• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.946 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

The Ruins: Had zijn momenten vooral als die planten aan het werk gingen. Je had ook nog van die gewelddadige locals die verpestten het een beetje voor mij. De moordlustige planten waren voldoende.

Dan was er geen reden geweest om boven op de ruins te blijven. Dat is vragen om problemen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Dan was er geen reden geweest om boven op de ruins te blijven. Dat is vragen om problemen.

Ik ben ook al veel vergeten ondertussen, ik wil maar zeggen die planten vond ik al goed genoeg als gevaar om de film mee te vullen.

IH88 het is slechts van 2 dagen Ook de 5 nominaties zijn nog over 2 dagen en vanaf 6 nominaties zijn het nog maximum 20 dus dat gaat dan telkens 1 lijst worden en gaan we onze keuzes ook beginnen te ranken. En natuurlijk zijn er JM en Alexander om het allemaal vlotter te doen verlopen.

En Collins ik denk dat we beide niet echt van die droge humor houden, misschien moeten we zo eens samenkomen om een riff te doen op dit soort films

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik maak gebruik / misbruik van de situatie om mijn vraag ook hier te posten want hier lopen meer kenners rond waardoor de kans op succes groter is:

Alexander1900 wrote:

Ik zoek een film en kan hooguit een vage omschrijving geven. Zover ik me nog kan herinneren ging het om een stuk of 10 a 14 (wees)kinderen (het nummer kwam in de film vaak ter sprake...) die verdwenen waren (uit een weeshuis volgens mij) en 1 persoon ging op onderzoek uit en vele jaren later kwamen ze een voor een terug...

Het is een mystery / thriller film... denk ik.

Deze film was vroeger vaak op tv geweest. Ik schat dat de film ergens in de jaren 2000 en 2008 is gemaakt.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

15/18 gezien. Totaal 385/659

Twee nominaties van mij hier in dit lijstje :

Hostel 2005 op gebied van gore en bloederig entertainment dik in orde.

Candyman 1992 nostalgisch, jeugdsentiment...weet ik veel...maar blijft een leuk simpel verhaal met een sterke protagoniste, fantastische decors en een boeiende horrorfiguur. Zit ook een klasse hoger dan de vorige nominatie.

An American Werewolf in London 1981 een goede klassieker, maar niet in mijn top 100.

Resident Evil 2002 prima film, helaas geen goede voortzetting in de andere delen.

Sinister 2012, Kill List 2011, Saw II 2005, The Bird with the Crystal Plumage 1970....goed voor 3,5 *

I Spit on Your Grave 2010, The Ruins 2008 best oké.

Tegenvallend en matig : Rigor Mortis 2013, Annihilation 2018

Tja...Killer Klowns from outer Space 1988 is niet voor mij besteed 1,5* en What We Do in the Shadows 2014 heb ik geen beoordeling gegeven want die heb ik na een half uur afgezet. Vreselijk ! Gebeurt echt niet vaak dat ik een film stop zet, maar dit was voor mij een verschrikking.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Noodless ook geen fan van droge humor, join the club. Misschien kunnen we ons eigen riff groepje opstarten samen met Collins er nog bij

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Mede vanwege het matige weer en een behoorlijke verkoudheid dat mij dwong binnenshuis te blijven heb ik de laatste dagen behoorlijk wat filmpjes kunnen bekijken waarvan ik er maar één February (2015) als echt horror beschouwde en dat was dan ook een van de beste. "Killer Klowns from Outer Space (1988)" vond ik maar niks, veel te kitscherig en bovendien erg flauwe humor. Ook "Los Ojos de Julia (2010)" viel mij zwaar tegen.

Van de 4-voudige nominaties spraken de volgende films mij zeer aan: Valerie a Týden Divu (1970), Das Cabinet des Dr. Caligari (1920), The Wicker Man (1973), Geung Si (2013) en The Fog (1980) .

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

wibro wrote:

Ook "Los Ojos de Julia (2010)" viel mij zwaar tegen.

