• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.188 actors
  • 9.373.531 votes
Profile

Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

niethie wrote:

Over the Edge schandelijk onderschat. De Rebel Without a Cause van de jaren 70.

Voor de gene die benieuwd zijn, hij valt (in delen) op youtube te bekijken, grijp die kans dus voordat iemand hem er weer afhaalt.

Dat is geen manier om zo'n prachtfilm te kijken!

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

Nee ik houd er ook niet zo van om films op de pc te bekijken (en al zeker niet via youtube) maarja ik wou hem al zo'n lange tijd erg graag zien en aangezien er hier in nederland jammer genoeg nou eenmaal geen dvd van is te krijgen anders had ik hem allang gekocht.

Japie Mol

• 354 messages
  • 1995 votes

De Lift: Absolute Nederlandse klassieker. Die heerlijke jaren 80 synthesizer geluiden!

Proof of Life: Uitstekende thriller die alleen wat te lang duurt. Desalniettemin verdient deze film mijns inziens een veel hoger gemiddelde.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

klute89 wrote:

Witness

True Confessions

Outland

Westworld

Get Carter (1971)

Mr.Crow

• 107 messages
  • 95 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)

Als die met dat enorm hoge gemiddelde al ondergewaardeerd is weet ik het ook niet meer...

3,99 hier en een 8,5 op IMDB vind ik iets te laag voor dit meesterwerk.

Een vraagje trouwens; wat moet een film doen om in de Top 250 te komen?

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Mr.Crow wrote:

(quote)

3,99 hier en een 8,5 op IMDB vind ik iets te laag voor dit meesterwerk.

Een vraagje trouwens; wat moet een film doen om in de Top 250 te komen?

De top 250: de films met de hoogste waardering op MovieMeter. Om voor deze lijst in aanmerking te komen moet een film minstens 150 stemmen ontvangen hebben. Films die in de afgelopen 2 jaar in de bioscoop zijn gaan draaien komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

King Kong is grandioos ondergewaardeerd. Waar de meesten slechts een special-effects-puinzooi lijken te zien, onderscheid ik een spetterend meesterwerk met jungles, dino's, stoere mannen, een vrouw, een mega-aap en een ontroerende toneeluitvoering à la Peter Jackson. Wat wil een mens nog meer?

Jesus Christ Superstar ook, maar die heb ik al eens genoemd

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Inderdaad serpico. JCS is één van de weinige musicals waar ik mij absoluut niet bij erger. En sterker nog, ik heb er zelfs een zwak voor.

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

serpico wrote:

King Kong is grandioos ondergewaardeerd. Waar de meesten slechts een special-effects-puinzooi lijken te zien, onderscheid ik een spetterend meesterwerk met jungles, dino's, stoere mannen, een vrouw, een mega-aap en een ontroerende toneeluitvoering à la Peter Jackson. Wat wil een mens nog meer?9

Het orgineel uit 1933 was veel beter maar zowel het orgineel als de remake uit 2005 hebben zowel hier als op imdb een prima gemiddelde, alhoewel die andere remake uit 1976 mag wat mij beterft ook wel wat meer aandacht krijgen.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

King Kong (2005) is voor mij top 250 materiaal. De versie uit 1933 is geniaal, maar ik snap het gemiddelde wel. Dat werkt niet meer bij de hedendaagse kijker. De andere remake heb ik nooit gezien.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2863 votes

Beetlejuice (2,89)

Typische oude Burton film met heerlijke oude hollywood filmmagie. Heb toch vaak het gevoel dat veel users op deze site die vorm van filmmagie alleen snappen als het in een epish spektakel is gegoten.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Unbreakable!

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4895 votes

Lad wrote:

Unbreakable!

Die heb ik vaker gehoord...

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)

Die heb ik vaker gehoord...

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Straight Time (1978) van Ulu Grosbard.

Met een glansrol van Dustin Hoffman

Erg ondergewaardeerd.

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

The Little Girl Who Lives down the Lane.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

American Psycho

Jacob's Ladder

The Machinist

A Bronx Tale

Natural Born Killers

Toy Story

Awakanings

King of Comedy

Spetie

• 38871 messages
  • 8151 votes

W.M.J.M wrote:

American Psycho

Jacob's Ladder

The Machinist

A Bronx Tale

Natural Born Killers

Toy Story

Awakanings

King of Comedy

Onderste 4 nog niet gezien, maar met de bovenste 4 ben ik het volledig eens.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Awakenings idd. snel zien spetie, mischien wel de niro's mooiste rol.

Spetie

• 38871 messages
  • 8151 votes

combi wrote:

Awakenings idd. snel zien spetie, mischien wel de niro's mooiste rol.

Staat op mijn to see lijst, maar die is behoorlijk groot inmiddels .

Maar goed film gaat zeker aan bod komen, al duurt dat nog wel eventjes ben ik bang.

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

Platvoet en Zijn Vriendjes vind ik enorm ondergewaardeerd, een gemiddelde van 3,24 is wel heel erg laag voor deze film. The Name of the Rose verdient naar mijn mening ook een hoger gemiddelde, wat mij betreft ook Top-250 materiaal. Daarnaast verdient Rocky ook een veel hoger gemiddelde. Momenteel staat die film slechts op 3,64 sterren, wat ik aan de lage kant vind.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Toy Story is zwaar underrated. De eerste in z'n soort en na 13 jaar geen greintje uniekheid verloren. Blijft voor mij de beste animatiefilm.

SRS

• 31 messages
  • 266 votes

The Godfather III

Love Actually

Don't Look Now

Alle 3 topfilms die in de IMDB top 250 horen en/of in die van Moviemeter.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Unbreakable

Brokeback Mountain

The Mist

Jurassic Park

Traffic

Wo Hu Cang Long

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Tragedy Of Macbeth

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

Scary movie

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Blade Runner.

Dat een film die zo veel invloed heeft gehad op latere (sci-fi) films, televisieseries, videoclips, anime's, manga's en computerspellen EN te boek staat als een absolute cultklassieker EN wordt geroemd als '2nd most visually influential film of all time' een 'magere' 3,76 binnenhaalt en op nr. 245 in de top 250 staat, en slechter wordt bevonden dan films zoals The Butterfly Effect, Man On Fire en Boondock Saints, is naar mijn mening volslagen waanzin.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Komt waarschijnlijk door de waardeloze tweede helft die op geen moment boven een melig catch-the-bad-guy filmpje uitkomt. 3.76 is flatterend voor de film.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Vandaar al die oppoetsbeurten?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Komt waarschijnlijk door de waardeloze tweede helft die op geen moment boven een melig catch-the-bad-guy filmpje uitkomt. 3.76 is flatterend voor de film.

Moet je toch beter kijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.