- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
ik was zelfs bang dat het homofoob bedoeld was.
Ik dacht al dat je dat dacht, maar dat was het niet. Meer een gevalletje 46-Okunen no Koi (2006)
versus Un Amour à Taire (2005)
om maar twee tegenpolen van hetzelfde "genre" als voorbeeld te noemen.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik dacht al dat je dat dacht, maar dat was het niet. Meer een gevalletje 46-Okunen no Koi (2006)
versus Un Amour à Taire (2005)
om maar twee tegenpolen van hetzelfde "genre" als voorbeeld te nemen.
Kan beide hartstikke waarderen (de eerste is heel bijzonder); de tweede is voor mij dramatischer en nog ellendiger en scoort daardoor hoger.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
900-801
34 gezien
15 eigen lijst, waarvan..
1 comeback in de top1000 met betrekking tot de vorige editie:
Vals im Bashir 
7 nieuw in de top1000:
300
Contratiempo
Elle S'appelait Sarah
Orphan
Un Prophète
Der Hauptmann
A Perfect World
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik zou het wel leuk vinden als ik word vervloekt omwille van mijn nummer 1 positie van The Tree of Life. Ik weet wel beter.

Maar dan benadeel je ook de liefhebber van Amerikaanse genrecinema. Zoals ik met mijn lijst vol hier schromelijk ondergewaardeerde Amerikaanse sex comedy's. Ik vind het al heel wat dat American pie de lijst heeft gehaald.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Mijn probleem is volgens mij vooral dat ik veel titels heb die de lijst toch niet halen, en dus kan er ook niet over geklaagd worden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Film Pegasus: is er bij Beast iets misgelopen? Die staat normaal wel in mijn lijst (#146), maar zie m'n naam er niet tussen staan.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Verwisseld met andere Beast (2017)! Daar hoort mijn stem thuis!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Daar lijkt het idd op ja. Ik heb Beast (2011) normaal ook in m'n lijst staan.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ow, verkeerde mm code in film Pegasus zijn master-list terecht gekomen?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
De still is volgens mij ook van Beast (2017). Is dat niet Jessie Buckley?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Gelukkig is de basislijst juist. 2017 heeft de lijst gehaald en staat nu in de presentatie. 2011 had 3 nominaties en staat een pak lager. Ik ken geen van beide films, vandaar de vergissing.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Uitstekende film. Mooie toevoeging voor de top 1000.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Gezien: 176/210. Luhrmann's Romeo + Juliet is nieuw in de lijst gekomen. De eerste echte meevaller!
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Geniet van de stills, ik ga nu naar een zomerbar. Dus even geen update. Straks ben ik er weer na de onderbreking. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Gelukkig is de basislijst juist. 2017 heeft de lijst gehaald en staat nu in de presentatie. 2011 had 3 nominaties en staat een pak lager. Ik ken geen van beide films, vandaar de vergissing.
Weer een dooie mus dan ?
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
De eerste echte meevaller!

Ondertussen:
Precies 20/200 uit mijn lijst; 63/200 checks op ICM.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Bij nr 827 Still Alice staat geen positie in voorgaande jaren maar ook niet dat deze film nieuw is. Ik kreeg deze niet in de lijsten van 2015 en 2017 gevonden.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En..... dus?
Nee serieus; wat is je kritiek/klacht nu? En waar worden die noteringen dan een contradictie met wat ik gezegd heb in dit topic?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
210 titels nu.
33 van mijn toplijst hebben de lijst tot nu toe gehaald, en ik zag er 146/210.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Veel liefde aan iedereen die Yi Sa Bui Lai (2006) in zijn lijst heeft 
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
1000 - 800:
91 gezien
19 uit mijn lijst
Ik vind dit toch wel weer een feestje hoor. Vreesde vooraf ook even voor een Zeer Uitgebreide Versie van de MM top 250, maar ik heb er lol genoeg aan.
Na twee eerdere deelnames weet ik natuurlijk meer (bijvoorbeeld dat Sono en Miike mijn regisseurs niet zijn
), en tussen de interessante, niet geziene titels die ik aangekruist heb, zit weinig tot niets waar ik nog nooit van gehoord heb.
