- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- onafzienbare films: de lijst
onafzienbare films: de lijst
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Was blijkbaar niet moeilijk om uit te zitten, 2.0*.
En waarom niet? Ik kijk graag naar films. Maar heb alleen moeite met prulletjes die mijn tijd verdoen. Waarom een film van 2u30 (bijvoorbeeld) afkijken als het eerste halfuur al bagger slecht was. Dan besteed ik die tijd liever in het kijken van films die ik wel goed vind.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
hahaha Maar kevin 13 er zitten wel echt goede films tussen die je hebt afgezet misschien moet je sommige toch nog eens een kans geven. Ik heb recentelijk Streets of Blood uitgezet. Ik kon het slechte acteerwerk niet meer aanzien ik en van de camera punten kreeg ik hoofdpijn zo gaotisch is het gefilmd
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Citizen Kane zal zeker nog aan de beurt komen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
En waarom niet? Ik kijk graag naar films. Maar heb alleen moeite met prulletjes die mijn tijd verdoen. Waarom een film van 2u30 (bijvoorbeeld) afkijken als het eerste halfuur al bagger slecht was. Dan besteed ik die tijd liever in het kijken van films die ik wel goed vind.
Beetje oppervlakkig. Zo geef je een film niet eens een kans, gezien veel films pas na een half uur interessant beginnen te worden.
En ik vind ook niet dat je een film die je minder dan een half uur kijkt, een prulletje mag noemen. Zeker niet bovenstaande titels.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een film van 2,5 uur na een halfuur afzetten
. Grapjas.
Pipoo!
-
- 446 messages
- 2635 votes
Ben nog jong ja (17).
Ben niet echt geinteresseerd in één specifiek genre. Heb natuurlijk zoals iedereen wel een favoriet genre maar ik kijk alles wat binnen mijn bereik ligt.
En de American Pie reeks is niets voor mij. De eerste 2 vond ik nog leuk maar de 5 of 6 delen daarachter waag ik me niet aan.
17, oke, ik dacht je doet je naam eer aan met 13 hehe. Ben zelf 23, maar toen ik 17 was keek ik toch dezelfde soort films als jij en die vond ik toen echt goed.
Als je ouder wordt begin je bepaalde films meer te waarderen. Toen ik 14 was kon ik The Godfather echt niet waarderen, inmiddeld voert hij mijn top 10 aan.
Nog een tip, wil je een film serieus kijken en beoordelen. Probeer hem dan te kijken met of zo min mogelijk mensen of met mensen die de film ook serieus kijken. Ikzelf bekijk nooit een film met vrienden. Irriteer me dan te veel aan de ruis om me heen 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Run! Bitch Run! (2008) werd me te saai, maar misschien ooit nog eens uitkijken.
Verder kan ik me er geen een herinneren. meestal kijk ik de film wel uit.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Was een voorbeeld.
Zo noem ik ze ook niet allemaal. En er zitten wel vermakelijke films tussen, alleen zullen die nooit hoger dan een 2,5* scoren.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
uhu. Maar wil je nu insinueren dat ik niet serieus te nemen ben omwille van mijn leeftijd??
En welke soort films kijk ik dan?
Heb The Godfather gezien toen ik ongeveer 15 was. Kon hem meteen waarderen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zo noem ik ze ook niet allemaal. En er zitten wel vermakelijke films tussen, alleen zullen die nooit hoger dan een 2,5* scoren.
Dus je zet films als deze na een half uur af, en stemt daarna nooit hoger dan een 2,5? 
Pipoo!
-
- 446 messages
- 2635 votes
uhu. Maar wil je nu insinueren dat ik niet serieus te nemen ben omwille van mijn leeftijd??
En welke soort films kijk ik dan?
Heb The Godfather gezien toen ik ongeveer 15 was. Kon hem meteen waarderen.
ad. 1. Ik insinueer dat het heel normaal is dat je op jongere leeftijd andere voorkeuren, meningen, principes etc hebt.
ad. 2. De 'soort films' die jij eerder hier noteerde
ad. 3. Good for you 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Films waar Sasha Grey in mee speelt, ik kan ze maar niet uitzitten. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lol..... iew? Ik krijg nu hele perverse Don Dijk beelden in mijn hoofd.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Dus je zet films als deze na een half uur af, en stemt daarna nooit hoger dan een 2,5?
Nee. Eens ik de films nog eens probeer en dan wel uitzit. Ik stem niet als ik een film niet volledig gezien heb. Anders zou ik nu al wat meer stemmen gehad hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Films waar Sasha Grey in mee speelt, ik kan ze maar niet uitzitten.
.
