch het beste nieuws van de dag so far wat de lijst betreft 
Sommige films heb ik niet eens in mijn lijst maar is het wel echt tof om te zien hoe goed die het doen, een Contratiempo (2016) bijvoorbeeld.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Verder vooral blij met de sprong van Paris Est à Nous. In de 12 lijstjes bij een hoop hoog genoteerd. Heerlijke film!
Da's mooi om te zien ja 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Owww. The Fountain. Ah wel, Nog altijd top 500. 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik blijf ook wel fan van die score, van The Fountain.
Xích Lô (1995), fijne ontdekking was dat!
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Toy Story 3, Gran Torino en The Killing stijgen sterk. Wat komen die zo hoog doen? Opnieuw een Malick die het goed doet. Deze nog maar eens een kans geven. En vooral blij dat Your Name toch nog stand houdt.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Even inhalen. Van 500-401: 61 gezien, op 14 gestemd. Het aantal bestemde films is duidelijk aan het toenemen, in het huidige blok helemaal.
In het blokje van 340-331 voor het eerst alle 10 de films gezien.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Mooie stijging maar vooral een schitterende still van 'Long day's journey'!
Ik vrees dat van Bertolucci weer de verkeerde films in de lijst terecht zijn gekomen (de twee die er eigenlijk in moeten zijn La luna en L'assedio. Novecento, Conformista en Tango mag je er van mij dan gewoon uitflikkeren, doe ik niet moeilijk over).
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Your Name! Prachtfilm. Gran Torino moet ik nog steeds kijken (alleen stukjes gezien), maar de film blijkt een trouwe groep fans te hebben. Annihilation blijft één van mijn mooiste filmervaringen van de laatste jaren, en A Hidden Life is één van mijn favoriete Malick's films. Maar ik kies toch meer voor zijn eerdere werk (Days of Heaven en Badlands),
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
Heerlijk om de lijst na een verkoelende douche na een hete werkdag rustig door te nemen. Il Conformista wil ik graag eens herzien, heb die in mijn herinnering niet de volle aandacht gegeven die het verdiende. Jammere daling voor The Cook, The Thief, His Wife & Her Lover, echt een fantastische film.
Als ik goed geteld heb sta ik nu op 380/680.
Nu weer tijd voor een filmpje (The Illusionist nu echt).
Flavio
-
- 4896 messages
- 5228 votes
Ik vrees dat van Bertolucci weer de verkeerde films in de lijst terecht zijn gekomen (de twee die er eigenlijk in moeten zijn La luna en L'assedio. Novecento, Conformista en Tango mag je er van mij dan gewoon uitflikkeren, doe ik niet moeilijk over).
Ken ik allebei niet, maar ik zou de drie die nu in de lijst staan wel willen omruilen met The Dreamers en (vooral) Prima della Rivoluzione.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Fijn dat #372 Cashback redelijk stand houdt tussen al het filmgeweld. 
#322 Your Name gelukkig ook; en Kikujiro zit als Aziaat zelfs stevig in de lift!
Vooralsnog ook nog steeds geen film die uit de Top 100 is gedenderd........
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Licht herstel voor Le Samouraï dat in 2015 nog op 73 stond! En opvallende stijging voor Baby Driver dat mooi in 19 lijstjes stond.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Baby driver, mijn hemel, ik wist niet dat we een top-1000 met debiele autoscenes aan het doen waren. Dan zou die wel wat hoger mogen trouwens.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
eRCee is alvast de messen aan het slijpen voor de komende Malicks. Eerst die agressieve babbels over Bertolucci, en nu het woord 'debiel' laten vallen inzake Baby Driver. Daar kan die film toch ook niets aan doen.
't Was ook wel een beetje tam hier.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het zijn de verplichte quotes 'waarom zo hoog?', 'veel te laag!!' en 'omg, staat die er ook in?' maar eigenlijk wel blij met de diverse lijst. 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
We hebben ondertussen al 700 films gehad. Nog 300 te gaan, bij sommige films wordt het al wat meer duidelijk dat ze er niet meer bij zullen zijn. En afwachten wanneer we de eerste ex-top 100 te zien krijgen. En of er nog nieuwe films zo hoog zijn geëindigd!