- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top 100 2011 (+ persoonlijke top 10 2011 en floplijst)
MovieMeter Top 100 2011 (+ persoonlijke top 10 2011 en floplijst)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Margaret is me nog niet opgevallen. Maar die moet ik zien! Bedankt voor de tip.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Ja, in 2005 gefilmt maar pas in 2011 in de bios in VS en GB. Ik ben benieuwd of het ook naar NL komt, uitstekende film.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Enig idee waarom er een vertraging van 6 jaar is opgetreden?
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Ja, de regisseur moest een film van onder 2 1/2 uur leveren maar kon dat niet voor elkaar krijgen. Uiteindelijk heeft Martin Scorsese een versie van 2 1/2 uur in elkaar kunnen zetten met Thelma Schoonmaker. Maar hopelijk zal ooit de langere 3+ uur versie te zien zijn.
Margaret (2011 film) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Bedankt voor de info! Gaat - zoals gezegd - op de te-zien lijst!
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ah ik zie dat Onderhond nog steeds zit te zeuren over films met een ander productiejaar. Dus iedereen moet de films maar meteen allemaal downloaden of er voor gaan reizen. Belachelijk.
Het is maar een moviemeter lijstje. Niet iedereen kan zich 24/7 bezighouden met films.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Even belachelijk als je lijst aanvullen met niet-2011 films omdat je anders een domme lijst hebt. Het is maar een moviemeter lijstje ... je gaat niet dood als je het niet invult.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Wat maakt een film "niet-2011" als de release gewoon in 2011 is?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Het productiejaar.
En het gevoel deel uit te maken van een wereld in plaats van een dorp natuurlijk.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dorp is veel gezelliger, wereld is veel te groot om als kader te gebruiken. Als je dat niet vind, waarom ga je dan niet lekker naar IMDB?
Het interesseert me geen donder wat er wanneer in Abu Dabie gemaakt wordt of in de bios draait en wanneer. Focus liever op mijn directe omgeving, dat is lekker concreet.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Leuk, dus jij kijkt enkel naar wat in Rotterdam gereleased wordt? Zullen interessante lijstjes worden zo.
Het interessert mij trouwens ook niks wat het beste is dat enkel in Rotterdam of welk ander gehucht dan ook gereleased werd het afgelopen jaar.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat betreft de lijstjes die ik moet maken heb ik er geen probleem mee als ik me moet beperken tot wat er officieel in Rotterdam is uitgebracht. De top 10 van 2011 uit Rotterdam. Klinkt tof.
Probleem blijft dat ik nog lang niet alles wat waar ook ter wereld gemaakt is in 2011 gezien kan hebben, dus zal ik me toch door bepaalde beperkingen moeten laten leiden, wil ik daar toch nu al een lijstje voor maken.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
En dan kan je die beperkingen maar zo eenduidig mogelijk vastleggen. De meest stabiele keuze is dan productiejaar, in plaats van het potje dat er elk jaar weer van gemaakt wordt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Meest stabiele keuze is in premiere gegaan (in bios of home cinema) in een bepaald gebied (Land) inclusief alle films met het betreffende productiejaar.
Lijkt me dat daar geen enkel onduidelijkheid over hoeft te zijn. Fout die hier gemaakt wordt dat ook films die in 2010 hun bios premiere beleefd hebben ook in 2011 mee mogen doen omdat ze dan hun dvd premiere hebben gehad. Dat is natuurlijk wel dubbel. Maar van een film als bijv. Black Swan, die niemand in Nederlands in 2010 heeft kunnen zien (afgezien van een illegale screener) is het natuurlijk logisch dat die in 2011 mee doet.
Wat het ook lastig maakt is dat België en Nederland verschillende premiere data kent voor bijv. Hugo. Maar ach, you can't have it all.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Wat het makkelijk maakt is dat getal tussen de haakjes achter de film.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Behalve dat ik (en de meesten hier) er daar meestal nog bar weinig van gezien hebt eind 2011.....
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Tja, who cares dat jij er nog niet veel van gezien hebt.
Waarom stond Mary & Max niet in de toplijst van 2011 denk je? Toch een film die hier past ... ondertussen stemmen genoeg en best hoog gemiddelde. En pas in 2011 gereleased. Misschien omdat niemand beseft dat zo'n film toch nog meedoet?
Release datum zorgt voor een enorme soep aan films die mee "mogen" doen, waarbij geregeld films volledig of gedeeltelijk vergeten worden. Productiejaar is simpel en eenduidig.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Even voor mijn duidelijkheid dan. Als op MM (2011) staat, hoeft dat niet het productiejaar te zijn, en kan ik beter op IMDB even kijken dus?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Mnee, MM neemt volgens mij gewoon het productiejaar over.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waarom stond Mary & Max niet in de toplijst van 2011 denk je? Toch een film die hier past ... ondertussen stemmen genoeg en best hoog gemiddelde. En pas in 2011 gereleased. Misschien omdat niemand beseft dat zo'n film toch nog meedoet?
