• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.389 votes
Profile

MovieMeter Top 100 2012 (+ persoonlijke top 10 2012 en floplijst)

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Nauwelijks verrassende lijst eigenlijk...

Terugkijkend op de Toptienlijsten van de afgelopen jaren vind ik eigenlijk alleen vorig jaar enigszins meevallen. Drive, Tree of Life, Melancholia, Black Swan...

Nu vind ik alleen Prometheus min of meer terecht in de top 10 staan.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

The Dark Knight Rises op 1? Alsjeblieft seg. Moonrise Kingdom en Prometheus stonden nog op de to-see lijst maar ben er niet meer aan toe gekomen, wel zonde precies als ik de noteringen zie.

Mooi om te zien dat Cabin in the Woods nog redelijk hoog terecht komt (35e plaats) maar REC3 en The Broken Circle Breakdown hadden voor mijn part wel heel wat hoger mogen eindigen. My Week with Marilyn is zelfs in geen velden te bekennen.

Ted op de 10e plaats had ik echt wel niet zien aankomen (net zoals Project X) maar er zijn wel meer films waar ik mijn twijfels bij heb of ze effectief een plaats bij de beste 100 verdienen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Skyfall mocht gerust op 1 staan. Verder idd nogal een commerciele lijst, maar veel mensen zullen nog geen lange lijst films uit 2012 gezien hebben. Vraag een jaar verder opnieuw een top 10 en die zal er heel anders uitzien...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Klinkt logisch aangezien ik jouw floplijst 2012 een stuk boeiender vond dan je toplijst 2012.

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

Lijkt me alvast een logisch lijstje , ik heb wel nummer 5 en 7 nog niet gezien, maar echt verrassend vind ik het allemaal niet echt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

TDKR op 1

Maar ach, als andere uitgemolken series als The Avengers en de Hobbit met hun zwakke afleveringen ook de top 10 halen, is er gewoon weinig hoop. Het publiek krijgt wat hij/zij wenst. Volgend jaar dus weer een zomer met enkel sequels en remakes, vrees ik. Moonrise Kingdom in de top 10 is dan weer een positieve verrassing

De Marathon op 32 is dan ook nog veel te laag.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Tja, maar films als The Master, Zero Dark Thirty, Dajngo Unchained en Lincoln moeten nog uitkomen. Ik denk dat die vier films uit 2012 zomaar in de lijst van 2013 terecht komen.

En dit jaar waren de grote blockbusters -de commerciële films- niet slecht. Geen absolute top, maar wel goed genoeg voor velen om in je top 10 te zetten. En hoe populairder de film, hoe meer stemmen hier. Dan krijg je al snel zo een lijst.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Van de 139.474 Moviemeter-gebruikers hebben er maar liefst 769 een persoonlijke Top 10 ingediend. Da's maar liefst 0,55%...

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Er zijn natuurlijk wel veel minder actieve gebruikers. De nummer 1 heeft wel een stuk meer stemmen dan de nummer 1 van vorig jaar.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Als je alle gebruikers weghaalt die het voorbije jaar niet actief waren, krijg je al een heel ander getal.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

wat een verschrikkelijke top 10....

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Knisper wrote:

Er zijn natuurlijk wel veel minder actieve gebruikers. De nummer 1 heeft wel een stuk meer stemmen dan de nummer 1 van vorig jaar.

Hoeveel echt actieve gebruikers (die toch wel elke week wat posten) kent MM ongeveer?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Opvallend trouwens dat de users die hier hun top10 hebben gepost. The Dark Knight vrijwel nooit op 1 staat Ook Interessante tidbit. Hoewel qua populariteit de top 10 logisch is. Hebben films uit de top 10 als Ted, Hunger Games, Looper, Prometheus als gemiddelde niet eens hoger dan 3.50.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

3 films in mijn persoonlijke top 10 die uiteindelijk in de top 100 staat

Skyfall, Moonrise Kingdom & REC 3.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

En het verschil is nog vrij groot.

Had gehoopt een nummer 1-plaats voor Skyfall.

The Artist in de lijst?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jammerlijke lijst maar dat kan je op voorhand al incalculeren.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

The Dark Knight Rises op 1.

