• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.679 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

IH88 wrote:

Met een record aan Marvel films in mijn lijst zal ik vast ook een discutabele smaak hebben, dus ik ben wel de laatste die een ander de maat gaat nemen .

Hey, ik heb Jupiter Ascending (2015) in mijn top 20 en Transformers (2007) in mijn top 10.

Over discutabele smaak gesproken.

En ja, ook MCU.

#veelpleziermetkijkenvanmooiestillsineendiversetop1000

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

horizons wrote:

(quote)

Hey, ik heb Jupiter Ascending (2015) in mijn top 20 en Transformers (2007) in mijn top 10.

Over discutabele smaak gesproken.

En ja, ook MCU.

#veelpleziermetkijkenvanmooiestillsineendiversetop1000

Mila Kunis en Megan Fox hé. Over smaak valt niet te twisten...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

McSavah wrote:

Onderhond zegt toch alleen dat hem opvalt dat die drie gebruikers bij veel nieuwe 'bucht' entries zijn te vinden? Dat zegt dan toch verder weinig over hun totale smaak? En ook daar mag je toch best een opmerking over maken? Ik zou het wel leuk vinden als ik word vervloekt omwille van mijn nummer 1 positie van The Tree of Life. Ik weet wel beter.

Om maar even te verduidelijken, het ging mij niet eens zozeer om de term "bucht" (die term is voor iemand anders' rekening), wel vanwege de drie namen (je zou er zelfs nog een vierde kunnen bijnemen, maar ik zal geen namen meer noemen) die voor een hele hoop nieuwe entries zorgden. En nog steeds trouwens. Mede opvallend omdat het naast gauke mensen zijn die je maar zelden ziet of hoort hier op MM, vandaar ook dat ik het woord "befaamd" gebruikte.

De films die ze in de lijst stemmen vind ik inderdaad niet echt goed, maar als ik zelf de term "bucht" zou gebruiken zou ik toch echt een ander type film viseren. Het is niet omdat ik films niet waardeer dat ik ze per definitie geen plaats vind hebben in een Top 1000. Het zijn films die buiten MM niet zoveel aandacht krijgen, dus waarom ook niet.

ikkegoemikke wrote:

dan vraag ik me af waarom er al die heisa over bestaat

Zoals bij elke toplijst zorgt een positie voor visibiliteit bij mensen. Het is tegenwoordig moeilijk genoeg voor kleinere films om een beetje aandacht te krijgen, vandaar dat het jammer is dat ze langzaam uit zo'n toplijst glijden en vervangen worden door bekende namen. Als je ziet hoe mensen hier tips opdoen, dan is het inderdaad zuur dat bepaalde films vervangen worden door overcommerciële namen.

Dat heeft zelfs niets met mainstream te maken. Koreeda, Fellini en een animatiefilm maken misschien een "gevarieerde" toplijst, maar het zijn basale arthouse namen die niet verder rijken dan wat héél héél héél veel mensen binnen het filmgebeuren al kennen en goedvinden. Wil je zo'n top 1000, dat liggen ze voor het grijpen en voegt de MM Top 1000 gewoon niet zoveel meer toe.

In vorige edities hadden niche-films wat meer kans, vandaar dat sommigen teleurgesteld reageren.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Maar als je aim is om een wat meer underground lijst wilt hebben moet je eigenlijk niet iedereen toe laten.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Volgens mij romantiseer je de vorige edities een beetje Onderhond. Ik heb gister even de lijst van 2017 doorgenomen, en daar stonden bij de eerste 100 films (1000-900) ook gewoon veel bekende films in hoor. Evil Dead, The Hurt Locker, Labyrinth, Hud, Training Day, The Handmaiden (een film die we nu ook nog gaan zien), Norwegian Wood, Das Cabinet..., Road to Perdition, A Few Good Men, Total Recall, Point Blank, Deliverance, Pirates 2 Dead Man's Chest, Jungle Book, Get Out, Finding Nemo, My Fair Lady, King Kong, The Virgin Suicides etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Stonden er in 2017 ook allemaal in. En dat werden er naarmate de lijst vorderde steeds meer.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Ondertussen heb ik er 49/200 gechecked en 10 bijdrages geleverd.

