• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

De top 100 van... (top 150 van live action jeugdfilms/Baggerman)

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik zag er 8/15

#228 NoriBumi Suzuki met een ‘b’ ipv een ‘f’ Mochizuki Rokuro. Ik zag 7 films van de man en ik vind ze allemaal leuk. Zelf geef ik de voorkeur aan Terrifying Girls' High School: Lynch Law Classroom en Sex and Fury. Die laatste haalde mijn Top 500.

#229 Ik denk dat ik dit Yamanaka’s beste vind. Ik zag een paar dagen geleden de laatste film uit de MoC-box. Nu is de koek op… helaas.

#232 Wil ik graag zien. Ik wil alles van Suzuki zien. Ik meen dat dit vroeger op dvd was te verkrijgen maar heb de drie films nooit aangeschaft. Geen idee of dit nog op een drager te verkrijgen is momenteel.

#233 Kitano rules, dus zelf zijn Zatoichi film is goed (4,0*). Swingende einde van de film is nog steeds cool. Bezoek nog regelmatig enkele fragmenten uit de film.

#236 Bijna al die Japanse monsterfilmpjes zijn wel leuk, ook deze. Mijn voorkeur gaat uit naar een ander monster uit de Godzilla-reeks maar ik houd nog mijn mond want ik vermoed dat we die later nog tegenkomen in de lijst.

#237 Viel me wat tegen na het prachtige Love Exposure. Misschien toch eens herzien want ik moest net een trailer erbij halen om de film überhaupt voor de geest te kunnen halen. Dat is eigenlijk niet zo’n goed teken bedenk ik me nu...

#238 Mooi, klein filmpje. Behoort niet tot mijn favoriete Ozu’s maar is zeker de moeite waard.

# 239 Moet ik maar eens herzien (8 jaar geleden voor het laatst gezien). Een van de beter scorende Miike’s bij mij.

#240 Prima filmpje maar, zoals eerder gezegd, kruipt Shimizu niet echt onder de huid bij mij. Ik weet verder ook niet hoe representatief de 4 films uit de Eclipse box zijn voor Shimizu's oeuvre.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Maar ik heb het idee dat Ozu een gewoontedier was, dus heel ver van zijn moeders huis, waar hij nog woonde toen hij stierf op zijn 60e verjaardag, zal hij nooit geweest zijn

Geweldig

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ramon K wrote:

#228 NoriBumi Suzuki met een ‘b’ ipv een ‘f’ Mochizuki Rokuro.

Kwestie van de vertaling in het latijns schrift denk ik. Vroeger heette hij ook Norifumi op MovieMeter, nu Noribumi, omdat we hier imdb aanhouden. Op wikipedia heet hij dan weer Norifumi Norifumi Suzuki - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org en op de DVD's ook. 't Is elk geval een andere dan Seijun Suzuki, als dat maar duidelijk is

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Kwestie van de vertaling in het latijns schrift denk ik. Vroeger heette hij ook Norifumi op MovieMeter, nu Noribumi, omdat we hier imdb aanhouden. Op wikipedia heet hij dan weer Norifumi Norifumi Suzuki - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org en op de DVD's ook. 't Is elk geval een andere dan Seijun Suzuki, als dat maar duidelijk is

Ow. Oké. Ik wist niet dat de spelling door elkaar gebruikt werd. Hoef je in ieder geval niet je still aan te passen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

@beavis In de Ozu-biografie van Richie teleurstellend weinig, zeg maar nagenoeg niks over locaties buitenshuis. En bij The Only Son staat ook niets bijzonders, tenminste niet dat het maken van een geluidsfilm Ozu 'dwong' tot een andere manier van filmmaken.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ach ja, dan blijven het losse observaties dank voor het opzoeken!

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Dit topic inspireert me om vooral Japanse films te kijken. Ik heb nog zoveel te zien. Gisteren al mee begonnen. Dit weekend wil ik meer doen. Te lang te weinig Japans gezien.

