- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Persoonlijk denk ik ook aan het vervangen van de sticky vorige lijst met de komende nieuwe... klinkt logisch.
Goed idee. Bij deze aangepast!
Ik heb ook het eerste topic hernoemd, zodat het onderscheid duidelijker is.
EDIT:
Ik begrijp inmiddels dat het resultatentopic sticky moet worden. Zodra die er is zal de sticky worden geplaatst.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Beter wachten met de persoonlijke lijsten tot na de publicatie. Dan blijft het toch spannender 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Voor de spanning is het misschien leuker om die te bewaren tot na de uitslag, maar het staat natuurlijk iedereen vrij (wellicht beter in dit topic, want ik denk niet dat beavis de lijsten hier graag geplaatst wilt zien worden).
Stelde die vraag eigenlijk omdat ik in dat andere topic zag dat al twee users hun lijst hadden gepost.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat kan. Voor mensen die het spannend willen houden moeten dan maar niet in dat topic kijken. 
(Heb je die ook bij I check movies staan, kan je beter een link plaatsen. Getuur naar die lange lijsten.
)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik heb het ook maar gepost inderdaad. Denk niet dat door het posten ervan de spanning eraf is, tenzij alle 50 lijsten worden gepost en iemand heel snel het werk van Beavis wil doen
. Kleine kans 
Bovendien, wat is er mis met een beetje speculeren over de einduitslag? 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Wat Knisper stelt: "de vraag om de lijst alsnog mee te nemen" die heb ik nooit gelezen van de kant van Chevy, op het forum, in PM of via mail....
Waar ik mij vooral aan gestoord heb, is het feit dat je blijkbaar van duidelijkheid houdt, maar verder niet aan mij communiceert. Eerst door even tussendoor te melden dat mijn lijst "toch maar niet meegenomen wordt" en vervolgens door eerst een hele discussie te voeren waarin je aangeeft "geen oplossingen te zien". Om tot slot aan te geven dat je enkel en alleen een nette vraag had gewild van mijn kant of je mijn lijstje aub nog mee zou willen noemen. Dat lijkt mij juist een vrij simpele en heldere oplossing.
Ondertussen zijn we een aantal dagen en verder en zijn er ondertussen allemaal nutteloze berichten over-en-weer gegaan. Nu weet ik niet hoe jij er tegenover staat, maar ik ben niet te beroerd om bij deze dan alsnog excuses aan te bieden voor het blijkbaar te onjoviale (is dat een woord?) reageren van mijn kant en bij deze dan netjes te vragen of jij mijn lijst, waarin ik behoorlijk wat tijd gestoken heb, alsnog te verwerken en mee te nemen in de uitslag.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
De vraag komt een beetje laat nadat ik al twee keer het forum heb moeten laten weten dat ik je lijst niet mee kan nemen. Gezien enkele opmerkingen nu ook weer, denk ik niet dat het zin heeft om onze discussies te herhalen. Het was inderdaad 'blijkbaar' niet gepast. Maar wat wel zin heeft om hier hopelijk een correct einde aan te breien is het volgende:
Ik ga de lijst van chevy93 nu toch toevoegen aan de rest.
Daarmee komt het totaal van de binnengekomen lijsten op 51 stuks! Hopelijk zorgt deze beslissing niet voor meer onduidelijkheid. En ik hoop al helemaal niet dat er mensen zijn die nu denken "dan had mijn lijst ook nog mee kunnen doen". De deadline is ondertussen echt al een tijdje verstreken en chevy was de enige user die vlak na de dealine met een lijst aan kwam zetten... en een boel stennis 
over en uit
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hopelijk zorgt deze beslissing niet voor meer onduidelijkheid.
Doet ie het of doet ie het niet.?
(Shit, verloren.
)
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Zoals ook in pm gezegd, had ik mijn formuleringen in mijn jeugdige frustratie anders moeten plaatsen. Er zijn dingen gescheven die verkeerd geïnterpreteerd zijn en daarmee verkeerd gevallen. Echter niet verkeerd bedoeld en daar heb ik de hand voor in eigen boezem gestoken. We zijn hier immers allemaal voor ons plezier en niet om verhitte gelijkkrijgdiscussies te voeren.
"Forgiveness does not change the past, but it does enlarge the future"
Wat de rest daar verder over denkt, maakt mij verder eigenlijk niet uit. Zo interpreteer ik de
van Onderhond gewoon als zijnde "jammer dat de Amerikaanse blockbusters een boost zullen krijgen". 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Volgend jaar doe ik ook mee! Zet me maar al op de lijst 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Eindelijk mijn stemmen op ICM via IMDb bijgewerkt...
Van het Top1000-project editie 2013 heb ik als alles klopt 295 stuks gezien.
Een heleboel die ik niet gezien heb staan wel in de planning.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik heb er van de vorige editie precies 950 gezien. Hopelijk van de nieuwe 1000! 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
zit zelf op precies 890 nu
de illusie dat ik opeens bij de 1000 kan geraken heb ik niet, maar als ik het gat van 60 op jouw wat zou kunnen dichten, vind ik het ook al leuk 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik heb er van de vorige editie precies 950 gezien. Hopelijk van de nieuwe 1000!
k hoop het niet want dan heb ik met de slechts ca. 20 Japanse films die ik heb gezien een groot tekort aan checks in die nieuwe top 1000 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Ik heb nog een lange weg te gaan want ik heb er 286 gezien.
