• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

De top 100 van... (top 150 van live action jeugdfilms/Baggerman)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Idee om toch een algemeen topic te openen voor dit soort zaken/discussies?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik ben al jaren van plan de oude Godzilla films eens te bekijken. Na het lezen van teksten van MR moet ik er maar eens enige spoed van maken. Heb er zin in gekregen.

Is er een leuke dvd box te koop met al die Godzilla films?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Meerdere, maar niet eentje met allemaal. De hele franchise beslaat 28 films.

Dit is de meest complete (10 films) die er in Nederland is: Godzilla: Remastered Classics Limited Edition (Blu-ray) Ik begreep van beavis dat er van de lastigste film uit die box (Godzilla vs. SpaceGodzilla) alleen dub in de box zit. De rest moet prima zijn, dat zijn alle DVD's ook qua beeldratio en audio. Dan heb je een dwarsdoorsnee door de films, hoewel... de nadruk nogal op de latere uit de reeks ligt. De Mothra vs. Godzilla film uit 1964 die ik het beste vind, heb je dan bijvoorbeeld niet. Die is er alleen op R1.

Er zijn in Nederland ook DVD's uitgegeven, maar die zijn allemaal OOP (wel 2e hands te vinden) en de rest is er wel in Amerika op losse releases. Op deze manier kun je alle 28 delen bijna bij elkaar sprokkelen (maar je mag ook klein beginnen ), maar er blijven een paar lastige tussen.

Ik zoek even een ouder topic van mijzelf om je even wegwijs te maken...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Deel 2. van de Godzilla uitgaven.

In dit topic heb ik even een oude post opgeduikeld van mijzelf: De Site >> Gebruikers >> Zet hier een foto van je film- of postercollectie

Die is nog steeds redelijk actueel, alleen die blu-ray box die ik in de eerder post linkte is erbij gekomen en misschien een incidentele release, maar daar kun je even kijken wat er van je gading is.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Wat betreft de vijfde ronde: Ichi the Killer + Zatôichi . Maar wie heeft die niet gezien? In ieder geval staat er dit jaar een heleboel Ozu's op de planning. Op DVD, BR én het witte doek.

Uit de zesde ronde zag ik Casshern, Mothra vs. Godzilla en Gemini. Volgens mij de enige Godzilla-film die ik uit het Oosten zag. Was er niet echt over te spreken.

Leuke stukjes, MR!

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

De godzilla box zit ook in mijn collectie maar er nog niet toe gekomen één van deze te zien.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Van Pale Flower weet ik nog hij erg fijn was, maar dat ik hem net wat te strak gekaderd vond. Alsof de film eigenlijk als 16:9 is geschoten in plaats van als 2.35:1 en dus gecropped was (weer een verkeerde beeldverhouding van een still ontdekt, MR!). Zie nu ook dat ik hem niet in mijn toplijst heb opgenomen, dat is dan weer wat spijtig, maar ik ben helaas meerdere pareltjes vergeten. Van deze ronde is Funeral Parade of Roses mijn favoriet, maar ik zag er pas zes. Casshern vond ik toch alleen kitsch, niet veel meer, ondanks Terajima.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Het zal niet de laatste zijn, maar je hebt er al andere gemist: Zatōichi's Vengeance was ook niet goed

Je bent de eerste die Funeral Parade of Roses. noemt. Een film met een enorme status, maar hij lijkt/leek bij niemand helemaal in de smaak te vallen. Hij dreigde een beetje geruisloos voorbij te gaan hier.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Enkele toelichtingen bij #196-#210

#196. Inn of Evil

We gaan gewoon door met Kobayashi-films in dit topic. Ik zou hem gek genoeg niet gelijk tot mijn favoriete Japanse regisseurs rekenen, hij stond in elk geval niet in mijn regisseurs Top 100 die ik voor het iCM forum heb ingeleverd en daar stonden – als ik me goed herinner – 21 Japanners in. Geen trilogie dus voor mij, maar wel deze duistere mix van yakuza-film en samoerai-film (ik vergeleek het bij de film zelf al met Shura/Demons die we eerder tegenkwamen) met Tatsuya Nakadai, die we zoals beloofd vaak tegenkomen hier, en Shintarō Katsu samen! Er is geen fatsoenlijke release, maar oh, boy deze film schreeuwt erom! Zoals bijvoorbeeld die Kobayashi-box van Eclipse, waarin The Inheritance te zien is, #201 in deze lijst.

