• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.150 votes
Profile

De top 100 van... (top 150 van live action jeugdfilms/Baggerman)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik lees hier mee, ben benieuwd.

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

De reizen zijn voor mij achter de rug, dus uitgebreid de tijd om mee te lezen!

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Die paardenkop is blijkbaar niet eens meer nodig. Zo meteen meer

Heb kappeuter alvast even gevraagd om de titel van dit topic tijdelijk te veranderen, dat geeft het toch al iets meer zichtbaarheid.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

De Groot-China top 200.

=======================

Ik heb een tijdje getwijfeld over de opzet van deze lijst. China, Taiwan en Hong Kong zijn drie verschillende en unieke regios wat betreft de films die ze produceren. Cru gezegd staat China internationaal bekend om z'n poverty dramas, is Hong Kong het genre paradijs en ligt Taiwan qua stijl ergens tussen China en Japan in. Aan de andere kant is het ook erg moeilijk om de drie los van elkaar te zien. De taal bindt China en Taiwan, veel van de bekende Hong Kong regisseurs zijn de laatste tijd naar China vertrokken en martial arts is het genre dat de drie landen aan elkaar bindt (met heel wat coproducties).

De drie regios samen leverden mij eveneens een wat lijvigere lijst op en alle drie de regios zijn wat mij betreft schromelijk onderbelicht op MovieMeter, dus drie vliegen in één klap. In tegenstelling tot de lijst van Mochizuki Rokuro wordt mijn lijst dan ook meer een introductielijst dan een aanzet om gezellig te keuvelen over de aangehaalde films (hoewel dat ook absoluut op prijs gesteld wordt!). Vanuit die optiek heb ik de bijbehorende tekstjes dan ook opgesteld. Iets minder eigen mening, iets meer namedropping en kadrering van de belangrijkste spelers.

Qua presentatie ben ik even door de reacties op het werk van Mochizuki Rokuro gegaan en heb ik waar mogelijk linkjes toegevoegd naar DVDs/Blus op YesAsia. Dat is al een week of 3 geleden gebeurd, dus het zou best kunnen dat één van de films ondertussen niet beschikbaar meer is. Het zou ook zomaar kunnen dat bepaalde films niet op YesAsia beschikbaar zijn maar wél op Amazon ofzo, ook daarover absoluut geen garanties. Het is zeker geen definitieve buy guide geworden, beschouw het vooral als een extratje. Verder ook steeds de link naar MM toegevoegd en indien voor handen een link naar een volledige review op mijn blog, aangezien de begeleidende tekstjes verder nogal aan de feitelijke kant zijn.

Wat de stills betreft heb ik een transparant laagje onder de titels gelegd zodat het contrast iets beter is, al is het nog steeds niet overal perfect goed leesbaar. Verder original aspect ratio schmoriginal schmaspect ratio. Ik crop al bijna 8 jaar al m'n still en blijf dat gewoon lekker doen. Gekoppeld daaraan heb ik op het einde van de rit ook nog een leuk extratje klaarliggen. Dat einde bevindt zich trouwens exact 14 dagen van nu (12*15 + 2*10 = 200).

En om af te sluiten ga ik nog even de disclaimer van Mochizuki Rokuro herhalen: dit is een persoonlijke lijst, dat wil zeggen dat er een aantal prominente namen en titels zullen ontbreken. Ik weet dat het not done is om een Taiwanese lijst te maken zonder Edward Yang, de 70s Shaw Bros zijn integraal afwezig, sowieso is de gehele pre 80s cinema niet vertegenwoordigd en ook Chinese arthouse lieveling Zhangke Jia heeft geen plaatsje kunnen veroveren in de lijst (al was het nipt, 24 City vind ik best goed). Het staat iedereen vrij op een later moment zijn favoriete Chinese films te presenteren, maar dit is nu gewoon even mijn visie op de 3 regios

En daarmee is deze introductie alweer veel te lang, hoog tijd om gewoon van start te gaan met de lijst.

