- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Van deze 5 vond ik enkel 10 Cloverfield Lane totaal niet leuk, was me allemaal wat traag en saai.
The Entity jawel lekkere film en Alice fijn dat de waardering voor deze film steeds groter wordt 
Body Snatchers vind ik weliswaar een minder oudje waarom weet ik eigenlijk niet. De Lift wel nice maar voor in en top 5 zo sterk vond ik die nu ook weer niet.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Alle films waren al bekend, alleen de - exacte - ranking niet. Ik denk dat de ranking dan niet zoveel meer uitmaakt. Hooguit op het laatst als afsluiter.
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
Grappig, volgens mij heb ik geen enkele uit de top 5 genomineerd. Moet The Entity nodig eens zien denk ik dan zo
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes

The Blob (goede film)
Fright Night (goede film)
The Hills Have Eyes (prima film)
Dark Skies (prima film)
Planet Terror (niet mijn ding)
Niet altijd hoor, ik zag vanmorgen The Hills have Eyes en vond die stukken beter dan het origineel. Ik ben lang erg sceptisch geweest tov remakes maar ik kom wel vaker tot de conclusie dat als het origineel me niet is bevallen, de remake mij beter ligt. Dat is ook het geval bijvoorbeeld voor Evil Dead en The Amityville Horror. Misschien de Halloween remake maar eens proberen, hoewel Rob Zombie als regisseur neuh liever niet.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Ik was afgelopen dagen op ouderlijk eilandje Texel, pilsen met de ouders in het zonnetje 
Helaas moet ik nu natuurlijk wel al deze titels in die hele icheckmovies lijst weer gaan verslepen, bedacht ik al bierend.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13047 votes
Mooi om te zien dat er genoeg 'love' voor The Entity en Alice, Sweet Alice is. Sterke films die prachtig in hun tijd passen.
Ik zie overigens nu pas de Nederlandstalige titel voor The Entity...
, misschien wel één van de slechtste ooit: 'Het Onding'.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Net Zombeavers gezien, ik zit helaas voor de fans in het joolstein kamp, niet veel leuks aan.
Ik heb niet veel zin maar toch vraag ik me nu wel af of ik Piranha 3D ook zo een draak ga vinden?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Piranha 3D zal niet veel beter zijn. Misschien iets meer naakt maar dat zal te weinig zijn om de minpunten te compenseren.
De film kijkt wel weg, maar niet meer dan dat. Het scoort bij mij een voldoende.
Ik zou het andere niet aanraden.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Net Zombeavers gezien, ik zit helaas voor de fans in het joolstein kamp, niet veel leuks aan.
Ik heb niet veel zin maar toch vraag ik me nu wel af of ik Piranha 3D ook zo een draak ga vinden?
Ik denk inderdaad ook dat dit niets voor jou gaat zijn.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Alexander1900 en Hollywood007 het kan nog steeds erger, denk dat ik met
Rubber (2010) te zien een historisch dieptepunt heb bereikt 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13047 votes
, ik zie jouw bericht bij die film. Je lijkt inderdaad niet erg onder de indruk 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Dit schreef ik (December 2011) over Rubber : 
Zelden een film gezien die mij zo met verbazing achterliet als dit maffe filmpje. Als ik de scenarist zou vragen wat hier nu de betekenis van is dan zou hij denk ik mij zonder meer geantwoord hebben dat het geen enkele betekenis heeft. Alles gebeurt nu eenmaal zonder reden zoals de politieagent in het begin van het filmpje aankondigde. Bijzonder grappig en origineel vond ik het allemaal wel.
Een van de mafste scènes vond ik de opening toen die politiewagen slalommend de stoeltjes omver reed en ook zeer komisch waren natuurlijk die scènes met die ontploffende hoofden. Ik heb echt in een deuk gelegen. Vond het overigens wel sympathiek van de autoband dat hij niet het hoofd liet ontploffen van de zeer aantrekkelijk ogende Sheila (Roxana Mesquida). Erg mooi zoals zij onder de douche stond.
