• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Je kunt toch ook allebei doen?

Behoud de oude lijst, maar creëer een nieuwe lijst waarin je eerst de top 1000 van vorige keer invoert en daarna de top 1000 van deze keer, zodat alle stijgingen/dalingen te zien zijn.

McSavah wrote:

Denk toch dat het zal gaan tussen de eerder aangehaalde Birdman en Gravity.

Birdman had ik niet aan gedacht. Inderdaad een grote kanshebber. Gravity zie ik persoonlijk niet eens de lijst in komen. Maar dat komt wellicht omdat ik het een matige film vond.

Ik dacht dat La Vie d'Adele vorige keer al in de lijst stond, maar dat kan dus helemaal niet. Die had vlak na de release toch een behoorlijk hoog gemiddelde (en terecht).

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

# 486 Basic Instinct (1992) en daar issie al! Verhoeven strikes again

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Heel wat uit mijn top 100 nu. Tegenwoordig zou de antitabakslobby moeilijk doen over een rokende Sharon Stone en een rokende Humphrey Bogart. Het past natuurlijk wel bij hun stoere personage.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Opvallende still voor Genius Party Beyond. Bewust om nietsvermoedende mensen te lokken?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Niet mijn films tot nu toe vandaag. Hopen op beterschap .

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Ik was stomverbaasd dat Sleepy Hollow vorige keer de lijst niet haalde. Nu ben ik weer stomverbaasd dat hij zomaar de top 500 binnensluipt. Daarmee eindigt hij hoger dan, toch de publiekslieveling, Edward Scissorhands. Komt Ed Wood nog hoger te staan? Wie weet.

Geweldige still trouwens uit Roman Holiday.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Onderhond wrote:

Opvallende still voor Genius Party Beyond. Bewust om nietsvermoedende mensen te lokken?

Zie dat ik er wel op gestemd heb, met een magere 3 sterren, maar heb geen specifiek beeld bij deze film. Deze still vond ik de aardigste tussen wat ik in de aanbieding vond, maar kan best dat het ook weer eens een voorbeeld is waarbij ik de plank mis sla

# 474 Haute Tension (2003) - bij deze is het wat bewuster

Cécile de France is toch één van de leukste actrices die België heeft voortgebracht.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Weer een nieuw blokje geplaatst, maar ik wil gelijk alvast het volgende blokje teasen

Daar vinden we namelijk een film die met twee persoonlijke nummer 1 noteringen (en 5 lijsten in totaal) nieuw binnen komt. Een hele verassende, en wat mij betreft zeer welkome, nieuwe bovendien!

stay tuned

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Possession is het niet, maar ik zie dat die er de vorige keer verrassenderwijs ook niet in stond. Mogen we dus ook nog verwachten!

En Duva Satt på en Gren och Funderade på Tillvaron zal trouwens ook nog wel nieuw binnenkomen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Gezien: 36/40, 7x gestemd;

Akira: mijn allereerste anime, gezien op een allereerste 'vakantie' (we mochten in het lege huis van een oudere neef logeren) met een goede vriend van me. Ik zal een jaar of 14/15 geweest zijn en we zagen deze en een paar dagen later Fist of the North Star. Zoiets vets had ik nog nooit gezien!

Verder: The Maltese Falcon (1 van de noir archetypes). Basic Instinct en Total Recall (terwijl Starship Troopers een klein beetje aan kracht heeft ingeboet vanwege de CGI), The French Connection (voor die tijd best rauw van Friedkin, die in een interview beweert geinspireerd te zijn geweest door Fukasaku), The Red Shoes (favoriete Powell/Pressburger) en Hannah and Her Sisters (de laagst genoteerde uit 5 Woody Allen films die ik selecteerde).

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

The Ice Storm (1997) had ik even niet zien aankomen ! Ook maar op de lijst dus.....

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Veel horrorfilms de laatste blokken ( Braindead, A`l Interieur, The Blair Witch Project, Haute Tension )

En 46 - Okunen no Koi zal terecht wel de hoogst genoteerde Miike zijn?!

Oh, ja: prachtige still van Ponyo en hallelujah voor Mommy!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Shutter Island heb ik nooit echt leuk gevonden, maar heeft duidelijk wel een publiek.

De still van Sanatorium pod Klepsydra doet me echt uitnodigen om de film te zien. Mooi!

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Badalamenti wrote:

The Ice Storm (1997) had ik even niet zien aankomen ! Ook maar op de lijst dus.....

