• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.006 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

15 van gezien

Cabinet of Dr. Caligari: film die binnenkort 100 jaar oud wordt! Wordt vaak gezien als de eerste horrorfilm hoewel er nog oudere zijn. Misschien ook de eerste film met een twisteinde. Een van mijn nominaties, blijft heerlijk qua sfeer.

Valerie and her Week of wonders: beetje voorloper van Company of wolves maar dan gedurfder. Verhaal is eigenlijk niet echt te volgen, leuk voor een keer.

Zombi 2: eigenlijk een prequel op de originele Dawn of the Dead. Verhaal stelt niet veel voor maar enkele lekkere typische gore scènes van Fulci die je niet gauw zal vergeten! Een van mijn favorieten van Fulci.

The Fog: Tja Carpenter ik zoek nog steeds eentje die me kan bekoren. Sfeer is er genoeg maar het verhaal boeide me maar weinig.

Tenebre: Veel weet ik er niet meer van. Denk dat ik deze Argento wel aardig vond maar ook weer niet memorabel.

Gremlins: leuke voor bij Kerstmis, ik vind deze zeker wel thuis horen tussen de horrorfilms. Die Gremlins zijn veel enger dan de babadookjes van tegenwoordig.

Santa Sangre: niet verwacht maar deze bizarre film was mij wel goed bevallen. Ik kan er niet meteen de hand opleggen waarom deze wel en de meeste andere rare films niet.

The Faculty: jeugdsentiment, zeker wel vermakelijk maar herkijken zal wellicht tot verveling gaan leiden omdat ik de ontknoping nog steeds weet de verrassing is sowieso weg.

Calvaire: In België wordt niet veel horror gemaakt en misschien is dat maar goed ook. Calvaire valt bij mij onder de categorie vreselijke schijtfilm, toilet in en doorspoelen maar...

Rampo Jigoku: aardige horroranthologie, leuk voor een keer

30 Days of Night: na zombies in de sneeuw nu ook vampieren in de sneeuw. Weer gewoon een variant op een variant, niet echt leuk.

Drag me to hell: Raimi is nog zo een regisseur die me niet echt weet te boeien. Dat over de top gaan, ik heb het er niet zo op. het blijft wel boeien tot het einde, maar goed vond ik de film niet

The Divide: apocalyptische wereld, mensen zijn opgesloten, buiten zit wat, mannen in rare pakken die even aan het begin opduiken, meisje ontvoeren en nadien wordt er geen aandacht meer aan geschonken, de conflicten binnenskamers zijn blijkbaar boeiender. Slaapverwekkend, vervelend, saai.

Frankenstein's Army: had een topper kunnen zijn want het concept is erg goed. Het verhaal en de karakters zijn echter saai. Het is nogal veel rondlopen zonder dat er veel gebeurt en natuurlijk weer die vreselijke handcam stijl, jammer.

The Final Girls: och ik heb al zo vaak op deze film gekapt dat het niet meer mooi is. het idee is leuk en verfrissend, de uitwerking is gewoon superbraaf met veel te mooie kleurtjes. Maar Hollywood007mag gerust zijn ik heb ondertussen al veel slechtere films gezien zoals Rubber en Calvaire.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

Met het grote verschil dat ik positief ben over Gremlins en jouw opmerking als sneer bedoeld is naar Final Girls

Raadpleeg Holly voor meer informatie, ik heb al genoeg gekapt op die film

Shaky

• 3736 messages
  • 13047 votes

ouwe troll dat je bent

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Shaky wrote:

The Final Girls (2015): ja, erg leuke film die ontzettend veel shit over zich heen kreeg. Ik snap niet zo goed waarom want het steekt prima in elkaar. Ik heb ervan genoten.

Inderdaad een ontzettend leuke en originele film (sorry alex!!)

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Dag 23.

Op de kijklijst.

The Fog (1980) Had ik eigenlijk moeten nomineren. Hoog tijd voor een herkijk.