Ik heb tot nu toe ongeveer 1 op 5 gezien gemiddeld. Dat zal nog wel iets toenemen. 14 van de 75 tot nu toe. En 8 stuks heb ik nog liggen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

starbright boy wrote:

Gisteren al mee begonnen.

Funuke Domo!

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Onderhond wrote:

Funuke Domo!

Die beviel erg goed. Ik hou van dit soort films vooral als de dramatische laag echt werkt. En dat was hier duidelijk het geval. Gaat deze lijst niet halen zag ik.....

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Even tussendoor ... ik ben ondertussen ook een beetje aan het knutselen geslagen. Ik laat Mochizuki Rokuro rustig z'n lijst afwerken en 't zal niet voor volgende week zijn, maar van mij mag je nog wel een top 200 rond China in de brede zin verwachten (China - Taiwan - Hong Kong).

Hoewel elk "land" wel z'n eigen typische cinema heeft, is er ook heel wat overlap wat anders de zaak alleen maar onnodig zou bemoeilijken. Los daarvan kom ik voor elk afzonderlijk land ook niet op een voldoening gevend totaalcijfer, dus dit leek mij de meest eenvoudige oplossing.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Mijn interesse is er!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Enkele toelichtingen bij #211-#225

(de laatste films met 3.5*)

#211. Gemini

De laagst genoteerde 4.0* film in mijn lijst. Ik twijfel bij deze toch wel een beetje aan mijn cijfer, hoewel ik me nog goed herinner dat ik bij het IFFR erg enthousiast uit de zaal kwam. Vooral het optreden van Ryo vond ik toen erg indrukwekkend, evenals de aankleding van de film. Maar aan de andere kant is 4.0* tegenwoordig niet snel iets dat ik zomaar geef. Er is maar een remedie: herkijken, net als al die andere 299 titels, want wie weet zou dan de volgorde totaal anders worden

#215. Wild Life

Een still met de al eerder gememoreerde Jun Kunimura. Aoyama was net als SABU wat schaars bedeeld, maar ook hier waren het de Engelse titels die aan mijn aandacht ontsnapten. Nu kenmerken Aoyama’s films zich voor mij ook door ongrijpbaarheid en maakt het ze moeilijk te peilen (behalve zijn twee absolute topfilms die we pas veel verderop gaan tegenkomen), ze zwalken inhoudelijk en qua stijl zowel tussen als binnen films naar allerlei uitersten. Nu heb ik de theorie dat een meesterwerk zich niet verloochent en dat je zowel ’s ochtends vroeg na een slechte nacht als ’s avonds na een vermoeiende dag als ergens midden in een festival op een dag met 5 films een meesterwerk altijd herkent. Dus in die zin zijn de films van Aoyama niet meesterlijk, maar wel aangenaam, prikkelend en kennen een duidelijke signatuur, namelijk: geenduidigheid. Soms is dat heel fijn - dus toch een favoriete regisseur!

#216. / #224. / #225. Godzilla, Mothra & Mothra vs. Godzilla

Een beetje een gevalletje van gewetenswroeging. Deze drie monsterfilms figureren hier gezamenlijk bovenaan de 3.5* lijst en dat is misschien wat gek. Ik wilde ermee mijn filmliefde voor de kaijū uitdrukken, de eerste Godzilla is misschien niet de beste film, maar dan moet dit maar even voor een politiek statement doorgaan. Mothra is, in tegenstelling tot King Ghidorah die gisteren langskwam, zo’n beetje het sloomste en minst inspirerende beest dat is voortgekomen uit de koker van TOHO. Hoewel de larven nog wel leuk zijn. Maar Mothra gaat gepaard met een andere verschijning, die van de peanuts of deze en deze! De films hebben een sterk folkoristische inslag met zalige liedjes Mothra's Song of de versie uit de remake KARAOKE!. Dit moet wel met een gezondheidswaarschuwing gepaard gaan: PAS OP: EXTREEM ZOET!! Dan ga ik definitief voor de bijl. Het heeft te maken met een van die aspecten van Japanse cinema die me zo aanspreekt: dat er ondanks drama, horror, bloed, jaloezie altjid sterke verbondenheid met het land, met elkaar en het verleden uitspreekt. ’t Is denk ik ook een element dat Ghibli zo ver heeft gebracht. Ik hoop maar dat dit dan Ramon's favoriete monster is (wat me sterk lijkt), want anders vrees ik er voor

