- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Zeer content met het laatste blokje!
Net niet in mijn lijst opgenomen, maar Koyaanisqatsi & Balada verdienen zeker veel liefde van iedereen.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Is helaas niet mijn tiental; alleen Robocop gezien maar die staat niet in mijn lijst...
Morgenvroeg weer in de herkansing ……..
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik ben erg gelukkig met The Rider. 
Wellicht de sterkste film die ik vorig jaar zag. Fijn ook dat We Need to Talk about Kevin (2011) gestegen is. Ghost World moet ik echt nodig herzien, ik was daar volgens mij in 2001-2002 nog niet helemaal klaar voor. The Ice Storm (1997) is ook fijn, al had ik hem niet genomineerd.
En nee, The Rider is geen standaard western (voor zover zulks bestaat), meer een karakterdrama op de grens tussen fictie en realiteit.
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Sterk blokje dit! The Rider, The Ice Storm en The Magdalane Sisters gaan op de kijklijst. Howls Moving Castle stond er al op. Ghost World ligt hier al klaar om gezien te worden dus die gaat er binnenkort ook van komen. Verder mooi om Kevin terug te zien en wat liefde voor ons eigen land met Robocop.
Ome henk
-
- 30 messages
- 0 votes
Tot noch toe nog maar 19 van mijn films in de lijst. Post dan ook maar even mijn decennium lijstje. Moet daar wel bij zeggen dat de films in de jaren 80 gemiddeld het hoogste cijfer hebben en de films uit de jaren 10 het laagst. Steeds meer kwantiteit dus, maar niet per se kwaliteit.
1950 1
1960 1
1970 5
1980 8
1990 54
2000 87
2010 94
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
1930's: 3
1940's: 16
1950's: 34
1960's: 66
1970's: 141
1980's: 79
1990's: 38
2000's: 72
2010's: 51
50 films met een MM-waardering onder de 3,0.
Southland Tales heeft het in ieder geval gehaald!
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Iedere twee jaar weer uiterst tevreden wanneer Mou Gaan Dou (2002) in de lijst staat; voor mij de beste politie/gangster film aller tijden!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Iedere twee jaar weer uiterst tevreden wanneer Mou Gaan Dou (2002) in de lijst staat; voor mij de beste politie/gangster film aller tijden!
Terwijl de meerderheid de remake beter vindt. Ik verkies ook deze originele versie.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik zie zoveel films langskomen waarbij ik denk: die had ook in mijn lijst kunnen staan. Ik zou met gemak een top 1500 in kunnen sturen...... ???
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
The Brown Bunny zowaar. Misschien komt het toch nog allemaal goed met de lijst. 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
The Brown Bunny zowaar. Misschien komt het toch nog allemaal goed met de lijst.
Ik had een bekendere still kunnen nemen, maar heb toch maar voor deze gekozen. 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Toch de beste rol van Ryan Reynolds, die van Jezus in 'Il Vangelo secondo Matteo'. Ik wist niet dat hij al zo oud was! 
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Brown Bunny wil ik ook al een tijdje zien. Da's dan wel weer een opvallende nieuwe entry ja.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Mooi divers blokje nu.
Heb wel de nodige films van Shindô gezien, maar Onibaba is de enige die op een onvoldoende staat. Denk dat ik die inmiddels echter beter zou kunnen appreciëren.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Even kort door de bocht zou je zeggen dat de kans dat die door jou genomineerd zou worden groter is, dan dat ik het zou doen. Maar dat is dus niet gebeurd 
Wel benieuwd wat herziening je gaat brengen dan. Ik zag maar 2 films van hem, maar die vond ik wel beide goed. Yabu no Naka no Kuroneko (1968) nog iets beter dan deze, denk ik.
Brown bunny had ik nog nooit van gehoord, maar klinkt interessant!
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
775. The Brown Bunny (2003)
Serieus?? Een schoolvoorbeeld van pretentieuze onzin.
Zal wel vanwege de fellatioscène zijn. Beterschap dan maar.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Pretentieuze onzin én een fellatioscène?
Helemaal in mijn straatje. Staat genoteerd.
Nu we het er toch over hebben:
Zou Batalla en el Cielo het dit keer nog gehaald hebben?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes

aaah is dit die film met de ongesimuleerde seks tussen Gallo en Sevigny? Las daar laatst nog iets over.
Polariserend filmpje, als ik de comments zo vluchtig bekijk.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
Van 781 tot 818 is er een reeks van maar liefst achtendertig films waar ik niet op gestemd heb. Gelukkig is die reeks doorbroken door His Girl Friday, en nog wel op de juiste dag. Daarmee kom ik op zesentwintig noteringen. Het is wel pijnllijk om al die klassiekers driehonderd plaatsen te zien zakken.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ben allang blij dat The Best Years of Our Lives weer terug is in de lijst. The Ice Storm heb ik dit jaar voor het eerst sinds 10/15 jaar weer gezien, en ik was helemaal vergeten hoe goed de film is. Gelijk in mijn lijst opgenomen. Mooi ook dat Le Passé is gestegen.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Van 781 tot 818 is er een reeks van maar liefst achtendertig films waar ik niet op gestemd heb. Gelukkig is die reeks doorbroken door His Girl Friday, en nog wel op de juiste dag. Daarmee kom ik op zesentwintig noteringen. Het is wel pijnllijk om al die klassiekers driehonderd plaatsen te zien zakken.
