- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Nooit op school gehad, nooit gemist, tot ik zag wat ze daar op DVD uitgeven. Zowel Sabu als Blessing Bell hebben ze daar, twee grote gaten in mijn top 100.
Dat is wel jammer ja. Ik heb ze zelf nooit aangeschaft en volgens mij zijn ze momenteel nog enkel 2dehands te krijgen. Maar ze brengen daar inderdaad nogal eens onbekendere Aziatische titels uit. En veel Italiaanse genrecinema.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Amazon.de heeft ze soms nog geloof ik. Maar ik kijk daar niet graag 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ook wel verrassend dat The Turin Horse er de vorige keer niet instond, helemaal gezien het jaartal.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Amazon.de heeft ze soms nog geloof ik. Maar ik kijk daar niet graag
Hebben ze 'm ook niet op een mooi 'laarsbeen' zoals Angel's Egg destijds? Want die heb ik toen aangeschaft. Heeft die film ooit een officiele dvd gekregen?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ook wel verrassend dat The Turin Horse er de vorige keer niet instond, helemaal gezien het jaartal.
Die heeft wel geprofiteerd van de nieuwe deelnemers. Was zelf destijds teleurgesteld met deze Tarr... uiteindelijk blijft hij toch nog positief hangen, door de enorm sterke sfeer, en de beelden ook, maar heeft wederom mijn stem niet gekregen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Die heeft wel geprofiteerd van de nieuwe deelnemers. Was zelf destijds teleurgesteld met deze Tarr... uiteindelijk blijft hij toch nog positief hangen, door de enorm sterke sfeer, en de beelden ook, maar heeft wederom mijn stem niet gekregen.
ik denk regelmatig aan die film als mijn gekookte aardappelen 's avonds op mijn bord liggen. Vind 'm erg sterk. Tijd voor een verhoging binnenkort.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Dan zitten wij in hetzelfde schuitje. Weet nog steeds niet echt hoe sterk ik hem vind. In mijn mening valt ook zowel teleurstelling als bewondering af te lezen. Een beetje stuivertje wisselen tussen 3.5* en 4*, maar ik heb geen idee hoe een herziening zou uitpakken... Ook niet eentje die je makkelijk een tweede keer opzet.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Waarom mochten we eigenlijk geen top 1000 inleveren?
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
A Torinói Ló (2011) gezien na de deadline, maar zou zeker mijn stem hebben gekregen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
zijn er mensen die écht 1000 favorieten hebben?
een top 500 kom ik qua aantal hoge scores makkelijk aan, maar vond dat de eerste keer toch wel een erg lastige eigenlijk, met mijn 350 van nu ben ik veel meer tevreden. dat voelt echt aan als een toplijst die ik kan verantwoorden.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Mijn nummer 1 is ook gepasseerd: The Warriors 
Erg blij dat die toch nog een plaatsje in de eerste 500 heeft kunnen veroveren, ik vreesde er eerlijk gezegd een beetje voor aangezien ik hem rond de 800 verwachtte. Tof tof tof! Startte bij mij trouwens ook wat zoals Ramon K. Begonnen op 3.5* en met elke kijkbeurt verhoogd en nu uitgegroeid tot mijn favoriete film.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dan zitten wij in hetzelfde schuitje. Weet nog steeds niet echt hoe sterk ik hem vind. In mijn mening valt ook zowel teleurstelling als bewondering af te lezen. Een beetje stuivertje wisselen tussen 3.5* en 4*, maar ik heb geen idee hoe een herziening zou uitpakken... Ook niet eentje die je makkelijk een tweede keer opzet.
Ik heb Sátántangó nog steeds niet afgezien. Ooit 2 of 3 uur van gezien, weggelegd, en nooit meer opgezet. Ik vind Tarr erg goed, maar die film is verrekte lang...
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Een top 1000 zou voor mij niet gaan, de top 250 voelde nu soms al een beetje als opvulling naar het einde toe.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
zijn er mensen die écht 1000 favorieten hebben?
een top 500 kom ik makkelijk aan, maar vond dat de eerste keer toch wel een erg lastige eigenlijk, met mijn 350 van nu ben ik veel meer tevreden. dat voelt echt aan als een toplijst die ik kan verantwoorden.
Al mijn 4,0*-en zijn favorieten. En als ik die optel bij mijn 4,5*-en en 5,0*-en, dan was die top 1000 al ongeveer klaar. Zeker als ik de korte films erbij op zou tellen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Hebben ze 'm ook niet op een mooi 'laarsbeen' zoals Angel's Egg destijds? Want die heb ik toen aangeschaft. Heeft die film ooit een officiele dvd gekregen?
Denk het eigenlijk niet, al is er ook wel een Zuid-Amerikaanse release van één van de twee. Nooit echt begrepen waarom er zo'n weinig releases zijn van Sabu's films. Want toch lang een vaste gast geweest op festivals als BIFF.
Edit: ik had er ook wel een top 1000 kunnen uitpersen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Santantango kent episodes die een film opzich zijn (met de dokter die wijn gaat halen als absoluut hoogtepunt!)... zou je daarom nog makkelijk in etappes kunnen zien. Heb em zelf twee keer in de bios kunnen zien, dat is voor zo'n film eigenlijk ook wel de beste plek... dan trek je er gewoon een dagje voor uit en kan je nergens anders heen 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik zal er binnenkort een dagje voor uittrekken beavis! 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Ik heb Sátántangó nog steeds niet afgezien. Ooit 2 of 3 uur van gezien, weggelegd, en nooit meer opgezet. Ik vind Tarr erg goed, maar die film is verrekte lang...
