• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.146 actors
  • 9.373.067 votes
Profile

MovieMeter Top 100 2011 (+ persoonlijke top 10 2011 en floplijst)

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

Je hoort ze klagen als je oppert dat Black Swan er niet inhoort.

En terecht. 2011 bioscoop dus in toplijst 2011

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

2010 gereleased in de bioscoop, alleen niet in Nederland ...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Aangezien niemand echt weet welke films er nu net in aanmerking komen, is het niet duidelijk genoeg. Hoeveel mensen hebben Mary & Max overwogen denk je?

Er staat toch een release lijst op de site. Verder geeft de Volkskrant (Belangrijkste lijst in Nederland) ook altijd een duidelijke selectie aan waaruit je kunt kiezen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

En laat dit nu net een Nederlandse site zijn

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Er staat "een" lijst ja, Mary & Max zie ik er bijvoorbeeld al niet tussenstaan.

timbo_ wrote:

En laat dit nu net een Nederlandse site zijn

En laat het internet nu niet begrensd zijn door domme landsgrensjes. Althans, nog niet, want als je een aantal idioten laat doen ...

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

schram101 wrote:

Dus enkel die stel losers die een gedownloade Russisch nagesynchroniseerde camversie hebben gezien mogen op Black Swan stemmen, terwijl 97% van de rest van de bevolking moet wachten tot de Nederlandse bioscoop release en daardoor de film niet in hun toplijst kunnen meenemen?

Einde discussie dacht ik zo, maar niet dus...

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Ik voel me vereerd

dimi303

• 3418 messages
  • 3665 votes

De lijst die op het einde van het jaar verschijnt is enkel maar een momentopname. De lijsten komen toch op hun plooi naar verloop van tijd.

Persoonlijk hou ik het bij de films die ik heb gezien in de bioscoop of ik zet er voor mij zelf nog eens een extra top bij van het exacte jaar. Meestal is die tweede dan bijzonder onvolledig door de weinige film die van het exacte jaar zijn gezien. Is dit nu op een festival of in een kleine dorpsbioscoop voor één of ander speciale vertoning dan is dit voor mij hetzelfde.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Onderhond wrote:

US release date: 17 December 2010 (even de festivals niet meegerekend). In alle andere landen is de film in 2011 uitgekomen.

Kortom: het gros van de wereldbevolking heeft Black Swan gewoon in 2011 gezien.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

En toch zal de film in de komende 100 jaar in elke toplijstje van 2010 aantreden.Moviemeter Top 2010

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dan wel, dus waar maak je je druk over.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ja, inderdaad. Is toch prima zo?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Nee, het is achterlijk dat je op een bepaalde datum een film niet in een lijst mag opnemen, en hem een half jaar later wél in diezelfde lijst mag opnemen.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Onderhond wrote:

Nee, het is achterlijk dat je op een bepaalde datum een film niet in een lijst mag opnemen, en hem een half jaar later wél in diezelfde lijst mag opnemen.

Nogmaals, het is niet diezelfde lijst. Het is al een paar keer gezegd, dit soort lijstjes worden al decennia lang gemaakt, over wat er het voorgaande jaar te zien is geweest. Lijkt me een beetje overdreven dan te denken dat Moviemeter.nl het allemaal anders moet doen, omdat tegenwoordig sommige films eerder op DVD uitkomen in een ander land.

Dat is wat anders dan jaren later een lijstje op basis van productiejaar maken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Het is hetzelfde topic, dus is het dezelfde lijst. Het is dezelfde naam, dus is het dezelfde lijst.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Het is een halfjaar later dan ook een andere lijst. De lijst van nu gaat over wat er in 2011 in de bioscopen e.d. te zien was, de lijst over een half jaar gaat over films uit het productiejaar 2011.

Hoe moeilijk is dat nu?

Iedere keer als ik mijn top 10 aanpas is het ook een andere lijst, ondanks dat het nog steeds mijn top 10 is. Maar de films die meedingen veranderen met elke nieuwe film die ik zie. Lijstjes zijn dynamisch, niet statisch. Je bent wel erg rigide op dit vlak zeg.....

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Maar de poel waarin je vist blijft wel statisch, anders zijn lijstjes waardeloos. Zonder gemeenschappelijk ijkpunt slaat het helemaal nergens op.

