• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.024 actors
  • 9.371.610 votes
Profile

MovieMeter Top 100 2011 (+ persoonlijke top 10 2011 en floplijst)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Spannend ja, maanden lopen wachten op een release die ze dan enkel in een donker gat in de Walen spelen. Mnee, die Jip & Janneke selectie die in de bioscoop uitkomt nadat de rest van de wereld het al over een volgende lading films heeft is niet aan mij besteed.

Niks hulde voor mensen die als schapen wachten op een release die er misschien toch niet komt, dankzij hen zit de rest van de wereld nog steeds te wachten op een 2011-waardig distributiesysteem.

Trouwens, de enige manier om een vaste lijst van keuzefilms te krijgen is gewoon op basis van productiejaar. Daar bestaan namelijk geen twijfel over (uitgezonderd misschien een handvol twijfelgevallen op alles releases van 2011?). Alle andere methodes zorgen voor versplintering waardoor zo'n lijst nog minder waarde krijgt.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Een jaarlijst die je opmaakt op het einde van dat lopende jaar, zal altijd een vertekend beeld krijgen. Ik heb nog maar 25 films gezien en dat is naar mijn doen al vrij veel. Waarschijnlijk ga ik dit jaar of later nog films van 2011 zien die mijn top 10 uiteraard zullen beïnvloeden.

Ik weet ook wel dat Black Swan 2010 als productiejaar heeft, maar vorig jaar kon ik de film nog niet opnemen omdat hij hier pas in februari te zien is. En omdat het mijn persoonlijke favoriet van 't jaar was en het ook kon, heb ik de film in de top van 2011 gezet. Dit is ook de enige lijst waarbij ik werk met releasejaar. Zoeken op productiejaar is veel gemakkelijker.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

schram101 wrote:

Precies!

(quote)

En hoe zit dat met films die in december 2011 gereleased zijn (Sherlock Holmes 2 bijvoorbeeld)?

Die zijn dat toch gewoon in 2011 uitgebracht? Dat jij er pas later naar gaat kijken kun je moeilijk meewegen. Dan kan je ook Rear Window in 2011 meenemen als je 'm dan pas voor het eerst ziet.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Op die manier heeft een film met bioscooprelease in januari en DVD release rond pakweg mei veel meer kans om in de top 10 terecht te komen natuurlijk.

Black Swan had dan weer releasedatum februari 2011, maar omdat er productiejaar 2010 staat hebben velen de film niet in het lijstje van 2011 gezet. Dat levert toch een vertekend beeld.

Nee, films die in de 2e helft van het jaar uitkomen hebben het meeste kans, omdat die nog on top of mind zijn. Zie ook de Oscars. Wil je daar kansrijk zijn, moet je 'm in de regel in het laatste kwartaal uitbrengen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

En dan allemaal omdat iedereen half gebrainwashed is door het idee dat het "normaal" is om een half jaar op een filmrelease te wachten. Het is eigenlijk gewoon hilarisch dat iedereen anno 2012 nog steeds blijft vasthouden aan lokale bios en DVD releases.

Tja, dat is nu weel eenmaal hoe de massa de films tot zich laat komen. Omdat er nu een paar fervente users zijn die overal zo snel mogelijk de film zonder goede ondertitels of nog erger een camversie gaan zitten kijken kun je ook niet als uitgangspunt nemen. Dat de filmindustrie daar zelf wat slagen te maken heeft is een andere discussie.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Reinbo wrote:

Omdat er nu een paar fervente users zijn die overal zo snel mogelijk de film zonder goede ondertitels of nog erger een camversie gaan zitten kijken kun je ook niet als uitgangspunt nemen.

Als het dat maar was. Meestal kan je de volledige Blu-Ray al downloaden alvorens een film hier zijn opwachting maakt in de bioscoop.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Als ik nu kijk wat er in de bios draait is het gros nog niet te downloaden. Al zeker niet op blu-ray.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Als het dat maar was. Meestal kan je de volledige Blu-Ray al downloaden alvorens een film hier zijn opwachting maakt in de bioscoop.

Doe niet zo overdreven man. Dat jij met CAM of een TS genoegen neemt zegt niet dat iedereen dat doet..

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Reinbo wrote:

Die zijn dat toch gewoon in 2011 uitgebracht? Dat jij er pas later naar gaat kijken kun je moeilijk meewegen.

Ben het met je eens hoor .

Dan kan je ook Rear Window in 2011 meenemen als je 'm dan pas voor het eerst ziet.

Haha, ik kan me inderdaad herinneren dat ik vorig jaar een paar keer Casablanca (uit volgens mij '42) heb zien langs komen in de 2010 lijst.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

schram101 wrote:

Dat jij met CAM of een TS genoegen neemt zegt niet dat iedereen dat doet..

Jouw woorden. Beetje wereldvreemd.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Jouw woorden. Beetje wereldvreemd.