PS: een laatste PSje toch nog: De rode vlag met sterretjes is China, de rode vlag met het bloemetje Hong Kong en de rode vlag met het blauwe vlak is Taiwan.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

http://www.onderhond.com/temp/china-200/200.png

200. MovieMeter | Yesasia

http://www.onderhond.com/temp/china-200/199.png

199. MovieMeter | Onderhond

http://www.onderhond.com/temp/china-200/198.png

198. MovieMeter | Onderhond | Yesasia

http://www.onderhond.com/temp/china-200/197.png

197. MovieMeter | Onderhond | Yesasia

http://www.onderhond.com/temp/china-200/196.png

196. MovieMeter

http://www.onderhond.com/temp/china-200/195.png

195. MovieMeter | Onderhond | Yesasia

http://www.onderhond.com/temp/china-200/194.png

194. MovieMeter | Onderhond

http://www.onderhond.com/temp/china-200/193.png

193. MovieMeter

http://www.onderhond.com/temp/china-200/192.png

192. MovieMeter | Onderhond | Yesasia

http://www.onderhond.com/temp/china-200/191.png

191. MovieMeter

http://www.onderhond.com/temp/china-200/190.png

190. MovieMeter | Onderhond | Yesasia

http://www.onderhond.com/temp/china-200/189.png

189. MovieMeter | Yesasia

http://www.onderhond.com/temp/china-200/188.png

188. MovieMeter

http://www.onderhond.com/temp/china-200/187.png

187. MovieMeter | Yesasia

http://www.onderhond.com/temp/china-200/186.png

186. MovieMeter | Onderhond

200. Dung Sing Sai Tsau 2011 [East Meets West]

######

Ik kwam net enkele films tekort om de debatten te openen met een 4* film, dan maar graaien in de hoogste regionen van het 3.5* aanbod. En dan kwam ik uit bij deze Jeffrey Lau film. Waarschijnlijk niet de makkelijkste om mee te openen, al is het maar omdat het zo'n typische Hong Kong comedy is. Vaak nogal dik aangezette humor, zowel qua punchlines als acteerwerk. Het is iets waar de meeste mensen initieel enorm aan moet wennen en waar geen garantie voor bestaat dat je het naderhand effectief ook leuk zal vinden. Pluspunt van East Meets West is wel dat het er allemaal wat gepolijster uitziet, maar om ten volle te genieten van de verwijzingen en parodieën in deze film kan je best eerst wat bekender Hong Kong werk kijken.

198. Na Yeh Ling San, Ngo Joa Seung Liu Wong Gok Hoi Wong Dai Bou Dik Hung Van [The Midnight After]

######

Fruit Chan is waarschijnlijk één van de meest aparte regisseurs die Hong Kong rijk is. Weigert zichzelf in het klassieke HK keurslijf te wringen, varieert wild van kwaliteit en heeft zich ook een erg herkenbare en smakelijke naam aangemeten. In het Westen vooral bekend van Dumplings (die mijn lijst niet gehaald heeft), maar hij heeft wat mij beter werk achter z'n naam staan. Deze The Midnight After (aan de originele titel waag ik me niet) is z'n meest recente hoogtepunt. Hoewel hij wat veel hooi op z'n vork neemt, is het resultaat een boeiende maar nogal atypisch Hong Kong film geworden.

196. Hua Ji Shi Dai [Laughing Times]

######

De eerst John Woo film in de lijst, maar zeker niet de meest bekende. Nog voor z'n Hong Kong action comeback, nog voor z'n Hollywood werk, zelfs nog voor z'n heroic bloodshed periode, was Woo eigenlijk gewoon een comedy regisseur. Er is internationaal weinig overgebleven van die films, wie ze wil kijken moet dan ook diep graven, maar ondanks dat ik er zelf niet zo heel veel van verwachtte vond ik een aantal daarvan wel érg grappig. Deze Laughing Times is een ode aan de slapstick, met een apart Chaplin-achtig figuurtje in de hoofdrol. Je verwacht het niet van Woo, zien om te geloven.

193. Bai Fa Mo Nu Zhuan [The Bride with White Hair]

######

Ronny Yu is één van die Hong Kong regisseurs die naar Hollywood is getrokken en daar effectief een filmpje of 3 van betekenis heeft kunnen regisseren. Niet dat z'n Hollywood oeuvre nu zo geweldig is, maar hij heeft er toch aardig werk geleverd voor een paar bekende horror franchises. Z'n bekendste pre-Hollywood werk is waarschijnlijk dit tweeluik. Een combinatie van martial arts met een stevige brok fantasy bij, zoals in die tijd wel vaker de gewoonte was. Meteen ook de eerste film uit het magische jaar '93. Een hoogtepunt voor de Hong Kong film industrie, maar meteen ook het begin van een aantal magere jaren. Ik ben er zelf nog steeds niet helemaal achter wat die teloorgang ingezet heeft (al vermoed ik dat het nakende vertrek van de Britten in '97 er voor iets tussenzit).