Dit filmpje verveelde mij dus niet - droge humor ligt mij doorgaans wel - en ik denk ook dat dit filmpje best wel een grote culthit gaat worden, hoewel nu niet bepaald voor het grote filmpubliek en zeker ook niet voor het doorgaans nogal serieuze arthouse publiek.
Dat ik het niet met alexspyforever eens ben spreekt dus vanzelf.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als je gaat denken I rather watch paint go dry wel dat gevoel had ik dus tijdens het kijken maar toch koppig blijven doorgaan tot het einde hé.

wibro zal natuurlijk wel een kwestie van smaak zijn. Het idee was aardig maar uiteindelijk is het steeds herhalen van hetzelfde autoband gaat trillen, voorwerp, dier of mensenhoofd explodeert. . Dat is voor mij als voortdurend dezelfde mop te vertellen, dat wordt al snel afgezaagd. Maarja ik ben blijkbaar ook niet echt fan van die droge humor dat onlokt bij mij enkel een geforceerde har har (terwijl ik denk ik wat flauw en dom)
Misschien Zombieland toch maar verhogen naar 1* of zo
Maar je bent het oneens met mijn mening. Dus ik ben fout als ik het saai en niet grappig vond,
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Die staat nog steeds op mijn watchlist maar ik kan er me maar niet toe brengen om hem op te zetten.
DjFrankie
-
- 3417 messages
- 3500 votes
Ik heb hem ook met moeite afgekeken. Niet aan mij besteed.
Ik heb wel Trauma (2017) bekeken. En idd erg bruut vooral in het begin. Film die iig bij zal blijven dat zeker, net zoals Martyrs (2008) en Haute Tension (2003) die verderop in deze ranking te voorschijn komen. Desalnietemin een dikke 3.5 sterren voor Trauma. Bleef er zeker wakker van en de opbouw van de film vond ik ook erg geslaagd, muv het einde
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hollywood007 ik weet niet of Rubber jouw soort humor is, denk van niet. Het is aan de droge kant en Basto noemt het in een reactie op mijn bericht een ijzersterke satire. Het is het soort humor waar ik persoonlijk niks uit haal. Voor maatschappijkritiek hoef ik maar te kijken in de krant en de lezersbrieven te bekijken die reageren op de actualiteit.
Zelfs Final Girls wordt al veel draaglijker ter vergelijking!
DjFrankie, Martyrs is idd een goede film al was dat niet echt mijn ding. Uiteraard is het een film die je tot nadenken zet en je een ferme slag in het gezicht geeft. Helaas wist ik het waarom na een uur en wat er nog verder ging gebeuren grotendeels na een uur en was het wachten tot de conclusie die er niet echt kwam of toch geen waar ik veel aan had. Ik zag er persoonlijk niet echt een diepere boodschap in.
Haute Tension vond ik dan weer vrij standaard een moordlustige stalker dat had ik al tig keer gezien in Amerikaanse films. Niks nieuws onder de zon, hoewel toch redelijk vermakelijk. Nuja er kwam een twist maar daarmee klopte er totaal niets meer an het hele verhaal. Had de regisseur die weg gelaten had ik er misschien nog een voldoende aan gegeven. Franse horror neen ze bekoren me niet zo, ik leg te vaak de link van kopie van dit of en dat en heb het al beter gezien. Livide is de uitzondering die vond ik dan wel erg goed. En Ghostland ook al is enkel de regisseur hier Frans.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Martyrs is idd een goede film al was dat niet echt mijn ding. Uiteraard is het een film die je tot nadenken zet en je een ferme slag in het gezicht geeft. Helaas wist ik het waarom na een uur en wat er nog verder ging gebeuren grotendeels na een uur en was het wachten tot de conclusie die er niet echt kwam of toch geen waar ik veel aan had. Ik zag er persoonlijk niet echt een diepere boodschap in.
Ik ben er na al die jaren nog steeds niet uit wat het einde van martyrs nu eigenlijk betekende. Langs één kant maakt het de film heel interesant en is het zeer slim geschreven want de mensen blijven er wel over bezig, langs de andere kant irriteert het me enorm.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben er na al die jaren nog steeds niet uit wat het einde van martyrs nu eigenlijk betekende. Langs één kant maakt het de film heel interesant en is het zeer slim geschreven want de mensen blijven er wel over bezig, langs de andere kant irriteert het me enorm.
