• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

MovieMeter Top 100 2012 (+ persoonlijke top 10 2012 en floplijst)

Filmkriebel

• 9953 messages
  • 4646 votes

Reinbo wrote:

Het blijkt dat er erg veel 'stille users' stemmen, die er een behoorlijk mainstream smaak op na houden.

Helemaal waar. Veel gematigde cinefielen blijven binnen het mainstream aanbod. Beetje zonde, want veel minder bekende films vallen daardoor buiten de boot voor een hogere score... De top 2012 geeft dan ook goed de smaak van de meerderheid van de users weer vind ik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

Daarnaast geeft de lijst ook weer wat een matig filmjaar dit was... Pfoee.. Hopelijk heeft 2013 ons betere films te bieden.

Eens. Wat betreft 2013 komt dat wel goed. Beste filmjaar sinds 1999. Mark my words.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Oneens.

Van de Top 100 2012 heb ik er zesenzeventig gezien. Beasts of the Southern Wild, Warrior, Detachment, Black's Game en Killer Joe wil ik nog zien.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Dat zijn dus allemaal sequels die jij noemt. Waarvan de meeste ook nog eens de zwakste uit de reeks. Kan er weinig vrolijk van worden, dat juist die de lijst aanvoeren.

Avengers is helemaal geen sequel, gewoon een op zichzelf staande productie. En the Hobbit is ook geen sequel. Hoogstens prequel.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Wel een grote overwinning voor TDKR in heb de lijst niet heel goed bekeken aangezien ik in Dubai zit, maar het was wel te verwachten deze uitslag

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Avengers is helemaal geen sequel, gewoon een op zichzelf staande productie. En the Hobbit is ook geen sequel. Hoogstens prequel.

Goh, ik dacht dat ik de Hulk, Iron Man, Captain America en Thor toch echt ergens eerder gezien had......... Prequel/Sequel, beide niks nieuws onder de zon.

Filmkriebel

• 9953 messages
  • 4646 votes

Hier de toplijst van 14 professionele Vlaamse filmrecensenten (zie ook www.filmmagie.be)

1.AMOUR van Michael Haneke

2. JAGTEN van Thomas Vinterberg

3. ELENA van Andrei Zviaguintsev

4. BEYOND THE HILLS van Cristian Mungiu

5. ONCE UPON A TIME IN ANATOLIA van Nuri Bilge Ceylan

6.SHAME van Steve McQueen

7.BEASTS OF THE SOUTHERN WILD van Benh Zeitlin

8.KILLER JOE van William Friedkin

9. THE DEEP BLUE SEA van Terence Davies

10. LOOPER van Rian Johnson

11. CESARE DEVE MORIRE van Paolo & Vittorio Taviani

12. A SIMPLE LIFE van Ann Hui

13. HOLY MOTORS van Léos Carax

14. MONSIEUR LAZHAR van Philippe Falardeau

15. VOUS N’AVEZ ENCORE RIEN VU van Alain Resnais

16. TINKER TAILOR SOLDIER SPY van Tomas Alfredson

17. TAKE SHELTER van Jeff Nichols

18. KILLING THEM SOFTLY van Andrew Dominik

19. WUTHERING HEIGHTS van Andrea Arnold

20. MEEK’S CUTOFF van Kelly Reichardt

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

Ik ben het ook eens met rep_robert. Als je ziet wie op nummer 1 staat is het duidelijk dat het een zwak filmjaar was. Ook mijn top 10 was eigenlijk zeer zwak ik had maar 2 films die 4* haalde.

Ik moet er ook wel bijzeggen dat ik films als Skyfall, Intouchables,The Hobbit, Moonrise Kingdom en Les Misérables nog niet gezien heb dus mijn top 10 had er heel anders kunnen uitzien. Maar ok ik zan dan mss dit jaar meer goeie film zien e.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

mrwhite wrote:

Ik ben het ook eens met rep_robert. Als je ziet wie op nummer 1 staat is het duidelijk dat het een zwak filmjaar was.

