- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ze zijn toch ook verantwoordelijk voor 20-25% van de nieuwkomers, daar kan ik toch niks aan veranderen?
Laten we het er op houden dat de manier waarop je het bracht wat hard overkwam. Als iemand zegt dat hij de nieuwe films ongelooflijk slecht vindt, en jij zegt dat dat komt door het befaamde trio A, B en C, dan snap je hopelijk toch wel dat het wat hard en persoonlijk overkomt.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Hoog tijd voor een bezem.
Alsjeblieft niet nog meer Harry Potter films 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Lol. Humor verzacht de meeste conflicten 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Alles is nu wel gezegd denk ik? Iets liever zijn, teentjes intrekken en doorrrr.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Nog één blokje voor het slapengaan Pegasus? Ah toee 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ja wilde net zeggen. Kom op Gauke, even Onderhond een digitale beuk geven en lekker genieten van al de films die je erin hebt weten te werken. Volgende keer gewoon weer meedoen met nog meer eigenzinnige films.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik zal nog een blokje plaatsen, dan kan het opnieuw over films gaan.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Het lijkt er in ieder geval op dat menigeen hier de komende nieuwe films met meer aandacht gaat bekijken...
Tot nu toe ben ik in ieder geval er trots op om al veel moois meegeholpen te hebben in de lijst van dit jaar te komen! Ik hoop dat de overige gebruikers ook zo denken over de nieuwe binnenkomers waarop ze hebben gestemd!
929 The Raid 2 : Berendal 2014 20
909 The Last Samurai 2003 32
927 The Matrix : Revolutions 2003 40
1000 Fury 2014 133
983 Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (2017) 2017 180
930 In the Mouth of Madness 1994 188
974 Crank 2006 322
Alleen zo jammer dat de meeste daarvan zo laag staan 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Ik zal nog een blokje plaatsen, dan kan het opnieuw over films gaan.
Dan blijf ik nog even wat langer op! 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Het lijkt er in ieder geval op dat menigeen hier de komende nieuwe films met meer aandacht gaat bekijken...
Tot nu toe ben ik in ieder geval er trots op om al veel moois meegeholpen te hebben in de lijst van dit jaar te komen! Ik hoop dat de overige gebruikers ook zo denken over de nieuwe binnenkomers waarop ze hebben gestemd!
929 The Raid 2 : Berendal 2014 20
909 The Last Samurai 2003 32
927 The Matrix : Revolutions 2003 40
1000 Fury 2014 133
983 Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (2017) 2017 180
930 In the Mouth of Madness 1994 188
974 Crank 2006 322
Alleen zo jammer dat de meeste daarvan zo laag staan
Ik hou me wijselijk gedeisd. Ik heb al Rogue One, The Bank Job en een Potter film erin gestemd. Ik sta hoogstwaarschijnlijk al geflagged 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Nog steeds veel te laag natuurlijk, maar mooi dat The Village er nu in ieder geval in staat.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Gelukkig dat Apollinisch nog op het laatste nippertje een lijst heeft ingediend of anders had Keane het waarschijnlijk niet gehaald?
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ga er altijd vanuit dat hier zeer commerciële films in zitten die mij minder zullen liggen. Met films als American Pie ben ik zeker niet blij, maar tegelijk is het net de charme van deze top 1.000. Het enige dat jammer is, is het verdwijnen van de oudere films (zoals ik eerder al eens had gezegd). Ik heb het nu nagekeken en er zijn de helft minder films van voor 1970 dan tegenover de editie van 2013.
Langs de andere kant zijn er ook nieuwkomers die net verassend hoog staan, en dan heb ik het niet over American Pie 2 of zo. Er komen best nog wel verrassingen aan. Dat maakt de lijst net zo boeiend. En veel van de stills die ik heb gevonden maken we wel benieuwd naar de films. Daar doe ik het toch voor.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
887. Der Hauptmann (2017)
Over fijne nieuwe binnenkomers gesproken! 
885. A Big Bang Love, beste Miike
Ik had hem wel wat hoger verwacht eigenlijk......
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Op de valreep voor mij nog een mooie afsluiter! Slechts 3 van de 10 gezien en 1 in mijn eigen lijst! Hopen op een betere dag woensdag maar weer; nu maar slapen!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En ik zal braaf proberen mee te doen deze editie (wel met veel gekwek en geklaag waarschijnlijk)
en dat doe ik oa omdat je er echt veel werk hebt ingestoken Film Pegasus!
Maar over 2 jaar doe ik niet meer mee aan deze lijst, dat heb ik me wel al voorgenomen; de kloof tussen de 'oudere'/vroegere' actieve MM-users en de nieuwe generatie actieve MM-users is daarvoor te groot. Deze lijst gaat niet 'mijn lijst' worden. Ik wil nog speciale dingen, niches, maffe dingen gaan ontdekken en ik vrees dat dit een lijst gaat worden die de mainstream omarmt, zeker als er over een jaar of 10 zo'n 500 deelnemers een lijst gaan insturen.