The Faculty (1998)

30 Days of Night (2007)

Drag Me to Hell (2009)

Beste van dag 23: The Final Girls (2015) 3.5*. Originele frisse film. Grappig ook. Wel erg braaf.

Minste: Valerie a Týden Divu (1970) 2*. Prachtige dromerige beelden vol symboliek. En ik maar zoeken naar manieren om de beelden te verbinden. Met een verhaal bijvoorbeeld. Maar ja, dat schijnt er niet te zijn.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Dit keer ben ik het niet. Gremlins heb ik vroeger heel vaak (te vaak?) gezien en daarna een hele tijd niet meer tot vorig jaar. Het is een prima film, vermakelijk wel maar kan er zelf niet veel meer maken dan dat.

The gremlins is net zoals the final girls ook een nominatie van mij. Nostalgie is inderdaad een factor maar op zich is de film ook gewoon goed. Het is de eerste horror die ik ooit zag en als kind is dit toch wel echt horror. Ik hou nog altijd wel van die kiddy horror en vind het zalig om met mijn kids nu te kijken naar dit soort films . Al vind mijn 6 jarige hem niet echt eng want hij slaapt nu met mijn gismo beertje van vroeger

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

16/18 gezien. Geen interesse in de overige 2 films (The Divide, Frankenstein's Army). Totaal gezien: 420/641

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

The gremlins is net zoals the final girls ook een nominatie van mij. Nostalgie is inderdaad een factor maar op zich is de film ook gewoon goed. Het is de eerste horror die ik ooit zag en als kind is dit toch wel echt horror. Ik hou nog altijd wel van die kiddy horror en vind het zalig om met mijn kids nu te kijken naar dit soort films . Al vind mijn 6 jarige hem niet echt eng want hij slaapt nu met mijn gismo beertje van vroeger

Tja de gizmo is op zich niet eng kan je zelfs schattig noemen. Het is pas als ze veranderen in groene wezentjes dat ze eng worden

Allé dan als hij wat ouder is kan je samen met hem final Girls kijken. Niet klagen als hij het misschien niets vindt. ik hoor hem al zeggen: "Maar mama dat is toch niet eng, en wat is er nu zo grappig dat je zo zit te lachen?"

Ik heb toch het gevoel dat er over het algemeen veel punten worden gegeven aan films die origineel of verfrissend overkomen op de kijker. Dat kan ik heel goed begrijpen en is ook een sterk argument al zal dat enkel opgaan als je de film de eerste keer kijkt. Maar een film heeft meer nodig dan dat, de manier waarop het is uitgewerkt vind ik eigenlijk nog belangrijker. Dus ja Shaky dan ben ik maar een ouwe trol als ik zo vreselijk kritisch ben , maar zelfs films die nu mijn favorieten zijn kregen ook niet meteen 4 of meer sterren bij een eerste kijkbeurt. Die opwaardering krijgen ze bij mij pas als ze bij re-watch nog steeds zo goed blijven.

Shaky

• 3736 messages
  • 13047 votes

Kunnen we elkaar de hand schudden want ik was ook al "oud en saai"

Shaky

• 3736 messages
  • 13047 votes

alexspyforever wrote:

Ik heb toch het gevoel dat er over het algemeen veel punten worden gegeven aan films die origineel of verfrissend overkomen op de kijker. Dat kan ik heel goed begrijpen en is ook een sterk argument al zal dat enkel opgaan als je de film de eerste keer kijkt. Maar een film heeft meer nodig dan dat, de manier waarop het is uitgewerkt vind ik eigenlijk nog belangrijker.