#197. Good Morning / Ohayō

Net herzien in de bescheiden bios re-release. Verhaal is misschien wat té flauw, maar Ozu is een held met kleur, lijnen en compostie. Maar omdat we mooiste Ozu-stills nog krijgen toch gekozen voor een shot van de jongens en buurjongens.

#199. Japan Organised Crime Boss

Vanaf eind Jaren 60 maakte Fukasaku een schier ontelbare hoeveelheid yakuza films – voor mijn gevoel zag ik ze zo’n beetje allemaal. Allemaal met (te) bikkelharde mannen. De films missen wat flair, maar de bste springen eruit met een flashy fotografie, snelle montage en hippe muziek. Deze crime boss behoort dus tot míjn favorieten, samen met Graveyard of Honour en Sympathy for the Underdog. Terwijl je meestal in lijstjes dan weer Yakuza Papers/Battles wihout Honour & Humanity of Yakuza Graveyard terugziet.

#202. Tokyo Chorus

Bij het sorteren van de lijst via mijn stemmen op MovieMeter duizelt het wel even met al die titels en probeer je op basis van stukjes wat van de herinnering in te kleuren. Bij Tokyo Chorus stond niks, maar wel 4.0*, hoe zat dat ook al weer? De stills brachten onmiddellijk uitkomst. Dit is de films waarbij een vader wordt gekleineerd door zijn twee zoontjes, die hem een minkukel vinden. De vader lijkt op Buster Keaton en dat is ook de humor die Ozu in veel van zijn films gebruikte. Niet het fysieke, maar wel de ‘'komedie der omstandigheden’'.

#204. One Wonderful Sunday

Ik denk dat er geen Japanse lijst is waarbij deze Kurosawa prevaleert boven bekender werk als Seven Samurai of Yojimbō, maar bij Kurosawa wil ik op een of andere manier geen klik hebben met het bekender werk, maar wel met het onbekender werk, zoals deze of Judo Saga. Dit is een synthese van so(m)ber sentiment en aanstekelijke upbeat humor.

#205. Manie-Manie / Neo Tokyo

De plaatjes waren al uitgekozen, voordat ik begon met opmaken, dus net als in Memories had ik hier voor Ōtomo gekozen. Hoewel de Memories omnibus veel bekender is, vind ik deze beter. Lastig te vinden, maar er bestaat gewoon een Nederlandse DVD van.

#207. Prosperities of Vice

De Jaren 80 waren – ook al zijn er heel veel mooie dingen gemaakt – niet het decennium van de Japanse film. In deze Top 300 leveren de Jaren 80 23 films (dat is 1/3 in vergelijking met de 60-ies en 00-ies en 1/2 van de 70-ies en 90-ies). Er zit niet een duidelijke lijn in die films van de Jaren 80. De anime komt op, er is een start van de cyberpunk, nog wat independent werk en waar de pinku film uit de Jaren 70 overgaat op straight-to-video in die tijd duikt er in die lijn ineens een film op van Jissōji die heel erg de moeite blijkt. Een klein cult-werkje van het Amerikaanse cult-label Mondo Macabro pikt het op en brengt het uit. Daarmee heeft deze titel zich toch mooi een plekje verworven in een rijtje van heel veel illustere cult- en horrorwerkjes.

#210. Belladonna of Sadness

Een wat afwijkende tekenfilm, die wat wegheeft van het werk van René Laloux. Een film uit begin jaren 70, maar qua zweverige psychedelica zou-ie ook uit de Jaren 60 kunnen komen, maar qua meer expliciete erotiek is het dan weer iets dat typisch in de 70-ies past . Redelijk vergeten verder denk ik, hoewel regisseur Yamamoto enkele jaren ervoor nog bijna de ultieme kinderfilm had gemaakt: Jungle Emperor Leo – iets dat ooit uit zou groeien tot The Lion King.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Hé, een Ozu die ik wel gezien heb! Vond Ohayo niet super, maar wel lekker gezapig.