De waarde voor mij ligt er nu dus meer in om dat laatste weer even op een rijtje te krijgen, en te zien wat gelijkgestemden gedaan hebben. En ik herinner mij opeens weer dat ik Fassbinder en Cassavetes eindelijk eens (weer) wat aandacht moet gaan geven.
Ik verwacht trouwens opnieuw zo'n beetje tweederde van mijn lijst binnen te slepen. Als er iemand een mainstreamer is binnen het gezelschap van de top 1000 deelnemers, dan ben ik het wel 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Haha, blijkbaar vind ik het nodig om Malick harder te pushen bij zo'n toplijst. Mijn favoriete film is toch wel echt Spring Breakers eigenlijk. 
Movsin
-
- 8264 messages
- 8427 votes
133 van de 210 gezien waaronder 27 uit mijn lijst.
Tussen de films die ik niet heb gezien, zijn er 22 die al in mijn wishlist stonden en wat het belangrijkst is dat er nog een 8-tal films zijn die ik aan die lijst ga toevoegen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Je zou misschien om het community gevoel vast te houden kunnen zeggen dat je minimaal 1000 berichten geplaatst moet hebben. Denk niet dat het de lijst extreem veel aanpast maar dan heb je wel meer het gevoel dat het een echte MM actieve user lijst is. Als je echt een alternatieve hidden gem lijst wilt zul je wel moeten werken met minimaal zoveel stemmen. Maar dat lijkt mij te ingewikkeld om te maken. Maar beetje bitchen hoort ook bij toplijsten natuurlijk. Beetje plagen naar slechte stemmen ook.
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Ja je zou kunnen werken met een lijst waarbij alleen films ingeleverd worden met een X aantal stemmen als maximum. Zoiets als de tip 250.
Maar eigenlijk denk ik dat je nooit iedereen 100% tevreden kan stellen met zo’n top 1000 project. Juist omdat de lijst ook zo divers en random is. En ja, dat bitchen en plagen hoort er blijkbaar bij, is ergens ook wel vermakelijk 
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Van de 220 heb ik 111 gezien. Geen slechte score voor mijn doen op dit moment, daar ik veel heb gemist en heel weinig films heb gekeken het afgelopen jaar. Deze top 1000 is wel weer een mooie motivatie om weer wat meer te gaan zien. 15 films uit mijn T-250 kwamen tot nu toe voorbij, waarvan er 2 uit mijn T-10 (Norwegian Wood en Miami Vice)
Leuk om Super 8 nu in de lijst te zien. Endgame naast Logan. Isabella verdient het om hoger in de lijst te staan. Ook niet verwacht om King Kong ooit in deze lijst te zien. Toch wel een film die door velen gehaat word.
Dopke
-
- 695 messages
- 8973 votes
199 / 210
En ik kan er weer drie afstrepen ?
The Stoning of Soraya M.: Sorry hoogstemmers; ik was er vooraf al een beetje bang voor maar dit was niet aan mij besteed (al had ik nog wel de hoop dat er meer in zat door de hoge cijfers). Zwaarmoedig plot maar filmisch niet zo interessant 2*
The Bubble: Niet onaardig. Kijkt makkelijk weg, karakters doen het leuk met goede onderliggende chemie. Setting geeft het meerwaarde *2,5
Happy as Lazzaro: Na Querelle de tweede topper! Beetje vreemd en erg lekker. Best om ‘m gewoon te kijken zonder enige voorkennis. *3,5
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Bij nr 827 Still Alice staat geen positie in voorgaande jaren maar ook niet dat deze film nieuw is. Ik kreeg deze niet in de lijsten van 2015 en 2017 gevonden.
Aangepast! 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Mooi, dan heb ik mijn lijstje met nieuwe films weer compleet! Blijft er nog 1 belangrijke vraag over.... komt er vanavond nog een lijst met de volgende 10 films? 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Terug van de zomerbar, dus opnieuw een blokje van 10. Persoonlijk een mooi blokje en zeer blij met de terugkomst van Balada Triste de Trompeta!!