• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

TheBunk wrote:

Spoiler: Alle 500 films zijn beter dan The Shawshank Redemption.

Die eindigde vorige keer ook maar op de 128ste plaats. Fingers crossed, dat hij nu weer wat lager staat.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

een half uur geleden verstreek de deadline!

de LAATSTE binnengekomen lijsten:

01. Chainsaw (250)

02. beavis (350)

03. Tanita (500)

04. Onderhond (500)

05. Film Pegasus (500)

06. Spetie (500)

07. mister blonde (500)

08. BBarbie (500)

09. SimonSav (350)

10. gauke (500)

11. horizons (250)

12. Observator (459)

13. tovenaar (500)

14. Dievegge (500)

15. mjk87 (320)

16. Mochizuki Rokuro (500)

17. Metalfist (250)

18. Vinokourov (500)

19. Norma (500)

20. Silvio Dante (350)

21. Ramon K (500)

22. arno74 (340)

23. Ferdydurke (250)

24. Brave-Neo (350)

25. Badalamenti (250)

26. eRCee (250)

27. Baggerman (500)

28. Poisonthewell (500)

29. Querelle (286)

30. Unique- (250)

31. McSavah (456)

32. vinnypassy (350)

33. Insignificance (350)

34. Knisper (325)

35. JT Chinaski (500)

36. Cellulord (500)

37. alastor (500)

38. kappeuter (500)

39. Pieter Montana (300)

40. Finisterra (412)

41. HarmJanStegenga (250)

42. The One Ring (500)

43. allmodcons (250)

44. Stoux (250)

45. Starbright Boy (300)

46. Koenr (475)

47. Lv92 (250)

48. Prinz (500)

49. TheBunk (500)

50. maxcomthrilla (250)

Vier erbij vandaag voor exact 50 lijsten! Een zeer mooi aantal zo. Veel users die de vorige keer net niet mee konden doen, of het helemaal gemist hadden, veel oude bekenden ook (20 van de vorige 37). en het lijkt erop alsof het weer een interessante mix gaat worden. Qua verwerking zit ik nu bij lijst 35, dus er valt nog een klein weggetje te gaan...

Voor we zo ver zijn wou ik vast iedereen bedanken voor hun lijst. Heb nog niet iedereen een persoonlijk bedankje gestuurd in de drukte, dus dan hier alsnog. Ben niet alleen zeer blij met de respons, maar ook iedereen had wel een woordje ter aanmoediging voor het vele werk, dat maakt het allemaal extra leuk. Want het uitzoeken van alle titels kan af en toe een beetje mechanisch/saai werk worden.

Voor een volgende keer moeten we toch echt uitzoeken of we ook met imdb-codes kunnen werken en dan een sorteer scriptje loslaten op de lijsten. Zowel TOR als ikzelf hebben niet de kennis om zoiets op te zetten, maar het lijkt me toch wel een aanrader, want nu is het voor een groot deel echt handwerk. Als een handige techneut onder de MM'ers schuil gaat: je hebt ongeveer twee jaar om iets te bedenken

Net als TOR de vorige keer wil ik vanaf nu nog geen vaste datum zetten op de start van de countdown van 1000 tot één. Ik hoop dat het weer iets van een maand zal zijn ofzo. In de tussentijd zal ik hier wel updates geven van de voortgang denk ik. dus

Stay Tuned!!

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Succes alvast met de verdere verwerking van alles!

50 is inderdaad een prachtig aantal.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Het kwam me echt totaal niet uit dit keer, jammer want ik had graag weer een bijdrage geleverd. Zie wel weer met spanning de lijst tegemoet!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

beavis wrote:

een half uur geleden verstreek de deadline!

de LAATSTE binnengekomen lijsten:

Pff, dat meen je niet. Ik dacht dat de deadline op eind juni lag. Heb de lijst al een tijdje klaarliggen, maar wilde er nog kort aan sleutelen.

edit: heb gestuurd wat ik tot nu toe heb.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

beavis wrote:

Voor een volgende keer moeten we toch echt uitzoeken of we ook met imdb-codes kunnen werken en dan een sorteer scriptje loslaten op de lijsten.

Als iedereen de IMDb-codes aanlevert, is het een fluitje van een cent om het uit te rekenen.