192. Zhi Qu Weihu Shan [Taking of Tiger Mountain]

######

Hark Tsui is dan weer een Hong Kong regisseur die in Hollywood stevig geflopt is, ondanks verwoede pogingen. In z'n thuisland is hij echter een held. Heeft een aantal dikke klassiekers op z'n naam (de meest gerespecteerde misschien nog wel Peking Opera Blues, maar die staat niet in m'n lijst) en is na 35 jaar nog steeds erg actief. Na de Detective Dee films (de Chinese Sherlock Holmes), die ook hier enige bekendheid hebben verworven, is dit Hark's nieuwste spektakel. Het meest opvallende aan deze film is de toch wel érg cartoonesque bad guy en het redelijke gebruik van CG. Brakke CG is namelijk een stevig euvel waar hedendaagse HK blockbusters zwaar onder gebukt gaan, fijn dat Hark op zijn leeftijd nog even het goede voorbeeld geeft. En voor de liefhebbers: deze film werd zopas nog toegevoegd aan Netflix USA.

190. Xi Feng Lie [Wind Blast]

######

Chinese genre films zijn hier sowieso niet echt bekend, maar één van de onbekendere niches is de woestijn/actiefilm. Men durft het nogal eens vergeten, maar China herbergt serieus wat barre natuur. De films worden gekenmerkd door de gure omgevingen (altijd winderig daar), de betonnen ghost towns en de opvallende, ietwat out of place ogende moderne toetsen. Wind Blast is een aardige introductie tot het genre, al komt er verder in de lijst nog wel een beter voorbeeld langs. Dit is meteen ook al de laatste van m'n 3.5* films trouwens, gaat snel!

186. Zhang Wi Shuang [Coweb]

######

Hong Kong is niet echt de plaats waar je je makkelijk staande houdt als female lead, al helemaal niet wanneer je wil doorbreken in het martial arts genre (je hebt Michelle Yeoh en dan houdt het al snel op). Jiang Lui Xia heeft een moedige poging ondernomen en deze Coweb is geen verkeerd resultaat. Daarna is ze echter in een paar mindere producties verzeild geraakt, waardoor haar carriere nooit echt van de grond is gekomen. Maar deze film is best de moeite voor martial arts liefhebbers. Xia heeft een mooie, vlotte stijl en de actiescenes zijn sterk. Vind je een plot belangrijk dan schiet deze film alleen wel duidelijk te kort, dus het is eerder iets voor de die-hard martial arts fans.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ah, we zijn los! (ik heb kappeuter gevraagd de topictitel te wijzigen)

Ik heb het nog niet gelezen, maar grappig om gelijk Fruit Chan te zien. Ik moest nog aan hem denken toen ik van de week een doerian zag liggen en bedacht me dat ik hem uit het oog verloren ben, omdat hij niet meer op IFFR is. Wel leuk om te zien dat hij nog actief is.

Ik heb er van deze 3 gezien, ik denk dat als ik dat gemiddelde kan vasthouden ik een Oscar verdien, ik denk niet dat dat gaat lukken.

Ziet er ook weer mooi uit. Er zit aardig wat werk in, maar daar was je zelf ook al achter

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Er zit aardig wat werk in, maar daar was je zelf ook al achter

Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar als ik het vooraf geweten had was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen. Desondanks wel erg leuk om te doen!

Verder meteen je favoriete Yimou Zhang erbij, dat moet je toch plezier doen

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

4/15 gezien

drunken tai-chi vond ik behoorlijk slecht

summer palace nog steeds een hoogtepuntje in het werk van Ye Lou

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb dit topic blijkbaar over het hoofd gezien. Moet ik zeker doornemen, staan mooie lijstjes in.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Hopsakee we zijn opnieuw vertrokken voor een boeiende trip.

