• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.225 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Dat is inderdaad bijkomstig, soms.

Gelukkig maar. Lijkt me vreselijk als we in iedere horrorfilm verplicht gore of andere elementen af moesten werken, toch? Maar met zoveel mogelijk mensen aantrekken heeft dat evenmin altijd iets te maken, of ik begrijp niet echt wat je bedoelt?

Horror is toch geen ere-predikaat waarvoor je aan een bepaalde hoeveelheid nastyness moet voldoen? Horror is breed.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Dat is inderdaad bijkomstig, soms.

Gelukkig maar. Lijkt me vreselijk als we in iedere horrorfilm verplicht gore of andere elementen af moesten werken, toch? Maar met zoveel mogelijk mensen aantrekken heeft dat evenmin altijd iets te maken, of ik begrijp niet echt wat je bedoelt?

Horror is toch geen ere-predikaat waarvoor je aan een bepaalde hoeveelheid nastyness moet voldoen? Horror is breed.

Ik denk dat het wel degelijk te maken heeft met zoveel mogelijk mensen aantrekken. Als jij filmproducent was zou jij toch ook willen dat zo veel mogelijk mensen die gaan zien? Dat is hun broodwinning uiteindelijk.

In Amerika hebben ze zoiets als een PG (parent guide) rating. Dus om zonder problemen jeugdigere kijkers aan te trekken zal de hoeveelheid naakt en grafische horror worden teruggeschroefd, soms zelfs seksgrappen of 'cursing' worden geweerd.

Horror zit in de lift niet enkel omdat het zo breed is maar ook omdat er tactieken worden toegepast om filmliefhebbers die niet meteen van horror houden (ik zal maar niet de term mainstream publiek gaan gebruiken) over de streep te halen.

Maar ik denk dat Ramon wel een punt heeft dat er soms wel erg makkelijk een horrorlabel op een film wordt geplakt en in andere gevallen er zo moeilijk over wordt gedaan omdat het meer sci-fi of fantasy is. Over horror comedies doet men dan meestal weer niet moeilijk ook als het horrorgehalte erg laag is. En soms willen regisseurs dat er geen horrorlabel wordt op geplakt uit vrees dat sommige mensen met verkeerde verwachtingen de film gaan kijken en dat mensen de film gaan mijden om het horrorlabel. Nog zo een truukje is een film zowel het label horror als thriller te geven. Thriller wordt door sommige mensen nog steeds als serieuzer genre gezien dan horror.

Maar ik moet zeggen dat ik meer fan begin te worden van het idee van Onderhond om een nauwere lijst van horror te hebben. Ik weet dat jij wel houdt van films als Only Lovers left Alive, Under the Skin en dergelijke maar als je heel eerlijk bent is de horror toch ver te zoeken daar.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Alexander1900 wrote:

@ U96 en Noodless

Over de lijsten die jullie naar joolstein / alexspyforever hebben gestuurd. Hebben jullie de links handmatig gemaakt? Je hebt de links dus niet gekopieerd en geplakt vanuit je browser, klopt dat?

euh nee hoor iedere film gekopieerd via de browser, en dan via de "link invoer" geplakt

net zoals ik de link naar de film hieronder in dit bericht heb geplaatst,

Waarom deze vraag ??

The Exorcist (1973)

DjFrankie

• 3417 messages
  • 3500 votes

wibro wrote:

Oh ja, ik heb vergeten mijn leeftijd te vermelden: 70 jaar. (Geen grapje)

dat had ik niet verwacht Wim, 60 jaar okay maar 70

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3842 votes

alexspyforever wrote:

Eigenlijk als de klok 12 u middernacht slaat op maandag bij de overgang van maandag op dinsdag, dat is misschien nog het duidelijkste.

Dan ga ik me nog moeten haasten, het gaat krap worden maar ik stuur hem zeker nog door!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

Dan ga ik me nog moeten haasten, het gaat krap worden maar ik stuur hem zeker nog door!

Ja meiske we moeten er wat tempo in houden hé anders verliezen de mensen hun interesse. Zo gaat dat hier op MM

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

U96 wrote:

euh nee hoor iedere film gekopieerd via de browser, en dan via de "link invoer" geplakt

net zoals ik de link naar de film hieronder in dit bericht heb geplaatst,

Waarom deze vraag ??