Yes! Weer een film van Ang Lee!

En Mommy (was ie niet dit jaar pas in de bios, of maak ik het nu al te bont....) van de jonge Canadese regisseur Xavier Dolan.

De oudjes Notorious (1946) (maar liefst op 13 lijstjes!) en Rebel Without a Cause (1955), met James Dean en Natalie Wood, bewijzen opnieuw hun kwaliteiten.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

gauke wrote:

Yes! Weer een film van Ang Lee!

Na eerst twee nieuwe, nu een enorme stijger. Ang Lee is weer één van die regisseurs die er in de nieuwe editie van onze lijst sterk op vooruit gaat!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

beavis wrote:

Zie dat ik er wel op gestemd heb, met een magere 3 sterren, maar heb geen specifiek beeld bij deze film.

Toch redelijk veel experimentele shorts, behalve dus die eerste, die aandoet als een klassieke anime. Klassiek wordt meestal voor beelden van Morimoto's short gekozen.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Van Container van Lukas Moodysson uit 2006 had ik nooit gehoord.

Opmerkelijk: ik zie dat ie op IMDb slechts een schamele 5,3 scoort.

Wel een intrigerend onderwerp, maar mensen die mijn smaak een beetje kennen: moet ik me eraan wagen of kan ik 'm beter links laten liggen?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Nee gauke, met een boog omheen lopen. Container ga jij echt niet goed vinden. erg abstracte film, korrelig zwart-wit, mijmerend, associatief. Nou ja je kan het altijd proberen natuurlijk.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik neig ook naar een afrader voor jou. je zal het ondanks de korte speelduur waarschijnlijk een vermoeiende zit vinden... al kan er ook thematiek in zitten die je misschien wel boeiend vind...

Het is er, wat die thematiek betreft, ook wel eentje voor fans van Gummo (1997) vind ik

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

beavis wrote:

Het is er, wat die thematiek betreft, wel eentje voor fans van Gummo (1997) vind ik

Laat Onderhond het niet horen . [edit: oh wat betreft thematiek, dat zal wel acceptabel zijn]. Zelf overigens Container ook nog niet gezien. Staat al zo'n beetje sinds het begin van mijn MovieMeter-periode op de kijklijst.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

McSavah wrote:

(quote)

Laat Onderhond het niet horen . [edit: oh wat betreft thematiek, dat zal wel acceptabel zijn]. Zelf overigens Container ook nog niet gezien. Staat al zo'n beetje sinds het begin van mijn MovieMeter-periode op de kijklijst.

laat deze dan ergens hoog op je te-zien-lijstje binnen komen zou ik zeggen

in jouw geval een zekere aanrader!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Beide Genius Party-films meteen even besteld in Duitsland. Duitse subs, geen Engelse (als ik de info mag geloven).

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ramon K wrote:

Beide Genius Party-films meteen even besteld in Duitsland. Duitse subs, geen Engelse (als ik de info mag geloven).

Volgens mij zijn er mooie Australische uitgaven met EN subs. Maar daar heb je niet veel meer aan nu

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Volgens mij zijn er mooie Australische uitgaven met EN subs. Maar daar heb je niet veel meer aan nu

Duits is voor mij geen probleem! En 7 Euro per dvd meen ik; is goed te doen. Mind Game en Belladonna ook maar meteen meegepakt voor een leuk kwartetje!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Warriors, come out to play-i-ay!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ramon K wrote:

Duits is voor mij geen probleem!

Nooit op school gehad, nooit gemist, tot ik zag wat ze daar op DVD uitgeven. Zowel Sabu als Blessing Bell hebben ze daar, twee grote gaten in mijn top 100.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

beavis wrote:

Warriors, come out to play-i-ay!

Best uniek ja, bij 2 users op #1. eerste keer dat ik 'm zag vond ik het niets maar mijn waardering is met de jaren gestegen.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Wel een schande dat hij dan niet in jouw lijstje staan gezien het enthousiasme, beavis .

Zowel Container als The Warriors al eens bijna aangeschaft. Sommige films zijn gewoon wat ongelukkig.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

tja, er is blij zijn om zo'n film in lijstjes te zien opduiken en em op nummer 1 zetten natuurlijk.

gewoon een cool filmpje, heeft mijn lijst niet gehaald, maar als ik een top 500 had gemaakt... wie weet...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.