• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Mooie tussenoplossing zou misschien zijn om iedereen die nog bezig was met een lijst maar niet af had nog tot 0.00 vannacht de tijd te geven hun lijst alsnog in te leveren. Maak je in ieder geval geen uitzondering voor 1 iemand. Iedereen die alsnog een complete lijst wil samenstellen mag dat natuurlijk ook doen maar dat wordt dan hard werken...

Ben ook wel benieuwd of er nog meer lijsten zijn binnengekomen na de deadline.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind toch, om me er even weer mee te bemoeien, te laat is te laat wat Mochizuki Rokuro ook al zegt. Twee maanden de tijd om een lijst in te leveren en om te maken heb je eigenlijk nog veel meer tijd gehad, want er is al een half jaar geleden gesproken over een herhaling van het project. Er wordt een uiterste datum afgesproken. Dat moet toch voldoende zijn. Is net als verloting van dvd's/kaartjes op de site. Als je te laat meedoet, heb je pech.

Als je gaat afwijken van regels mag

horizons wrote:

Meest lastige is toch wel dat ik sinds het insturen van de lijst een paar films heb gezien die toch wel een mooie notering zouden krijgen.

horizons ook nog even een aanpassing doen van zijn lijst, vind ik wel.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Dk2008 wrote:

Ik vind toch, om me er even weer mee te bemoeien, te laat is te laat wat Mochizuki Rokuro ook al zegt. Ruim twee maanden de tijd om een lijst in te leveren. Er wordt een uiterste datum afgesproken. Dat moet toch voldoende zijn. Is net als verloting van dvd's/kaartjes op de site. Als je te laat meedoet, heb je pech.

Ik kan je standpunt goed begrijpen maar we willen er toch ook geen Griekse tragedie van maken ( denk ook niet dat 1 daarvan de top 1000 haalt )

Alleen het lijstje van Chevy toelaten zou ik ook niet goedvinden, wel als iedereen nog wat extra tijd krijgt. Risico is dan natuurlijk weer wat doen we met iemand die dan net uutje te laat is... zijn we weer terug bij af.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja het is aan beavis om die beslissing te nemen. Ik bespeurde wel in zijn laatste berichten, dat hij dat op het laatste wachten ook niet zo prettig vond. Twee maanden is best lang.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Stoux wrote:

Alle opmerkingen over een 'deadline' zijn begrijpelijk, maar we hebben het niet over een school- of werkdeadline waar daadwerkelijk iets enorm belangrijks vanaf hangt.

Nee, niet iets 'belangrijks', maar voor iemand die vrijwillig iets organiseert is het fijn om op een gegeven moment aan de slag te kunnen met de informatie en lijsten die er zijn. Die voor de deadline zijn binnengekomen.

Optellingen doen, honderd (OK, tien) keer checken, afbeeldingen zoeken, opmaak gereed maken. Daar moet je op een gegeven moment mee kunnen starten, als je zeker weet dat er niet nog lijsten achteraf komen. Dat is gewoon vervelend weet ik uit eigen ervaring. Dat is misschien nu die van Chevy93, maar over een paar dagen is die van user x en dan nog de volgende. Pech, volgende keer beter opletten.

Stoux

• 84 messages
  • 643 votes

Ach, beavis moet een beslissing maken waarvan hij denkt dat het de juiste is; hij is immers de organisator. Ik geef alleen aan dat ik het overtrokken vind om iemand buiten te sluiten bij een dergelijk project, omdat diegene een aantal uur te laat is. Hij doet het ook voor zijn plezier.

Je opmerking 'op een gegeven moment er mee kunnen starten' begrijp ik niet helemaal, aangezien beavis meermaals aan heeft gegeven dat hij tijdens het inleveren van de lijsten al gestart is met de verwerking ervan.

Chevy93 heeft snel na de deadline aangegeven dat zijn gedachten was dat de einddatum anders lag, daar had hij zich ook op ingesteld. Als je nu 4 dagen later nog met een lijst komt 'omdat je het bent vergeten' is dat natuurlijk niet vergelijkbaar.

Anyway, beavis bepaalt en ik slaap er niet slechter om. Ik geef alleen een mening.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik was even een paar maanden in het buitenland dus heb het allemaal niet meegekregen. Ik zal met veel plezier de uitslagen volgen en volgend jaar doe ik zeker en vast weer mee.

