- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Je maakt het alleen maar erger 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Nieuw binnen op 891; de door mij meest gehate film aller tijden! Ook mooi! 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Once is zo'n film die me misschien wel zou liggen, maar die ik door de oerlelijke stills die je er enkel maar van kan vinden, altijd laat liggen.
Geen film die je gaat kijken voor de mooie cinematografie. Maar verder wel een hele charmante, innemende film hoor. 
#901 De Vierde Man, zinderende film alhoewel de symboliek voor sommige te simpel gaat zijn, alhoewel met The Last Samurai etc. in de lijst........!
057/100 gezien.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Echt veel bucht tussen de nieuwkomers.
Met dank aan gauke, Captain Sik en iDirk, ondertussen een befaamd trio.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Van de eerste 100, 54 gezien. Geen slechte score. Ook is er al 1 film uit mijn top 10 voorbij gekomen. De nummer 8, Norwegian Wood .
En Miami Vice nu. Met weinig verwachtingen ingegaan, maar ik heb me best vermaakt. Michael Mann weet er altijd wel een bijzondere filmervaring van te maken.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Kom, kom. OH.
Dat is nergens voor nodig?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Zeg ik iets raars dan? Drie namen die bij nogal wat nieuwkomers terug te vinden zijn.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
het ging me meer om de kwalitatieve duiding. Nieuwkomer is neutraal, 'bucht' (Vlaams voor bocht, slechte waar?) niet.
Ik zie op mijn beurt liever geen Jason Stathams als Crank en The Bank Job in een toplijst als dit, maar laten we geen opsommingen gaan maken van de users die we verantwoordelijk houden voor de titels die ons niet welgevallen, toch?
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Vals im Bashir (2008) had ik altijd onderin mijn lijst hangen, maar sinds ik die vrij recent in de bioscoop heb kunnen zien, heb ik hem beduidend hoger geplaatst. Was behoorlijk indrukwekkend op groot scherm 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
het ging me meer om de kwalitatieve duiding. Nieuwkomer is neutraal, 'bucht' (Vlaams voor bocht, slechte waar?) niet.
Ik zie op mijn beurt liever geen Jason Stathams als Crank en The Bank Job in een toplijst als dit, maar laten we geen opsommingen gaan maken van de users die we verantwoordelijk houden voor de titels die ons niet welgevallen, toch?
Als je liever een publiek geheim van dat soort dingen maakt, mij best. Het is niet alsof het verder niet geweten is wat mensen hun smaak is en met wie die wel/niet overeenkomt.
Maar het ging toch vooral over de nieuwkomers en dan vallen die namen, samen, gewoon op.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Als je liever een publiek geheim van dat soort dingen maakt, mij best. Het is niet alsof het verder niet geweten is wat mensen hun smaak is en met wie die wel/niet overeenkomt.
Maar het ging toch vooral over de nieuwkomers en dan vallen die namen, samen, gewoon op.
Ze hebben wel alle drie Querelle in hun lijst.
Maar opvallend dat tot nu toe alle elf de nominaties van iDirk ook in de lijst van gauke staan.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Overlappingen daargelaten is er een groepje die op gay films stemt en op de wat sentimentelere cinema
Er is een groep die op mainstream en actie stemt. Er is een groep die op Aziatisch stemt en er is een groep die op arthouse en klassiekers stemt.
Niks geks aan, maar het zorgt wel voor een wat vreemde onsamenhangende lijst.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Dat somt het aardig op inderdaad ja. Hoop zelf wel op oa wat meer genrefilms verder in de lijst, weinig horror tot dusver bijvoorbeeld.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik merk dat ik me inmiddels bijzonder ongemakkelijk begin te voelen en ik kan me niet herinneren dat er bij eerdere edities zo op de man gespeeld is.
Ik ben het wel nagegaan. Er zijn inmiddels, als ik goed geteld heb, 42 nieuwe vermeldingen. Daarvan zijn er 9 met de door Onderhond vermelde namen: Beautiful Thing, The Constant Gardener, Querelle, Ha-Buah, Le Core de Restano, The boy in the Striped Payamas, Maurice and A Perfect World.