Als Jordy nou eens dat .csv-export kan uitbreiden met de IMDb-link.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik ben benieuwd beavis Eerste keer dat ik meedoe, maar heb er wel zin in. Vraag me af in welke mate ik de films uit de top 1000 gezien zal hebben.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ben ook benieuwd. 50+ lijsten van toch wel tamelijk die-hard filmfanaten, dat is zeer interessant. Zou leuk zijn als we dit na de onthulling nog een beetje kunnen pluggen ergens. Misschien via het officiele MovieMeter twitter kanaal?

En mocht ik het nog niet gedaan hebben: veel succes beavis.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Heb uiteindelijk mijn (ver van volledige) lijst niet ingediend, maar ik wens beavis veel succes. Wordt volgens mij een heel interessante toplijst!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dank dank dank

doe mijn best

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik kon het niet laten even uit te zoeken welke 16 deelnemers van de vorige keer geen lijst in hebben gestuurd (even aannemende dat Chevy's later ingezonden lijst nog gewoon meetelt). Dit zijn ze:

- Moviefreak #1

- Jordandejong

- Movie-Addicted

- Mar007

- W.M.J.M

- DVD-T

- Co Jackso

- Matthijsgr00t

- Montorsi

- Jawaddedadde

- Otherfool

- Arnie

- Reinbo

- Jesper187

- Nick_SN

- Legan

Ik kon het ook niet laten om te checken hoe het met die gebruikers gaat op MovieMeter. Een is er helaas overleden, zoals velen hier wel weten (Mar007) en twee zijn er uitgeschreven (Reinbo en DVD-T). Van hen konden we dus nooit een nieuwe lijst verwachten. Legan is al niet meer op de site geweest sinds maart en Co Jackso en Nick_SN zijn hier niet meer geweest sinds mei en stemden daarvoor ook nauwelijks nog. Een aantal anderen komen nog wel langs op de site, maar stemmen en/ of posten niet of nauwelijks nog (Moviefreak#1, Otherfool, W.M.J.M). Voor de rest heb ik geen verklaring, behalve Montorsi natuurlijk die hier een verklaring aflevert (wat natuurlijk in drievoud moet!).

Voor zover mijn spionage op de MovieMeter-activiteiten van ex-top-1000-stemmers. Bedenk echter: The One Ring is watching you!

Dit betekent echter 30 nieuwe stemmers! Meer dan de helft! Dat zou kunnen betekenen dat de lijst er toch heel anders gaat uit zien. Zeker omdat deze gebruikers een zeer gevarieerde smaak hebben en zo ver ik kan zien ook allemaal wel een zeer grote verscheidenheid aan films gezien hebben. Zeer benieuwd naar de uitslag.

Heb je al verder nagedacht over de presentatie, Beavis. Weer posters of iets anders deze keer? Of is het een verrassing?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

The One Ring wrote:

The One Ring is watching you!

The One Ring wrote:

Dit betekend echter

Spelling nazis are watching you

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

(quote)

(quote)

Spelling nazis are watching you

In mijn almacht heb ik de kracht om mijn bericht te bewerken.

Maar laten we niet verder off-topic gaan.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

The One Ring wrote:

Dit betekent echter 30 nieuwe stemmers! Meer dan de helft! Dat zou kunnen betekenen dat de lijst er toch heel anders gaat uit zien. Zeker omdat deze gebruikers een zeer gevarieerde smaak hebben en zo ver ik kan zien ook allemaal wel een zeer grote verscheidenheid aan films gezien hebben. Zeer benieuwd naar de uitslag.

The One Ring is all powerful ! ..als ik de hoge verwachtingen maar kan waarmaken.

Als 1 van die 30 nieuwe stemmers ben ik ook zeer benieuwd naar de uitslag en hoe sommige van mijn meer verrassende keuzes het gaan doen.

Ik heb net aantal bepaald van mijn top 350 per genre en de top 3 daarin zijn Science Fiction, Misdaad en Drama ( eigen indeling ) en samen goed voor 50% van mijn top 350.

Van de lijst uit 2013 heb ik zo´n 120 films er nu in staan en ik hoop dat er nu ( veel ) meer uit mijn lijst de top 1000 halen.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Net zoals de vorige keer heb ik geen lijst ingediend, omdat mijn filmsmaak de laatste jaren radicaal is veranderd. Mijn waardering voor de klassiekers zou bij herziening flink naar beneden duikelen. Dus heeft het ook geen zin een lijst in te dienen met als maatstaf mijn waardering voor de films zoals die nu bij mijn stemmen vermeld staan.