Voorlopig heb ik er van de lijst van 2013 (dat is de nieuwste toch?) 851 van de 1000 gezien. Vooral Reconstruction (2003) moet ik onderhand eens een keer gaan kijken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dievegge wrote:

Stel dat je gemiddeld eens per week een nieuwe film in je top 500 zet, heb je na twee jaar nog altijd 80% dezelfde films.

Ik weet niet hoe vaak ik een nieuwe topfilm zie, maar ik heb wel het gevoel dat het ongeveer correct is dat ongeveer 80% hetzelfde is. Ik wil echter als ik meer tijd heb nog een vergelijking maken tussen mijn oude en nieuwe lijst. Die van twee jaar geleden heb ik compleet genegeerd bij het maken van de nieuwe en gek genoeg ben ik vooral benieuwd waar de wijzigingen zitten bij films die ik in die twee jaar niet meer gezien heb. Kijken of mijn geheugen spelletjes met me speelt.

Over geheugen gesproken:

Dk2008 wrote:

Het gaat niet om het leven in het verleden, het gaat om de nostalgie daar naar toe. Door herkijken kan je een eind maken aan je mooie herinneringen. Hoeft niet altijd zo te zijn.

Ik lees wel eens dat mensen schrijven ze durven de film niet meer te bekijken, bang dat hij tegenvalt. (Beetje hypocriet eigenlijk. Misschien valt hij juist wel mee of zelfs nog beter dan gedacht).

Ik weet niet helemaal precies waar je hier mee heen wilt in het kader van dit project. Baggerman bedoelde volgens mij dat het films wilde toevoegen die hij waardeerde als een kind, omdat ze als kind een snaar bij hem raakte. Volgens mij doel jij daar hier niet op. Persoonlijk heb ik de afgelopen jaren de meeste dierbare films van mijn jeugd herzien (Space Jam en The Land Before Time moeten nog), evenals enkelen die toen juist niet klikte. Er zit weinig lijn in hoe ik ze nu waardeer. Sommigen schat ik nog steeds hoog in, anderen zijn nauwelijks nog aan te zien, terwijl enkele van die films die toen niet werkten nu juist ineens op hun plek vielen. De enige film die ik puur door nostalgie niet kan waarderen is mijn favoriet van toen, The Lion King. Verder hecht ik niet te veel aan nostalgie in mijn beoordeling van films. Ik ben gewoon niet meer dezelfde persoon op zevenentwintigste als toen ik tien was. Smaak en interesses zijn verandert. Als ik de films van mijn jeugd in mijn lijst zou toelaten, omdat ik die ooit leuk vond zou het weinig over mijn filmsmaak van nu zeggen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

moviefreak#1 wrote:

Ik was even een paar maanden in het buitenland dus heb het allemaal niet meegekregen.

2013 (dat is de nieuwste toch?) 851 van de 1000 gezien

je werd al gemist! maar je hebt de deadline niet gehaald

Dit is de tweede keer dat we deze actie ondernemen (dus 2013 is momenteel nog de actuele lijst inderdaad), en het idee is in principe om het om de twee jaar te doen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

beavis wrote:

en het idee is in principe om het om de twee jaar te doen.

Dat moet zelfs voor mij genoeg tijd zijn als ik nu begin

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

The One Ring wrote:

Ik weet niet helemaal precies waar je hier mee heen wilt in het kader van dit project. Baggerman bedoelde volgens mij dat het films wilde toevoegen die hij waardeerde als een kind, omdat ze als kind een snaar bij hem raakte. Volgens mij doel jij daar hier niet op.

Misschien bedoelt hij het inderdaad anders en doelt hij louter alleen op kinder-/jeugdfilms. Heb zelf veel van die oude films, hier vaak als klassiekers bestempelt, al vroeger op tv gezien, vaak waren ze toen nog niet zo oud. Dan blijven scènes in je hoofd zitten en als je dan weer kijkt na jaren, valt het best tegen. Maar een aantal blijven dan toch nog vrij goed en kan je met regelmaat ook gewoon blijven herkijken. Ik kan me eerlijk gezegd heel weinig kinder/jeugdfilms herinneren. Je had vroeger ook niet zoveel tv voor kinderen. Meestal waren het series of spelprogramma's.