Ik denk dat het ook weer persoonlijk is. Je kan zeggen ok sterk geschreven omdat mensen erover blijven spreken. Hetzelfde bijvoorbeeld bij het nare einde van Mother!, Eden Lake en misschien zelfs Mama (2013) en Haute Tension. Maar er is duidelijk een element van irritatie hier.
Bij Martyrs is dat van ok heb ik 90 minuten opgeofferd om gewoon geen antwoord te krijgen?
Haute Tension zoals ik zei de twist verpestte het allemaal, waardoor er niets klopte van hetgen ervoor gebeurde en van die films het was slechts een droom, verbeelding, symboliek etc vind ik eigenlijk een makkelijke cop out. Eigenlijk is Martyrs ook nogal een cop out einde.
Mother! idem symboliek over klimaat, bijbelse taferelen,patati en patata boeit me geen flikker. De mensheid is gewoon een dom en destructief wezen. Als je onze geschiedenis nagaat weet je dat al van de basisschool, heb ik geen film voor nodig. Maar ok misschien kijkt niet iedereen film als louter ontspanning. Sommige analyseren wel graag en willen films die je tot nadenken stemmen. Ik ben die fase eigenlijk voorbij.
Eden Lake: ik begrijp best dat het de bedoeling was van de regisseur om de kijker met een naar en leeg gevoel achter te laten met zo een einde. Het voelde eerder als de final blow na een rist van vreselijke clichématige acties, toevalligheden, onlogische en domme handelingen waardoor fantasy en sci-fi ineens logisch gingen lijken. Daar zullen de fans uiteraard anders over denken maar ik vond dat einde een beetje lachen in het gezicht van de kijker.
Mama: daar was gewoon te veel wat totaal onzinnig was aan die film, geen enkel einde had die film volgens mij kunnen redden.
Maar er zijn wel donkere eindes waar ik (goed) mee kan leven toevallig 2 van Del Toro: Pan's Labyrinth en Don't be Afraid of the Dark. Of van Flanagan: Oculus en Ouija. Heeft er natuurlijk mee te maken dat alles wat ervoor kwam ook al heel genietbaar was. Van de films in de vorige paragraaf op Haute Tension na die genietbaar was tot aan de twist kan ik dat niet zeggen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Terug naar de orde van de dag, dat wil zeggen een lijst van nieuwe films. Vandaag en morgen de films met 4 nominaties.
Dag 23: 26 april 2019
Das Cabinet des Dr. Caligari (1920)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5129.jpg?cb=1428835532
http://www.johncoulthart.com/feuilleton/wp-content/uploads/2013/08/valerie2.jpg
https://i.pinimg.com/originals/9b/2d/5c/9b2d5c12bac1d393e398b8d23da2ecf6.jpg
https://i.pinimg.com/originals/95/a1/20/95a120e541cf24286e3801b64b35765c.jpg
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjA0NTcxNDMxMV5BMl5BanBnXkFtZTYwNzgzMzg4._V1_.jpg
https://continuumfilmblog.typepad.com/.a/6a00e54f8ea81b883301543403cf64970c-600wi
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/735.jpg?cb=1366451874
https://www.moviemeter.nl/images/cover/23000/23871.jpg?cb=1365148964
https://www.moviemeter.nl/images/cover/35000/35493.jpg?cb=1513075436
https://pm1.narvii.com/6636/73563531c8bd492a30b4c352cee0b6bdc5c2e014_hq.jpg
Beyond the Black Rainbow (2010)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/76000/76087.jpg?cb=1416269317
https://www.dvdplanetstore.pk/wp-content/uploads/2014/02/Julias-Eyes-dvd4.jpg
https://static.films-horreur.com/2015/06/rMVWP8Jyu1JbJwxgDBJsXsFSIJ6.jpg
https://dawningcreates.files.wordpress.com/2014/04/84c4077a96fb6b5dc4770f06af4c81ce.jpg
http://411posters.com/wp-content/uploads/2015/09/unnamed151.jpg
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0799/0083/products/FinalGirls_3000_grande.jpg?v=1447985218
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Martyrs is idd een goede film al was dat niet echt mijn ding. Uiteraard is het een film die je tot nadenken zet en je een ferme slag in het gezicht geeft. Helaas wist ik het waarom na een uur en wat er nog verder ging gebeuren grotendeels na een uur en was het wachten tot de conclusie die er niet echt kwam of toch geen waar ik veel aan had.