Of vul je morgen een top 10 in met films die je niet gezien hebt, of jouw top 10 op basis van de films die ik gezien heb .. wordt een mooi zootje (gebeurt nu ook al af en toe trouwens).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, elk jaar komen er titels bij. Zou zijn er ook films uit het productiejaar 2011 die nog op de plank liggen, die gaan nog deel uitmaken van de poel, maar zijn vooralsnog onzichtbaar. Verder hecht ik geen enkel belang aan een statische poel. Veel belangrijker vind ik wat IK wel en niet gezien heb. Van mij mag je morgen alle productiejaren door elkaar gooien en ik lig er geen seconde wakker van. Pas me wel aan.

Verder is er toch waar het gaat om het 30 decemberlijstje ook een gemeenschappelijk ijkpunt (Voor het eerst officiëel uitgebracht in Nederland of hebben de het productiejaar.)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Maak dan zoals mij een apart lijstje van films die je gezien hebt in 2011, net zo makkelijk.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Onderhond wrote:

Het is hetzelfde topic, dus is het dezelfde lijst. Het is dezelfde naam, dus is het dezelfde lijst.

Ik hoop toch van harte dat dit een grapje is..

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Onderhond wrote:

Je hoort ze klagen als je oppert dat Black Swan er niet inhoort.

Jij klaagt ook elk jaar weer.

Het is een website met gebruikers uit het Benelux. Deze mensen stemmen op de data waarin de film als eerst in de Benelux verkrijgbaar is. Ik zie het probleem echt niet.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Montorsi wrote:

Ik hoop toch van harte dat dit een grapje is..

Ik begrijp niet wat er grappig zou moeten zijn aan één topic, één naam, één doel, één lijst. Zo werken topics nu eenmaal.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Dan lijkt het me duidelijk. 'Moviemeter top 100 2011', dat is dus de toplijst zoals deze hier jaarlijks (in dit geval 2011) op de site samengesteld wordt over de films die dat jaar zijn uitgekomen, zelfde naam namelijk. Geen wonder want een topic als deze wordt telkens opgezet ter ondersteuning van die bewuste toplijst. Dat zo'n topic dan achteraf op een andere manier gebruikt wordt zegt toch helemaal niks over de lijst zelf? Die baseert zich namelijk (zoals altijd in zo'n eindjaarslijst) op de releases van dat jaar in een bepaald gebied, en niet op productiejaar. Zou namelijk wat zijn als er aan het eind van elk jaar een hoop films buitengesloten worden omdat deze nog geen release hebben gehad.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Bij de filmoverzichten die in dergelijke media geweest zijn, staat ook telkens Black Swan in de lijst van 2011, terwijl hier velen de film niet willen nomineren omdat er productiejaar 2010 staat. Als mensen verschillende quoteringen er op nahouden om een top 10 samen te stellen krijg je een vertekend beeld bij de eindlijst en heeft die niet echt veel waarde.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Montorsi wrote:

Zou namelijk wat zijn als er aan het eind van elk jaar een hoop films buitengesloten worden omdat deze nog geen release hebben gehad.

Da's nog het enige positieve aan het hele gebeuren, dat je er elk jaar weer lekker aan herinnerd wordt hoe belabberd de distributie van films nog steeds is

Number23

• 8638 messages
  • 5679 votes

Okay de wind is even gaan liggen, maar toch heb ik de ideale oplossing voor Onderhonds probleem: noem de volgende eindejaarslijst;

TOP 100 NL BIOSCOOP-RELEASES 2012!!!!!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

NL!? en Vlaanderen dan?

Number23

• 8638 messages
  • 5679 votes

Film Pegasus wrote:

NL!? en Vlaanderen dan?

Wordt hoog tijd dat Zuid-Brabant gewoon tot Nederland gaat behoren

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Nou daar zullen de studenten in Vlaanderen vast niet blij mee zijn. Hogere studiekosten, uit de hand lopende studiemaatregelen van de ene op de andere dag met langstudeerboetes en dergelijke.

Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Dacht ik even slim te zijn om eventueel over twee jaar in Antwerpen te studeren, heb ik er nog niets aan.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Number23 wrote:

Okay de wind is even gaan liggen, maar toch heb ik de ideale oplossing voor Onderhonds probleem: noem de volgende eindejaarslijst;

TOP 100 NL BIOSCOOP-RELEASES 2012!!!!!

Ook zo lullig, is hij straks de enige die op die andere lijst stemt..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.