Wat was het dat je er niet goed aan vond?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Is iedereen druk bezig of zo, ik heb tot nu toe 1 lijstje binnengekregen?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Hollywood007

Dit schreef ik er o.a. over:

Deze film duurde voor mijn gevoel eindeloos lang en dat is uiteraard geen positief teken. Echt een arthouse drama, audiovisueel allemaal zeer povertjes en bovendien slaagde ik er maar niet om mij in de personages in te leven. Horror kan ik het bovendien amper noemen.

Arthouse drama - misschien moet ik nog maar eens mijn interpretatie er over geven - staat voor mij voor 100% serieus drama die normaal vertoond worden in arthouse bioscopen - waar ik werk dus - vaak voor 50+ publiek die een grote hekel hebben aan horror. Verder moet bij hun in de film alles verklaard worden en moet wat zij voorgeschoteld krijgen zo veel mogelijk overeenkomen met de realiteit.

N.B. Los Ojos de Julia is voor mij absoluut geen horror dit in tegenstelling tot de film die ik zojuist bekeken heb From Beyond (1986) en waarbij ik mij kostelijk vermaakt heb.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

alexspyforever wrote:

Ik heb mijn lijstje al opgestuurd, vannacht om 03:58 aan Collins. Het is bij mij een gewoonte geworden als ik niet kan slapen maar een horrorfilmpje te gaan bekijken. Ik had er op dat moment 16 gezien uit de lijst en ik dacht; ach laat ik 'm ook maar gelijk opsturen.

Bovendien ben ik ziek - zwaar verkouden - dus ook niet naar de kroeg geweest gisteren.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

wibro wrote:

Dit schreef ik er o.a. over:

Deze film duurde voor mijn gevoel eindeloos lang en dat is uiteraard geen positief teken. Echt een arthouse drama, audiovisueel allemaal zeer povertjes en bovendien slaagde ik er maar niet om mij in de personages in te leven. Horror kan ik het bovendien amper noemen.

Arthouse drama - misschien moet ik nog maar eens mijn interpretatie er over geven - staat voor mij voor 100% serieus drama die normaal vertoond worden in arthouse bioscopen - waar ik werk dus - vaak voor 50+ publiek die een grote hekel hebben aan horror. Verder moet bij hun in de film alles verklaard worden en moet wat zij voorgeschoteld krijgen zo veel mogelijk overeenkomen met de realiteit.

N.B. Los Ojos de Julia is voor mij absoluut geen horror dit in tegenstelling tot de film die ik zojuist bekeken heb From Beyond (1986) en waarbij ik mij kostelijk vermaakt heb.

Dan verschillen we van mening

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 ik denk dat er redelijk wat fans zijn van horror comedy hoor het is alleen dat er zo een verscheidenheid aan is en dat niet iedereen alle soort humor zal smaken. Droge humor in horror vind ik saai, dan heb ik niet het gevoel naar een horrorfilm te kijken maar zo een beetje pretentieus vehikel waar men hun best doet om met een uitgestreken gezicht grappig te doen. Dat is natuurlijk wel een kunst dat er toch behoorlijk wat mensen strike gaan van het lachen. In films werkt dat niet echt voor mij, bij een stand up comedian kan ik dat wel hebben als het thema mij wel boeit, bijvoorbeeld bij een Philippe Geubels of zo of Jan Jaap Van der Wal. In films vind ik het doorgaans flauw (What we do in the Shadows, Rubber, Zombieland) komt mij wat te geforceerd over. Dan liever wat meer visuele humor maar over de top kan ik ook niet meteen smaken. ja ben nogal hard te pleasen als het om comedy horror gaat

wibro dat weet ik dan ook weer, dat 50+ artlovers dus alles moeten uitgelegd krijgen. Ik dacht eerder dat ze slim of vindingrijk genoeg waren om dat zelf uit te vogelen of hun interpretatie aan te geven. Dus klopt het cliché misschien toch dat die een beetje pseudo-intellectueel willen gaan doen?