Ik denk wel dat er twee soorten lijsten worden ingediend, zij die die films allemaal nog vrij recentelijk hebben gezien. Dus behoorlijk actueel. Anderen zullen dat meer doen op herinneringen, met beste scènes uit die films.

Daar heb ik het twee jaar geleden met jou ook over gehad. 250 à 500 (pop)muzieknummers beluisteren is wel eventjes iets anders dan het zelfde aantal aan films. Ik denk dat daar de moeilijksgraad ligt en niet zozeer een lijst inleveren met films.

Je kan zeggen 50 mensen is veel maar eigenlijk blijft het nog steeds weinig op het totaal aantal actieve users. En minimaal 250 films is echt veel voor een toplijst.

John Milton wrote:

Dat moet zelfs voor mij genoeg tijd zijn als ik nu begin

En je hebt een top250 bij ICM.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Brave-Neo wrote:

we willen er toch ook geen Griekse tragedie van maken ( denk ook niet dat 1 daarvan de top 1000 haalt )

Le Mépris kwam vorige keer binnen op 219, dus juich niet te vroeg

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Dk2008 wrote:

(quote)
En je hebt een top250 bij ICM.

Een top 250 idd, maar het voelt nog veel te arbitrair om het officieel te maken!

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Dk2008 wrote:

Ik vind toch, om me er even weer mee te bemoeien, te laat is te laat wat Mochizuki Rokuro ook al zegt. Twee maanden de tijd om een lijst in te leveren en om te maken heb je eigenlijk nog veel meer tijd gehad, want er is al een half jaar geleden gesproken over een herhaling van het project. Er wordt een uiterste datum afgesproken. Dat moet toch voldoende zijn. Is net als verloting van dvd's/kaartjes op de site. Als je te laat meedoet, heb je pech.

Als je gaat afwijken van regels mag

(quote)

horizons ook nog even een aanpassing doen van zijn lijst, vind ik wel.

Nee joh, laat Beavis lekker aan de slag met wat hij nu heeft. Dan kunnen de "nieuwe films" over twee-drie jaar ingevoegd worden.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Je was erbehoorlijk snel bij om te zeggen dat je te laat was, dus je checkte het topic blijkbaar met regelmaat en daar is meerdere malen, zeker de laatste dagen, aangegeven dat 22 juni de deadline was, twee maanden na de start.

Wat een rare redenatie. Waarom zou ik bewust de deadline niet halen als ik hier blijkbaar "met regelmaat" kom? Ik kom juist niet meer met regelmaat op MovieMeter; daarom heb ik juist die hele deadline gemist...

Mochizuki Rokuro wrote:

Optellingen doen, honderd (OK, tien) keer checken, afbeeldingen zoeken, opmaak gereed maken. Daar moet je op een gegeven moment mee kunnen starten, als je zeker weet dat er niet nog lijsten achteraf komen. Dat is gewoon vervelend weet ik uit eigen ervaring. Dat is misschien nu die van Chevy93, maar over een paar dagen is die van user x en dan nog de volgende. Pech, volgende keer beter opletten.

En mijn hele punt is juist dat dat dus helemaal niet van toepassing is. Beavis was nog bezig met het verwerken van de lijsten en dus nog niet toe aan "afbeeldingen zoeken" etc.

Kom op zeg, het gaat hier om het missen van de deadline van een paar uur zonder dat dit enig hinder ondervindt bij de organisator (buiten een extra lijst om te verwerken) en de uitslag komt pas over een maand.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Altijd beter te vroeg dan te laat. Ik had ook nog wel 2 weken aan mijn top kunnen sleutelen, maar dan zou het gevaar zijn dat ik door net zo'n stommiteit, de deadline niet zou halen. De tijd en datum van een deadline moet je natuurlijk wel af en toe checken als de tijd verstrijkt. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Een organisator hoeft zelfs geen enkel argument te hebben waarom hij lijsten na de deadline niet behandelt.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ik begrijp het wel van Beavis, al begrijp ik het ook als hij bij wijze van uitzondering het dit keertje alsnog accepteert. Wat je niet kunt doen is doen alsof er geen deadline is, dat werkt niet. Deadline was voor iedereen helder, en het verzoek van Beavis om niet te lang ermee te wachten ook. De reden van dat verzoek lijkt me ook helder. In mijn geval zijn er twee films die achteraf, nadat ik het lijstje al had ingezonden, in de top 500 zouden zijn gekomen, en nu op de volgende editie zullen moeten wachten. So be it.

