• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Ha, eindelijk iets moderns: Modern Times.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

leatherhead wrote:

(quote)

Visueel gezien is de film verre van bijzonder, wellicht gewoon een gevalletje graag willen zien van jouw kant. Maar soit, als ik je hoor dwepen met de 'visuele kwaliteiten' van Gummo ervaar ik het eigenlijk veeleer als een geruststelling dat je het niet met me eens bent.

Daarnaast quote je me ook nog eens foutief, maar dat terzijde.

Excuus, "net iets meer uit de kast mogen halen" moet het inderdaad zijn.

Hoe heb je Y tu mamá también eigenlijk gezien (als in wat is de bron/format), als ik vragen mag?

Je 'quote' mij trouwens ook verkeerd, want ik heb nooit gedweept met de 'visuele kwaliteiten' van Gummo, in ieder geval niet op de manier waarop jij het interpreteert, waarschijnlijk. Film is een (audio)visueel medium, dus iedere film heeft 'visuele kwaliteiten'. Zogenaamde 'lelijkfilmerij' kan prachtig werken, en dan kan je inderdaad zeggen dat ik de film visueel mooi vind, maar dat wil nog niet zeggen dat ik geen verschil zie tussen Gummo en Spring Breakers. Films hebben esthetische kwaliteiten op verschillende niveaus.

En insgelijks. Aardige top-10 heb je trouwens wel .

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

McSavah wrote:

(quote)

Excuus, "net iets meer uit de kast mogen halen" moet het inderdaad zijn.

Hoe heb je Y tu mamá también eigenlijk gezien (als in wat is de bron/format), als ik vragen mag?

Je 'quote' mij trouwens ook verkeerd, want ik heb nooit gedweept met de 'visuele kwaliteiten' van Gummo, in ieder geval niet op de manier waarop jij het interpreteert, waarschijnlijk. Film is een (audio)visueel medium, dus iedere film heeft 'visuele kwaliteiten'. Zogenaamde 'lelijkfilmerij' kan prachtig werken, en dan kan je inderdaad zeggen dat ik de film visueel mooi vind, maar dat wil nog niet zeggen dat ik geen verschil zie tussen Gummo en Spring Breakers. Films hebben esthetische kwaliteiten op verschillende niveaus.

En insgelijks. Aardige top-10 heb je trouwens wel .

Heb hem gewoon op DVD gezien, prima kwaliteit, dus daar zal het schoentje niet wringen. Verder wel gewoon een erg aangename film hoor, alleen vond het visueel persoonlijk niet meer dan 'wel redelijk'.

Dwepen was een wat ongelukkige woordkeuze, kwam wellicht omdat ik wat geagiteerd was door je post. Maar no hard feelings verder.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Before Midnight inderdaad ook helemaal over het hoofd gezien. Zal komen doordat ik hem zelf nog niet heb gezien. Heel verrassend van Howl's Moving Castle ja.

Met twee Korine's in de lijst kan vandaag al niet meer stuk. En met Beau travail nog een top-10 film die langskomt en wederom stijgt. En zie ik daar naast Kitano werkelijk waar piepkuiken Terajima Susumu met de haartjes strak in de gel? Dat is nog eens een applaus waardig screenshot.

Opening Night vond ik net als Querelle ook een tikkeltje te makkelijk. Voor een thematisch verwante film verwijs ik graag door naar Kokuhakuteki Joyûron (1971).

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Dievegge wrote:

Ha, eindelijk iets moderns: Modern Times.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Tussendoor heb ik nog even twee foutjes recht te zetten. Het betreft hier wederom de vergelijking van de twee lijsten.

Vandaag kwam ik achter twee titels met het lidwoord "A" die ik tóch nog over het hoofd had gezien in de gegevens van de oude lijst, waardoor twee eerder "nieuw" gemelde films toch niet nieuw zijn

Dankzij de hulp van kappeuter is de data inmiddels gelukkig wel alweer correct in het resultaten topic dank daarvoor!

Het gaat om:

#888 A Matter of Life and Death. Die kwam van 435 en zakt dus -453 plaatsen

en

#613 A Nightmare on Elm Street. Die kwam van 938 en stijgt dus 325 plaatsen

excuses wederom. verder alles onder controle

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

#243. Spring Breakers:

MM-gemiddelde 2,86;

IMDb-gemiddelde 5,3.