Misschien deze A Londoni Férfi (2007) eens proberen Ramon.
Heeft een beetje Noir uitgangspunt, visueel helemaal Tarr. Wordt door de fans vaak gezien als een minder tussendoortje heb ik de indruk. Persoonlijk vind ik het zijn beste en hij heeft een normale lengte 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Misschien deze A Londoni Férfi (2007) eens proberen Ramon.
Heeft een beetje Noir uitgangspunt, visueel helemaal Tarr. Wordt door de fans vaak gezien als een minder tussendoortje heb ik de indruk. Persoonlijk vind ik het zijn beste en hij heeft een normale lengte
Thanks! Ga ik achteraan.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Die heeft alleen wel een vervelende dub, maar verder inderdaad makkelijk aan te raden.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Ondanks dat ik niks heb ingezonden volg ik dit topic ook met interesse. Leuk om te zien dat aardig veel films waarvan ik het niet verwachte, het zo ver geschopt hebben. Vooral Container is een verrassing.
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5588 votes
Warriors, come out to play-i-ay!
Enige film die ik elk jaar zie. Wanneer het nat, winderig en donker wordt. Gordijntjes dicht. Zodra ik het Wonder Wheel zie en De Vorzons muziek hoor, vertoef ik anderhalf uur in hogere sferen. Ik heb de DC nooit gezien, ik durf het niet. En verder wat Metalfist (
) zei.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bij mij is het toch ook wel jaarlijkse kost. Een aantal jaar geleden naar Coney Island gegaan toen ik in New York was. Wat vergane glorie ondertussen, maar toch wel cool om eens gezien te hebben. DC brengt niet zoveel extra's, maar heb ook altijd de 'gewone' versie gezien. Dat is degene die ik het beste ken.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Mijn nummer 1 is ook gepasseerd: The Warriors
Weet je, die film ligt nu al zo'n 4 jaar op m'n bureau. Onaangeroerd. Ooit eens geleend van een vriend. Misschien toch maar eens beginnen kijken.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Vind ik dat ook leuk?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Voor eens en voor altijd trouwens:
Ik heb jou gebeld / Ik heb u gebeld / Ik heb hem gebeld
Ik heb jouw zus gebeld / Ik heb uw zus gebeld / Ik heb zijn zus gebeld
Ik heb jou een brief gestuurd. Ik heb jouw brief opgestuurd
Ik heb hem een brief gestuurd. Ik heb zijn brief opgestuurd
Dat is dan (dus) volgens jou jouw beste Belgische film*
Dat is dan (dus) volgens hem zijn beste Belgische film*
Simpel. Wanneer je een persoon aanspreekt zet je geen w erachter. Wanneer je een voorwerp van die persoon bedoelt zet je de w erachter. Vervang jou desnoods door hem/zijn om het te controleren, dan ben je zeker.
Want dit is vrij gemakkelijk. En mocht ik werkgever zijn, en ik zie zo een fout staan, dan lag de brief direct in de prullenmand.
Dus nogmaals: weet je het niet. Verander de jou of u naar hem/zijn, en dan weet je het wel. Makkelijke regel, en je maakt nooit meer die fout.
*op sarcastische wijze, of vragen achter bevestiging. Anders dergelijke zinconstructies vermijden.
(is iets dat ik standaard doorstuur wanneer ik die fout zie omdat ik veel te veel mensen die fout zie maken en ik er me dood aan erger, en even dit regeltje stuur.)
Daarbij best jullie zeggen
(meervoud). Of was dit allemaal sarcastisch?
Huh, dat is een nogal uitgebreide spellingverbetering. Ik ben echter compleet op de hoogte van de regels rond "jou" en "jouw". Door een gebrek aan tijd en door de lengte van mijn berichten kom ik helaas niet toe aan het controleren van de spelling, helaas. Dan blijven dit soort onzinnigheden staan, vrees ik. Sorry, daarvoor. Er staan denk ik wel meer kleine foutjes in mijn tekstjes. Ik stoor me er eerlijk gezegd ook aan als ik ze teruglees, maar je kunt niet alles hebben 
Ik ga zo door met de tweede helft van deel 4. Vanavond hoop ik deel 5 te doen. Morgen heb ik de hele dag niets gepland staan, dus dan doe ik in de ochtend deel 6 en in de avond 7. Dan zou ik weer bij moeten zijn. Hopelijk lukt het allemaal.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik ben aangenaam verrast dat Brokeback Mountain (2005) NIEUW op nr. 431 is binnengedenderd!!! En meteen de vierde film van Ang Lee (hij heeft er 12 geregisseerd, dus staat hij al op 30%).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Duits is voor mij geen probleem!
En 7 Euro per dvd meen ik; is goed te doen. Mind Game en Belladonna ook maar meteen meegepakt voor een leuk kwartetje!
Dat zijn precies de vier animes die ik ook in de Duitse versie op DVD heb. Zijn prima.