Release datum zorgt voor een enorme soep aan films die mee "mogen" doen, waarbij geregeld films volledig of gedeeltelijk vergeten worden. Productiejaar is simpel en eenduidig.
Heel simpel, omdat de meeste users op 30 december nog maar bar weinig films uit 2011 hebben gezien. En als films vergeten worden, waren ze blijkbaar niet zo goed. 
Black Swain heeft gewoon de top 3 gehaald, ook al kwam die in het begin van 2011 uit.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Inderdaad toch jammer als films als Kokuhaku, Arietti, (22 Mei (persoonlijk favoriet)) en Mary & Max helemaal buiten de boot vallen in de toplijsten, zowel van 2010 als 2011 dan.
Alleen Black Swan vergat men niet.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die andere titels heb ik overwogen, maar kwamen niet in aanmerking omdat ik andere titels beter vond. Dat ze buiten de boot vallen komt door het gebrek aan kwaliteit, niet omdat ze niet mee mochten dingen. Had je OH's regel gehanteerd zouden ze ook nooit enge toplijst halen, want in het productiejaar had nog vrijwel niemand hier ze gezien.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Nee, maar in 2011, jaar van uitgifte, worden ze dan weer vergeten mee te nemen. Niet zo kloppend voor mij. En niet vanwege gebrek aan kwaliteit en/of waardering.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Dat ze buiten de boot vallen komt door het gebrek aan kwaliteit, niet omdat ze niet mee mochten dingen
Dat je het zelf nog gelooft ook 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Toch raar dat Black Swan niet vergeten wordt en die andere titels wel. Waar zou het anders aan kunnen liggen? Vergeet niet dat de toplijst een populariteitslijstje is en gezien de hoge noteringen voor HP en Rise of the Apes heeft de minder cinefiele massa daar een zware stem in.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Eindejaarslijstjes blijven altijd een geval apart. Met muziek bijvoorbeeld ook. Wat doe je als een liedje of een cd uit 2009 een re-release en in 2011 een enorm succes wordt.
Ik hou zelf gewoon de releaselijst van de bioscopen aan. Het is inderdaad zo dat je dan relatief overgeleverd bent aan hoe lang de filmbedrijven wachten met het uitbrengen van de film in de bioscoop. Het zij zo. Ik wil gewoon graag de kans hebben om een film in ieder geval in een bepaald jaar in de het eindejaarslijstje te hebben.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Werkwijze 2011:
Als je je top 10 gaat samenstellen krijg je in eerste instantie een lijst te zien van 2011 releases waarop je zelf gestemd hebt. Daarnaast kun je gaan zoeken in de bioscoop releases (per maand) of er misschien nog een film bij zit uit 2010 (of zelfs 2009) die ook mee mag doen.
Dat dit gesplitst is, veroorzaakt m.i. dat men dat niet gaat doen (het doorspitten van heel 2011 qua releases in 2011 van films uit 2010) en dat daarom films niet worden meegenomen. Ik vond het ook een heel karwei.
De uitgifte qua huur of DVD heb ik geheel overgeslagen, dat is namelijk een derde lijst om door te spitten.
Zou dit in 2012 niet eenvoudiger kunnen of een alle-3-in-1-lijst of iets dergelijks?
Of gewoon sec 2011 aanhouden?
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
@ Knisper
Ik wilde ook alleen 2011 aanhouden, maar vond Arietti te mooi om te vergeten (bioscooprelease in 2011 in Nederland) en op het allerlaatste moment was ik (via DVD 2011) ook nog omver geblazen door 22 Mei (sowieso verder niet hoog gewaardeerd alhier, dat neem ik op de koop toe).
De rest wat ik mooi vond uit 2010 heb ik dan maar achterwege gelaten (inclusief Black Swan en Kokuhaku), zo'n moeilijke keuze gemaakt dus
om toch vnl voor jaartal 2011 te blijven kiezen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Toch raar dat Black Swan niet vergeten wordt en die andere titels wel. Waar zou het anders aan kunnen liggen? Vergeet niet dat de toplijst een populariteitslijstje is en gezien de hoge noteringen voor HP en Rise of the Apes heeft de minder cinefiele massa daar een zware stem in.
Niet raar, Black Swan stond nog in de bioscooplijst van 2011, Mary & Max stond op geen enkele lijst meer. Terwijl hij wel nog genomineerd kon worden.
Stond volgens mij zelfs in de lijst van 2010, terwijl hij hier niet eens officieel uitwas.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Productiejaar is simpel en eenduidig.
Wie niet kun je beter vragen. Toplijsten zouden totaal niet meer serieus te nemen zijn als alleen films uit betreffende jaar mee mogen doen. Sterker nog, het is praktisch een promotiecampagne voor downloaden. Lijkt me niet de bedoeling van een site als deze.
Nee mooi moment van uitkomen in bioscoop als leidraad nemen.