Summer Palace enkel gezien, vond ik subliem.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ziet er goed uit Onderhond, mooie layout zo.

Ben vooral benieuwd naar je top pakweg 20, daar zal ik wellicht eens wat films van opzoeken. Als die me bevallen zullen er vast meer volgen

Uit dit rijtje alvast een kleine favoriet (Summer Palace)!

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

danuz denk dat je wel wat tips kan halen uit de Taiwanese dramas, die leunen soms redelijk dicht aan bij het Japanse werk.

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

Alleen de Zhang gezien. Voor de rest weet je je plaatjes wel weer uit te zoeken, ziet er fraai uit!

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Fijn leesvoer Onderhond, bedankt voor alle effort. Hoop dat je lijst m'n prioriteiten op mijn watchlist wat door elkaar gaat schudden. Soms toch lastig om de pareltjes eruit te vissen.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

De échte parels laten nog wel eventjes op zich wachten, zoals ik het nu inschat zijn dit vooral films die mooi zijn als aanvulling voor mensen die al een zekere voorliefde voor een bepaald genre hebben. Maar als je niks met Chinese arthouse hebt moet je Summer Palace niet gaan kijken. En doen actiefilms je niks dat is Taking of Tiger Mountain ook geen geweldige aanrader.

Ik denk dat de bovenste helft van de lijst (~top 100) de meest interessante genreoverschreidende tips bevat). Ik erken trouwens de moeilijkheid van het vissen in de Chinese vijvers ook wel, vooral bij de recente Chinese cinema is het vaak maar een beetje gokken en hopen dat je de interessante films eruit pikt. Er zijn weinig gevestigde namen en het land is duidelijk nog op zoek naar een eigen stempel. Dat maakt dat er veel frisse, originele filmpjes te vinden zijn, maar dat er minstens evenveel gefaalde misbaksels tussenzitten.

Spetie

• 38871 messages
  • 8155 votes

Het ziet er mooi uit en ik kan me goed voorstellen dat hier veel werk in is gaan zitten. Ik heb geen idee hoeveel ik er straks van de 200 gezien zal hebben, maar van het eerste blokje heb ik nog niets gezien. De Zhang spreekt me zeker aan en op zijn tijd een leuk Martial arts komedie knokfilmpje ook wel. Ik wacht het rustig af, want zoals Onderhond zelf zegt gaan de betere films nog komen.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Leuk, een nieuwe lijst. Mooie presentatie.

Slechts 3/15 gezien uit het eerste blokje... Dat zal in de loop van de lijst nog wel iets oplopen hoop ik.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

The Bride With White Hair is in de UK op dvd uitgebracht door Tartan en 2ehands nog wel te krijgen. Invisible Target heeft ook een UK release gehad (ook op Blu-ray). Uitgebracht door Cine Asia (voorheen 'Dragon Dynasty'). Van de 4 films die ik uit dit blokje zag vind ik het wel de minste film.

Verder even melden dat John Woo begon als assistent van Shaw Bros legende Cheh Chang en dus heeft Woo in het verleden ook verschillende kung fu flicks gemaakt (naast de komedies). Ik vind dus eigenlijk (maar dat weet OH wel) dat (de catalogus van) de Shaw Brothers gewoon niet kan ontbreken in zo'n lijst omdat ze zo ontieglijk veel gedaan hebben voor de HK industrie.

Maar je hebt er veel werk ingestoken Onderhond en 't ziet er mooi uit. Chapeau! Ik zal niet alles volgen, maar ik zal proberen om af en toe te reageren.

Leukste film die ik zag uit dit blokje is The Bride With White Hair. Wat mij betreft ook een aanrader, zeker als je films als Zu: Warriors from the Magic Mountain en A Chinese Ghost Story (die mijn Top 500 haalde) leuk vindt. Ook leuk om Brigitte Lin eens buiten Wong Kar Wai om (waar veel mensen haar van zullen kennen) aan het werk te zien. Toch een legende in Hong Kong.

Riding Alone for Thousands of Miles is helaas wat weggezakt. Vond ik destijds erg goed maar is in mijn herinnering toch iets sentimenteler 'gebleken' dan ik doorgaans leuk vind. Maar ik heb 'm al zo lang niet meer gezien; misschien zit ik er wel naast.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Ziet er mooi uit Onderhond!