Lekker breed kader neem je dan om een heel jaar mee te beschrijven.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Raar dat mensen nog altijd verschieten als een commerciële film het populairste wordt in dergelijke lijstjes. Gangnamstyle is ook niet zoveel bekeken omdat dat het beste nummer aller tijden is he.

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

Prudh wrote:

(quote)

Lekker breed kader neem je dan om een heel jaar mee te beschrijven.

Ik heb ook veel goeie films gezien alleen niet veel die in 2012 uitgekomen zijn.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Ben dan ook wel benieuwd naar je top 10 en hoeveel films je hebt gezien met productiejaar 2012, want als er maar 2 x 4* tussen zit, dan dan ben je óf heel streng, óf je hebt gewoon te weinig gezien Ik vond 2012 namelijk allerminst een slecht filmjaar.

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

Prudh wrote:

Ben dan ook wel benieuwd naar je top 10 en hoeveel films je hebt gezien met productiejaar 2012, want als er maar 2 x 4* tussen zit, dan dan ben je óf heel streng, óf je hebt gewoon te weinig gezien Ik vond 2012 namelijk allerminst een slecht filmjaar.

Ik heb toch weer heel wat films gezien dit jaar. 254 om precies te zijn waarvan 45 van productie jaar 2012, 61 reviews en 148 die ik voor het eerst zag. Dus ja idd van 2012 heb ik er niet zo veel gezien waardoor mijn top tien niet echt indrukwekkend is.

1 The Avengers 4*

2 American Reunion 4*

3 Looper 3,5*

4 Sinister 3,5*

5 The Amazing Spider-Man 3,5*

6 Ted 3,5*

7 21 Jump Street 3,5*

8 Total Recall 3,5*

9 Prometheus 3*

10 Cleanskin 3*

En ook de meeste in deze lijst zijn eigenlijk geen zo'n echt goeie films die mss wat overgewardeerd zijn maar ze waren leuk en verveelde niet dus.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Maar 769 hebben een top 10 2012 ingevoerd. Best weinig, vind ik.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

jumpstylemovie wrote:

Inderdaad en dat leidt tot een merkwaardige uitslag.

In de toplijst van recente films komt TDKR pas op de 12e plaats met een gemiddelde waardering, die aanzienlijk lager is dan o.a. Intouchables en Jagten.

Vorig jaar won Drive en ook die moet je ver zoeken in die toplijst.

Conclusie kan enkel zijn dat de top-10 2012 niet representatief is voor MM.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

jumpstylemovie wrote:

Dat is slechts 769/139.597 = 0,0055 % van de gebruikers

Al heb ik een vermoeden dat een groot gedeelte van die accounts niet erg actief is.Stel dat 10% van die 139.597 gebruikers matig tot redelijk actief is, dan heeft ca. 5% van hen de Top 10 lijst ingevuld, dan valt het wel mee.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Bélon wrote:

(quote)
Dat is slechts 769/139.597 = 0,0055 % van de gebruikers.
Dat heb ik ook hier al eerder aangekaard. (0,55% ipv 0,0055% trouwens, maar nog steeds zeer weinig!)

Misschien moet dat gebruikersgetal eens geschoond worden in ten minste actieve en in-actieve members.

'Actief' bijvoorbeeld gedurende de laatste 2 jaar geregeld bijdrages leveren aan deze site in de vorm van scores, forum, en hoofddoel van deze site, filmdiscussies.

Maar misschien is getal belangrijk voor (potentiele) adverteerders.

De laatste jaren ben ik bijvoorbeeld geregeld benaderd door figuren die zich alleen 1-malig aanmelden op deze site om mij vraag te stellen, en daarna hoor en zie ik er niets meer van op Moviemeter.Heeft geen zin die in memberlist te houden, puur vervuiling.