Maar toch in de Top 1000. Raar, maar waar.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

en lekker hoog ook nog! een echt cult-filmpje dus!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Daar is Mother and Son toch nog. Ik kneep 'm een beetje omdat ik uit beavis' eerdere opmerking had opgemaakt dat alle titels in minstens 12 (of zo) lijsten zou den staan en dat haalt-ie bij lange na niet. Maar wel veel hoge noteringen met gemiddelde steun (9 lijsten) dus. Mooi.

Dan ben ik tevreden dat er 18 titels uit mijn Top 20 en 21 uit mijn Top 25 in de lijst komen. En allemaal nog nieuw of gestegen ook (een paar misschien niet, want we zijn nog niet klaar). Meedoen heeft dus wel degelijk zin

Ik ga alleen Gedo (mijn #9), The Angelic Conversation (#19) missen en Black God, White Devil en Barren Illusoir gaan we ook niet terugzien (#21 en #23).

Ik moet het hele Cassavetes gebeuren nog in me in laten werken. Er komen 6 noteringen (ik heb er zelf op 4 gestemd), op een oeuvre van 13 titels is dat bijna 50% - daar kan Ang Lee nog een puntje aan zuigen Fijne lijst is het toch!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Daar is Mother and Son toch nog. Ik kneep 'm een beetje omdat ik uit beavis' eerdere opmerking had opgemaakt dat alle titels in minstens 12 (of zo) lijsten zou den staan en dat haalt-ie bij lange na niet. Maar wel veel hoge noteringen met gemiddelde steun (9 lijsten) dus. Mooi.

We zitten inderdaad nog steeds in een gebied dat met 9 lijsten is te halen. En Mat i Syn is niet eens de hoogst genoteerde met 9 lijsten!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

leatherhead wrote:

(quote)

Heb hem gewoon op DVD gezien, prima kwaliteit, dus daar zal het schoentje niet wringen. Verder wel gewoon een erg aangename film hoor, alleen vond het visueel persoonlijk niet meer dan 'wel redelijk'.

Dwepen was een wat ongelukkige woordkeuze, kwam wellicht omdat ik wat geagiteerd was door je post. Maar no hard feelings verder.

Niet om je weer te agiteren, maar om een goed oordeel over de cinematografie te kunnen vellen moet je toch wel de Criterion blu-ray hebben gezien (of hem in de bioscoop hebben kunnen meepikken), die is al superieur aan de oude Britse blu-ray en dus helemaal aan een dvd-release. Ik heb speciaal tot die release gewacht om de film te zien. Dus ik vind dat mijn mening in deze wel zwaarder weegt . Nu is zo'n release niet voor iedereen toegankelijk en is het ook zeker geen verwijt om de film op die manier te zien, maar als je dergelijke uitspraken doet op basis van inferieure kwaliteit kan het handig zijn je wat meer te verdiepen in het bronmateriaal.

Het is verder natuurlijk ook maar net welke (visuele) kwaliteiten je in een film zoekt (of kan zien). Daarom is het misschien wel handig te beseffen dat andere mensen oog voor andere zaken kunnen hebben en dat je films niet te snel als rommel afdoet en de liefhebbers ervan als sukkels. Dat komt namelijk nogal pendant en kortzichtig over.

Overigens las ik toevallig jouw bericht gisteren bij de film. Het is niet zo dat ik jou er persoonlijk uitpikte o.i.d. .

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik moet het hele Cassavetes gebeuren nog in me in laten werken. Er komen 6 noteringen (ik heb er zelf op 4 gestemd), op een oeuvre van 13 titels is dat bijna 50% - daar kan Ang Lee nog een puntje aan zuigen Fijne lijst is het toch!

Ja het is indrukwekkend. Ik kon het eerst ook niet geloven. Gisteren was ik bang dat Opening Night de lijst niet ging halen en toen ontdekte ik die hoge stemmers bij de film, die hier ook een lijst hebben ingeleverd en kon ik met een gerust hart gaan slapen. Toch mis ik Gloria nog.