Voor de rest goed werk chevy93

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Om onduidelijkheden te voorkomen, chevy93 heeft de deadline niet gehaald en zijn lijst kan dus helaas niet meegenomen worden dit keer

Ik denk wel constant na over de presentatie, maar omdat het verwerken opzich al veel tijd kost (100 films per half uur ongeveer), heb ik daar nog niet concreet aan kunnen werken. Verwacht voor het beeldmateriaal stills te gebruiken, zoals MR nu ook doet in zijn Japanse lijst, dus op vaste breedte. Alleen dan ga ik deze niet verder bewerken, alle gegevens komen er onder te staan, net zoals de vorige keer... dit keer nog aangevuld met info over de verschuivingen tov de vorige lijst e.d.

Dievegge

• 3168 messages
  • 8191 votes

Het zijn inderdaad vooral de nieuwe deelnemers die het verschil zullen maken. Stel dat je gemiddeld eens per week een nieuwe film in je top 500 zet, heb je na twee jaar nog altijd 80% dezelfde films.

Wat herbekijken betreft, moet ik zeggen dat sommige klassiekers bij mij juist stijgen als ik mij er na een paar jaar opnieuw aan waag. Ik verbaas me erover dat er soms hele scènes en nevenpersonages in zitten waar ik me nauwelijks wat van herinnerde.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

danuz wrote:

Heb uiteindelijk mijn (ver van volledige) lijst niet ingediend, maar ik wens beavis veel succes. Wordt volgens mij een heel interessante toplijst!

Same here. Het voelde dermate als een willekeurige en nog te ondoordachte lijst, dat ik hem niet met goed fatsoen in durfde te sturen. Doe mij dat jaartje sleutelen maar.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dievegge wrote:

Het zijn inderdaad vooral de nieuwe deelnemers die het verschil zullen maken. Stel dat je gemiddeld eens per week een nieuwe film in je top 500 zet, heb je na twee jaar nog altijd 80% dezelfde films.

Eens per week, dat is dan al erg veel. Stel iemand haalt net 500 stemmen, omdat hij/zij niet zo veel films kijkt, danwel steeds dezelfde films kijkt. Die kan ze er allemaal inzetten. Maar dat betekent dat de onderste helemaal geen favoriete films zijn maar meer om de lijst vol te krijgen. (250 is eigenlijk al veel)

Heb inderdaad hetzelfde als wibro. Of je moet gewoon

eRCee wrote:

Mijn filmoordeel is gebaseerd op het verleden (wat vond ik van de film, wat voor filmervaring heeft die me gegeven). Herkijkwaarde is maar een klein, zelfs bijna verwaarloosbaar aspect voor mij.

en vind het punt van Baggerman ook sterk.

Baggerman wrote:

Hetzelfde geldt voor kinder/jeugdfilms. Deze krijgen natuurlijk negen van de tien keer een veel lagere waardering als je die nu herkijkt. Maar inmiddels ben je geen kind meer en dus niet de doelgroep. Ik vind dat je die films best op het gevoel van toen mag waarderen.

Heb inderdaad films van vroeger en dat zijn duidelijk geen kinder/jeugdfilms maar gewoon dat ze op tv waren en dat ik ze helemaal niet meer zo geweldig vind maar de herinneringen aan die film blijven zo sterk of bepaalde gedeelten blijven gewoon heel goed zo dat ze weinig dalen in waardering, ja zelfs stijgen. Maar het merendeel is afgesloten en ga ik dus niet in een lijst proppen.

Komt de lijst ook nog op ICM? Ga ik daar wel kijken.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Ik leef niet in het verleden, het is niet omdat ik Bassie en Adriaan 4 vroeger een plezant avontuur vond, dat ik de waardering van destijds nog doorreken naar het heden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het gaat niet om het leven in het verleden, het gaat om de nostalgie daar naar toe. Door herkijken kan je een eind maken aan je mooie herinneringen. Hoeft niet altijd zo te zijn.

