- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Moeilijk, ik gaf ze allebei een 8.
Elm Street is jeugdsentiment tot en met, Mother! bleef echt in mijn kop zitten en is op heel andere vlakken echt genietbaar (mits het je ding is). Als ik bedenk welke film ik de komende jaren nog vaker zou willen zien dan is er maar een antwoord mogelijk
5-7
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Oke.
De organisator kan toch makkelijk zelf deze taak op zich nemen en dat hij / zij eerlijk is met de uitslag, maar misschien zich ik hele vreemde dingen en sla ik hier de plank volledig mis. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Oke.
De organisator kan toch makkelijk zelf deze taak op zich nemen en dat hij / zij eerlijk is met de uitslag, maar misschien zich ik hele vreemde dingen en sla ik hier de plank volledig mis.
Een klassieke KO gaat tussen bijv 128 films (of een andere 2 tot de zoveelste macht), aan het begin van een ronde worden alle battles geplaatst met een maximum te bereiken stemmen. We stemmen dus niet 24 uur op één battle, maar tot de eerste film 5 stemmen behaald heeft.
De organisator heeft verder niet zoveel werk behalve de uitslagen bij te houden, mensen mogen zelf nieuwe battles plaatsen wanneer een film een battle gewonnen heeft, dit om de vaart erin te houden. Vandaar ook dat de scores door de deelnemers zelf bijgehouden worden wanneer een stem wordt uitgedeeld.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Van mother heb ik nog steeds enkel maar het eerste half uur gezien. Ik ga me dus onthouden van stemmen
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Misschien nog iets voor jou (ook niet allemaal echt horror):
Neighbors komt alvast op mijn watchlist want ik zag dat het met Belushi is. Voor de rest ligt cockneys vs zombies klaar op de stapel. De rest allemaal gezien behalve hell baby waar ik nog wat mijn twijfels bib heb. Misschien iets te veel scary movie achtig.
Alvast badankt voor de aanraders. Als ik er nog een toffe tegenkom laat in het je weten. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Nightmare is één van mijn favoriete horrorfilms dus deze keuze is makkelijk. Hoewel ik Mother! ook 4* heb gegeven.
8-11
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Oke.
ik heb het KO-systeem niet zelf bedacht, dat was er al voordat ik op MM zat. Voor zover ik weet werd dat altijd zo gedaan zoals Onderhond het heeft uitgelegd. Heb je nooit eens KO's gevolgd in de games sectie? Ze verlopen allemaal verlopen zo op die manier.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
IIk volgde dat ook niet echt hoor, ik moet ook altijd even kijken hoe dat ook weer gaat als ik de term hoor. Nooit mijn ding geweest en zal het ook nooit worden om het voor de lol te doen op MM. Maar voor dit doel is het heel geschikt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
IIk volgde dat ook niet echt hoor, ik moet ook altijd even kijken hoe dat ook weer gaat als ik de term hoor. Nooit mijn ding geweest en zal het ook nooit worden om het voor de lol te doen op MM. Maar voor dit doel is het heel geschikt.
Wel bij de drafts deden we dat systeem ook en daar heb je aan meegedaan. En ik had niet het gevoel dat het te ingewikkeld was voor jou, dus dan moet het ook wel begrijpbaar zijn voor Alexander 
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
9-12
Puur vanwege het horroraspect, want als film sla ik Mother! best hoog aan.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ehm ja, hoe werkte dat ook alweer

11-13 (4.0*-3.5*)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nou ja ik begin zelf te twijfelen aan de eenvoud, we hebben er zo maar een dozijn gedaan of zo 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Het concept is niet ingewikkeld, nee,
Maar zeker weten wat anderen precies onder een term verstaan, die doorgaans gebruikt wordt in topics waar je niet komt, terwijl je nu enige verantwoordelijkheid draagt voor het verloop... Ook als er dingen berekend moeten worden...
Beter om het te vragen dan aannames te doen, toch?