Onderhond en ik hebben een verschillende smaak, maar ik dacht altijd dat er sprake was van wederzijds respect. Dit blijkt dus niet zo te zijn.
Ik heb, om verdere ongemakkelijkheden in de toekomst te vermijden, maar besloten dat dit de laatste keer is dat ik aan de top 1000 meedoe.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zullen we het gewoon gezellig houden? Het is toch niet dat een top 1.000 aan wat voor soort vereisten dan ook moet voldoen of een visitekaartje van ons naar wie dan ook moet zijn? Iedereen kan zien welke films door wie zijn ingezonden en met een beetje flexibele instelling eruit halen wat voor hem/haar interessant is.
Als je weet dat een notering die is ingebracht door users X, Y en Z niet jouw ding is, dan skip je naar de volgende entry en is er totaal niks aan de hand. Ik weet bijvoorbeeld ook dat een horrortip van de hand van Onderhond potentieel interessant is en een negatieve blockbusterrecensie van hem voor mij 0 waarde heeft. En dat is helemaal prima.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Er moeten nog 890 films komen. Er zal wel iets bij zitten voor ieders smaak zeker?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Onderhond en ik hebben een verschillende smaak, maar ik dacht altijd dat er sprake was van wederzijds respect. Dit blijkt dus niet zo te zijn.
Geen idee waaruit dat zou moeten blijken, maar ik wens liever niet deel te nemen aan dit soort drama. Ik benoem gewoon wat ik zie, meer hoeft er niet achter gezocht te worden.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zucht, daar heb je John Milton weer met z'n Once. Waardeloze user is het toch ook.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
gauke kom op. 1 persoon die op de man speelt moet je gewoon lekker van je af laten glijden. Dat Onderhond jullie een befaamd trio vindt zou ik juist als compliment beschouwen
.
Volgens mij is het juist de bedoeling dat het een onsamenhangende lijst is. Dat was de vorige edities ook zo, en nu staat American Pie ook naast een Aziatische thriller en een Italiaanse epos. Dat is juist de charme van de lijst.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Geen idee waaruit dat zou moeten blijken, maar ik wens liever niet deel te nemen aan dit soort drama. Ik benoem gewoon wat ik zie, meer hoeft er niet achter gezocht te worden.
Kom op, niet terugkrabbelen. Je reageert op een reactie van Prinz over bucht onder de nieuwkomers en je noemt specifiek drie namen die er volgens jou verantwoordelijk voor zijn. Niet netjes, en dat die drie personen er niets achter moeten zoeken vind ik vreemd, want ze worden specifiek genoemd.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Kom op, niet terugkrabbelen. Je reageert op een reactie van Prinz over bucht onder de nieuwkomers en je noemt specifiek drie namen die er volgens jou verantwoordelijk voor zijn.
Ze zijn toch ook verantwoordelijk voor 20-25% van de nieuwkomers, daar kan ik toch niks aan veranderen?
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Ik merk dat ik me inmiddels bijzonder ongemakkelijk begin te voelen en ik kan me niet herinneren dat er bij eerdere edities zo op de man gespeeld is.
Ik ben het wel nagegaan. Er zijn inmiddels, als ik goed geteld heb, 42 nieuwe vermeldingen.
Deze post heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik 1 missende nieuwe film heb kunnen toevoegen in mijn excellijstje; bedankt daarvoor gauke!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Hehehe, ik voel aan mijn dikke teen dat de conversaties spannender gaan zijn dan de lijst an sich
Nog maar pas meegemaakt bij de horror top allertijden. Ik ga neutraal toekijken naar het bekvechten tussen de verschillende kampen vanaf de zijlijn 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ik heb, om verdere ongemakkelijkheden in de toekomst te vermijden, maar besloten dat dit de laatste keer is dat ik aan de top 1000 meedoe.
Overreact much
Wat boeit het als iemand jouw smaak waardeloos vind?