Hoe kan het trouwens dat films als o.a. Drive en Warrior erin staan, die zijn toch gewoon vorig jaar in de bioscoop uitgekomen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, heel erg opmerkelijk.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik snap zelfs niet hoe je zo'n toplijst verkeerd kunt invullen. Oké, er zijn films die als productiejaar 2011 hebben maar kijk dan toch gewoon naar de bioscooprelease.. Als die in 2011 valt, dan komt de film gewoon niet in de toplijst, zo simpel is dat.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Ja dat blijft denk ik een eindeloze discussie. Naar mijn mening hoort Drive er gewoon niet in, vorig jaar immers op nr. 1.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Die discussie is toch al tot in den treure toe gevoerd?

Warrior:

huur: 24 januari 2012

koop: 15 februari 2012 (DVD, Blu-Ray)

Met Drive net zo.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gaat om biosrelease. Als een dvd uit 1964 straks pas in maart het daglicht ziet kan ik die dus invoeren in mijn top 10 lijst van 2013 .

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Inderdaad. Je zal het niet tegenhouden dat mensen zo'n film alsnog invoeren, maar bij het definitief maken van een top 100 kan zo'n film makkelijk achterwege worden gelaten. Een top 100 van 2012 kan toch niet een zelfde film bevatten als de top 100 van 2011??

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lekker boeiend als een paar mensen een stokoude film invoeren. Die haalt normaliter toch nooit de top 50 van filmjaar 2012.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Ik zal er ook niet minder om slapen hoor Maar dat zal wel de enige manier zijn om een zo'n betrouwbaar mogelijke top 100 van dat jaar te creëren.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Naomi Watts wrote:

Gaat om biosrelease. Als een dvd uit 1964 straks pas in maart het daglicht ziet kan ik die dus invoeren in mijn top 10 lijst van 2013 .

Gaat me om de discussie an sich. De regels zijn nu eenmaal wat ze zijn. Je voorbeeld is trouwens erg extreem, zo'n vaart zal het niet lopen.

Ajax&Litmanen1 wrote:

Lekker boeiend als een paar mensen een stokoude film invoeren. Die haalt normaliter toch nooit de top 50 van filmjaar 2012.

Exact.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Volgend jaar vul ik gewoon Once Upon A Time In The West in als 1ste. Da's altijd mijn nummer 1

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ben er zelf ook niet zo voor nee dat er films die vorig jaar, en al helemaal als ze al 4 maanden voor oud en nieuw in de bioscoop kwamen, in de toplijst van dit jaar staan. Ok, je moet uitzondering maken met films uit 2011 die in 2012 gereleased zijn. Maar de rest heeft zijn beurt toch al gehad in de toplijst van vorig jaar en is in principe al overbodig om dan ook nog in het toplijst van dit jaar te staan. Neemt ook ruimte in voor andere potentiele toppertjes uit dit jaar. Zoals Safe, Jack Reacher, Chernobyl Diaries, The Raven etc. Dat Taken 2 nog een plekje krijgt.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Metalfist wrote:

Ik snap zelfs niet hoe je zo'n toplijst verkeerd kunt invullen. Oké, er zijn films die als productiejaar 2011 hebben maar kijk dan toch gewoon naar de bioscooprelease.. Als die in 2011 valt, dan komt de film gewoon niet in de toplijst, zo simpel is dat.

Misschien Jordy dan toch eens werk maken van een keuzelijst? Waarbij je enkel kan kiezen tussen films met productiejaar 2012 en de bioscoopreleases van 2012.*

* met mogelijks nog uitzonderingen voor de Vlaamse releasedatums. (Wanneer een film in december uit komt in Nederland, en pas in Januari in Vlaanderen. Zoals dat met The Perks of Being a Wallflower (2012) het geval is)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

The Oceanic Six wrote:

Daar gaat het niet om, maar parameters zijn er niet voor niets. Op zo'n manier kan je er straks zelfs oude films in komen te staan en dat is niet de functie van een jaarlijst. Een film invoeren die vorig jaar nog gewonnen heeft is al helemaal stom. Ik pak ook altijd maar produktiejaar, vind ik ook de beste maatstaf.

Misschien moet er maar een jurypanel aangesteld worden die eerst moeten gaan beslissen welke users er echt verstand hebben van cinema en die stemrecht verlenen . Al was er vorig jaar toch wel een aangename winnaar, maar komt ook omdat Refn met zijn film perfect arthouse liefhebbers verenigde mainstream kijkers.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.