Riding Alone for Thousands of Miles is de enige film uit dit blokje dat ik heb gezien. Eigenlijk kan ik alle films van Zhang Yimou appreciëren en deze dus ook. Mooie rol van Takakura Ken trouwens.

Ik zie dat ik erg achterloop wat betreft de recentere films van de gevestigde Chinese namen (o.a. Zhang Yimou, Fruit Chan, Jacob Cheung); van de genoemde films heb ik zelf nog niet eens gehoord!

Het wordt tijd voor een inhaalsslag. Ik heb ook nog een aantal Johnny To's klaarliggen, deze gaan voor!

Jacob Cheungs werk is altijd wel vaak èrg sentimenteel. Geldt dit ook voor deze film?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ramon K wrote:

The Bride With White Hair is in de UK op dvd uitgebracht door Tartan en 2ehands nog wel te krijgen. Invisible Target heeft ook een UK release gehad (ook op Blu-ray). Uitgebracht door Cine Asia (voorheen 'Dragon Dynasty').

Jammer dat die niet gewoon in Nederland is uitgebracht. Bride with the White Hair 2 dan weer wel.. Moet maar eens achter die Tartan release aangaan dan. Invisible Target heb ik ook nog op DVD liggen, maar dan gewoon een R3 uitgave.

M'n kijklijst groeit en groeit. Nice work OH.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Ramon K wrote:

Ik vind dus eigenlijk (maar dat weet OH wel) dat (de catalogus van) de Shaw Brothers gewoon niet kan ontbreken in zo'n lijst omdat ze zo ontieglijk veel gedaan hebben voor de HK industrie.

Was het een pure introductielijst dan had ik je absoluut gelijk gegeven, maar het blijft natuurlijk een lijst gebaseerd op mijn persoonlijke smaak. Er zit trouwens nog wel een Shaw Bros film in, maar geen enkele uit de hoogdagen ('75-'85). Ik vind het trouwens wel een erg leuk idee, Top 50 Shaw Bros films? Ik ben er jammer genoeg niet genoeg vertrouwd mee, vind de films ook vaak teveel op elkaar lijken om ze na enige tijd nog van elkaar te kunnen onderscheiden, dus ik ben alvast niet de geschikte persoon voor zo'n lijst

Ramon K wrote:

Riding Alone for Thousands of Miles is helaas wat weggezakt. Vond ik destijds erg goed maar is in mijn herinnering toch iets sentimenteler 'gebleken' dan ik doorgaans leuk vind. Maar ik heb 'm al zo lang niet meer gezien; misschien zit ik er wel naast.

Het is mijn laagst genoteerde 4* film, dus ook ik steek m'n hand er niet meer voor in het vuur. De herkijk zal ook nog wel even op zich laten wachten. Soms moet je gewoon vertrouwen op je initiële oordeel

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Baggerman wrote:

Jacob Cheungs werk is altijd wel vaak èrg sentimenteel. Geldt dit ook voor deze film?

Mijn stem daar is ondertussen 11 jaar oud en de film nooit herzien, maar herinner mij de film inderdaad wel als enigszins soapy. 't Is wel een film waar meerdere talen gesproken worden, daar heb ik vaak wel een zwak voor. Dat verklaart allicht ook deels waarom ik toen iets milder was. Verder geen groot fan van Jacob Cheung, maar echt slechte films heb ik nu ook weer niet gezien van hem. Z'n oudere werk is mij dan weer onbekend.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Was het een pure introductielijst dan had ik je absoluut gelijk gegeven, maar het blijft natuurlijk een lijst gebaseerd op mijn persoonlijke smaak.

Weet ik. Daarom ook mij toevoeging tussen haakjes ('maar dat weet OH wel'). Het is jouw lijst.

Die ene Shaw flick zal wel uit 2002 komen vermoed ik. Nadeel is wel dat een hoop HK films die ik zag nu 'wegvallen'. That's all.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Ramon K wrote:

Die ene Shaw flick zal wel uit 2002 komen vermoed ik.

Scherp

Nu ik zo even op Wikipedia kijk zie ik dat ze eigenlijk altijd wel zijn blijven produceren, zelfs al was het maar één film per jaar. Dat verklaart meteen ook waarom ik soms een recente film opzet en even schrik als ik de Shaw Bros intro zie voorbijkomen.