Ik lees wel eens dat mensen schrijven ze durven de film niet meer te bekijken, bang dat hij tegenvalt. (Beetje hypocriet eigenlijk. Misschien valt hij juist wel mee of zelfs nog beter dan gedacht).

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

je moet films ook gewoon afrekenen op wat ze (willen) zijn. Een film die een plezant avontuur voor kinderen wilt zijn en daar ook in geslaagd is, mag je best een mooie voldoende geven. Precies daarom zijn persoonlijke toplijstjes er ook. Daar zal zo'n film dan, ondanks een hoog cijfer, gewoon niet (meer) in voorkomen. Terwijl andere films met misschien een lager cijfer wél in de lijst staan. Want ook als volwassene kan je films die objectief gezien niet héél bijzonder zijn of diep gaan, toch een warm hart toedragen (door het onderwerp of een paar originele vondsten e.d.)...

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Worden er eigenlijk na afloop alle individuele lijsten gepost? Ik zou het wel op ICM willen doen anders, al moet ik dan wel 250 IMDB codes terug opzoeken

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik weet niet of iedereen dat wel wil. Er is wel een apart topic voor mocht je je eigen lijst willen plaatsen.

De volledige lijst van vorige keer staat ook hier https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+1000/mcsavah/

(153 gezien )

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

beavis wrote:

Om onduidelijkheden te voorkomen, chevy93 heeft de deadline niet gehaald en zijn lijst kan dus helaas niet meegenomen worden dit keer.

beavis is onverbiddelijk

beavis wrote:

Verwacht voor het beeldmateriaal stills te gebruiken.

Stills zeggen vaak meer dan een poster

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Van vorige lijst 662/1000

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

beavis wrote:

Om onduidelijkheden te voorkomen, chevy93 heeft de deadline niet gehaald en zijn lijst kan dus helaas niet meegenomen worden dit keer

Sorry, maar wat is dit voor onzin? Het gaat hier toch om de lijstjes van de gebruikers en niet om een arbitraire deadline? Volgens mij was aardig duidelijk dat ik gewoon met een lijstje bezig was en deze ook al een tijdje grotendeels af had. Ook jammer dat ik niet even getagd ben, maar natuurlijk ook van mij stom dat ik de precieze deadline niet goed onthouden heb.

Verder zeg je:

Qua verwerking zit ik nu bij lijst 35, dus er valt nog een klein weggetje te gaan...
Dus tenzij je de hele nacht lijstjes hebt zitten verwerken, was je absoluut nog niet klaar met verwerken. Bovendien begin je pas over een maand met presenteren.

Ik organiseer zelf een soortgelijk spel op MusicMeter met albums en daar ligt de deadline ook op vrijdagavond 23.59. Maar als mensen zaterdagochtend nog een lijstje aanleveren, neem ik die gewoon mee, totdat ik begonnen ben met het maken van de uitslag.

Een lijst als deze is niet half zo leuk als je eigen lijst niet eens meedoet.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Da's wel netjes, zelf de deadline niet halen en dan afgeven op de organizator omdat je te laat bent.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Tsja een deadline is altijd arbitrair, maar het fijne ervan is dat je precies weet waar je aan toe bent en je makkelijk kan zeggen. Tot hier. Dat is bij de Elfstedentocht en op MusicMeter in het ladderspel ook. Te laat is te laat.

Je was erbehoorlijk snel bij om te zeggen dat je te laat was, dus je checkte het topic blijkbaar met regelmaat en daar is meerdere malen, zeker de laatste dagen, aangegeven dat 22 juni de deadline was, twee maanden na de start.

Stoux

• 84 messages
  • 643 votes

Alle opmerkingen over een 'deadline' zijn begrijpelijk, maar we hebben het niet over een school- of werkdeadline waar daadwerkelijk iets enorm belangrijks vanaf hangt.

Alle deelnemers hier doen mee omdat ze dit een leuk project vinden en dat films (kijken) een hobby van een ieder is. Als je vervolgens veel uren steekt in een lijst van 250 of 500 films en je deelname wordt geweigerd vanwege een paar uurtjes snap ik de frustratie.

We moeten het ook niet groter maken dan dat het is, toch?

Als ik beavis was zou ik de lijst gewoon meenemen, maar goed, ik doe zelf pas voor het eerst mee en heb natuurlijk sowieso makkelijk praten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.