Ome henk
-
- 30 messages
- 0 votes
Dit lijkt wel een drama, gelukkig kan ik wel vermelden dat ik The Tree of Life niet in mijn lijst heb staan. Hopelijk bedaart dat de gemoederen wat...
Volgende keer op White Chicks 2 stemmen!
Leuk ook dat Apocalypto erin staat, had ik niet verwacht. Der Hauptmann vond ik ook wel mooi, al ging het eind wel erg snel.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
We zijn nog maar net begonnen en het geklaag en gehuil begint al, fantastisch! 
Fijne lichting vandaag (inmiddels gister), het meest tevreden over de terugkeer van Vals im Bashir (2008).
Ook zeer tevreden over een handjevol nieuwkomers in de top1000.
Ja, ook The Last Samurai! 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Gelukkig dat Apollinisch nog op het laatste nippertje een lijst heeft ingediend of anders had Keane het waarschijnlijk niet gehaald?
Had eigenlijk ook in mijn lijst moeten staan. Een van mijn vele missers.
Binnenkomst van Miami Vice en The Lobster.
En vooral de still van die laatste.
Had wel gedacht dat The Lobster al in de vorige lijst(en) present was.
dualcia
-
- 953 messages
- 2311 votes
Ik ben ergens wel blij dat ik geen lijstje heb ingeleverd, als ik de reacties hier zo volg. Mijn smaak in film is ook wel 'mainstream' te noemen, zoals er hier soms wel een beetje neerbuigend over wordt gepraat
En ik had me eerlijk gezegd wel bezwaard gevoeld als ik zo deze reacties had gelezen, dus dat nodigt niet echt uit om over 2 jaar wel zelf een lijst in te leveren.
Ik blijf de lijst rustig volgen: ik heb persoonlijk in ieder geval al een stuk of 15 interessante titels aan mijn watchlist kunnen toevoegen! Een combinatie tussen voor mij onbekende films en tussen films die ik even vergeten was.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
We zien wel wat we doen binnen 2 jaar, ik hoop dat iedereen nog wat kan genieten van de top 1.000 van dit jaar. Ik miste ook wel wat die eigenzinnige lijstjes van sommige gebruikers die helaas wat verhinderd zijn, maar deze eindlijst is wel een samenstelling van allemaal favoriete films van iemand. Dus wie ben ik dan om er iets over te zeggen. Het blijft nog altijd een mix van genres die je toch zelden in andere filmlijsten tegenkomt. En er komen nog mooie dingen aan.
phalluz
-
- 23 messages
- 264 votes
Ik vind het een mooie afwisselende lijst tot nu. Eigenlijk voor elk wat wils. Ik heb er zeker een paar op mijn '2 watch' list gezet.
In 2021 zeker even een lijstje maken. Al is het alleen al om 'The Wizard Of Oz' wat hoger de lijst in te krijgen.... 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Village. Ik dacht al, daar gaat Zwolle zeer blij mee zijn. The Lobster ook verrassend, en het is mooi om Polytechnique en My Blueberry Nights hier weer terug te zien. Die laatste film zal over twee jaar (als ik een top 500 maak) zeker in mijn lijst komen.
Ps. dualcia gewoon lekker meedoen. Het is hier meestal een baken van positiviteit en liefde voor film. Er is niets leukers dan een lijst inleveren en juichen als je eigen films het hebben gehaald, en om interessante tips op te doen. Laat een kleine “hiccup” je niet ontmoedigen, als je mee wil doen gewoon meedoen. En dat geldt voor iedereen (gauke, phalluz hierboven). Laten we er een streep onder zetten en gewoon genieten van de lijst. Dalai Lama out
.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Hèhè, op #913 eindelijk een titel uit mijn eigen lijst. We need to talk about Kevin.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
het is mooi om Polytechnique hier weer terug te zien. Die laatste film zal over twee jaar (als ik een top 500 maak) zeker in mijn lijst komen.

ICM lijst bijgewerkt, ik sta op 92/130; niet slecht wat mij betreft.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
108 uit 130 hier. Fijn dat een grandrieux film de lijst alweer heeft gehaald, met hoop op meer daarvan.
Wellicht dat ik vanavond Opening Night maar eens opzet.... Die staat al eeuwen op mijn lijstje...
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Oh en lol @ alle verongelijkten. Jammer dat hier geen safe space is he.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes

ICM lijst bijgewerkt, ik sta op 92/130; niet slecht wat mij betreft.
Ik bedoelde MBN he. Polytechnique staat wel in mijn lijst en best hoog
.