#218. Dodes’ka-den

Een Kurosawa die ik in het filmhuis in Wageningen zag. Ik vond het toen een ongelofelijk lichte, grappige film, over best een somber onderwerp. Ik zou deze uit het hoofd bij mijn 4.0* films van Kurosawa hebben geplaatst maar blijkbaar klopt dat niet. Misschien dat een herziening hier helemaal verkeerd uitpakt, ik heb dat eigenlijk nooit durven proberen. Aan de andere kant, dit is volgens mij Kurosawa doet Fellini en Fellini's bevallen in de herkijk vrijwel altijd ook goed.

#219. Casshern

Misschien nog een verrassend hoge notering. Een van de meest onbegrepen Japanse films van recente jaren denk ik. De actie liefhebbers kwamen bedrogen uit, er zit een hele sentimentele kitscherige lading in, de film is qua uiterlijk sowieso één grote kitsch. Ik vond het hier buitengewoon goed werken in elk geval. Heb hier volop van genoten in een vol Luxor, iets dat ik toch ook graag had gedaan had met pak 'm beet andere Japanse commerciële (?) actie- en SF-films die op het IFFR waren. Maar die waren toch nooit zo lekker speciaal als deze.

#220. Zatoichi's Vengeance

Ik moet even putten uit mijn eigen post hier, want het is niet makkelijk de episodes uit elkaar te houden. Hopelijk gaan er naast Baggerman En Ramon K nog wat meer mensen Zatoichi's kijken - en zijn jullie het nog niet beu. Dit is nog lang niet de laatste. Wel een van de beste dus. Ik schreef "Over het algemeen waardeer ik de Zatoichi's met kinderen meer dan die met jonge vrouwen. Dit is haast een combi en dus valt het nóg hoger uit. Een relatief donkere en sobere episode, deze nummer 13, waarin de fraaie muziek opvalt. Alle overige kwaliteiten zijn uiteraard ook aanwezig. En het blijkt nog steeds niet te gaan vervelen."

#221. Sympathy for the Underdog

Even iets anders, het mag opgevallen zijn dat ik de meeste films op DVD heb gezien en ook op DVD (en soms op BR) in bezit heb. Een kwestie van verzamelen. Ik hou alle Japanse films in mijn collectie, ook als ik ze 0.5* geef. Verder heb ik maar weinig films in bezit naast deze Japanners. Sympathy for the Underdog is uitgegeven op het HomeVision label. Inmiddels zijn al die titels OOP, maar dat waren ze ook al, voordat ik ze allemaal had. Deze Sympathy for the Underdog was geloof ik de laatste HomeVision titel die ik nog moest en die ik uiteindelijk via een eBay veiling te pakken heb gekregen. Aardig (relatief dan) wat voor betaald denk ik. Ook de laatste Zatōichi-titels die toen ontbraken (bijvoorbeeld #18) hebben nog wel moeite gekost - maar die zijn later via Criterion nog weer opnieuw verschenen.

#222. Catnapped!