Langs de andere kant, had er een einde kunnen zijn aan martyrs dat anders was dan hetgeen het geworden is? Bevestigen dat er wel degelijk iets is na de dood of het tegenovergestelde, dat er juist niets is, het zou beiden niet zo goed geweest zijn volgens mij. Plus je zou de schrijver een beetje arrogant kunnen noemen dat hij denkt te weten wat er nu net is na de dood
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
7 films gezien en er zitten er 3 bij die ik genomineerd heb.
Thé finale girls: ik blijf het zeggen, het is en blijft echt één van mijn meest favoriete films ooit. ik hou van de comedy, de horror, het campy gevoel, de 80 vibe,..
Gremlins: hier moet ik niet veel woorden aan vuil maken. Iedereen kent hem wel denk ik. Mijn main go toch movie bij kerst.
Julia's eyes: Spaanse horror scoort vaak goed bij mij en dit horror/ mysterie/thriller werkje is daar een goed voorbeeld van. Met de prachtige actrice die ook al de hoofdrol vertolke in the orphanage.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13047 votes
Hier heb ik er 10 van gezien. Zit toch nog een onvoldoende tussen, en dat bij films die zo vaak genomineerd zijn. Ach ja, kwestie van smaak en ieder zijn ding. Zou wat zijn als we alles allemaal hetzelfde zouden beoordelen; waren we veel te snel klaar met deze lijst.
Tenebre (1982): ijzersterke Argento. Enorm tijdgebonden, dat wel, maar daardoor klopt wel alles aan de film. Het houterige acteerwerk, de lekkere sfeer, de ondersteunende score. Daarnaast steekt het verhaal behoorlijk goed in elkaar. Ik heb er echt van genoten.
Gremlins (1984): dit zou ik in geen honderd jaar in een dergelijke horrorlijst verwacht hebben, maar dat maakt de film er niet minder goed op. Bijzonder leuke kinderfilm die zelfs vandaag de dag nog door de jeugdigen gekeken wordt. Hier zal nostalgie de voornaamste reden zijn geweest om te nomineren (neem ik aan).
The Faculty (1998): lekker foute 90's horror. Een belabberd verhaal, matig acteerwerk, lelijke beelden, zwakke muziek: alles ademt de 90's uit. Ik heb er 3* voor gegeven, meer kan ik er niet aan kwijt. Leuk voor een keer.
Calvaire (2004): film die me totaal verraste; ik had vrij lage verwachtingen maar wat weet deze film een beklemmende sfeer neer te zetten. Trage opbouw, maar daardoor kruipt de film onderhuids. Nergens wil de maker gemakkelijk score en dat kan ik alleen maar bejubelen. Toppertje.
30 Days of Night (2007): redelijk leuk standaardwerkje. Ik merk dat ik 'vampier-moe' ben, dus meer dan 3* kan ik er niet echt aan kwijt. Erg duister (letterlijk) en redelijk geacteerd.
Drag Me to Hell (2009): leuke film die iets te veel opgehemeld werd toentertijd. Gooit het voor mij wat te veel op de komedie, maar na jaren troep in de bios was dit wel even een verademing. Leuk voor tussendoor.
The Divide (2011): zware tegenvaller; ik vond het een lange zit waar ik slecht doorheen kwam. Er gebeurt te weinig en het verhaal(tje) rammelt van alle kanten. Je krijgt totaal geen binding met de personages, terwijl er wel de nadruk op de personen ligt. Nee, dit was 'm echt niet voor mij.
Frankenstein's Army (2013): trash die wel aardig te doen is. Een verhaal is er eigenlijk niet, acteerwerk om te janken, maar doordat het allemaal zo fout is, wordt het wel geinig om naar te kijken.
