- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Het gaat hartstikke goed met de tips. Inmiddels 20 films van de kijklijst bekeken. Hieronder de toppers.
Met dank aan de tipgevers.
A Horrible Way to Die (2010) 4*
In Fear (2013) 3.5*
Braid (2018) 3.5*
Frailty (2001) 3.5*
Tesis (1996) 3.5*
Er waren ook tegenvallers. De drie met de minste waardering waren:
Silent Night, Deadly Night (1984) 2*
Cube (1997) 2*
V/H/S (2012) 2*
Ook dank aan deze tipgevers 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik heb bijna alleen maar Bud Spencer en Terence Hill films gekeken en zover ik weet vallen die films niet in de categorie horror. 
Echter heb ik wel deze dvd aangeschaft: The Windmill Massacre (2016). Dat is vrij bijzonder aangezien ik een allergie heb voor Nederlandse films.
Inmiddels heb ik 21 lijstjes binnen en verwerkt met in totaal 312 nominaties. Dat is nog steeds 15 nominaties per persoon.
Nog 1 dag te gaan en dan kan men voor deze ronde geen lijst meer insturen.
joolstein
-
- 10836 messages
- 8923 votes
joolstein pas op hé gij ik ben al heel lief voor u geweest deze challenge voor van alles en nog wat en vroeger ook ik zou me wel eens kunnen bedenken
Oké ik zal weer lief doen. En nee, Bunny is met alle goodwill in de wereld ook niet echt een goede film te noemen. Dit was mijn laatste opmerking daar:
Denk dat laatste? Daar is ook een zonnige liedje over Never Grow Old
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
joolstein in dat geval blijf ik liever in de kinderjaren steken of een terugkeer ernaar. Vond ik een fijnere periode dan die dramatische puberjaren.
En een film die zo focust op het mannelijk geslachtosorgaan ook al is het een fake, daar vind ik als heteroman ook niet veel aan 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Deze films heb ik inmiddels aangeschaft op dvd: 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Oei wat is het hier stil allemaal in dromenland 
Net the invitation gezien. Het duurde allemaal wat lang voor het op gang kwam en alles is zeer voorspelbaar maar het einde wat toch wel tof.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Het is inderdaad erg rustig hier. Heb zelf net Howl (2015) bekeken. Viel tegen.
Ook geen nieuwe lijstjes met nominaties binnen gekregen. Blijft steken op 8.
Lekker rustig dus 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Heb zelf net Howl (2015) bekeken. Viel tegen.
Hopelijk deel ik jouw mening niet.
En anders probeer ik mijn geld te verhalen bij ikkegoemikke die deze film heeft genomineerd. 
Wanneer joolstein geen lijstje meer heeft ontvangen (als je deze post 'liked' weet ik genoeg
), dan heb ik de resultaten klaar. Ik had het niet verwacht maar elke film - dit zijn er 63 - is genomineerd. Een film heeft 1 nominatie ontvangen ( Linkeroever (2008) ) en de rest heeft er meer en het hoogst aantal nominaties is 11. Er hebben 24 deelnemers meegedaan.
Oei wat is het hier stil allemaal in dromenland
Om wat leven in de brouwerij te krijgen
:
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4889 votes
Hopelijk deel ik jouw mening niet.
En anders probeer ik mijn geld te verhalen bij ikkegoemikke die deze film heeft genomineerd. 
Oei, dit gaat me nog geld kosten ook 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat is het gevaar natuurlijk van films blind te gaan kopen.
Als alles goed gaat kan ik vandaag de klassering van deze batch plaatsen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
En nu is Alexander1900 net druk bezig met wat anders, komt ervan om nog op je pc om 2u 's nachts te zitten 
Net The Windmill Massacre (2016) gezien. Vermakelijk maar ik vind het vervelend als een film zijn eigen regels plots gaat beginnen tegenspreken. De film verdiende een beter en minder clichématig (lees we laten de mogelijkheid voor een sequel open) einde.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Laatste maand de volgende (horror)films gezien:
Cooties 3,5*
Heel leuk. Vooral de combi met humor werkt erg goed.
Blair Witch 3,5*
Er valt veel op af te dingen, maar Wingard maakt gewoon het best denkbare vervolg op de klassieker.
Death Note 2*
Rommeligheid zoals je die bij veel boek- en animeverfilmingen ziet. Niet zonder charme maar het uitgangspunt verdient meer.
Bone Tomahawk 3*
Film met twee gezichten. Constant laverend tussen boeiend en saai, tot een redelijk indrukwekkende pay-off. Iets te laat naar mijn smaak.
World War Z 3*
Mainstream, blockbuster horror. Spannend in bepaalde adrenaline-gedreven scenes, getemperd door PG-13 gehalte en zijdelings dramasof.
The Lazarus Effect 3,5*
Goed. Sfeervol gebruik van locatie en een goede ontwikkeling van lab-ontdekking naar unheimische paranoia tot duivelse mini-mayhem.
Adam Chaplin 2*
Humorloze macho-splatter. Geinig om te zien en charmant overdreven, maar ondermaatse kwaliteit in veel aspecten is niet te verbergen.
Slaughter High 2*
Jeugdsentiment down the drain. Saai met duidelijke tempo-problemen en te weinig dreiging vanuit de killer.
Turbo Kid 1,5*
Nagels op een krijtbord. Joviale splatter kan ik waarderen; ostentatieve 80's-geilerij minder. Afschuwelijke soundtrack, lelijke designs en kleurgebruik en een verhaal dat op de achterflap van een Donald Duck past. Humor is van hetzelfde niveau als Donalds Moppentrommel.
The Open House 3,5*
Uiterst sfeervol. Blanco aan beginnen en je wordt verrast door een verhaal dat, tot en met het perfecte einde realisme uit onverwachte hoek tot huivering brengt.