Nog een buitenbeentje in de hoogste regionen van de goede films (3.5*). Misschien dat het een hoog Pokemon gehalte heeft - nu ik de still zo zie, ik weet niet wat het bij jullie oproept. Misschien dat The One Ring dit als anime liefhebber wel wilt uittesten? Ik heb de film met een glimlach van oor tot oor bekeken. Dopke vergelijkt de film met Ghibli, maar de poster doet toch anders vermoeden. Grappig wel, want een andere film van Nakamura, het weinig vergelijkbare en ook lang niet zo geslaagde Tree of Palme, vergeleek ik zelf toen met Ghibli. Catnapped! krijgt in “500 Essential Anime Movies – The Ultimate Guide” van Helen McCarthy de volle 5 sterren (niet dat dat alles zegt, maar toch). Ook hier ben ik blij dat ik ooit de Geneon/Pioneer DVD te pakken heb gekregen voor een betaalbare prijs. Is nu moeilijk te vinden (en duur).

#223. Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx

De beste Lone Wolf and Cub film, helaas weer een kleine still maar deze scène in de woestijn is echt heel bijzonder.

beavis heeft vast wel een mooi verhaal bij #214. Pale Flower. Een film die ik niet onder ideale omstandigheden zag, maar wel nu met een ervend verhaal aan iemand heb uitgeleend, die vast met een enthousiast verhaal terugkomt. Eentje die hoog staat op de herzien-lijst.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

#211 Gemini zelf een tijdje geleden herzien en die viel me nog 100% mee. Het was ook één van de film waarvan ik twijfelde of de score wel behouden zou blijven na herkijk (staat bij mij ook wel iets hoger), maar de aankleding van die film blijft echt geweldig. En die Rampo verhaaltjes verteer ik toch ook erg makkelijk.

#213 Nakamura is volgens mij één van de meeste overroepen regisseurs van de huidige generatie Japanse regisseurs. Vaak wel aardig, maar ik zou hem niet snel opnemen in een toplijst denk ik. Ook deze Fish Story viel me een beetje tegen, en als ik die still (met rockbandje) weer zie weet ik meteen weer waarom. Dat soort Japanse jongeren drama/comedies met bandjes vermijd ik tegenwoordig ook vaker.

#215 Eens met wat je over Aoyama te vertellen hebt, behalve dan dat Eureka waarschijnlijk één van jouw favorieten is en ik ook niet zo énorm veel met die film had

#219 Verrassend! Kiriya wordt sowieso maar matig gewaardeerd door de menigte, ik vind zijn films doorgaans erg leuk. Heb z'n laatste ondertussen ook klaarliggen, al vrees ik dat hij de stap (zoals zo vaak) naar Amerika niet echt goed verteerd heeft. De trailer zag er niet erg kleurrijk uit en da's toch wel het idee dat ik bij zijn films heb.

#222 Kan niet zeggen dat ik warm wordt van de still, maar als ook Dopke er wat positiefs over kwijt kan dan is het waarschijnlijk toch wel de moeite om ten minste de gok te wagen.

#225 Machtige still Heb eigenlijk ook wel weer zin om nog eens wat kaiju films te kijken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja, ik zag dat Kiriya in Amerika een film heeft gemaakt. Geloof niet dat ik daar moeite voor ga doen.

Goemon was ook wel redelijk, maar niet zo verrassend als Casshern.

Zit trouwens wel met die Mothra-tune in mijn hoofd. Gisteren ook al

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Heb er 8 gezien van deze batch. Godzilla vs Mothra heb ik op 1 schamele ster staan... wellicht omdat Mothra als monster niet echt geweldig is, toch heb ik eigenlijk ook altijd wel een goed gevoel bij dat beest.

Ik weet niet of ik een héél enthousiasmerend verhaaltje over Pale Flower kan schrijven. De film valt binnen het Yakuza genre en is wat dat betreft 'gewoon' zeer degelijk gemaakt, mooi geschoten en al die dingen die je kan verwachtten, misschien zelfs nog ietsje meer omdat Shinoda geen studio-lopendebandwerker is. Maar wat het heel bijzonder maakt is de sfeer. Het genre opzich is ondergeschikt aan die sfeer, en de personages, wat de film zo sterk maakt. Om die sfeer het best te omschrijven zou ik een double-bill voorstellen met Le Quai des Brumes (1938) of eventueel een tripple-bill met Kárhozat (1988)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Kijk dat lijkt me al een niet voor de hand liggende combi, lijkt me!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Van deze batch heb ik er zes gezien. Casshern vond ik saai. Zatoichi & Lone Wolf vind ik altijd goed. Kaidan vind ik Kobayashi's minste, beetje saai. Fish Story vond ik erg leuk (droog).

