• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.997 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

weer een lijstje afgemaakt, nog even een berekening gedaan

punten nummers 990 - 1000

735,2865898

731,4063712

731,0306873

730,2439504

730,1896573

729,1991342

724,2165187

722,9815508

721,8412359

721,6819725

721,1155051

punten 1-10

8680,764121

8518,102816

8354,665807

7967,334872

7604,759859

7538,166842

7165,550606

7123,459691

6924,342223

6841,518613

aan beide kanten kan er dus nog van alles gebeuren!

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

beavis wrote:

weer een lijstje afgemaakt, nog even een berekening gedaan

aan beide kanten kan er dus nog van alles gebeuren!

Hangt ervan af hoeveel lijstjes je nog moet invoegen. (ik ben de tel geloof ik kwijt )

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

okee, even een snel berichtje voordat ik mezelf uit mijn bureaustoel wrik en ik mijn rug en armen weer kan beginnen te voelen... heb de afgelopen dagen lekker doorgewerkt en vanavond de laatste lijst verwerkt!

ook al een eerste controle gedaan (door leestekens en spelfouten en een enkele keer een titel niet in de originele taal, is het niet altijd direct duidelijk of een titel al voorkomt in mijn lijst) en daarbij 17 gevallen onderschept waarbij een titel toch niet uniek was. Dit soort sorteerwerk en stroomlijnen zal nog wel minstens één keer ook nog voor de gehele lijst moeten... dus ben nog niet helemaal klaar om een inventaris en een planning te maken van hoeveel tijd er nu nog nodig is, maar wou er toch alvast een berichtje uitgooien... als bekroning op het werk tot dus ver

uiteindelijk zijn er, volgens de huidige telling, 6027 unieke titels genoemd

2 titels stonden op 36 lijstjes

5 titels stonden op 35 lijstjes

....

975 titels stonden op 6 lijstjes

1207 titels stonden op 5 lijstjes

....

3023 titels stonden op 2 lijstjes

6027 titels stonden op 1 lijstje

Iedereen heeft ook titels aangeleverd die niemand anders heeft genoemd, Querelle als enige een nummer 1 die echt uniek is gebleven.

Heb nog even geen berekening van de punten gedaan... weet ook niet of ik, nu alle lijsten in 'het systeem' zitten, daarover nog verder tipjes van sluiers moet gaan lichtten... Dan verraad ik misschien al te veel. Sowieso zullen ná de hele onthulling nog wel de statistieken gaan volgen op dit gebied.

Vanaf nu zal er dus wat meer vaart in komen. Zal kijken of ik morgen al concretere berichten kan geven wat betreft de planning voor de onthulling. Heb wel even een korte break nodig van lange pc-sessies (... het is echt niet zo aan te bevelen qua rug en rsi achtige verschijnselen )... maar uiteraard kriebelt het ook heel erg om gewoon door te stomen!

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Vergeet niet je nek te stretchen en te bewegen. Kin op je schouder, oor op je schouder, kin op je borst, steeds 10 seconden, hoofd en handen naar de vloer, met gestrekte knieën. enz. (nee serieus)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Het is een ander soort optelling, maar op basis hiervan lijkt het dus dat een titel toch wel op vijf lijsten moet staan voor een notering. Vier is bij sommige misschien goed genoeg, maar drie...

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Gebaseerd op het bericht van beavis van 3 juli vermoed ik dat twee top 10 noteringen voldoende moeten zijn voor een plaats in de top 1000.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Het is inderdaad zelfs weer een duo gelukt om met twee top-10 noteringen een film de lijst binnen te slingeren. Ook vinden we meerdere films met drie stemmen, de hoogste daarvan nog op positie 874.

Met een ondergrens van 895 punten hadden grote obscuurdere favorieten dus zeker nog een kans. Wat dat betreft missie geslaagd dus! (al had het wellicht nóg mooier geweest als de ondergrens toch boven de 1000 had kunnen komen). De hoogste score is trouwens 11618 punten geworden. maar meer ga ik nu echt niet meer verklappen. Alle speculatie is verder aan jullie

Veel moois heeft de lijst gehaald, uiteraard, maar nog tot minstens nummer 2000 zie ik ook voornamelijk erg sterke titels die wel een plaatsje hadden verdient... een onmogelijke strijd soms...