Als je zo'n film opzet, heb je na vijf minuten gelijk behoefte om te slapen zeker?
.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Haha, ja, jij ook toch?
Slaapverwekkend gedoe allemaal. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
5 minuten? Hou je 't zo lang vol joh? Dan slaap ik al 3 keer.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Een film van 2,5 uur na een halfuur afzetten
. Grapjas.
Zo heb ik o.a. mat i syn en pisma myortvogo cheloveka na vijf minuten uitgezet. Heeft me meer dan tweeënhalf uur ergernis bespaard.
Eri eri rema sabakutani en sukai kurora zijn ook twee films die ik recentelijk niet heb uitgezeten. Allebei ongeveer drie kwartier volgehouden. Reden: verveling.
Ben ik nu ook een "non filmliefhebber"?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Doe niet zo sneu. Als je 1/5e gezien hebt heb je een prima beeld van de film. Sterker nog. Er zijn nauwelijks films waarin de eerste scène niet representatief is voor de rest van de film.
Vind ik niet. Veel films geven de kijker eerst de kans om in de film te komen, het kan niet altijd gelijk knallen. Zeker niet als je 'leeg' een film ingaat en de personages nog moet leren kennen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik heb het over stijl en toon.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Niet altijd het geval, maar de toon van de film word toch echt vaak in het begin gezet, als dat je niet bevalt vind ik het niet vreemd hoor dat je hem niet verder kijkt na een half uur.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb het over stijl en toon.
Voor mij persoonlijk?
Dit zijn voor mij enkele voorbeelden van films waarvan ik dacht ; gaat het wel iets voor mij zijn? Maar waar ik na een tijdje toch steeds meer in de film groeide. En 'm ook kon waarderen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Doe niet zo sneu. Als je 1/5e gezien hebt heb je een prima beeld van de film. Sterker nog. Er zijn nauwelijks films waarin de eerste scène niet representatief is voor de rest van de film.
Vind ik niet. Of je moet cinema op een hele simplistische manier benaderen. Juist genoeg films waar de toon halverwege of iets vroeger/later totaal omslaat. Dat mag jij sneu vinden maar mensen die een film op basis van vijf minuten al een film afzet kan ik niet serieus nemen en die vind ik sneu.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Minorty report ook. Die had ik eerst afgezet maar later weer opnieuw gekeken op aanraden van vrienden en het is gewoon een super film
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Wij hadden het toevallig van het weekend nog met The New Daughter, daar was het eerste uur minder, en juist daarna werd het pas beter
Films niet afkijken gaat tegenwoordig een beetje tegen mijn gevoel in, of het moet echt een goede reden hebben, dat ik sommige films die mijn vriend kijkt, te vies voor woorden vind of dat ik bijvoorbeeld in slaap val. Tsjah dan kan ik er ook niks aan doen 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Als jij een film van tweeënhalf uur kijkt die je al na een half uur het liefst afzet en die de resterende twee uur alleen maar slechter wordt. Baal je er dan niet van dat je de film niet hebt uitgezet? Ik zou mezelf echt een loser vinden. Want geef toe: hoe vaak komt het voor dat een film die het eerste half uur ontzettend zuigt toch een meesterwerk blijkt te zijn?
En ken je mat i syn en pisma myortvogo cheloveka eigenlijk wel? Of je nou naar de 1e of de 60e minuut aan het kijken bent, stijl en toon blijven hetzelfde. Waarom jezelf kwellen met iets dat toch niet verandert?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
En toch blijft er een verschil tussen bijna 20 films opnoemen die je allemaal vroegtijdig af hebt gezet, en af en toe een film tegenkomen die je niet wil afkijken. Denk dat dat ook een beetje NW zijn punt was.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Misschien waren die 20 films wel over een hele lange periode, ik kan ook zo een lijstje neerzetten in al die jaren dat ik al films kijk. Maar wat Apollinisch ook aangeeft, ik heb ook wel eens als ik een film ontzettend saai vind en hem tegen beter weten in toch afkijk dat ik achteraf het gevoel heb dat het zonde van mijn tijd was. Maar ja goed je kunt nou niet eenmaal alle films goed vinden.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dan ben je wel een non filmliefhebber zeg. Ik heb deze zelfs uitgezeten. Daar ben ik ook enorm trots op. Als je zo wat titels kan opnoemen, dan doe je het toc hwel te vaak. Een keer kan het gebeuren, maar als je dat zovaak doet kan je beter geen films meer kijken.
Twee keer zelfs in twee dagen tijd
Maar dat was ook wel een beetje onder dwang door Shannon. En stiekem vond je het ook een hele leuke film, zal binnenkort eens alle andere barbie films huren voor je