Mochizuki Rokuro wrote:

#218. Dodes’ka-den

Aan de andere kant, dit is volgens mij Kurosawa doet Fellini en Fellini's bevallen in de herkijk vrijwel altijd ook goed.

Grappig, ik had de link met Fellini eigenlijk nooit gelegd, maar daar zeg je wat!

Wat betreft de nog niet geziene films. Gemini wil ik nog wel eens zien, tegen beter weten in blijf ik de Tsukamoto's iedere keer weer proberen, maar ècht enthousiast ben in de regel niet over zijn films. Vooral van zijn cyberpunkwerk ben ik niet weg (sowieso van cyberpunkwerk in het algemeen).

De monstersfilms trekken me ook niet zo, maar wellicht moet ik er toch eens eentje proberen. Wat raden jullie me aan voor de newbie hierin?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Baggerman wrote:

Wat raden jullie me aan voor de newbie hierin?

Ik neem aan dat je van mij geen suggestie hoeft??

Hoewel, als je niet gelijk in de über bordkartonnen kaiju-film geïnteresseerd bent is de Daimajin (1966) film van paar dagen terug misschien een ideale instapper.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Ik denk dat er geen beter startpunt is dan de allereerste Gorjia?

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

Mijn herziening van Gemini is alweer een tijdje geleden, maar ik herinner me dat ik vooraf ook zo mijn twijfels over de film had, die door de herziening compleet weggespoeld werden.

Kaidan van Kobayashi moet ik nog zien, en zal ik ook zeker zien, de man lijkt tot nu toe de enige "serieuze" regisseur uit lang vervlogen tijden die mij echt bevalt.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Wat een mooi topic en prachtig werk is hier in deze tot nu toe bekend gemaakte lijst gestoken. Zelf heb ik hier aan 50 Japanse films een stem gegeven en van die films zijn de meeste van na het jaar 2000. Met mondjesmaat zie ik ouder Japans filmwerk die dan nog eens heel goed bevonden wordt. Om er één te noemen "Hadaka No Shima".

Dat er bij een genre of filmland users zijn die een veel bredere kennis hebben is een feit maar dit zou andere users niet mogen afschrikken eens in dit topic te neuzen en zelfs de discussies mee te pikken.

Zelf ook al wat films gezien uit die lijst maar het is vooral weer een wereld die opengaat.

Mooi werk!!

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

beavis wrote:

Ik weet niet of ik een héél enthousiasmerend verhaaltje over Pale Flower kan schrijven. De film valt binnen het Yakuza genre en is wat dat betreft 'gewoon' zeer degelijk gemaakt, mooi geschoten en al die dingen die je kan verwachtten, misschien zelfs nog ietsje meer omdat Shinoda geen studio-lopendebandwerker is. Maar wat het heel bijzonder maakt is de sfeer. Het genre opzich is ondergeschikt aan die sfeer, en de personages, wat de film zo sterk maakt.

Klopt ! En voor mij neigt het richting noirs uit de jaren '40-'50.

Ook op visueel vlak, Pale Flower - The Asphalt Jungle

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zodra de film terug is in huize MR ga ik deze herzien. Zoals ik al schreef waren de omstandigheden niet ideaal.

Ik ga me ook meer instellen op een film die inhoudelijk bekende paden bewandeld, maar qua uiterlijk Europeser /Amerikaanser is dan menig andere film (behalve dan misschien het Felliniaanse Dodes'ka-den ) en dat daar de meerwaarde zit die fascineert.