Misschien een tip voor de mensen, die hem nog niet gezien hebben voor de aankomende twee jaar.

Maar het is inderdaad een geweldige lijst. Veel afwisseling, hier en daar best wat slechte films ook, maar vooral veel moois en genoeg tips, ook al heb ik al veel gezien. Ben alweer benieuwd naar het volgende blok. beavis wat doe je het toch leuk! Ik heb niet snel een filmdip, maar ik heb nog nooit zoveel zin gehad om films te gaan zien als op dit moment en er is zoveel interessants, dat ik bijna niet kan kiezen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Spetie wrote:

hier en daar best wat slechte films ook

Sterker nog, zelfs de slechtste film aller tijden staat in de lijst!!

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Daar noem je een titel zeg, ik hoop dat die er ook nog in staat, al vrees ik het ergste.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Klopt, West Side Story staat er inderdaad in.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zou wel een serieuze terugval zijn dan van Oslo..., die stond vorige keer op 281. En bijna 320 punten van mij er bij gekregen dit keer.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Kan best alweer wat plaatsen hoor

Maar het gaat rap vandaag! Wou het een beetje uitspreiden tot aan het begin van Zomergasten vanavond... maar goed, ik doe er weer één!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Spetie wrote:

(quote)

Daar noem je een titel zeg, ik hoop dat die er ook nog in staat, al vrees ik het ergste.

Nee joh, staat er 100% zeker in.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Welke bedoel je dan? Ik zie dat je 0,5* gegeven hebt aan Forrest Gump?

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

beavis wrote:

Maar het gaat rap vandaag! Wou het een beetje uitspreiden tot aan het begin van Zomergasten vanavond...

Burgemeester van Rotterdam, ken de man niet..... zou het de moeite zijn?

Filmsmaak van de man lijkt in ieder geval niet de mijne

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Zomergasten is altijd de moeite, zelfs met personen waar ik helemaal geen band heb. In sommige gevallen werden dat ook onverwacht juist hele interessante uitzendingen. Heb er weer zin in!

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Was dat het laatste screenshot van Monica, beavis, of komt er nog eentje?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Goed ook dat TTRL boven SPR is geëindigd. Om even de afkorting haters te irriteren.

Nog maar tien te gaan vandaag .

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

20!

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Ferdydurke wrote:

Was dat het laatste screenshot van Monica, beavis, of komt er nog eentje?

Nog ééntje misschien, al kan ik met Jeanne Moreau ook best leven

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Verrek. Gelukkig.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Mooi blokje van 10 weer. Wederom twee Italianen, die flink gestegen zijn. Die hebben het bijna allemaal erg goed gedaan. beavis doe je op het eind nog een statistiek met totalen per land? Als dat teveel werk is, wil ik het ook wel uitzoeken. Ik ben gek op dat soort statistiekjes.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

McSavah wrote:

(quote)

Niet om je weer te agiteren, maar om een goed oordeel over de cinematografie te kunnen vellen moet je toch wel de Criterion blu-ray hebben gezien (of hem in de bioscoop hebben kunnen meepikken), die is al superieur aan de oude Britse blu-ray en dus helemaal aan een dvd-release. Ik heb speciaal tot die release gewacht om de film te zien. Dus ik vind dat mijn mening in deze wel zwaarder weegt . .

Nogal een vreemde stellingname, mijns inziens. Om een afdoend oordeel te kunnen vellen over visuele aspecten moét je de film op Blu-Ray gezien hebben? Moet niet gekker worden. En jij vind dan dat jouw mening zwaarder weegt dan de mijne, plus dan die van al die andere mensen die hem tevens gewoon op DVD gezien hebben? Over pedanterie gesproken..

Daarnaast doe ik liefhebbers van films die er bij niet ingaan doorgaans niet af als 'sukkels'. Louter de film an sich bestempel ik bij wijlen als rommel, maar wat daar mis mee is ontgaat me even.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Spetie wrote:

(quote)

Voor wat het waard is, ik stemde er de vorige niet op (nog niet gezien toen) en nu wel (ergens in de 200). Ik vermoed een aardige stijging!

McSavah wrote:

Goed ook dat TTRL boven SPR is geëindigd.

Was de vorige editie ook al zo

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.