• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.109 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Spetie wrote:

Mooi blokje van 10 weer. Wederom twee Italianen, die flink gestegen zijn. Die hebben het bijna allemaal erg goed gedaan. beavis doe je op het eind nog een statistiek met totalen per land? Als dat teveel werk is, wil ik het ook wel uitzoeken. Ik ben gek op dat soort statistiekjes.

Qua statistieken heb ik een heel scala op stapel staan, die ik na de onthulling op jullie los kan laten Ben ook zeker nog in voor verzoekjes. Uitzoeken per land heb ik echter niet gedaan, en lijkt me ook een lastige mbt co-producties en daar waar landen uit elkaar zijn gevallen of naamwisselingen zijn ondergaan in de geschiedenis... zou dáár dus eigenlijk zelf liever niet aan beginnen...

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Voor wat het waard is, ik stemde er de vorige niet op (nog niet gezien toen) en nu wel (ergens in de 200). Ik vermoed een aardige stijging!

Ik hoop het! Ben al wat meer gerustgesteld nu. Benieuwd ook wat je er in je stukje over gaat zeggen. Verzin je die stukjes gewoon ter plekke nuchter achter de computer? Is een serieuze vraag, want ik vind ze soms lekker gevat en scherp.

beavis wrote:

(quote)

Qua statistieken heb ik een heel scala op stapel staan, die ik na de onthulling op jullie los kan laten

Klinkt goed, ik laat me graag verrassen dan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dievegge wrote:
Welke bedoel je dan? Ik zie dat je 0,5* gegeven hebt aan Forrest Gump?
Ja, die

beavis heeft zelfs zijn best gedaan, door precies bij die titel de stemmers weer op volgorde te zetten!
(maar het is iedereen vergeven)

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Badalamenti wrote:

Nog ééntje misschien, al kan ik met Jeanne Moreau ook best leven

Juist! Laat dat nog maar even duren.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

beavis wrote:

(quote)

Qua statistieken heb ik een heel scala op stapel staan, die ik na de onthulling op jullie los kan laten Ben ook zeker nog in voor verzoekjes.

Zelf lijkt een vergelijking met de officiële MovieMeter top 250 me leuk. Die wil ik ook wel maken overigens, mocht je dat niet van plan zijn.

Spetie wrote:

Verzin je die stukjes gewoon ter plekke nuchter achter de computer? Is een serieuze vraag, want ik vind ze soms lekker gevat en scherp.

Ja, ik verzin ze ter plekke. Veel keus heb ik niet, want ik weet ook niet wat er komt. Het begon ook spontaan. Op de dag dat Beavis begon met zijn aftelling was ik helemaal niet van plan zoiets te gaan doen, maar ik begon gewoon wat te schrijven over enkele films die ik tegenkwam. Voor ik het wist zat ik in dit zij-projectje. Wel fijn om te lezen dat mensen het kunnen waarderen.

Ik ga weer verder waar ik gisteren afgehaakt was. Vandaag is het weer onzeker hoe ver ik ga komen, want er staan nog wat onzekere plannen op tafel om uit eten te gaan met iemand. We zien wel.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

The One Ring wrote:

Zelf lijkt een vergelijking met de officiële MovieMeter top 250 me leuk. Die wil ik ook wel maken overigens, mocht je dat niet van plan zijn.

zo'n vergelijk is niet mijn sterkste kant gebleken

ik heb momenteel:

- de complete lijst, op nummer

- de complete lijst, op jaartal

(- kan op alfabet ook doen, maar dan staan lidwoorden dus wel vooraan... )

- een extra tip-lijst van hoogste films met 1 stem

- een extra tip-lijst van hoogste films met 2 stemmen

(- voor 3 stemmen eventueel nog een korte, puur door de titels die ik daar zelf interessant vond, maar kan ook too much zijn)

- de #1001 (altijd leuk dacht ik)

- de lijst met afvallers

- de lijst met nieuwkomers

- de top10 grootste stijgers

- de top10 grootste dalers

- overzicht van welke users absoluut en procentueel gezien het meest en minst aantal titels in de top1000 hebben

- een top10 van regisseurs met de meeste films in de top1000, met de films daarbij, op nummer

- data over overige regisseurs, die ik opmerkelijk vond

... dat was het geloof ik, kan altijd nog wat vergeten zijn... het is een heleboel. misschien ook een beetje "too much" soms? dingen die ik relatief makkelijk onder elkaar kan zetten of uitrekenen doe ik nog graag, maar het uitzoeken van landen, of een vergelijk met een andere top-lijst, is nog wel een boel werk eigenlijk... dus als niemand het erg vind, sla ik die verzoekjes af...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)
Sterker nog, zelfs de slechtste film aller tijden staat in de lijst!!

Echt? Zal wel een grapje zijn. Ik zie een heleboel 0,5*****.(De allerslechtste toplijstfilm dan??)

