- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De top 100 van... (top 150 van live action jeugdfilms/Baggerman)
De top 100 van... (top 150 van live action jeugdfilms/Baggerman)
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12844 votes
Als extra uitdaging voor mezelf zal ik ook proberen een aantal films uit deze landen te zoeken die Onderhond (mogelijk) zou kunnen waarderen met een voldoende.
Moedig!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Eén zal al een hele opgave worden, maar ik zal goed zoeken!
Edit: gaat toch een lastige klus worden! 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Karel Zeman scoort dan het hoogst denk ik 1* 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Svankmajer heeft met Spiklenci Slasti (1996) en Otesánek (2000) alvast twee voldoendes bij Onderhond gescoord. Van Zeman heb ik trouwens nog steeds niks gezien
.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12844 votes
Ik heb ondertussen zo'n 25% van m'n lijst finaal af, al zit ik wel al een stuk verder in het algemene proces (tegen eind volgende week ben ik finaal klaar denk ik). Maar aangezien de top 1000 binnenkort start en ik voor m'n vakantie ook niet al te veel rustige dagen ga kennen wacht ik liever tot na m'n verlof. Ik gok dat ik dus laat ergens in september van start ga. Genoeg ruimte dus om nog enkele andere lijstjes tussen te passen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Svankmajer heeft met Spiklenci Slasti (1996) en Otesánek (2000) alvast twee voldoendes bij Onderhond gescoord.
Shit! Daar begon ik mijn hoop al op te vestigen! Misschien moet ik hem 'Buurman en Buurman' maar aanraden? 
Van Zeman heb ik trouwens nog steeds niks gezien
.
Het Zeman-museum brengt al zijn films opnieuw uit. Mooie gerestaureerde uitgaves voor zeer schappelijke prijzen (onder de 5 euro).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik hoop zeker Buurman & Buurman terug te zien! Ik heb wel wat favoriete episodes. Van Buurman & Buurman zijn immers nóg meer episodes dan Zatōichi en Godzilla bij elkaar 
Die Zeman moet ik ook nog eens achteraan.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Wist niet dat Buurman en Buurman uit Tsjechoslowakije komt. Die serie is natuurlijk wel redelijk geniaal.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
En Latijns-Amerika? Zullen we het gewoon op Spanje houden. De Latijns-Amerikaanse Cinema is zo veelomvattend dat ik niemand van MM daar toe in staat zie om dat terug te brengen tot een lijstje.
Ik zal dan maar eerst met Spanje beginnen, dat wordt dan ergens na de zomer, maar Latijns-Amerika ga ik niet zeker vergeten, dus die komen wel later stuk voor stuk aan de beurt
En als iemand anders zich geroepen voelt om cinema uit die landen te presenteren, graag 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Wist niet dat Buurman en Buurman uit Tsjechoslowakije komt. Die serie is natuurlijk wel redelijk geniaal.
En vergeet het werk van Zdeněk Miler (het Molletje, de Krekel en wat al niet meer) NIET. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Alles vanaf Mexico naar beneden. *KLIK*
Dat is dan een flink gebied. (Neem alleen Mexico, 899 films op de site)
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Waterspin Wonderspin is trouwens toch ook een Hongaarse productie?
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Waterspin Wonderspin is trouwens toch ook een Hongaarse productie?
Maar waar hebben we het hier over Hongarije gehad? 
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Bij nader inzien nergens, kwam even spontaan in me op bij de gedachte aan die serie's van vroeger.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ah
Die Hongaarse tekenfilmserie heb ik vroeger volgens mij nooit gezien.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Nog een Lijstje uit Midden-Europa: 35 Visually Stunning Czech/Slovak Films That Are Worth Your Time « Taste of Cinema - tasteofcinema.com
Is dat wat?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Staan wel een aantal van mijn favorieten in. Een aantal staan op mijn lijst om nog te zien vóór ik mijn lijst uitbrengen. En slechts eentje in mijn top 10. 
Ik ben overigens begonnen met het verzamelen van het een en ander en hoop na de Top 1000 mijn Tsjechoslowakije lijst te kunnen presenteren.
Het wordt een Top 125 of top 150.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Cool, ik kijk er naar uit. Ik ben te wispelturig om een substantieel lijstje te maken. Oekraïne/Sovjet-Unie, Historische film/mythologie, Gothic. Terwijl ik met klassieke americana en film noir nog het verst kom, maar dat interesseert me steeds minder. Inmiddels van Japan ook al aardig wat gezien, maar daar zit al helemaal geen lijn in. Met de Sovjet-Unie ben ik trouwens nog wel even zoet nu, dus misschien dat ik over een hele tijd een relevant lijstje kan maken.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12844 votes
Wie zich afvraagt waarom het zo stil is in dit topic ... zo'n lijst maken is verdomd veel werk en MR heeft de lat wel érg hoog gelegd. Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat niemand hier even een vlot vervolg aan heeft gefabriceerd.
Toch ga ik al even een ballonnetje oplaten. Mijn Groot-China lijst is zo goed als klaar. Een totaal van 200 films die over een periode van 14 dagen (12*15 + 2*10) onthuld zullen worden. Origineel was ik van plan te wachten tot na m'n eigen vakantie, maar da's nog wel een eindje te gaan. Vraag is alleen of er van de geïnteresseerden niet teveel mensen op reis vertrekken de komende 2-3 weken. Want na al dat werk zou het een beetje jammer zijn om de lijst voor 2 man en een paardekop te onthullen 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik ben er - ik vrees alleen dat ik niet heel veel gezien zal hebben. En ik weet niet wie er precies wel veel mee zal kunnen doen.
De lat is wat mij betreft niet hoog - het liep bij mij wat uit de hand. Een lijst van 50 vind ik ook leuk. Ik denk dat ik er ergens nog wel eens zal doen. Als er maar leuke toelichtingen bij zitten en wat reuring geeft.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12844 votes
En ik wete niet wie er precies wel veel mee zal kunnen doen.
Nu ja, voor 4 man en een paardenkop ben ik wel om 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Wie zich afvraagt waarom het zo stil is in dit topic ... zo'n lijst maken is verdomd veel werk en MR heeft de lat wel érg hoog gelegd. Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat niemand hier even een vlot vervolg aan heeft gefabriceerd.
Haha, ja, klopt als een bus!
Maar deze paardenkop zal de Groot-China-lijst met zéér veel belangstelling volgen.
Onderhond, misschien moet je een beetje reclame maken? China is ècht veel te on-ontdekt door velen hier en verdient echt meer aandacht.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik kijk mee 
Maar meer als geïnteresseerde bystander dan een peer die nuttige feedback geeft.
Die tien films die ik ervan gezien zal hebben (if lucky) zet ook niet echt zoden aan de dijk!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Lijkt me (misschien zie ik het verkeerd) dat het wel wat stabieler moet zijn dan zo'n lijst in die andere topics. Dus je presenteert wat en dat je na een maand of twee niet met de gedachte zit, ben die vergeten of had beter die op die plaats kunnen zetten.