Een hekel aan horror en aan naakt en seks ook zeker, ok one might just watch paint go dry ...

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Oh ja, ik heb vergeten mijn leeftijd te vermelden: 70 jaar. (Geen grapje)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Oh ja, ik heb vergeten mijn leeftijd te vermelden: 70 jaar. (Geen grapje)

Wah en jij werkt nog?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Ja, als vrijwilliger in Arthouse Lux in Nijmegen en voor een instelling die jazz concerten organiseert. Niks mis mee toch.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

alexspyforever wrote:

Ik kom maar tot 3 films die ik de moeite van het nomineren waard vind. Ik hoop dat de kijklijst nog 3 films oplevert. Ik heb nog even, toch? ?

Shaky

• 3736 messages
  • 13047 votes

Terug van een dag London.

Hier heb ik er 14 van gezien:

L'Uccello dalle Piume di Cristallo (1970): Ik houd toch wel van Argento hoor; ook deze film is weer dik in orde. Mooie opbouw, aardig acteerwerk en prachtige shots.

An American Werewolf in London (1981): Niet echt aan mij besteed. Het ziet er wel meer dan redelijk uit, maar het geheel vind ik wat flauw.

Christine (1983): Heerlijke King verfilming; hoe 80's wil je het krijgen?

Killer Klowns from Outer Space (1988): Nogal saaie en kitscherige film die wel voldoende weet te boeien, maar de middelmaat niet weet te overstijgen.

Candyman (1992): De carrière definiërende rol van Todd. Leuke film die wat harder had mogen zijn om echt spannend te worden.

Resident Evil (2002): Dit vond ik toentertijd een aardige film. Veel actie en flitsende beelden. Vraag me af of er bij een herziening veel van over zou blijven.

Hostel (2005): 00's horror voor de jeugd. Lekker hoor, want af en toe moet zo'n filmpje best kunnen. De ultra-brave Roth durft hier nog iets van zijn geest te tonen, daarna werd het al snel allemaal meer mainstream.

Saw II (2005): Prima vervolg op de moderne klassieker. Bell is uitstekend en Smith zie ik altijd graag.

The Ruins (2008): Niet verwacht dat deze zo vaak genoemd zou worden. Niet al te beste film die enorm voorspelbaar is en niets nieuws brengt. Leuk voor een keertje een 'verstand-op-0' avondje, maar daar is ook alles mee gezegd.

Ang-ma-reul Bo-at-da (2010): Ja, wat kan ik hier nog over zeggen dat niet al honderd keer gezegd is? Bijzonder sterke film, een thrill-ride van begin tot eind. Top.

I Spit on Your Grave (2010): Ik vind remakes één der grote kwaden der aarde (first-world-problems), maar deze is eerlijk gezegd tocht wel erg sterk. Butler doet het uitstekend en de film heeft een enorme vaart.

Kill List (2011): Zeer aardige film die helaas niet zeker weet welke kant ze nu eigenlijk op wil. Gaan we voor psychologische thriller of toch maar voor een keiharde film, etc.? Het eerste kwartier is overigens afschuwelijk slecht; lijkt wel een aflevering van Eastenders. Dan volgt een fantastisch dik uur en dan eindigen we helaas in mineur met een goedkoop, voorspelbaar maar tevens onlogisch einde.

Sinister (2012): Hier heb ik wel van genoten in de bioscoop. Creepy, duister en vlot.

Annihilation (2018): Aardige science-fiction film die het vooral moet hebben van de mooie beelden en sterke cast.

Ik ga zo dadelijk aan mijn lijstje werken. Je kan deze dus voor de middag verwachten alexspyforever.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

Ik heb tot nu toe 9 lijstjes ontvangen (met een gemiddelde van 10 nominaties per persoon) en ze zijn ook verwerkt! De vorige keer hadden we 24 deelnemers maar we hebben nog even de tijd.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Ja, als vrijwilliger in Arthouse Lux in Nijmegen en voor een instelling die jazz concerten organiseert. Niks mis mee toch.