Ich Seh Ich Seh (2014): deze heb ik in de bioscoop gezien en ik heb me geen seconde verveeld. Natuurlijk heb je de clue meteen door, maar dat mag de pret niet drukken. De film is creepy, goed geacteerd en houdt het tempo er voldoende in.
The Final Girls (2015): ja, erg leuke film die ontzettend veel shit over zich heen kreeg. Ik snap niet zo goed waarom want het steekt prima in elkaar. Ik heb ervan genoten.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Dag 23, 14/18 gezien.
Eigen nominaties:
- #12 Das Cabinet des Dr. Caligari (1920), klassieke film van het Duitse expressionisme
- #24 Valerie a Týden Divu (1970), erg fijne, mooie film!
Andere persoonlijke favorieten:
- #161 Drag Me to Hell (2009)
- #191 Tenebre (1982)
- #219 Gremlins (1984)
- #240 Calvaire (2004)
Leuk: Zombi 2, Santa Sangre, The Faculty en The Final Girls
Rampo Jigoku (2005) kon ik bijzonder weinig mee (2*), maar The Divide (2011) gaat er met 1,5* met de laagste waardering vandoor. 30 Days of Night was niet slecht, maar staat hier veel te hoog wat mij betreft, net als Ich Seh Ich Seh. Gremlins is heel erg jeugdsentiment, maar of ik die bij herziening nog steeds zo leuk vind, durf ik bijna niet te testen.
Alle vier de titels die ik nog niet heb gezien had ik ook al klaar liggen hier: The Fog,
Beyond the Black Rainbow, Los ojos de Julia en Frankenstein’s Army. Geen tips meer opgedaan dus, benieuwd of die uberhaupt ook nog komen in deze regionen, vermoedelijk niet.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
15/18 gezien. Eigen nominaties met Santa Sangre, Calvaire en Beyond the Black Rainbow. Valerie and Her Week of Wonders zou ik eens moeten herzien eigenlijk.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
14/18 gezien
4 nominaties van mij erbij :
Gremlins 1984 Heerlijk vermaak !
Drag me to Hell 2009 Hier zit voor mij zowat alles in ...geweldige personages, spanning, gore, humor....
The Divide 2011 wordt precies niet zo goed gesmaakt...maar ik vond die heel goed.
Los Ojos de Julia 2010 Sterk filmpje met goed verhaal, geweldige actrice en spanning. Voor mij ook een stuk hoger dan die andere 3 nominaties.
Valerie a tyden Divu 1970 onlangs ontdekt en goed bevonden.
En dan heb ik twee films die voor mij een onvoldoende halen : Ich Seh Ich Seh en Beyond The Black Rainbow ....
30 days of Night...tja ...van middelmaat gesproken.
En zo heeft iedereen een andere kijk op de dingen. 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
De lijst is bijgewerkt met de titels van vandaag, en ik heb de films met 3 nomi's nu ook in de juiste volgorde gezet:
MovieMeter Top Horror Films @icheckmovies
Zelf zit ik nu op 284 checks van de 641 titels.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Gremlins (1984): dit zou ik in geen honderd jaar in een dergelijke horrorlijst verwacht hebben, maar dat maakt de film er niet minder goed op. Bijzonder leuke kinderfilm die zelfs vandaag de dag nog door de jeugdigen gekeken wordt. Hier zal nostalgie de voornaamste reden zijn geweest om te nomineren (neem ik aan).
Dit keer ben ik het niet.
Gremlins heb ik vroeger heel vaak (te vaak?) gezien en daarna een hele tijd niet meer tot vorig jaar. Het is een prima film, vermakelijk wel maar kan er zelf niet veel meer maken dan dat.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13047 votes
, had ik ook niet gedacht dat deze van jou kwam Alexander1900 want ik heb Gremlins hoog beoordeeld 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja Shaky hetzelfde kan je zeggen van bijvoorbeeld Final Girls, in alle opzichten kindvriendelijk. Geen gore, bloed of naakt en feel good einde.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13047 votes
Met het grote verschil dat ik positief ben over Gremlins en jouw opmerking als sneer bedoeld is naar Final Girls