Kortom, voor mij heeft deze top 10 -helaas- dan ook geen enkele betekenis.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Dogie Hogan wrote:

Maar misschien is getal belangrijk voor (potentiele) adverteerders.

Misschien wel ja. "Website met meer dan 100.000 leden" verkoopt vast beter aan adverteerders dan "website met meer dan 10.000 actieve leden". Aan de andere kant is het aantal pageviews (van leden of niet leden) denk ik verreweg het belangrijkst, als ik adverteerder was zou ik juist die statistieken willen hebben. Wat dat betreft zou de leden database best eens in de zoveel tijd opgeschoond kunnen worden denk ik zo (als dat al niet gebeurd).

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Wel maal 100% doen, he

769 : 139.597 x 100% = 0,55%

0,55% heeft gestemd. Alsnog weinig natuurlijk...

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Bélon wrote:

Aan de andere kant is het aantal pageviews (van leden of niet leden) denk ik verreweg het belangrijkst, als ik adverteerder was zou ik juist die statistieken willen hebben. Wat dat betreft zou de leden database best eens in de zoveel tijd opgeschoond kunnen worden denk ik zo (als dat al niet gebeurd).

Voor een juistere beeldvorming Moviemeter zou op de homepage kunnen staan: 'aantal actieve leden', 'aantal in-actieve leden' en 'aantal gasten' (niet-leden/bezoekers en niet ingelogde leden).

Grens actief, niet-actief zou na 1 of 2 jaar niet ingelogd op Moviemeter kunnen liggen.

Uiteindelijk geeft dat ook betrouwbaarder beeld van enquetes als deze.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Eindejaarslijstjes van negentig critici. Altijd een fijne manier om onbekende pareltjes te ontdekken.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

De Top 100 beste films en documentaires volgens Rotten Tomatoes. Slechts een derde gezien.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Ik maar eenentwintig van gezien, maar toch nog meer dan ik dacht.

Wild Bill

Jiro Dreams of Sushi

This Is Not a Film (In Film Nist)

Oslo, August 31st (Oslo, 31. August)

The Island President

Monsieur Lazhar

Looper

Moonrise Kingdom

Side by Side

Turn Me On, Dammit! (Få Meg På for Faen)

Marvel's The Avengers

Skyfall

The Cabin in the Woods

Headhunters (Hodejegerne)

Indie Game: The Movie

Amour

Bernie

In Darkness (W Ciemności)

Compliance

The Dark Knight Rises

Beasts of the Southern Wild

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

John Carter vond ik tot nu toe de beste film van 2012. Moet nog The Hobbit: An Unexpected Journey zien, die zal me allicht ook bevallen. Verder vond ik Get The Gringo, Prometheus en Expendables 2 ook degelijke films.

Wat flops betreft schiet me direct Amazing Spider-Man en Snow White and the Huntsman te binnen.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Thorongil wrote:

John Carter vond ik tot nu toe de beste film van 2012.

Hoe moet ik jou nu nog serieus nemen?

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Voor mij was 2012 echt een geweldig filmjaar !

1. To the Wonder (2012)

2. Passion (2012)

3. Like Someone in Love (2012)

4. Dracula (2012)

5. Django Unchained (2012)

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

01. To the Wonder

02. Paradies: Liebe

03. Simon Killer

04. Sun Don't Shine

05. Post Tenebras Lux

06. The Comedy

07. Sightseers

08. 36

09. La Cinquième Saison

10. Paradies: Glaube

11. Oh Boy

12. Spring Breakers

13. Tabu

14. Pavilion

15. Laurence Anyways

16. Dupa Dealuri

17. Kueki Ressha

18. Halley

19. Csak a Szél

20. Moonrise Kingdom

21. Like Someone in Love

22. Herutâ Sukerutâ

23. White Epilepsy

24. Las Lágrimas

25. Chun Giu Yu Chi Ming

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.