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

weer een update:

In een tweede controle van de hele lijst heb ik nog 6 titels gevonden die twee keer in de lijst stonden, dit keer elk met meerdere stemmen (bij de eerste controle had ik alleen de titels met één stem gecheckt). hiermee staat de teller nu op 6021 unieke titels

Omdat ik in principe tijdens de verwerking ook al verschillende checks had ingebouwd, zou het nu wat titels betreft moeten kloppen. Grootste zorg is natuurlijk nu vergissingen in de juiste naam of puntenaantal bij een titel... een verschuiving-kje of copy-paste naar een verkeerde regel is altijd een risico in Excel. Ook hier ben ik extra voorzichtig in geweest en ik zal het zeker steekproefsgewijs nog controleren, maar juist omdat een totale controle eigenlijk niet mogelijk is op dit punt blijft het een zorg denk ik

Wat nu nog resteert voordat ik met de onthulling kan beginnen:

- 1000 stills organiseren

- de twee lijsten vergelijken en data over de verschillen aanvullen in de nieuwe lijst

- regisseurs toevoegen aan de nieuwe lijst

- de stemmen per titel op volgorde zetten van hun positie in de individuele lijsten

De regisseurs hoeven niet perse voor de onthulling, en dat op volgorde zetten heeft TOR de vorige keer niet gedaan, het is ook weer even een klus, maar leek mij zelf wel mooi... dus daar kunnen we eventueel over stemmen...

Mijn oorspronkelijk streven was om op 18/7 te beginnen, omdat ik dan 10 jaar op MM daarmee kan vieren. Die datum lijkt me wel haalbaar, heb alleen andere afspraken moeten maken voor die dag

Daarom wou ik de start nu zetten op zondag 19 juli

De vorige keer ging het met 100 films per dag, in blokjes van 10 per keer. De frequentie van de blokjes was ongeveer om de 20 minuten. Meestal begon TOR rond 20:00 en de sessies duurde dan tot ongeveer 23:00. Na tien dagen zat het er dan op. De laatste tien titels werden afzonderlijk gepost, maar wel met een frequentie van enkele minuten op elkaar (zolang als het duurt om een post te maken)

Wat denken we daarvan? Is iedereen klaar voor zo'n marathon? Ik denk dat het qua dagen niet veel korter of langer zou moeten duren. En om het alleen 's avonds te doen lijkt me ook nog steeds logisch. Wellicht dat 19:00 beginnen ook een optie is? dan kan het in het begin (of in het weekend) eventueel ook nog wat langer duren? Dan zouden we iets sneller klaar zijn wellicht.... het uitsmeren over meer dagen lijkt me misschien de spanning er een beetje uithalen...?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik vertrek 19 juli voor mijn vakantie, dus dan mis ik precies alles. Maar goed dat hou je de komende twee maanden toch denk. 3 augustus ben ik er dan weer. Ik blijf trouwens in Nederland, dus met WiFi en stroom moet alles goed komen.

Ik vind een lijst op volgorde trouwens wel fijn. Op iCM kozen ze de laatste keren daar steeds niet voor en kom ik alfabetisch steeds laatste en dan zie je niet in een oogopslag wie nu de grootste fan van de betreffende film is - terwijl ik dat nu net juist leuke info vind. Is dat heel veel werk (ik denk het niet als je een beetje thuis bent in Office en in de sorteerfunctie(s).

Ik wil best meehelpen zoeken, maar probleem is dat dan de lijst al deels bekend raakt bij mij/sommigen. Als je kiest voor 640 pix breed kan ik je in elk geval een paar Japanners sturen, met uitzondering van Seven Samurai

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

damn, das wel jammer, je gaat op vakantie natuurlijk niet heel actief mee zitten discussiëren...

veel eerder wil ik ook niet doen, want dat worden een aantal dingen misschien haastwerk en/of ben ik de komende tijd écht niet weg achter de pc... het moet wel leuk blijven ... en later lijkt me ook weer zoiets. Er zullen inderdaad meer mensen met vakantie gaan en de spanning is ondertussen ook wel voldoende gestegen denk ik, die kan ik niet te lang laten borrelen.

stills zoeken vind ik zelf ook wel aardig, en met een batch-verwerking kan ik ze in één keer op het juiste formaat zetten, dus dat is het meeste werk niet. Ik zal je wel even een voorbeeldje sturen van één titel in Excel zodat je me kan uitleggen hoe ik die makkelijk zou kunnen sorteren... mijn Excel skills waren tijdens de studie nog prima, maar merk dat ik de laatste 15 jaar nauwelijks tot geen statistische/sorteer functies e.d. meer heb gebruikt

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ga je 1000 stills zoeken en plaatsen beavis??? Lijkt me onbegonnen werk.