Is er eigenlijk iemand op MM die vertrouwd is met de klassieke Groot-Chinese (ik verzin maar een woord) cinema? En dan bedoel ik niet iemand die 2 King Hu films gezien heeft, maar echt bekend is met de films uit de jaren '50 (en eerder). Toen werden er volgens mij toch ook aardig wat Chinese films geproduceerd. Dat segment ben ik hier op MM eigenlijk nog nooit tegengekomen, terwijl de Japanse aanhang uit die tijd toch erg vocaal is.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Onderhond wrote:

Is er eigenlijk iemand op MM die vertrouwd is met de klassieke Groot-Chinese (ik verzin maar een woord) cinema? En dan bedoel ik niet iemand die 2 King Hu films gezien heeft, maar echt bekend is met de films uit de jaren '50 (en eerder). Toen werden er volgens mij toch ook aardig wat Chinese films geproduceerd. Dat segment ben ik hier op MM eigenlijk nog nooit tegengekomen, terwijl de Japanse aanhang uit die tijd toch erg vocaal is.

Slechts eentje gezien: Ji Mao Xin (1954), kan ik niet aanraden! Nogal vol van propaganda.

De oude Jacob Cheung kan ik ook niet echt aanraden. De eunuch film is vooral bizar en de andere is alleen leuk voor Leslie Cheung-fans

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Ben zelf niet zo'n Leslie Cheung liefhebber, dus ga er ook geen prioriteit van maken dan.

Een snelle zoek op MM leert mij trouwens dat er tussen de periode 1900-1960 slechts 20 (!) Chinese films op MM terug te vinden zijn. Voor diezelfde periode komt het aantal Hong Kong films op 13 en Taiwan heeft er geen enkele (al heeft dat misschien ook wat te maken met de politieke geschiedenis van Taiwan - een onderwerp waar eigenlijk nooit over gesproken wordt in de films daar).

Met andere woorden, daarmee is m'n vraag al beantwoord. Met een groepje vocaal gaat doen over 33 films verspreid over 60 jaar is niet echt leuk

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

van voor 1960

China:

Shen Nu (1934) The Goddess 3,5*

Xiao Cheng Zhi Chun (1948) Spring in a Small Town 3*

Hongxia (1929) Heroine in Red 2,5*

HongKong:

Huangjiang Nüxia (1930) Swordswoman of Huangjiang 2,5*

Taiwan:

-

Naast Shaw was Cathay volgens mij de grootste studio. Terwijl Shaw juist buiten de Chinese gebieden groot is geworden, vervulde Cathay in deze tijd een beetje de rol die Shaw zou overnemen... volgens mij... nog niet echt iets van gezien, maar heb wel al tijden wat Cathay dvd's in de kast staan. Nog lang geen expert dus

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

#198 -> Lam Suet

Mooie presentatie . Slechts één titel gezien (The Taking of Tiger Mountain - 2.0* ). Van deze landen/regio's kan ik over het algemeen het meeste met Taiwan, omdat dat inderdaad wat dichter tegen Japan aanschurkt. Hopelijk komen we Dante Lam ook nog tegen, met zijn heerlijke sentimentele Mannesque vehikels. Heb alleen zijn vermeende meesterwerk Fire of Conscience nog steeds niet gezien en die zal zeker net als enige langskomen .

Spetie

• 38871 messages
  • 8155 votes

Onderhond wrote:

Shen Nu (1934) en Xiao Cheng Zhi Chun (1948) zijn de enige films, die ik gezien heb uit die tijd. De eerste is zelfs een stomme film. Beide zijn overigens vrij goede drama’s. Ik heb bij beide films een mening staan, maar ik vermoed niet dat het iets voor jou is.

Oh ja en ik heb nog 1 King Hu film gezien.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Ik verwacht er zeker geen meesterwerken van, maar het viel me ineens op hoe weinig er over die films gesproken wordt. En ergens ben ik toch ook wel benieuwd. Binnenkort toch maar eens zoeken naar Xiao Cheng Zhi Chun, dan kan ik in ieder geval ook iets meer zeggen over de link tussen het origineel en de remake

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.