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Ik heb zo'n donkerbruin modderig zanderig vermoeden dat de nieuwe Mad Max zowaar de top 100 zal induiken.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

En daar hebben we de op één na grootste stijger! Als ik het goed heb was maxcomthrilla de eerste die deze voorspelde

# 211 Y Tu Mamá También (2001) And Your Mama Too +600

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Pieter Montana wrote:

Ik heb zo'n donkerbruin modderig zanderig vermoeden dat de nieuwe Mad Max zowaar de top 100 zal induiken.

Denk het niet. De film zou zeker in mijn top 100 komen, maar heb de film pas gezien, nadat mijn lijst al verstuurd was en denk dat dat met anderen ook het geval zal zijn.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

beavis wrote:

# 211 Y Tu Mamá También (2001) And Your Mama Too +600

En ik ben officieel de grootste fan

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

leatherhead wrote:

(quote)

Nogal een vreemde stellingname, mijns inziens. Om een afdoend oordeel te kunnen vellen over visuele aspecten moét je de film op Blu-Ray gezien hebben? Moet niet gekker worden. En jij vind dan dat jouw mening zwaarder weegt dan de mijne, plus dan die van al die andere mensen die hem tevens gewoon op DVD gezien hebben? Over pedanterie gesproken..

De kwaliteit van de bron vind ik zeker belangrijk om iets op waarde te kunnen schatten. Als jij een aantoonbaar slechtere bron hebt bekeken vind ik inderdaad dat mijn oordeel met betrekking tot de cinematografie meer waarde heeft. Dat wil nog niet zeggen dat mijn mening om die reden verheven is boven die van jou en de andere dvd-kijkers. Het is tenslotte een mening en we kunnen allemaal verschillende aspecten meenemen in onze beoordeling.

De rest van mijn bericht brengt bovendien al de nodige nuance aan, maar dat heb je dan weer niet meegequote.

Daarnaast doe ik liefhebbers van films die er bij niet ingaan doorgaans niet af als 'sukkels'. Louter de film an sich bestempel ik bij wijlen als rommel, maar wat daar mis mee is ontgaat me even.

Aha, 'doorgaans', je geeft het dus toe . Het ging mij vooral over deze post. En uiteraard kan je zoveel als je wilt rommel noemen, maar de manier waarop, het toontje, het gebrek aan zinnige argumenten en de zekerheid waarmee het af en toe wordt verkondigd kan op mij inderdaad pendant en vooral kortzichtig overkomen. En hiermee bedoel ik niet specifiek jou, maar ik kwam het al wel een paar keer bij je tegen. Je bericht bij Y tu mamá también bedoel ik daar overigens zeker niet mee. Het viel me gewoon op dat het kritiekpuntje net in de cinematografie zat, terwijl ik in dit topic de film daarover wilde prijzen. De opmerking over 'een ongeoefend oog' is toegegeven flauw, maar dat kreeg je nog terug door mij vierkant uit te lachen als Korine idolaat .

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

En ik ben officieel de grootste fan

Twee plekken lager, damn . Bij de andere stemmers geen top-100 plek, ook wel opvallend.

In het begin van het blokje een trio dat binnen de range 63-108 staat, nice.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Volgens mij bij maxcomthrilla?

edit: inderdaad

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Tering ik ben echt blind vandaag, haha.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Sommige mensen hebben nu eenmaal geen blu-ray ogen!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Touché.

Heb overigens nu ook niet mijn lenzen in, dus ben momenteel wel kortzichtig.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

McSavah wrote:

(quote)

(quote)

Aha, 'doorgaans', je geeft het dus toe . Het ging mij vooral over deze post. De opmerking over 'een ongeoefend oog' is toegegeven flauw, maar dat kreeg je nog terug door mij vierkant uit te lachen als Korine idolaat .

Dan staan we quite . En ach, ik vind Korine's films plat, dus als mijn uitlatingen naar het adres van de desbetreffende films dat ook zijn, lijkt me dat niet geheel verwonderlijk. Of schrijf jij wél bij elk van je 0,5* waarderingen een keurig genuanceerd, weloverwogen exposé van tig pagina's? Bovendien was het desbetreffende topic ook maar een soort afraaktopic, me dunkt. Nuance is er over het algemeen in geen velden of wegen te bekennen.

En je kunt er vanuit gaan dat ik de film (Y Tu Mama) in dusdanig goede kwaliteit heb bekeken dat ik best een valide oordeel over de visuele aspecten kan vellen. Ik heb dan ook louter geclaimd dat het 'wel net iets meer' mocht zijn, niet dat ik het een spuuglelijk wanding vond. Lijkt me redelijk aanvaardbaar, Blu-Ray of niet.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Pieter Montana wrote:

Dat is dan triest...

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

beavis wrote:

misschien ook een beetje "too much" soms?

Nooit.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Jaaaaa! ''moderne klassiekers'' Lucia Y El Sexo en Y Tu Mama Tambien boeken enorm veel winst!