Hopelijk worden dat er dit jaar meer nu ik zelf een top 350 heb ingeleverd. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
40 lijstjes verwerkt nu... de hitte en een aantal drukke dagjes in de bioscoop maken me niet direct sneller 
voor het eerst is die ene film die tot nu toe steeds de meeste stemmen had bijgebeend door een tweede film! beide films lopen met 28 stemmen aan kop. Kwantitatief gezien. De film die al van begin af aan qua punten op de eerste plaats staat, staat daar nog steeds!
Ik blijf ook nog steeds veel nieuwe unieke titels tegenkomen. De teller staat nu op 5693!!
Pas als ik de eerste kale verwerking achter de rug heb kan ik een beter idee krijgen hoeveel tijd de verschillende statistieken en de opmaak me gaan kosten. Ben al voorzichtig begonnen met het verzamelen van stills, maar voorlopig wil ik al mijn computertijd toch eigenlijk nog richten op het sorteren van de lijstjes
Hoewel het makkelijker zou zijn als we dit gedeelte kunnen automatiseren, zoals eerder gezegd, is het eigenlijk ook wel leuk om te doen. Die strijd van grote titels aan de bovenkant, de spanning aan de onderkant of obscuurdere favorieten het gaan halen of niet. Titels die onverwacht vaak of onverwacht weinig genoemd worden... ik vermaak me er wel mee. Zojuist kwam ik na 40 lijstjes voor het eerst Un Prophète (2009) tegen bijvoorbeeld... heb echt even teruggebladerd door alle lijstjes om te zien of dit wel klopte (hij staat er in nog een aantal, maar niet de lijstjes die ik al had gedaan). Niet een film die ik zelf genoemd zou hebben overigens, maar wel eentje die ik meer had verwacht. Dat soort dingen.
Denk dat ik de volgende update doe als ik alle 51 lijstjes heb gehad... met hopelijk daarbij dan al iets meer van een concreet plan van aanpak. Uiteraard zal ik weer gewoon kijken naar hoe het de vorige keer ging. Maar suggesties over de snelheid, tijdstippen en frequentie van de onthulling kunnen natuurlijk worden besproken...
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Misschien geinig om ze 5 dagen lang achter elkaar te presenteren, 200 per dag. Eerst de posities 801 t/m 1000 and so on
Of zelfs 10 dagen 100 per dag, maar misschien vind je dat teveel van het goede.
Het is leuker voor de discussie (en om films te ontdekken!) als ze beetje bij beetje worden gepresenteerd ipv in 1 grote lijst.
Ben trouwens benieuwd op hoeveel punten de 1000ste film staat, m.a.w. wat is inmiddels de puntengrens om in de top-1000 te komen.
Verder nogmaals dank voor al dat werk 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Misschien geinig om ze 5 dagen lang achter elkaar te presenteren, 200 per dag. Eerst de posities 801 t/m 1000 and so on
Of zelfs 10 dagen 100 per dag, maar misschien vind je dat teveel van het goede.
Poeh, ik zou 25 per dag al best een boel vinden!
Klasse beavis!
Neem je tijd.
5693 unieke titels is best wel een hoop. Ik ben ook wel benieuwd naar de onderste puntengrens. En naar de film met de meeste stemmen die tòch nìet de top 1000 haalt.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
zit alweer midden in een volgende lijst, dus kan die berekening momenteel even niet doen
zag wel dat er ook nog films de 1000 halen met maar 2 stemmen, dus de grens zal nog iig onder de 1000 punten liggen op dit moment
bij elke lijst die ik verwerk kom ik uiteraard veel films tegen die ook al veel genoemd zijn, maar toch ook altijd nog wel veel titels die slechts 1, 2, 3 of 4 keer genoemd zijn. Er is erg veel strijd onderin dus (wat mij betreft een van de leukste aspecten aan de lijst, en het gebied waar de meeste tips te halen zullen zijn) en ik vermoed dat het uiteindelijk dus wel zo zal zijn dat die ondergrens voldoende hoog ligt dat twee stemmen niet genoeg zal zijn om de lijst te halen...
Er zijn overigens 1652 titels die momenteel 3 of meer stemmen hebben, dus het aantal kandidaten dat aan de poort klopt om bij de 1000 te mogen horen is écht groot 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
zit zelf op precies 890 nu
de illusie dat ik opeens bij de 1000 kan geraken heb ik niet, maar als ik het gat van 60 op jouw wat zou kunnen dichten, vind ik het ook al leuk
ik zit op 887. de illusie dat ik opeens bij de 1000 kan geraken heb ik niet, maar als ik het gat van 3 op jouw wat zou kunnen dichten, vind ik het ook al leuk 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nooit verwacht, maar ik vind het eigenlijk nu al spannend 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
734 checks ... met gaten dichten heb ik verder niet zoveel. Maar heb, gezien het deelnemersveld, wel het gevoel dat ik iets lager ga uitkomen met de nieuwe lijst.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ik zit op 887. de illusie dat ik opeens bij de 1000 kan geraken heb ik niet, maar als ik het gat van 3 op jouw wat zou kunnen dichten, vind ik het ook al leuk
dat gaat een spannende worden, moeten we achteraf zeker even kortsluiten! 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Moet zeggen dat ik verdomd veel zin heb in de uitslag! 
Dit gaat voor mij een hele mooie tiplijst worden.