His Girl Friday staat er gelukkig in. Zelf vind ik de plaats waar een film staat onbelangrijk, zolang ie er maar instaat. Pijnlijker is het als straks, als de gehele lijst bekend is, zou blijken dat er diverse prachtige klassiekers als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Maar als je aim is om een wat meer underground lijst wilt hebben moet je eigenlijk niet iedereen toe laten.
En dan nog.. In het laatste tiental zie ik films als Onibaba (1964) en The Brown Bunny (2003) gebroederlijk staan naast films als The Best Years of Our Lives (1946) en Il Vangelo secondo Matteo (1964) . Mensen die gaan doen alsof dit ook maar enigszins logisch, voorspelbaar of mainstream is, willen gewoon heel graag hun eclectische smaak etaleren. Just my two cents...
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
In het laatste tiental zie ik films als Onibaba (1964) en The Brown Bunny (2003) gebroederlijk staan naast films als The Best Years of Our Lives (1946) en Il Vangelo secondo Matteo (1964) . Mensen die gaan doen alsof dit ook maar enigszins logisch, voorspelbaar of mainstream is, willen gewoon heel graag hun eclectische smaak etaleren. Just my two cents...
Ben het eens met de rest van je bericht, maar hier overdrijf je. Enkel The Brown Bunny is hier enigszins onverwacht, de andere 3 titels zijn behoorlijk grote, gerenommeerde klassiekers die je gewoon in een dergelijke top 1000 mag verwachten.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Om het bericht van Koen nog even wat kracht bij te zetten, op een site als ICM kan je zulke titels 26 (The Best Years of Our Lives), 14 (Il Vangelo secondo Matteo) en 11 (Onibaba) keer terugvinden op officiële lijsten. Je moet al serieus scheel zien om zulke titels te missen dus.
The Brown Bunny toch ook nog op 4 officiële lijsten. Het mooie aan de MM Top 1000 was toch dat er ook een hoop interessante titels tussenzaten die op zulke site op geen enkele lijst te vinden was. Dan spreek je van meerwaarde.
Ik snap echt niet waar mensen het idee vandaan halen dat dit ook maar enigszins het doel van de lijst zou zijn. In beginsel is dit gewoon een toplijst; de grote gemene deler onder een half gros gebruikers van deze site. Dat velen (waaronder ik) er tips uit halen, is nooit het primaire doel van deze lijst. Het is hooguit een (zeer fijne) bijvangst.
Niet mee eens. De uiteindelijk ranking is een leuke bijkomstigheid, inspiratie opdoen is de kern van een toplijst.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ben het eens met de rest van je bericht, maar hier overdrijf je. Enkel the Brown Bunny is hier enigszins onverwacht, de andere 3 titels zijn behoorlijk grote, gerenommeerde klassiekers die je gewoon in een dergelijke top 1000 mag verwachten.
Neem Onibaba, als ik kijk op ICM, zie ik die vooral in genrelijsten staan: beste horror, beste Japanse film of beste Japanse horror. Staat zelfs in een lijst genaamd "Horror for Pretentious Film Students" 
En het is ook niet zozeer dát die films erin staan, maar dat ze gebroederlijk naast elkaar staan. Hoeveel lijsten hebben zowel Onibaba als American Pie in hun lijst staan? En zo kan ik nog tig andere combinaties maken die deze lijst zo uniek maken. Die diversiteit is echt heel bijzonder en daaraan voorbij gaan doet gewoon geen recht aan deze lijst.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Voor mij is de lijst vooral om inspiratie op te doen. En ik merk dat de stills ook 'goesting' doen krijgen naar film. Mijn liefde voor film gaat met deze lijst toch weer telkens omhoog. (niet dat ik in een filmdip of zo)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Verder ben ik trouwens tegen het invoegen van regeltjes om de uiteindelijke lijst te beïnvloeden. Ook extra lijsten lijkt me niet zo interessant, hoe meer van dit soort lijsten je maakt, hoe minder het gewicht zo'n lijst heeft.
Het blijft toch een doorslag van MM, als MM verandert dan de lijst ook maar. Alleen hoeft niet iedereen daar even blij mee te zijn natuurlijk.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Verder ben ik trouwens tegen het invoegen van regeltjes om de uiteindelijke lijst te beïnvloeden. Ook extra lijsten lijkt me niet zo interessant, hoe meer van dit soort lijsten je maakt, hoe minder het gewicht zo'n lijst heeft.
Het blijft toch een doorslag van MM, als MM verandert dan de lijst ook maar. Alleen hoeft niet iedereen daar even blij mee te zijn natuurlijk.
Mee eens. De lijst is anders dan vroegere lijsten. Maar het leek mij niet de bedoeling om de oude lijst te kopiëren. Andere mensen, andere films. Ik heb mijn eigen lijst met mijn topfavorieten en deze gemengde top 1.000 om inspiratie te doen. Lijstjes helpen altijd en deze lijst is toch nog altijd meer gevarieerd dan menig filmlijstjes!
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Om het bericht van Koen nog even wat kracht bij te zetten, op een site als ICM kan je zulke titels 26 (The Best Years of Our Lives), 14 (Il Vangelo secondo Matteo) en 11 (Onibaba) keer terugvinden op officiële lijsten. Je moet al serieus scheel zien om zulke titels te missen dus.
Als je een TIPlijst wil, zijn daar andere kanalen voor. Persoonlijke toplijsten, tiptopics hier op MovieMeter, '10 films you've probably never seen'-blogs die zo weelderig vieren deze tijd.
Voor mij is de lijst vooral om inspiratie op te doen. En ik merk dat de stills ook 'goesting' doen krijgen naar film. Mijn liefde voor film gaat met deze lijst toch weer telkens omhoog. (niet dat ik in een filmdip of zo)