Mijn invloed op de Top-1000 is dus m.a.w. nihil te noemen

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Onderhond: ik ben blij dat het in ieder geval niet op de persoon gericht was; ik was zelfs bang dat het homofoob bedoeld was. Dank voor de nadere uitleg.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Onderhond wrote:

In vorige edities hadden niche-films wat meer kans,

Enige manier om dat te houden is een editie te houden waarin alleen films in een lijst mogen worden opgenomen als ze minder dan 300 stemmen hebben ofzo.

Niet als vervanging van deze top 1000 maar als een alternatieve tiplijst.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Avengers Assemble!!!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

horizons wrote:

Enige manier om dat te houden is een editie te houden waarin alleen films in een lijst mogen worden opgenomen als ze minder dan 300 stemmen hebben ofzo.

De MM Tip 1000!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Misschien kunnen we een lijst van 1.000 films maken waar mensen uit mogen kiezen voor de top 1.000?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Er komen NOG 800 films, er zal ongetwijfeld wel iets bij zitten voor iedereen.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

horizons wrote:

(quote)

Of een limiet op het aantal toegestane Amerikaanse producties per lijst.

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

Macmanus wrote:

Maar als je aim is om een wat meer underground lijst wilt hebben moet je eigenlijk niet iedereen toe laten.

Waar trek je die grens?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Kijk Zwolle, daar heb je Logan en Endgame, gebroederlijk bij elkaar.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Warp wrote:

(quote)

Waar trek je die grens?

Die is er niet. Plus je zou veel te snel discussies gaan krijgen waarin woorden als "snob", "elitair", "plebs" etc. vaak zullen terugkeren.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Op het werk ben ik 'de filmsnob', hier op MovieMeter beduidend minder, denk ik

Identiteitscrisis ligt op de loer...

• 31148 messages
  • 5448 votes

John Milton wrote:

In het echte leven heb ik geen vleugels.

Flavio

• 4896 messages
  • 5228 votes

Je moet ook niet te veel regels maken denk ik, met 70 users is het nog steeds een nichelijst en je kunt met 5 gelijkgestemden al een film de top 1000 in krijgen. Ik zou het zelf wel iets anders aanpakken een volgende keer, wat avontuurlijker kiezen dan mijn geijkte favorieten in de top te plaatsen.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

John Milton wrote:

En in werkelijkheid kan ik echt niet zo goed mikken

Flavio

• 4896 messages
  • 5228 votes

Ah dat betekent dat dus

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Flavio wrote:

Ah dat betekent dat dus

Doemme, heb ik het mysterie zelf verklapt

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Kijk Zwolle, daar heb je Logan en Endgame, gebroederlijk bij elkaar.

Ik ben alleen niet van de Logan hè.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik wel! Al had Ik hem niet genomineerd

• 31148 messages
  • 5448 votes

Logan had ik ook. Endgame niet, die was meliger dan de gemiddelde musical.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Beide. har har.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik vond Logan juist wat melig. Als in: nu gaan we even lekker geforceerd duister doen.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Die still van Husbands is hilarisch!

En de ergste guilty pleasure van mijn lijst heeft het ook gehaald: Super 8

• 31148 messages
  • 5448 votes

Zwolle84 wrote:

Ik vond Logan juist wat melig. Als in: nu gaan we even lekker geforceerd duister doen.

Zelfs verschillende meningen bij de mainstream.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

1000-901

40 gezien

16 eigen lijst, waarvan..

7 comebacks in de top1000 met betrekking tot de vorige editie(s):

Pinocchio

Misery

Apocalypto

The Devil's Advocate

Spartacus

The Boondock Saints

Hotel Rwanda

3 nieuw in de top1000:

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

The Last Samurai

The Bank Job

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.