The Naked Island was hier op MM een tijdje best een ding, volgens mij vooral door die ellenlange discussie tussen BASWAS en NarcissusBladsp.

Verder twee van de drie animes gezien, waarvan ik Manie-Manie juist véél slechter vond dan Memorizu.

Ponyo is heerlijk, blijf écht fan van de scènes rondom dat schooltje.

Belladonna ooit aan begonnen, maar daar kon ik niks mee..

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ponyo is geweldig cute Meteen de enige die ik van dit lijstje heb gezien.

Heb wel een triple box van Fukasaku liggen met Japan Organized Crime Boss, Cops vs Thugs en Graveyard of Honor. Dus die komen nog wel aan de beurt. Evenals Fudoh (en zo nog 100 andere van Miike...)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

9 stuks gezien,

met Coup d'Etat uiteraard als het meesterwerk hier, die zou bij mij ergens in de hoogste regionen uitkomen. Funeral Procession gisteren heb ik niet genoemd omdat het aan de ene kant een baanbrekende film is. Stilistisch ook erg cool en alleen daarom al een hoge score waard. Maar ik betrapte me er bij herziening toch op dat ik er inhoudelijk ook weer niet al te veel binding mee kreeg. Ook werd er in die tijd zoveel stilistisch baanbrekend werk gemaakt (zie dat werk van Yoshida bijvoorbeeld eens, dat tot nu toe in vergelijking erg onderbelicht is gebleven), dat je de film niet alleen op dié punten tot een meesterwerk mag/moet bombarderen.

Inn of Evil maak je me nu extra benieuwd naar en Miss Oyu stond al ergens hoog op mijn Japanse te zien lijstje.

Toch wel weer een afwisselende selectie hoor... misschien wat veel zwart-wit, maar zeker niet allemaal klassiek

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Verwacht vooral veel van The Inheritance, maar de rest staat ook zeker op het lijstje. Zes stuks weer gezien, waarvan met name Wolves, Pigs & Men een shout-out verdient, hele toffe gejaagde film Van Jissoji alleen nog maar geweldige dingen gezien, maar aan deze nog niet toegekomen. Ook een bekende Miike die ik nog niet zag. De Mizoguchi's die ik heb gezien kan ik niet meer goed uit elkaar houden, maar volgens mij is Miss Oyu mijn favoriet en heb ik die daarom als enige ook in mijn toplijst opgenomen. En een goede maar lastige Yoshida, wel eentje die ik volgens mij moet herzien, wat met die nieuwe box zeker gaat gebeuren.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

#222. Catnapped!

Nog een buitenbeentje in de hoogste regionen van de goede films (3.5*). Misschien dat het een hoog Pokemon gehalte heeft - nu ik de still zo zie, ik weet niet wat het bij jullie oproept. Misschien dat The One Ring dit als anime liefhebber wel wilt uittesten?

Pokémon niet zozeer, maar wel enkele Japanse series die in mijn kindertijd in de jaren '90 op tv waren. Ik moest op de eerste plaats door de tekenstijl aan Samurai Pizza Cats denken. Of een serie over een meisje dat in een supervarken veranderd waarvan de titel me niet is bijgebleven. Echt een aanbeveling is het op dat gebied niet, maar volgens mij was dat een vrij algemene stijl voor anime in de jaren '90, dus het zegt niet veel. Wil de film zeker best een kans geven als ik hem ooit tegenkom.

Overigens zou ik zeggen dat er grotere anime-kenners hier zijn dan ik, al hou ik er natuurlijk wel van.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik kan me in elk geval herinneren dat jij je ooit door de Pokémon reeks hebt heengeslagen

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Héél apart om te zien dat Manie-Manie het gehaald heeft van Memories.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Die Belladonna of Sadness ligt hier al een hele tijd klaar. Best benieuwd naar.

Verder echt een heel leuk initiatief. Merk dat ik echt nog veel moet zien van de oudere films vooral.

Puur op basis van de stills zijn er al een heel aantal toegevoegd aan het lijstje.

The Naked Island is bij mij steeds meer weggezakt. Strange Circus, Kyoshin, GiTS 2, Ponyo zouden bij mij wellicht een pak hoger staan.