En dat is ook deels waarom we binnen hetzelfde genre allemaal anders stemmen. Iedereen heeft een ander intern beoordelingssysteem. De één loopt warm voor originaliteit, de ander voor gore, de ander voor mooie beelden / shots, etc. etc. Dat is ook zo fijn aan dit soort toplijsten; iedereen komt aan de beurt en iedereen kan zijn / haar zienswijze duidelijk overbrengen middels de ingediende lijsten.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Originaliteit kan me aan mijn kont roesten en dat het fris is ook.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Gisteren The Rambler 2013 gezien...ook zo typische film die qua originaliteit of wat dat ook goeie punten hier krijgt. Verhaal is totaal niet te bekennen, gore matig....ook weinig andere dingen die opvielen en toch een opmerkelijke waardering op deze site. Ik vond het niks.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Noodless wrote:

Gisteren The Rambler 2013 gezien...ook zo typische film die qua originaliteit of wat dat ook goeie punten hier krijgt. Verhaal is totaal niet te bekennen, gore matig....ook weinig andere dingen die opvielen en toch een opmerkelijke waardering op deze site. Ik vond het niks.

Tja was die ook genomineerd (door leatherhead misschien want die gaf em 4*)? Als ik al lees van dromerig, bizar, vaag of iets dergelijks is de neiging om zo een film te proberen al heel klein geworden.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Is er ergens een link waar de tot nu toe lijst te vinden is ?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

U96 wrote:

Is er ergens een link waar de tot nu toe lijst te vinden is ?

https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+horror+films/john+milton/

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dag 24: 27 april 2019

L'Uccello dalle Piume di Cristallo (1970)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11718.jpg?cb=1453986631

The Wicker Man (1973)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6590.jpg?cb=1415802432

The Changeling (1980)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2863.jpg?cb=1379147775

An American Werewolf in London (1981)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2917.jpg?cb=1382710357

Christine (1983)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/793.jpg?cb=1508573955

Killer Klowns from Outer Space (1988)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5471.jpg?cb=1442256060

Candyman (1992)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/986.jpg?cb=1377627869

Resident Evil (2002)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1854.jpg?cb=1476122461

Hostel (2005)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/31000/31035.jpg?cb=1363556298

Saw II (2005)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/29000/29991.jpg?cb=1363001158

The Ruins (2008)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/46000/46369.jpg?cb=1365330241

Ang-ma-reul Bo-at-da (2010)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/68000/68598.jpg?cb=1505368770

I Spit on Your Grave (2010)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/66000/66059.jpg?cb=1553700836

Kill List (2011)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/74000/74335.jpg?cb=1524469989

Sinister (2012)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/82000/82424.jpg?cb=1436703914

Geung Si (2013)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94789.jpg?cb=1511518378

What We Do in the Shadows (2014)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98947.jpg?cb=1506676978

Annihilation (2018)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115757.jpg?cb=1521533450

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ok dit waren alle 4-voudige nominaties, je kan dus weer een lijstje gaan samenstellen. Wegens afwezigheid van joolstein (vakantie) zal ik zijn taak overnemen dus degene die voorheen hun lijstje stuurden naar joolstein moeten dus naar mij sturen.

Minstens 6 films selecteren en maximum 20. Gebruik de url van MovieMeter. Doorsturen via pm naar uw controleur kan tot dinsdag 0 uur.

Collins ontvangt een lijst van

arno74

Chainsaw

John Milton

john mcclane 2

Dying Rose

Alexander1900

wibro

TheBunk

alexspyforever

Shinobi

Dopke

Hollywood007

Miss Z

Film Pegasus

jeroentjuhhhhh

Valak

TornadoEF5

alexspyforever ontvangt een lijst van

Shadowed

Kondoro0614

Zandadder

Shaky

Collins

ikkegoemikke

scorsese

baspls

U96

IH88

Noodless

only1ELEANOR

handsome_devil

Lord Flashheart

Dievegge

Glacius

John Milton ontvangt een lijst van

BlueJudaskiss

Onderhond

mikey

wendyvortex

MovieMind

joolstein

Metalfist

leatherhead

Woland

DjFrankie

remorz

Gang_Star

Ramon K

Baggerman

Alastor

VanRippestein

Controleurs sturen na ontvangst van een lijst deze asap door naar Alexander1900.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Enkel Kill List niet gezien, staat op de kijklijst maar sta niet te springen om die te zien.