Ben je er al uit hoe je het gaat presenteren, hoeveel per dag ongeveer? Lijkt me trouwens ook leuk als je (na de presentatie) de excel met de complete uitslag ook met ons deelt door het xls- bestand op het internet te plaatsen, bijvoorbeeld op wetransfer.com en dan hier de downloadlink laat weten.

TrouwensMochizuki Rokuro, waarom koos je voor 640 pixels breed? Ik ben erachter dat de breedte van 700 pixels precies past, dus dat is wat ik in mijn lijstje ga gebruiken. Ik had al wat stills op 640 pixels staan maar die vergroot ik wel naar 700, merk je nauwelijks iets van.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik ben precies begonnen met 700, maar teruggegaan naar 640 pixels breed. Dat gaf me iets meer keuze mogelijkheden namelijk. Ik had toch vrij veel kleinere stills (bijvoorbeeld 420 pix) die ik al moest opblazen, ook omdat ik soms bij een film per se die scene wilde (Kitano met paraplu bij Gonin, Kids Return op de fiets met rode jas). Dus toen ben ik teruggegaan naar 640 pixels breed. Maar klopt, 700 pixels is precies de breedte hier.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Net als MR vertrek ik 19 juli op vakantie tot 2 augustus. Overigens zonder Wi-Fi en ik neem ook geen laptop mee. Dan heb ik die 3de augusuts heel wat in te halen, misschien ook wel leuk.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

640 is een grote die ook op andere websites wel wordt gebruikt, er zullen dus ook wat (verborgen) praktische voordelen aan zitten denk ik. De photo-host die ik ga gebruiken schaalt in principe ook automatisch naar dit formaat voor web-publicatie... dus in principe zou ik niet eens zelf mijn plaatjes hoeven schalen (maar omdat het zo weinig werk is, en het afwijkingen voorkomt als er toch iets fout gaat met die auto-schaling...)

de vraag over de frequentie, staat gewoon in mijn vorige post! (ok, twee terug inmiddels)

na de countdown volgen uiteraard nog:

-de totale lijst in zijn geheel

-een overzicht op chronologische volgorde

-een overzicht op alfabetische volgorde

-statistieken over de frequentie van regisseurs, aantal films per decade e.d.

-een lijstje "blues, solo" met de top films die maar één stem kregen, zit te denken aan 25 stuks

-een lijstje "tag-team" met de top films die twee stemmen kregen, eveneens 25

daarnaast zijn er nog vele statistieken te verzinnen... users met meeste entries in de top1000, nummer 1 films die de top 1000 niet haalde, meeste aantal stemmen die de top1000 niet haalde, top-lijsten voor verschillende landen of genres, grootste stijgers en dalers... ik verzin maar wat... een aantal hiervan wordt wellicht tijdens de onthulling vanzelf wel duidelijk. interessante verzoekjes op dit gebied zijn uiteraard ook welkom.

wat ik in principe niet wou doen is een lijst van alle 6021 genoemde titels ergens beschikbaar maken... dat leek me nu net weer overbodige data. we hebben de cutoff niet voor niets bij 1000 gezet; alles wat afvalt telt niet mee bij de top (op die twee eerder genoemde korte lijstjes met grote obscure favorieten na dan, want die zijn ook echt wel leuk en interessant).

ten slotte ga ik er nog van uit dat iemand er voor kan zorgen dat de nieuwe lijst op ICM verschijnt en/of de oude ge-update wordt... al na gelang de voorkeur.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

twee users al die precies de 19e vertrekken....

wellicht toch nog iets om in de groep te gooien dan:

wat denken we over 1 augustus als alternatief?? mooi aan het begin van de maand en ook nog op een zaterdag, dus makkelijk te onthouden.... maar dan zouden we wel met zijn allen nog wat meer geduld moeten uitoefenen....

een meeste stemmen gelden poll doen misschien?

ik heb geen directe voorkeur, behalve dat ik uiteraard altijd wat hard van stapel loop en het liefst zo snel mogelijk begin dus voor mij:

19/7 +1

1/8 +1

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

De "Ain't Nobody's Blues" lijst vind ik vaak wel leuk (top 100 hoogst genoteerde films met maar 1 stem ofzo).

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

19/7 +1

1/8 +2

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Of de films met de meeste stemmen die de lijst toch nìet hebben gehaald.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

En nog eentje, vanaf ongeveer 20 juli tot 10 augustus ben ik ook weg, wel met internettoegang maar ik zal dan niet meer dan 1 keertje per dag (mobiel) inloggen. Hoe dan ook beavis, jij presenteert het dus dat moet je doen wanneer je het het beste uitkomt.