Ook opvallend dat 964 Pinocchio erin staat. Die viel bij mij volledig verkeerd...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Vanwege vaderdag (ontbijt op bed en zo) en verplichtingen voor het verjaardagsfeestje van mijn dochter plaats ik de 8e update vanavond al in plaats van morgenvroeg.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik kan me in elk geval herinneren dat jij je ooit door de Pokémon reeks hebt heengeslagen

Nee, na 12 films hebben we dat project stopgezet. Ze zijn nooit goed geweest, maar na een tijdje steeds hetzelfde is genoeg echt genoeg. Overigens komt er nog steeds een Pokémonfilm per jaar uit, dus dat zou nooit (?) eindigen. De tv-serie is kennelijk ook niet te stoppen.

Ik neem aan dat je geen Pokémonfilm in je lijst hebt staan?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dat ga ik niet verklappen natuurlijk.

Na mijn bestellingen van gisteren heb ik vandaag trouwens ook de DVD van Miss Zombie (Koreaanse editie) besteld. Petal Dance er ook maar gelijk aan toegevoegd.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Wel wat ontluisterend voor mij ego deze lijst. Dacht ik best aardig wat Japanse films te hebben gezien....

Dit keer slechts 3 gezien. Ohayo, Ponyo en The Naked Island. Eindelijk eens een Shindô? Hopelijk komt er nog één? Of meer?

De Mizoguchi heb ik klaarliggen. Moet ik nodig meer van zien, net als van Naruse.

#202 Wil ik nog wel eens zien. Tokihiko Okada vòl in beeld. Jammer dat de man zo vroeg is overleden, want hij was een geweldig acteur! Doet me trouwens qua uiterlijk sterk denken aan Toshirô Mifune.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

In de volgende worp weer een Zatōichi om je ego wat te ontzien...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Enkele toelichtingen bij #181-#195

#182. Picnic

Van de regisseursgeneratie die medio Jaren 90 startte of opkwam is Shunji Iwai wel éen van mijn favorieten. Dromeriger dan veel van zijn tijdgenoten. Ik zie bij de stills die ik hier heb gebruikt van zijn films, alleen al drie keer tegenlicht, al dan niet met lensflares (McSavah – jij bent daar toch zo dol op of juist niet??). En dan is dit er ook nog eentje uit de serie Japanse vrouwen met parapluutjes/parasolletjes. Kun je ook een hele cyclus van maken. Ben Iwai wat uit het oog verloren, ook omdat zijn laatste film Vampire heette, maar ik zie dat er inmiddels een Hana & Alice Murder Case zou moeten zijn. Tsjonge, ook dat stemt niet hoopvol. Gelukkig hadden we de Jaren 90: een liefdesbrief, een picknick – je zou het voor minder doen.

#183. Portrait of Hell

Tamelijk onbekend hier op de site (ik zie dat Koenr de enige is die hem op zijn verlanglijstje heeft staan), maar wel met een spetterend gemiddelde. ’t Is maar weer eens een film met Nakadai. Maar wat vooral opvalt is dat het maar weer eens een film is die een synthese is van twee andere genres/stijlen. Ik begin door deze lijst daar wel een klein rood draadje in te zien, films die best of both worlds verenigen, gisteren Inn of Evil, vandaag Portait of Hell – een ander rood draadje kan zijn dat de titels niet heel uitnodigend zijn (of juist wel ). Verder is de film net als de Hell die we eerder tegenkwamen, of Blind Beast of Prosperities of Vice ook weer een film die zich afspeelt in een gekunstelde omgeving. Op de tiplijst ermee, jongens!

#184. Seance

Uit de tijd dat Kurosawa bij he-le-maal niks fout kon doen, simpelweg omdat hij bijna niks fout deed. Zelfs dit TV-werk boeide door de onheilspellende alledaagsheid. Ik zag de film op het IFFR in het oude Lantaren/Venster in een van die kleine zolderzaaltjes. Een klein, donker zolderzaaltje – alleen die setting is al voldoende voor een versterkend effect natuurlijk. Hoewel de zegetocht van Yakushō voor mij begon bij Unagi/The Eel was hij vooral niet weg te slaan in de films van Kurosawa. En hij is nog steeds top, getuige zijn optreden in The World of Kanako eerder dit jaar op het IFFR. Het leverde hem plaats #15 op in mijn acteurs/actrices Top 100 die ik eerder dit jaar maakte voor iCM.