Noodless

Ik krijg namelijk problemen in Excel doordat jullie gebruik maken van de 'link invoer'. Wat ik namelijk in Excel krijg is: The Exorcist (1973)_ i.p.v. The Exorcist (1973)

Verschil:_

Hoe dit komt? In de link zelf zit er nog een spatie helemaal achteraan (een fout van MM) waardoor ik een: _ krijg in Excel.

Aangezien de resultaten automatisch worden berekend, krijg ik hierdoor 2 films te zien terwijl het 1 film had moeten zijn. De film komt dus dubbel in de lijst voor i.p.v. een keer. De film is dan niet authentiek waardoor de optelling niet goed gaat.

Het is jammer dat MM niet meewerkt om de top lijsten te maken; net zoals dat bepaalde links niet goed werken en krijg je een andere film voor in de plaats.

De links kopieren en direct plakken in de MM post is sneller dan dat je gebruik maakt van de 'link invoer'. Dit proces duurt veel langer en geeft problemen (voor mij).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ok Alexander1900 dat is goed om te weten. Ik dacht dat ze het op de juiste manier hadden gedaan omdat ik gewoon de titel zag en link naar de film. Ook bij quoten was me dat dus niet opgevallen.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Noodless

Ik krijg namelijk problemen in Excel doordat jullie gebruik maken van de 'link invoer'. Wat ik namelijk in Excel krijg is: The Exorcist (1973)_ i.p.v. The Exorcist (1973)

Verschil:_

Hoe dit komt? In de link zelf zit er nog een spatie helemaal achteraan (een fout van MM) waardoor ik een: _ krijg in Excel.

Aangezien de resultaten automatisch worden berekend, krijg ik hierdoor 2 films te zien terwijl het 1 film had moeten zijn. De film komt dus dubbel in de lijst voor i.p.v. een keer. De film is dan niet authentiek waardoor de optelling niet goed gaat.

Het is jammer dat MM niet meewerkt om de top lijsten te maken; net zoals dat bepaalde links niet goed werken en krijg je een andere film voor in de plaats.

De links kopieren en direct plakken in de MM post is sneller dan dat je gebruik maakt van de 'link invoer'. Dit proces duurt veel langer en geeft problemen (voor mij).

bedoel je dan zo ? nu heb ik de link uit de browser gekopieerd en direct in het bericht geplaatst

heb je de problemen dan nog ?

The Exorcist (1973)

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van een nieuwe lijst door te sturen met een maximum van 20 stuks? Is het de bedoeling om er favoriete films uit te halen in random volgorde, of moet je die favoriete films in een favoriete volgorde zetten(een top 20)?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van een nieuwe lijst door te sturen met een maximum van 20 stuks? Is het de bedoeling om er favoriete films uit te halen in random volgorde, of moet je die favoriete films in een favoriete volgorde zetten(een top 20)?

Beetje afwezig geweest de laatste tijd? Die fase zijn we ondertussen al een tijdje voorbij hoor.

De bedoeling is om tot een ranking te komen van de films die nu de 2 voorbije dagen zijn gepasseerd (4 nominaties). Juist hetzelfde als we met de filmlijst van 3 nominaties hebben gedaan.

John Milton is zo lief geweest om een lijst te maken om welke films het gaat:

https://www.icheckmovies.com/lists/titels+toplijst+4+stemmen/john+milton/

Je mag er maximum 20 doorsturen en minimum 6 naar je controleur.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Collins van jou mag ik toch nog een lijstje verwachten hoop ik?

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Beetje afwezig geweest de laatste tijd?

Volgens mij is dat wel te zien als je naar mijn lijst met stemmen kijkt ?

Ben sinds december bezig met omscholen in de vorm van werken en leren. Dus heb ik amper vrije tijd, dus ja veel afwezig geweest en dat zal de komende tijd nog wel blijven zo.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

alexspyforever wrote:

Collins van jou mag ik toch nog een lijstje verwachten hoop ik?

Ja hoor. Moet nog wat kijken, maar kom net aan 6 stuks. Je krijgt m'n lijstje voor 24.00 uur ?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

(quote)

Volgens mij is dat wel te zien als je naar mijn lijst met stemmen kijkt ?

Ben sinds december bezig met omscholen in de vorm van werken en leren. Dus heb ik amper vrije tijd, dus ja veel afwezig geweest en dat zal de komende tijd nog wel blijven zo.