Er schijnen ook poster knock outs te zijn op MM, maar ik heb geen idee hoe dat werkt, en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet bijzonder. Maar: ik vind het onze taak als organisatie om te zorgen dat iedereen het begrijpt, of het nu een deelnemer is of een iemand is die de statistieken doet. Beide zijn onmisbaar, en het moet voor allebei duidelijk zijn als het even kan.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ben het met je eens John Milton. Als alles duidelijk is trek je ook sneller nieuwe mensen over de streep om mee te doen dan altijd 'maar' weer dezelfde personen.
Dus je hoeft geen MM kenner / goed ingeburgerd te zijn om deel te kunnen nemen aan iets, vind ik.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Helemaal gelijk JM. Ik was gewoon erg verrast dat Alexander1900 totaal niet op de hoogte was hoe een KO in zijn werk gaat. Ik snap nu wel omdat we vorige keren met punten hebben gewerkt of gemiddelde positie en dan nu een systeel hebt waarbij je enkel voor 1 film van de 2 een punt geeft, het best verwarrend is. Nu goed zo te zien is nu iedereen wel mee 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ben het met je eens John Milton. Als alles duidelijk is trek je ook sneller nieuwe mensen over de streep om mee te doen dan altijd 'maar' weer dezelfde personen.
Dus je hoeft geen MM kenner / goed ingeburgerd te zijn om deel te kunnen nemen aan iets, vind ik.
Dat is waar maar ik ken de MM'ers ook wel een beetje. Als ik alles al op voorhand ga uitleggen is men dat als de tijd rijp is alweer vergeten. En als ik teveel informatie geef van bij het begin loop ik de kans dat er maar oppervlakkig wordt gelezen. Gelukkig heb ik dan medewerkers die iets geduldiger zijn dan ikzelf om het nogmaals uit te leggen. Ik heb al snel zoiets van lees toch de regels verdorie, waarom doe ik al die moeite. Maar in dit geval hebben jullie wel gelijk. Ik hou er rekening mee dat ik het zo uitgebreid mogelijk moet uitleggen zelfs al is het systeem op papier simpel.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Aldus zoals ik had verwacht hoewel toch nog vrij close:
11. A Nightmare on Elm Street (1984)
10. Mother! (2017)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Komen we bij de 18 nominaties, weer 2 films. Beide handelen over ondoden hoewel bij Evil Dead zijn het eerder demons dan de zombies uit Braindead. Maar denk dat ze erg vergelijkbaar zijn.
https://i.pinimg.com/736x/9a/33/53/9a3353ce1ab51954c82f9619c6d3d510.jpg
https://media-cache.cinematerial.com/p/500x/dyk2vcz4/braindead-australian-movie-poster.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
We stemmen alweer via het KO-principe
- Geef 1 punt aan de film die je het beste vindt en pas de tussenstand op die manier aan.
- Altijd handig om te zeggen voor welke film je stemt want soms kunnen mensen op hetzelfde moment een stem uitbrengen (tussenstand zo nodig aanpassen)
- Enkel stemmen als je beide films hebt gezien.
- Je mag slechts 1 keer stemmen.
- De battle duurt 24 uur. Is de stand na 24 u gelijk dan is de vorige tussenstand beslissend.
Dit gaat om plaatsen 8 & 9.
Zo helemaal duidelijk Alexander1900? 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Battle voor plaatsen 8 & 9
vs
Ik respecteer Evil Dead en Raimi voor wat die voor het (splatter) genre heeft gedaan, ongetwijfeld heeft Jackson daar inspiratie uit gehaald. Doch ben ik weinig onder de indruk van de uitvoering, het verhaal, de karakters uit Evil Dead. Het voelt ook vaak vrij willekeurig aan, logica zit er niet echt in.
Braindead wint het voor mij vrij makkelijk. Ik ben niet zo voor over de top maar er zijn uitzonderingen en eigenlijk steekt de film veel leuker in elkaar met onvergetelijke karakters: de creepy Duitse wetenschapper, de kick ass for the lord priester, de egoïstische moeder, het onhandige moederskindje als protagonist, de ravissante verloofde die normaal nooit op zo een sukkeltje zou vallen, de zombie baby met zombie verpleegster als mama etc.
Aldus
0-2