#186. Pigs and Battleships

Ik krijg bij het zien van deze still gelijk zin om de film te zien.

#187. The Lower Depths

Kleine aantekening richting Verhoeven: hier is wel een DVD van, maar die heb ik nooit gekocht. Hij is uit op Criterion, maar omdat dat een 2DVD uitgave is met een Renoir verfilming van hetzelfde verhaal is-ie nog duurder dan Criterion in de regel al is. De filmversie van Renoir zag ik overigens ook nog nooit. Dus hij staat al wel jaren op de wensenlijst.

#188. Shogun’s Samurai

Toen Fukasaku op het IFFR in 2000 Filmmaker in Focus was, was dat het eerste retrospectief van hem buiten Japan. Opmerkelijk eigenlijk. Omdat hij in Rotterdam te zien was associeerde ik Fukasaku lang met een kunstzinnig filmmaker, maar zo terugkijkend 15 jaar later denk ik eigenlijk dat Fukasaku mede genegeerd is omdat hij rete-commercieel is en dat festivals dat in de regel niet vertonen. Hij doet dat commerciële dan wel weer heel kunstzinnig, dat wel. Na een hele reeks yakuza-films komt in 1978 Shogun’s Samurai een traditioneel spektakelstuk dat gewoon beregoed is uitgevoerd. Een snelle actiefilm die nergens verveelt. Dit is overigens de film waaruit Ramon K’s avatar komt.

#191. French Dressing

Het topic was eigenlijk al een tijdje rond, maar ik heb ongeveer een week besteed aan het zoeken van een bruikbare still voor deze film. In kleur is er wel wat vindbaar, maar groter dan 180 pixels werd het geloof ik niet. Dus heb ik de still die hier op Moviemeter maar wat bewerkt. Gezien op het IFFR als het zoveelste kleine Japanse drama, het zoveelste aangename kleine Japanse drama ook. Een jongen met narcolepsie, een meisje, een middelbare school in een slaperig stadje. Dat soort werk.

Mocht er nog iemand een bruikbaar kleurenplaatje vinden, ik hou me aanbevolen!

#192. Like a Rolling Stone

Nog een moeilijke zoektocht op het internet, met dank aan beavis die uiteindelijk hier mee aankwam. Op het eerste IFFR dat ik de volledige 10 dagen bezocht in 1996 was er een retrospectief van Kumashiro. Ik zag er maar twee van zijn films (dat heb ik later ruimschoots goedgemaakt – misschien ben ik wel de Nederlander die de meeste films van Kumashiro heeft gezien, wie weet), een oude pinku en zijn laatste. Dat was deze, een yakuza film met een twist. Humaner, socialer, erotischer (uiteraard), maar ook hard en op een bepaalde manier uitzichtloos. Nu ik het zo opschrijft klinkt dat als een film van Rokurō Mochizuki. Misschien dat ik daarom ook aan deze film nog zulke goede herinneringen heb.

#193. Giovanni’s Island

Een van de meest recente titels in de lijst. Ik zag hem op het Holland Animation Film Festival en kan wel even teruggrijpen op wat ik schreef: sentiment dat de goede kant opvalt door de oorlogssituatie (Grave of the Fireflies meets The Human Condition) te vatten in kleine scènes die voor kinderen belangrijk zijn – en daarmee werd een het ook een dromerige film. Het kinderboek van Night on the Galactic Railroad (waarover later meer) speelt een belangrijke rol. Verder meende ik in het gebruik van abstracte monochrome kleurvormen die als intermezzo’s in de film voorkwamen de hand van Production IG te zien – weer eens wat anders.