Overigens vind ik Beavis al heel gul met de acceptatie van de lijsten, ik zou zelf echt alles in één formaat (de MM-export) geëist hebben zodat het sorteren wat minder handwerk zou worden. Maar ook wat al heel vaak gezegd is, die cvs-export zou ook de IMDb-code moeten opleveren. MM levert het wel aan iedereen die met zijn websites uit MM wil plukken, maar aan de eigen users wordt het niet geleverd .

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Sommigen zouden buschauffeur moeten worden. Zo eentje die gewoon doorrijdt als je een paar seconden te laat bij de halte komt.

Afijn, dit is het bericht dat ik naar beavis gestuurd heb:

Het is inderdaad mijn fout om te denken dat niet iedereen zou ruimdenkend en meelevend is als ik, daar heb je zeker gelijk in. Ik ging er inderdaad vanuit dat je mijn lijst zonder problemen mee zou nemen, omdat hoe meer lijstjes je hebt, des te leuker het wordt. Is mijn redenatie tenminste. Als je zelf geen lijst aanlevert, is de uitslag niet half zo leuk, maar ik val in herhaling.

(quote)
Hier lees ik overigens een weinig welwillende houding in. Wellicht had ik inderdaad even kunnen vragen of het nog toegestaan was, maar vervolgens counter jij dat blijkbaar weer met het totaal negeren van mij en 24 uur later tussen neus en lippen door te melden dat mijn lijstje toch niet meegenomen wordt. Nota bene in een algemeen bericht en nog niet eens het fatsoen om dat direct aan mij te melden. Tja... jammer denk ik dan. Of eigenlijk denk aan een spreekwoord met een pot en een ketel.

Enfin, je stelt continu niet onwelwillend te staan tegenover een (iets!!) te laat lijstje, maar geeft vooralsnog geen centimeter toe. Je geeft aan geen oplossing te zien, maar het is vrij evident: je hebt hem wel of niet mee. Je verwacht iets van mij, maar ik weet niet wat. Een mea culpa?

Of je wilt gewoon niet erkennen dat je geen zin hebt om NOG een lijstje mee te nemen. Ik weet het niet, maar zoals ik het zie ligt het balletje, zoals de hele tijd al, bij jou.

Man, waar gaat dit überhaupt over? In de tijd dat we het er nu over hebben, had mijn lijst al tien keer verwerkt kunnen worden.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Door je lijst te laat in te leveren, heb je dit risico genomen. Je had het ook gewoon ergens als herinnering kunnen opschrijven. Ik begrijp je vraag om het alsnog mee te nemen, maar het is echt je eigen schuld.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Als beavis nou voor één keertje over zijn hart strijkt en zijn "strenge busschauffeurspet" op zou willen hangen dan kunnen we deze discussie afronden. Maar nogmaals, ik snap wel heel goed waarom die deadline er lag. Of zoniet, als Beavis dan nog eens met zijn hamer zijn oordeel velt dan zijn wel ook met deze discussie klaar, en kunnen we ons gaan verheugen op het resultaat. Het gaat nu al een paar dagen over die deadline, en het zou leuk zijn als we in plaats daarvan weer wat van Beavis over de voortgang e.d. horen .

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ok, dan laat ik me toch één keer overhalen tot een reactie op dit punt, want ik zou persoonlijk deze discussie nu ook wel weer achter de rug willen zien.

Wat Knisper stelt: "de vraag om de lijst alsnog mee te nemen" die heb ik nooit gelezen van de kant van Chevy, op het forum, in PM of via mail.... Verder leek het me iets om in PM af te handelen en dat heb ik geprobeerd, maar ik geloof dat we of langs elkaar heen aan het praten waren, of dat frustraties een meer joviale toon in de weg zaten bij de kant van Chevy. Ondertussen is de toon zo veranderd, zie ook zijn laatste berichtje hier in dit topic, dat ik op het punt ben dat ik er een beetje klaar mee ben.