Ik moet zeggen dat bij het zoeken naar de still en dus ook de uiteindelijke keuze voor het plaatje dat ook wel in het oog springt. Shinoda gebruikt een beeldtaal die toch wel behoorlijk afwijkt van dat wat gangbaar was in Japan - maar in eerste instantie er niet onbekend uitziet. Maar de combinatie Japan/noir is natuurlijk niet voor de hand liggend. Ze zijn er wel, we zullen er nog wel ene paar hier voorbij zien komen, maar die kwaliteiten zijn gewoon niet zo boven komen drijven.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Pale Flower een noir noemen ligt voor de hand, zeker in de combinatie van die sfeer met het genre. Maar ik ken geen enkele noir die mij een dergelijk gevoel geeft, de link ligt voor mij veel sterker met de voorlopers van noir, het poetisch realisme. Vandaar dat ik de Carné noemde, maar ook Une Si Jolie Petite Plage (1949) heeft een beklemmend gevoel van hopeloosheid dat ik niet zo snel vind in Amerikaanse cinema (als iemand tips voor me heeft, graag!!!!)

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Ik snap wat je bedoelt, Pale Flower ga ik zeker nog herzien en wellicht zit er nog meer in.....

Met Une Si Jolie Petite Plage (1949) weer een interessante tip erbij

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ondanks mijn aanvankelijke kritiek in dit topic heeft Mochizuki Rokuro mij, met zijn speciale aandacht voor de Japanse cinema deze week, aangezet tot het kijken van maar liefst 10 Japanse films. Waarvoor dank!

10 uit 15 films gezien (laatste update) en allemaal de moeite waard.

#212 Een Kobayashi die wat weggezakt is de afgelopen jaren (stem ook verlaagd). Ik prefereer toch Kobayashi’s andere werk (die trilogie en de 2 jidai-geki’s/chanbara). Maar deze film is ook nog steeds goed. Ik vind die studiodecors echt fantastisch.

#214 Sluit me bij de rest aan; sfeervolle noir. Ik ga me verder niet echt mengen in een discussie ‘noir of poetisch realisme’ want dat ligt qua beleving toch wel erg dicht bij elkaar (vind ik).

#216/224/225 Wat MR zegt: het ligt toch vooral aan dat gedoe om Mothra heen… die hele folklore en zo. Verder is Mosura toch wel cute en dat maakt het contrast met die andere monsters leuk; alsof er een troetelbeer meedoet met een matpartij tussen Batman en the Joker. Heeft wel iets.

#218 Is bij mij flink weggezakt. Ik vind het toch één van de minder goede Kurosawa’s (toch 4,0*en). Zou bij mij de lijst niet halen omdat ik zo’n 10 Kurosawa’s beter vind (schat ik).

#223 Mijn favoriete Japanse genrefilm. Het is coole exploitation, maar de band tussen vader en zoon maakt het ook vertederend ooit..

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Jij ook dank - net als verder iedereen hier voor de leuke bijdragen - en dat we het mogen volhouden (we zijn pas op 1/3 ). En ik begrijp uit de PM dat er ook genoeg mensen alleen meelezen. Ja, het is misschien een niche, maar er zijn dus gewoon veel liefhebbers, niet in de laatste plaats ikzelf van de Japanse cinema. Voel je niet een 'beginner' tussen al die zelfverklaarde kenners hier, maar wees welkom om af en toe te reageren als je wat leuks ziet, maar meelezen mag natuurlijk ook.

Dit land verdiende gewoon een tribute vond ik, naast dat ik het leuk vind om te doen en door de afwisselende bijdragen hoop ik nog steeds iedereen aan te spreken (al zal ik vast verklappen dat morgen best een klassiek dagje is). Ik ben aan het begin van de avond verder gegaan om de plaatjes en teksten in de hogere regionen in orde te maken - tsjonge wat een rij meesterwerken staat er nog op ons te wachten

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Mijn interesse in Onderhond's China/Hong Kong/Taiwan toplijst is er ook zeker trouwens!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Yup. Begin er maar vast aan, OH

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.