The Bird with the Crystal Plumage: een van de meer toegankelijke Argento's. Hier kan ik meer van genieten dan die style over substance die hij gewoonlijk doet.

Wicker Man: Deze zal voor altijd de geschiedenis ingaan als de slechtste tip die ik kreeg, sorry John Milton Tja als mysterie is het goed als je tenminste door dat vreselijke gezang heenkomt en het suffe hoofdpersonage. Nu goed Cage was ook flauw in de remake, nuja Cage vind ik eigenlijk altijd vervelend.

The Changeling: lekker mysterieus maar het had wat meer mogen zijn dan zo van die kleine schrikmomentjes, onderscheidt zich uiteindelijk niet van andere "betere" paranormale films

An American Werewolf: De transformaties zijn geweldig, helaas is het verhaal zoals een stationsromannetje. Niet echt de klassieker waarop ik had gehoopt.

Christine: Tja het idee is leuk, de uitwerking niet echt geweldig, teveel high school drama. The Car is veel leuker.

Killer Klowns from Outer Space: totale onzin eigenlijk maar wel heel vermakelijk!

Candyman: vond ik doodeng vroeger. Nu is het vooral het concept dat eng blijft want bij herziening bleek dat het verhaaltje toch nogal vlak was. Uiteindelijk kom je pas in het vervolg te weten hoe Candyman zo is geworden. De protagoniste is wel leuk om te zien.

Hostel: geen hoogvlieger maar wel vermakelijk genoeg om de hele speelduur te blijven boeien

Saw II: vreemde eend in de bijt in de Saw franchise. Maar net als zijn voorganger vind ik het een fijne film. 3 is al een stuk minder en alles wat daarna komt is overbodig voor mij.

The Ruins: Had zijn momenten vooral als die planten aan het werk gingen. Je had ook nog van die gewelddadige locals die verpestten het een beetje voor mij. De moordlustige planten waren voldoende.

I saw the Devil: krijgt veel lof en hoge punten, maar een wraakfilm die meer dan 2 uur duurt dan weet je dat er veel in herhaling zal worden gevallen. Het geweld mag dan nog bruut en expliciet zijn, het blijft ter plaatse trappelen en zeker met zo een karig plot slaat de verveling snel toe.

I Spit on your Grave: yes that's more like it. Abuse en revenge zoals ik het graag heb. ook het origineel vind ik fijn.

Sinister: Geen topper maar wel fijn, sfeervol.

Geung Si: ben alweer vergeten waarover het ging, vage film niet mijn ding.

What we do in the Shadows: voor de liefhebbers van droge humor, tja ik kan er niks mee, ik vond het gewoon een suffe bende die oninteressante dingen deden

Annihilation: als mensen zeggen ik vind Alien meer sci-fi dan horror dan geldt dat voor deze Annihilation ook wel denk ik. Wel interessant dat ze zo een team van enkel vrouwen op missie stuurden. Maar naar wie of wat dat was me eigenlijk zelfs op het einde niet duidelijk. Moet het van de beelden en enkele brute scènes hebben. Maar boeiend vond ik het nooit.

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Dag 24 geeft 18/18 checks. BAM!

Toegegeven, ik heb gisteren The Ruins en Rigor Mortis gekeken, anders was ik op 16 blijven steken.

Eigen nominaties:

- #28 The Wicker Man (1973)

- #39 Annihilation (2018)

Andere persoonlijke favorieten:

- #57 I Saw the Devil (2010)

- #104 What We Do in the Shadows (2014)

- #107 An American Werewolf in London (1981)

- #201 L'uccello dalle piume di cristallo (1970)

- #214 The Changeling (1980)

Kill List (2011) is zeer sterk, en suffe JM is vergeten hem te nomineren. Mijn schuld dus, dat Kill List niet (nog) hoger staat.