Aan verschillende reacties hier zie ik ook wel wat begrip. Begrip hopelijk dus ook voor het feit dat ik de zaken graag duidelijk wil houden. En zoals de zaken er nu voor staan, zie ik geen reden om op mijn eerdere uitspraak terug te komen. De lijst van Chevy gaat dus (met nadruk op) helaas niet meegenomen worden dit keer.

Mea Culpa, had wellicht mensen die misschien wel/niet mee wouden doen rond de deadline allemaal achter de broek moeten zitten om dit te voorkomen

en voor de zekerheid: chevy93

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Leuk wanneer je op deze site iets organiseert en er veel tijd, energie en werk in steekt en gebruikers kunnen de verantwoordelijkheid van het hoe, wat en waarom niet bij de organisator laten. Ik kan me voorstellen dat beavis er een beetje klaar mee is. Ik hoop dat hij nu rustig door kan gaan met alle werkzaamheden. Waarschijnlijk had ik er het bijltje al bij neergegooid.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Het zou wel leuk zijn als moviemeter deze lijst ook ergens op de site publiceert. Er mag best een officieel tintje aan gegeven worden. Beste lijst die op alle Nederlandse fora rondzwerft, kijkend naar de vorige editie. Al is icheckmovies ook al zeer fijn natuurlijk.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

SergioMalick wrote:

Het zou wel leuk zijn als moviemeter deze lijst ook ergens op de site publiceert.

Dat gaat ook gebeuren. Zie anders tweede bericht van dit topic. Maar hier nog eens van de vorige keer Film >> Toplijsten en favorieten >> MovieMeter Top 1000 Project uitslag!. Eerst wordt alles van 1000 naar 1 gepresenteerd en dan nog de lijst in zijn geheel.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dat gaat ook gebeuren. Zie anders tweede bericht van dit topic. Maar hier nog eens van de vorige keer Film >> Toplijsten en favorieten >> MovieMeter Top 1000 Project uitslag!. Eerst wordt alles van 1000 naar 1 gepresenteerd en dan nog de lijst in zijn geheel.

Ja, ik begreep dat het netjes in een topic wordt gezet. Maar ik bedoelde dat het misschien ook wel leuk is als het een tijdje op de homepage komt te staan ofzo, zoals bij de top 100 aan het einde van een jaar. Zodat deze lijst nog wat meer aandacht krijgt, wat best wel mag.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat denk ik niet. Het is een project binnen de site, maar niet zoals die toplijsten. (En zoals ik boven al schreef 50 deelnemers is weinig op het totaal actieve users).

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

The One Ring en beavis.

Wat gebeurt er als er straks die tweede Top 1000 ook daadwerkelijk is en deze op MoMe wordt geplaatst, wat wordt aan de crew gevraagd? Oude lijst van The One Ring weer een normale topic, de nieuwe lijst een sticky? Want een volledige en aparte nieuwe topic lijkt me wel zo mooi. En te veel sticky-topics zijn ook niet wenselijk.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Heb persoonlijk (nog) geen contact met de crew gehad over sticky topics of over meer officiële aandacht voor de lijst vanuit de site. Dat laatste is misschien wat te veel gevraagd, maar wellicht dat TOR daar een beter antwoord kan geven. Of iemand van de crew die mee leest

Dat eerste is iets wat ik achteraf denk ik wel makkelijk via een PM zou kunnen regelen en uiteraard heeft de crew altijd de laatste beslissing daarin. Persoonlijk denk ik ook aan het vervangen van de sticky vorige lijst met de komende nieuwe... klinkt logisch.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

'Mogen' we eigenlijk al de aandacht vestigen op onze ingestuurde Top 500's, of vergallen we hiermee de spelvreugde?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ramon K wrote:

'Mogen' we eigenlijk al de aandacht vestigen op onze ingestuurde Top 500's, of vergallen we hiermee de spelvreugde?

Voor de spanning is het misschien leuker om die te bewaren tot na de uitslag, maar het staat natuurlijk iedereen vrij (wellicht beter in dit topic, want ik denk niet dat beavis de lijsten hier graag geplaatst wilt zien worden).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.