#195. Zatōichi Meets Yōjimbō

Dit is zo’n beetje de chanbara-equivalent van Mothra vs. Godzilla (ware het niet dat Zatōichi natuurlijk geen samoerai is – dus qua definitie klopt het niet, maar je begrijpt wat ik bedoel), met als in de beste monsterfilm: een slotgevecht. Katsu speelde volgens mij 1x met Tomisaburo Wakayama (Lone Wolf) in een Zatōichi film en dus ook 1x met Toshirō Mifune (Yōjimbō). Net als alle andere Zatōichi-episodes is deze ook weer verzorgd gemaakt, mooie muziek, veel locale sfeer en een leuke, kekke dame. Zatōichi films zijn allemaal erg vergelijkbaar, maar die in mijn eindlijst staan onderscheiden zich net iets meer in juist die lementen, dat locale en wat leuke bijfiguren, meestal dames of kinderen wiens ouders in scène 1 worden afgeslacht door de vijandige clan. Het is nog niet de laatste Zatōichi uit de lijst, dus hopelijk zijn jullie ze nog niet zat. Als de lijst af is zl ik een apart lijstje plaatsen, wat dan als tiplijstje kan werken. Als ik de stemmen zo snel scan komen de Zatōichi’s die ik hoog waardeer redelijk overeen met die van Baggerman en Ramon K, de twee andere liefhebbers van de serie die hier nu actief zijn. Wat zijn jullie specifieke favorieten? Kijken of we die nog gaan tegenkomen…

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Nu heb ik de theorie dat een meesterwerk zich niet verloochent en dat je zowel ’s ochtends vroeg na een slechte nacht als ’s avonds na een vermoeiende dag als ergens midden in een festival op een dag met 5 films een meesterwerk altijd herkent.

Interessante theorie. Weet nog niet helemaal of ik er ook zo over denk maar er zit wel een kern van waarheid in.

Uit ronde zeven + acht zag ik Ponyo en Like Father, like Son. Still van Evangelion ziet er wel héél bijzonder uit. Canary wil ook graag een keer zien.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Dit keer 4 films gezien: Onibaba, Shogun’s Samurai, Zatoichi en Pigs and Battleships

Mochizuki Rokuro wrote:

#186. Pigs and Battleships Ik krijg bij het zien van deze still gelijk zin om de film te zien.

Hele gave film. Herinner me vooral die epische scène met de varkens!

Mochizuki Rokuro wrote:

Katsu speelde volgens mij 1x met Tomisaburo Wakayama (Lone Wolf) in een Zatōichi film

Twee keer!

Zoku Zatôichi Monogatari en Zatôichi Senryô-kubi

Mochizuki Rokuro wrote:

Als ik de stemmen zo snel scan komen de Zatōichi’s die ik hoog waardeer redelijk overeen met die van Baggerman en Ramon K, de twee andere liefhebbers van de serie die hier nu actief zijn. Wat zijn jullie specifieke favorieten? Kijken of we die nog gaan tegenkomen…

Mijn top 5:

1. Zatoichi Challenged

2. Fight, Zatoichi, Fight

3. Zatoichi at the Festival of...

4. Zatoichi's Vengeance

5. Adventures of Zatoichi

Zatoichi op sleeptouw met kinderen, een vrouw of andere vreemde types zijn wel altijd het leukst!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ook slechts vier gezien deze ronde...loop weer eens hopeloos achter

The Lower Depths dubbelaar van criterion wel al tijden in de kast staan, maar beiden nog niet gezien.

Like a Rolling Stone wil ik ook zeker gaan zien. Maar heb niet zo snel een eigen favoriet tussen de vier gezien die ik zou kunnen toelichten

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Malick wrote:

Still van Evangelion ziet er wel héél bijzonder uit.

Wtf

Deze ronde vijf films gezien met Pigs and Battleships als favoriet. Weer varkentjes in de titel dus. Met name die bedrotatie scène was bijzonder. Like a Rolling Stone had ik merkwaardig genoeg al gebookmarked staan, vraag me af hoe ik die een keer heb gevonden. Maar French Dressing is natuurlijk onmogelijk vindbaar. The Hole (Onibaba klinkt toch vertrouwder) viel me nogal tegen indertijd, maar zou nu denk ik beter vallen. Shindô is voor de rest altijd goed, maar zonder uitschieters naar boven tot nu toe. Canary staat al een tijdje op de kijklijst en die Toyoda is er nu bij gekomen. Van Fukasaku moet ik nog bijna alles zien en aan A. en K. Kurosawa wordt altijd rustig gewerkt. Die Zatôichi reeks zal nog wel eens komen, maar daar gaan denk ik wel een aantal jaren overheen.

En ik houd inderdaad wél van lens flares, MR. Al kom ik nog steviger op de betere reflectieshots.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.