Wereld vreemd? Absoluut niet, maar dat je nu zegt dat het meeste al op BluRay te downloaden is vóórdat het hier in de bios draait is natuurlijk gewoon niet waar.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Grote Amerikaanse films niet, kleinere films daarentegen. Tegen dat ze hier in de bios uitkomen ben ik vaak alweer vergeten waar ze net over gingen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Die films komen dan waarschijnlijk ook niet in aanmerking voor de toplijst.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

13 Assassins was er zo eentje geweest. Ik zie ook bijv dan Jane Eyre hier nog in de bios moet komen en zo zijn er elke week wel films waarvan je je afvraagt wat ze nog in de bios komen doen

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

13 assassins draaide hier in januari al op het iffr. Geloof ook niet dat hij verder de bios heeft gehaald. Maar verder heb je het over een minderheid.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

In België wel, heb er nog op gewacht, draaide geloof ik enkel in Luik of Brussel. Maar als je enkel wat popcornfilms wil meepikken is het inderdaad niet zo'n probleem.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

We hadden het over het bioscoopaanbod en of dat eerder al op blu ray te downloaden was. Of die films je aanspreken is een ander verhaal.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Nee, we hadden het over slecht ondertitelde versies en brakke cams.

Ik kan me dit jaar nog herinneren de trailer van The Other Guys in de bioscoop voorgeschoteld te krijgen enkele weken nadat we de DVD thuis gezien hadden. Daal je wat verder af naar arthouse bioscoopjes wordt het probleem alleen maar erger.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

:? Jij stelde

Onderhond wrote:

Dat spreek ik dus tegen. Enkel camversies of screeners zijn MEESTAL wel eerder of tegelijkertijd voorradig. Ik ontken niet dat het geregeld wel het geval is, maar niet meestal. En daarbij komen er ook een hoop films nooit in de bios of op dvd, dus daarvan kun je dan gewoon het productiejaar aanhouden. Maar het is niet raar dat de eindejaarslijstjes gebaseerd zijn op het officiele aanbod dat jaar.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Maar het is niet raar dat de eindejaarslijstjes gebaseerd zijn op het officiele aanbod dat jaar.

Als je je aan de landgrenzen houdt. Als je dat anno 2012 als filmfan nog moet doen dan verneuk je voor jezelf toch aardig je eigen hobby.

Volgens mij is bijv een film als Mary & Max ook pas dit jaar officieel uitgekomen in de Benelux, moet die er dan ook maar inkunnen? Die DVD heb ik met kerst 2009 nog aan Linn cadeau gedaan. Toch zéér vreemd dat zo'n film dan niet eens in de lijst voorkomt, toch een mooie score en genoeg stemmen lijkt me.

Het probleem met de huidige opzet is dat niemand juist weet wat er wel en niet inkan en er dus maar wat ingegooid wordt om tot een lijstje van recente favorieten te komen, vaak met wat aanvullingen omdat men te weinig gezien heeft met productiejaar 2011. Beetje de omgekeerde wereld.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Als fIlmfan moet je dat ook niet doen, maar ik vind het logisch dat een landelijke krant zoals de Volkskrant of een benelux georienteerde website als moviemeter dat wel doet. Daarbij heeft iedereen nog ontzettend veel films met het productiejaar 2011 nog niet kunnen zien, dus zou je daar nu geen goede lihst van kunnen maken.

Wat jij wil kan ook, maar is gewoon een ander soort lijstje, eentje die je eigenlijk pas over een jaar kunt opmaken als alle films uit het productiejaar 2011 hun weg naar ons gevonden hebben.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Onderhond moet gewoon naar de toplijst van 2011 kijken als ie zo graag alle meuk van 2011 bij elkaar wil zien.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Reinbo wrote:

Wat jij wil kan ook, maar is gewoon een ander soort lijstje.

De Top 2011 inderdaad ... zoals in de topictitel hierboven staat.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Maar bedoel je dan de top van in 2011 uitgebrachte films in onze regio of films die in 2011 gemaakt zijn. Want daar zegt de titel niks over.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ik denk dat het Top 2011 van herontdekte meesterwerken uit de 90s is. Domme lijst die er uiteindelijk uit is gekomen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

De euro ligt op omvallen, onze vrijheden worden een voor een afgepakt maar over een ding is er altijd zekerheid: bovenstaande discussie komt elk jaar terug en degene die hem voeren zijn ook nog eens altijd dezelfde personen .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

De kwestie is ook veel complexer dan zo'n muntje.

WhoKnowZ wrote:

Jouw top 10 komt in de buurt van mijn flop 10

blijkbaar had jij hem ook op 1 staan, anders zou je je niet zo aangevallen voelen. LOL

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

ik was te laat om het op MM in te voeren, maar hier is mijn lijst van beste films van 2011:

1. Drive

2. Margaret

3. Le Gamin au Velo

4. The Guard

5. Le Havre

6. Tree of Life

7. Another Happy Day

8. Midnight in Paris

9. Rise of the Planet of the Apes

10. Hugo

en verder:

11. The Way

12. A Separation

13. I Saw the Devil

14. Take Shelter

15. The Muppets

16. Poetry (Shi)

17. The Trip

18. Shame

19. Beginners

20. Win Win

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.