Ik vind het geweldig. En ook dat je nog van horror kan genieten natuurlijk, ik hoop op die leeftijd ook nog steeds een horrorfan te zijn.

Shaky ik herinner me niet geweldig veel van Christine maar hoe 80s kan een film zijn wel als er gratuit naakt in zit zou ik zeggen

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

Minstens 6 films selecteren en maximum 20. Gebruik de url van MovieMeter. Doorsturen via pm naar uw controleur kan tot dinsdag 0 uur.

Dinsdag tot 0 uur vind ik eigenlijk verwarrend.

Is het: tot dinsdag 24.00? Dat - is wat mij betreft - duidelijker.

Inmiddels heb ik 11 lijstjes ontvangen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Dinsdag tot 0 uur vind ik eigenlijk verwarrend.

Is het: tot dinsdag 24.00? Dat - is wat mij betreft - duidelijker.

Inmiddels heb ik 11 lijstjes ontvangen.

Als het maandag 23:59 is dan heb je nog welgetald 1 minuut om je lijst in te dienen. Dan is het dinsdag 0 uur. Bestaat 24 uur eigenlijk wel op een klok/horloge?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

De meningen zijn er over verdeeld... zo lijkt het.

Ik dacht namelijk dit:

Waarschijnlijk kan het allebei. Het is om 24.00 uur de laatste seconde van de huidige dag, en bij 00.00 uur is de eerste seconde van de volgende dag aangebroken.

Tijdsaanduiding:is het 24.00 of 00.00 ? - Startpagina GoeieVraag

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Eigenlijk als de klok 12 u middernacht slaat op maandag bij de overgang van maandag op dinsdag, dat is misschien nog het duidelijkste.

Ondertussen de Pakistaanse horror gezien Zibahkhana (2007)

Er wordt nogal met sterren gesmeten daar, ik was een stuk minder enthousiast met 2*

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Of 23.59 zoals je aan het begin deed. Dat is nog makkelijker.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

Of 23.59 zoals je aan het begin deed. Dat is nog makkelijker.

Ok voor jou geldt dan 23:59

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Deze batch: 18/18 gezien. Totaal gezien: 438/659. Ik weet het: mijn inbreng in dit topic is 0,0 niks! Maar als ik hier echt intensief was gaan bespreken, reviewen en discussieren, dan was er geen einde aan gekomen! Ik vind 50% van alle genoemde titels namelijk lijstonwaardig (welke lijst dan ook!). Yes, I've said it! Ik ga niet actief op zoek naar REC 3, Vacancy 2, Paranormal Activity 3, Saw IV of The Purge: Election Year.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

@ U96 en Noodless

Over de lijsten die jullie naar joolstein / alexspyforever hebben gestuurd. Hebben jullie de links handmatig gemaakt? Je hebt de links dus niet gekopieerd en geplakt vanuit je browser, klopt dat?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12844 votes

Ramon K wrote:

Ik vind 50% van alle genoemde titels namelijk lijstonwaardig

Klinkt als een uitzonderlijk goede lijst dan

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Klinkt als een uitzonderlijk goede lijst dan

Ik kijk al uit naar zijn reactie over de uiteindelijke eindpositie van Get Out (2017) het blijft maar lovende recensies regenen daar.

De film blinkt uit in originaliteit en wat een sterk statement er in wordt gemaakt. Is de hype helemaal waard! En ach dat er maar weinig horror in zit is tegenwoordig toch bijkomstig als men maar zoveel mogelijk mensen aantrekt. Het wordt allemaal snel horror genoemd tegenwoordig.

Ondertussen The Collection (2012) gezien geen hoogvlieger (dat was zijn voorganger evenmin) maar een pak leuker dan die saaie Pakistaanse horror met nul originaliteit.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Alexander1900 ik heb nu nog niks door gestuurd....en vorige lijsten telkens gekopieerd en geplakt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.