Oei dat klinkt nogal gewichtig.

En wat ja je worden? Professor?

Collins voor 0 uur is ook goed hoor

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

alexspyforever wrote:

Collins voor 0 uur is ook goed hoor

Oh, gelukkig. Dat lucht op

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ok The Midnight Meat Train (2008) achter de kiezen toch wel een tegenvaller. Is dit echt van de hand van Clive Barker van het sterke Hellraiser? Dit was maar een slap verhaaltje hoor...

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Oei dat klinkt nogal gewichtig.

En wat ja je worden? Professor?

Professor ben ik al, professor actiefilms

Het betreft operator in de wereld van de techniek.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3842 votes

lijst doorgestuurd naar collins. snel even tussendoor

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

lijst doorgestuurd naar collins. snel even tussendoor

Ik verwacht nog een van hem zelf ook. Hij heeft nog 3 u en een kwart ...

Gang_Star klinkt wel fijn

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

U96 wrote:

bedoel je dan zo ? nu heb ik de link uit de browser gekopieerd en direct in het bericht geplaatst

heb je de problemen dan nog ?

The Exorcist (1973)

Zo gaat de link goed.

alexspyforever wrote:

Ok The Midnight Meat Train (2008) achter de kiezen toch wel een tegenvaller. Is dit echt van de hand van Clive Barker van het sterke Hellraiser? Dit was maar een slap verhaaltje hoor...

The Midnight Meat Train is een best aardige film, alleen het einde vind ik tegenvallen en slecht gedaan.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

The Midnight Meat Train is een best aardige film, alleen het einde vind ik tegenvallen en slecht gedaan.

Ik vond het vooral spijtig dat ik al na een uur of zoiets het gevoel had waar het heen ging. Ik hoopte dat het toch nog anders ging lopen en er niet ging gebeurde wat ik verwachtte, helaas bleek mijn voorspelling juist. Dus ja jammer dat er niet wat meer durf werd getoond maar ok als men trouw is gebeleven aan het kortverhaal dat Barker had geschreven, dan moet ik eigenlijk de auteur met de vinger wijzen met zo een flauw einde. Kom op zeg om die monsters te voeden die al eeuwen leefden ondergronds wat een flauwe kul. Nu ok het lijkt me ook geen goed idee om van een kortverhaal een film van 100 minuten te maken. Uiteindelijk toch wel straf dat er ondanks de lange speelduur het plot mager blijft en karakterontwikkeling pover is.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Ook eventjes tussendoor een update doen

Dag 23 : 4 gezien nl. Gremlins, Drag me to hell, The Divide en Ich seh Ich seh

Dag 24 : 8 gezien nl The Changeling, An American Werewolf in London, Christine, Candyman, Resident Evil, Saw II, I spit on your grave en Annihilation

En nu nog het lijstje doorsturen

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Nog op tijd hopelijk

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik heb in totaal 7 lijstjes naar Alexander doorgestuurd, net de laatste paar.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ikkegoemikke wrote:

Nog op tijd hopelijk

jazeker, Collins was zelfs nog een half uur later dan jou

Als ik goed heb geteld 9 lijstjes doorgekregen. Wellicht gaan we tussen 20-25 lijstjes hebben dat is niet slecht.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Ik kreeg 8 lijstjes binnen. Totaal dus 24 stuks. Zeker niet slecht

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Collins wrote:

Ik kreeg 8 lijstjes binnen. Totaal dus 24 stuks. Zeker niet slecht

Dat is toevallig... De vorige keer hadden we ook 24 deelnemers.

Edit: de resultaten zijn naar je verstuurd alexspyforever zodat je vroeg de uitslag kan plaatsen. Lang voordat ik mijn bed uitkom.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ga er deze keer ook niet te veel tijd meer insteken aangezien er vorige keer weinig animo was om de eindklassering te bespreken dus ik plaats deze gewoon in 1 keer en dan kunnen we meteen verder met de 5 nominaties.

wendyvortex was wederom de enige die voor het maximum 20 ging (aas je op een prijs mevrouw?) joolstein en wibro wisten nog tot 16 nominaties te komen. John Milton toch ook nog 14. Veel mensen die niet verder kwamen dan 6 of 7.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.