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik had toch vrij veel kleinere stills (bijvoorbeeld 420 pix) die ik al moest opblazen

Helder. Dat probleem heb ik soms ook.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Baggerman

die noemde ik ook al

Dat aantal stemmen is overigens 7

er zijn 18 films met 7 stemmen die de top1000 niet hebben gehaald

daarvan wou ik degene met de meeste en minste punten gaan gebruiken hier als test post om te kijken hoe de lay-out / post opmaak eruit gaat zien, zodat ik daarover nog wat feedback zou kunnen ontvangen

... zo ver is het overigens nog niet, er valt nog best veel te zoeken en te organiseren

maar omdat je die specifieke vraag nu al een tweede keer stelde...

arno74

nog eentje is alleen maar meer reden om de datum nog even ter discussie te stellen. ik kijk gewoon een tijdje aan wat de voorkeuren zijn en maak dan de definitieve beslissing. "de baas" zijn is één ding, maar dat betekent niet dat ik niet graag luister naar wensen en voorkeuren van degenen die dit topic gaan doen slagen!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Volgens mij kan je best zo snel mogelijk beginnen. Je zit midden in de vakantieperiode dus je gaat toch altijd een hoop mensen houden die het niet zullen kunnen volgen. Zelfs als je een poll doet ga je mensen mislopen die dit topic niet volgen maar wel enthusiast lopen wanneer het uiteindelijke resultaat live gaat.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dat is wel waar uiteraard....mijn eerste datum was dan ook geheel ingegeven door het feit dat zo snel mogelijk het beste is en dat er altijd mensen op vakantie zullen zijn... maar als de meest vocale mensen nu laten weten wat ze zouden willen, en daar komt dan een duidelijke voorkeur datum uit, dan voelt dat toch als een winst

Stoux

• 84 messages
  • 643 votes

Ik ga halverwege de bekendmaking op vakantie, maar wat mij betreft begin je z.s.m.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Ik laat het ook helemaal aan jou over, beavis. Ik denk hetzelfde als arno 74: je organiseert het en hebt alle werk.

Wanneer ik er niet ben dan zie ik de lijst wel wanneer ik weer terug ben.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik zou gewoon meteen beginnen. De manier van presenteren is toch dat als je het niet direct volgt maar wel naleest dat het dan ook spannend is.

Het is niet zoals op de radio dat je wat mist. Het nadeel/voordeel van internet is dat alle informatie blijft staan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Van mij mag je ook gewoon beginnen hoor. Zoals ik gelijk al zei zijn er altijd wel mensen niet. Dus wat mij betreft begin je gewoon de 19e

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

de lol van het niet in één keer alles openbaren, is natuurlijk juist dat je wat "live" discussie krijgt

ik vond dat de vorige keer juist een van de leukste aspecten (buiten dat de lijst ook gewoon een opvallende en sterke mix bleek te zijn!!). zat elke avond de lijst te volgen ipv een film te kijken of andere nuttige dingen te doen bij de laatste tien werd het door de berichtjes over en weer van iedereen ook echt heel spannend. veel spannender dan de bovenkant van een algemene top-lijst doorgaans voor mij is. gewoon leuk. dus ik hoop juist dat zoveel mogelijk mensen weer op die manier zin hebben om mee te doen, en dus ook kunnen...

uiteraard luister ik ook als iedereen vind dat ik gewoon de 19e moet beginnen

maar zoals gezegd, ik kijk de verdere reacties nog even aan, daarna komt er op de voor mij gebruikelijke wijze weer een duidelijk berichtje van mijn kant

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Gewoon de 19e beginnen zoals je zelf voorstelt. Ik kijk er naar uit. Altijd leuk om lijstjes te volgen en lang te discussiëren.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Met die "live-discussie" heb je wel gelijk. (De volgende keer iets eerder/andere maand, want toen was dit "probleem" volgens mij niet.)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

beavis wrote:

Meestal begon TOR rond 20:00 en de sessies duurde dan tot ongeveer 23:00.

Heb het nog even nagekeken, maar er is toch ook veel tijdens de middag gepost. Herinner me namelijk toch ook veel "live" gevolgd te hebben en m'n film laat ik er 's avonds niet voor, dus vond het al een beetje vreemd.

Niet dat het verder veel uitmaakt, maar blijkbaar hebben we andere herinneringen aan de vorige lijst

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.