Verder extreem blij met o.a. Man Bites Dog, Tokyo.Sora & Last Life in The Universe.

En volgens mij gaat Braveheart ( vorig jaar nog #311 ) een harde val maken en uit de lijst vallen........................( Doet alvast voorzichtig een vreugdedansje ).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Vandaag alle 100 bijdragen gezien.

Gestemd: 151/800 (47 uit mijn Top 100)

Niet gezien: 48/800

Ik verwacht dat alleen La Meglio Gioventu hier nog bij komt, misschien The Descent nog. Als ik Petal Dance kijk is het al weer eentje minder.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

zes hele sterke voor mij in dat laatste blokje

aantal nummers 2 en een nummer 1 ook, lijkt me een mooie afsluiter voor vandaag!

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Under the Skin, hoera! Lekker hoog ook.

Inderdaad een heel aardig blokje, met ook Hiroshima. Satantango zal ik de volgende keer een zetje geven. Avalon lijkt me ook wel wat.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Zo, M zakt even weg vanuit de top 50.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

leatherhead wrote:

(quote)

Dan staan we quite . En ach, ik vind Korine's films plat, dus als mijn uitlatingen naar het adres van de desbetreffende films dat ook zijn, lijkt me dat niet geheel verwonderlijk. Of schrijf jij wél bij elk van je 0,5* waarderingen een keurig genuanceerd, weloverwogen exposé van tig pagina's? Bovendien was het desbetreffende topic ook maar een soort afraaktopic, me dunkt. Nuance is er over het algemeen in geen velden of wegen te bekennen.

En je kunt er vanuit gaan dat ik de film (Y Tu Mama) in dusdanig goede kwaliteit heb bekeken dat ik best een valide oordeel over de visuele aspecten kan vellen. Ik heb dan ook louter geclaimd dat het 'wel net iets meer' mocht zijn, niet dat ik het een spuuglelijk wanding vond. Lijkt me redelijk aanvaardbaar, Blu-Ray of niet.

Ik overdreef inderdaad wel een beetje. Met je review vond ik verder ook weinig mis (dat ik het er niet helemaal mee eens ben doet daarbij natuurlijk niet ter zake), behalve dat mij niet duidelijk wordt wat cinematografisch/visueel dan net iets beter kon. Ik was ook niet van plan om over blu-ray te gaan zeiken en zo, maar jouw reactie op mijn plaagstootje lokte dat weer uit. En - weer niet specifiek naar jou gericht - kom ik nog wel eens mensen tegen die zo met 'het visuele aspect' dwepen (en menig oudere film afkraken), maar dan via een laptopje een Xvidje erop knallen. Ik heb me er vroeger ook in enige mate schuldig aan gemaakt. Als ik nu een inferieure bron zou zien (of bijvoorbeeld een film onder niet ideale omstandigheden zie) dan probeer ik daar rekening mee te houden en dit mee te nemen in mijn oordeel.

Hoe dan ook, ik spoor zeker niet aan tot oeverloos gezwam over films die je niks vindt, maar een meer bescheiden opstelling zou menig gebruiker sieren. Zelf geef ik tegenwoordig nooit meer 0.5*, dus dat probleem heb ik niet .

Stoux

• 84 messages
  • 644 votes

Vandaag 18 stemmen, 3 uit mijn top 10 incl. m'n nummer 2

Ik begin langzaamaan nieuwsgierig te worden wat mijn hoogst genoteerde inzending is die de lijst niet gehaald heeft..

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Pieter Montana wrote:

Ik denk het niet, omdat je bij zo'n recente film de stemmen mist van diegene die niet direct de doelgroep zijn, maar de film wel ergens een plekje achterin hun lijst zouden geven. Ben wel benieuwd hoeveel nieuwe binnenkomers er nog zijn, Under the Skin en Howl's Moving Castle had ik niet tot de hoge nieuwe binnenkomers gerekend. En Gravity kwam dan toch sneller dan andere new entries.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

Dag 1: 15/100 uit mijn top 500

Dag 2: 12/100

Dag 3: 22/100

Dag 4: 13/100

Dag 5: 15/100

Dag 6: 25/100

Dag 7: 17/100

Dag 8: 24/100

Totaal: 143/800 (waarvan 34 uit mijn top 100)

Under the Skin is dus een van de hoogste nieuwkomers. Dan heeft die toch ook wel een soort cultstatus.

Voor de rest nog enkele films waar ik niet in kan komen in dat laatste blokje, maar over het algemeen toch wel een zeer goede dag.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Knisper wrote:

Ben wel benieuwd hoeveel nieuwe binnenkomers er nog zijn,

Zo hoog nog wordt vrij lastig. La Vie d'Adèle dan, en allicht Jagten die twee jaar terug nog niet in de lijst zat. Dat zullen ze wel zijn dan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.