Killer Klowns from Outer Space (1988) vond ik niet geweldig, net als Hostel, Sinister en Saw II (net) niet goed genoeg voor een voldoende. Ook I Spit on Your Grave blijft op 2,5* steken; naast het betere werk dus ook relatief veel vijfjes dus, deze ronde.

Christine heb ik meermaals gelezen als kind, maar hoe de verfilming was staat me niet echt meer voor de geest, al gaf ik hem een zesje. Die ga ik tzt maar eens herzien nu hij op Netflix staat. Ook Candyman kan ik me weinig meer van herinneren, al is ook die weer een 2,5* zie ik bij mijn ratings. Resident Evil tenslotte, geen van de films in deze franchise is echt goed, maar ik vind het wél vermakelijke prutfilmpjes. En dat gold tot mijn verrassing ook voor The Ruins, die ik aardiger vond dan ik had verwacht, al kan ik er genoeg kritische dingen over zeggen. Rigor Mortis valt bij users als Onderhond, Wibro en joolstein met 4,5* enorm in de smaak, en bij een leatherhead met 1,5* weer niet zo. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar beland vermoedelijk ergens er tussenin.

Wat betreft het Wicker Man debacle, je vond de film slecht, alexspyforever; de tip was zéér geïnspireerd.

En in het verlengde daarvan: Kill List is een indrukwekkend staaltje film, maar vermoedelijk niet als je Alexspy heet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Thx Johnnie Boy ik was vergeten commentaar te zetten bij Resident Evil want daar heb ik de eerste 3 of misschien 4 wel van gezien. Als films gebaseerd op een videogame best wel leuk de eerste 2 dan toch. Van Milla Jovovich en het Alice karakter was ik evenwel geen fan, Jill Valentine is the one.

Trouwens je noemt jezelf suf, wie was jij dan in What we do in the Shadows?

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

De lijst is weer bijgewerkt

MovieMeter Top Horror Films @ICM (302/659)

wat Resident Evil betreft alexspyforever, ik had destijds tijdens het spelen van de Resident Evil 5 game een dingetje voor Sheva Alomar

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ga niet verder geraken dan 7 bij deze batch.

John Milton ik heb enkel de 3 gespeeld op PS1, vandaar mijn liefde voor Jill.

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Voor het gemak heb ik weer even een ICM lijstje gemaakt met de titels waaruit je je favorieten mag kiezen om de volgorde van deze batch te bepalen, als je zin hebt.

titels toplijst 4 stemmen @ICM

Minstens 6 films selecteren en maximum 20. Gebruik de url van MovieMeter. Doorsturen via pm naar uw controleur kan tot dinsdag 0 uur. (zie bericht alexspy hierboven)

Ik heb mijn top 14 inmiddels opgestuurd.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Hollywood007 wrote:

Al vind mijn 6 jarige hem niet echt eng want hij slaapt nu met mijn gismo beertje van vroeger

Een Furby is ook leuk voor de kids. Er bestaat zelfs een Furby Gizmo.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Dag 24.

Op de kijklijst.

Alleen herzieningen.

The Changeling (1980)

Christine (1983)

Candyman (1992)

Dag 24 is zonder uitschieters. Veel 3* films of iets lager. Eén negatieve uitschieter is 'What We Do in the Shadows (2014)' 1*. Een verzameling slechte sketches schreef ik erover in een ultra kort commentaartje.

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

alexspyforever Moeten we een lijst samenstellen van de 4 nominaties. Hoeveel dagen terug is dat?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

De meeste films ken ik waardoor ik slechts een film op de kijklijst zet: Saw II (2005)

Het verbaast me dat Killer Klowns from Outer Space (1988) hier zo hoog gewaardeerd wordt. Het oogt wat 'cheap' en er zijn weinig fans van de horror / komedie films zo lijkt het. Dat heb ik bij mijn nominaties gezien.

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Oh wacht, John Milton heeft het al makkelijk voor ons gemaakt .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.