Us 2*
Hoge, weinig subtiele inzet van Peele om van de sociaal-politieke onderlaag zijn handelskenmerk te maken, maar faalt daarmee een goede horror af te leveren. Best oke sfeer maar het krampachtige overheerst.
Herzien:
28 Days Later 3,5*
Halfje af. Nog altijd solide, maar voor de soundtrack en onnodige jovialiteit tussendoor, zie ik het niet meer als de baanbrekende zombie-heruitvinding als eerst.
Cam 4*
Heel goed. Perfect acteerwerk stuwt een simpel slotje tot voelbare hoogten van onmacht en paranoia. Visueel ook zeer solide.
Under The Skin 4*
Halfje eraf. Nog altijd intrigerend met redelijk abstract verhaal en mystieke soundtrack en sfeer, maar vooral de kale docu-stijl staat daar nogal haaks op. Verder weinig met horror van doen maar zag m hier wel voorbij komen.
Halverwege afgezet:
We Are The Flesh. Was er duidelijk niet voor in de bui om hiervoor opgetrommeld te worden.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Dat is het gevaar natuurlijk van films blind te gaan kopen.
De film is niet volledig blind gekocht maar ik loop altijd wel een risico.
En nu is Alexander1900 net druk bezig met wat anders, komt ervan om nog op je pc om 2u 's nachts te zitten
Ik was druk bezig om mijn bed uit te rollen.
De lijst is inmiddels naar je verstuurd.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Om wat leven in de brouwerij te krijgen

alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok menskes ik ga op verschillende tijdstippen vandaag en morgen de eindklassering van de 3-voudige nominaties (156-218) bekend maken van beneden naar boven.
wendyvortex is duidelijk de makkelijkst tevreden te stellen, als enige ging zij voor 30 keuzes, gevolgd door joolstein met 25 en Woland met 21.
Met dank aan Alexander1900 om deze leuke statistiekjes bij te houden 
De gelijke standen die er nu nog zijn gaan we pas bij de hogere nominaties wegwerken. (zeker als we naar de top 100 gaan)
Hier de onderste 10 (209-218)
218 (1 stem)
215-217 (2 stemmen)
209-214 (3 stemmen)
I Tre Volti della Paura (1963) aka Black Sabbath
Le Notti del Terrore (1981) aka Burial ground
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Grootste verrassing voor mij is wellicht de lage klassering van Onibaba. Lijkt me meer een zaak van ongekend dan ongeliefd. ook verwachtte ik dat Society populairder ging zijn al vond ik er zelf niet veel aan. Burial ground had ik laag verwacht maar dat die alsnog niet helemaal onderaan eindigt vind ik een goede prestatie. Black Sabbath had ik ook liever de top 200 zien halen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Een reeks van 11 met allen 4 stemmen
198-208
Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu (2003) aka Gozu
Gin Gwai (2002) aka The Eye
Tenshi no Tamago (2006) aka The Angel's Egg
Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
El Habitante Incierto (2004) aka The Uncertain Guest
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Tingler is verreweg mijn favoriet uit het bovenstaand lijstje. Vind ik mooi dat die toch redelijk wat waardering krijgt.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Wrong Turn en Society had ik normaal gesproken op gestemd maar ik zat net niet aan de 10 films om mijn lijst in te mogen sturen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Een reeks van 13 (allen 5 stemmen)
185-197
6 Donne per l'Assassino (1964) aka Blood and Black Lace
Profondo Rosso (1975) aka Deep Red
¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) aka Who Could Kill a Child?
Quella Villa Accanto al Cimitero (1981) aka The House by the Cemetery
Nattevagten (1994) aka Nightwatch
Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Een top 200-notering vind ik vooral fijn voor Spider Baby idem voor Burnt Offerings al vind ik die wel iets minder. Deliver us from Evil vind ik er niet echt thuishoren.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nog eens een reeks van 13 (allen 6 stemmen):
172-184
Paura nella Città dei Morti Viventi (1980) aka City of the Living Dead
Morgen nog de 16 beste
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik had Paranormal Activity hoger verwacht maar vind dat niet erg.
Mooie notering voor Fragiles en City of the Living Dead.
DjFrankie
-
- 3417 messages
- 3500 votes
Staan er drie in uit mijn top 12.
Fragiles vind ik geweldig
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Fragiles vind ik geweldig
Helemaal mee eens. Net gezien en beoordeeld met 4*.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Deliver us from Evil vind ik er niet echt thuishoren.
Alex toch!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Een reeks van 11, we naderen dus de top:
165-171 (7 stemmen)
Ju-on (2002) aka the Grudge
161-164 (8 stemmen)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik moet zeggen die met de 7 stemmen klinken over het algemeen leuker dan die met de 8. Ik moet toch goed nadenken wat er nu zo bijzonder was aan Planet Terror.
Invisible Man en Fright Night vind ik de leukste hier. The Hills Have Eyes ga ik misschien vandaag eens kijken.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik moet zeggen die met de 7 stemmen klinken over het algemeen leuker dan die met de 8.

The Blob (goede film)
Fright Night (goede film)
The Hills Have Eyes (prima film)
Dark Skies (prima film)
Planet Terror (niet mijn ding)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zo en nu de top van deze 3-voudige nominaties. Hopelijk komt er dan eens wat meer reactie, ik dacht dat jullie allemaal zo nieuwsgierig waren of jullie wilden liever wachten totdat de hele ranglijst bekend was 
Of ik moet jullie weer eens wakker schudden!
160 (9 stemmen)
Invasion of the Body Snatchers (1956)
158-159 (10 stemmen)
Communion (1976) aka Alice Sweet Alice
156-157 (11 stemmen)