- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
La seconda volta (1995) wordt pijnlijk onderschat. Ik begrijp hier helemaal niets van. Deze film over een slachtoffer van de terreur van de rode brigades die bewust de vrouw die hem heeft geprobeerd te vermoorden na haar vrijlating uit de gevangenis opzoekt is bijzonder aangrijpend. Hij wacht lang met het onthullen van zijn identiteit aan haar. De scene waarin dit gebeurt grijpt je bij de keel. De sombere beelden van Turijn brengen je in een melancholische stemming. De muziek bij de aftiteling van deze film is bijzonder meeslepend. Op dat moment beseft de ware filmliefhebber naar een meesterwerk te hebben gekeken.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
coach carter
finding neverland
titanic
3 prachtige films die zeker een plaats verdienen in de top250!
en films als Norbit, Big momma's house... heel leuke films, en ok, het zijn geen toppers maar ze verdienen toch beter dan de sterren dat ze hier krijgen!
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
coach carter
finding neverland
titanic
3 prachtige films die zeker een plaats verdienen in de top250!
en films als Norbit, Big momma's house... heel leuke films, en ok, het zijn geen toppers maar ze verdienen toch beter dan de sterren dat ze hier krijgen!
Big Momma House valt nog te pruimen, maar Norbit echt niet !! Zeg me nu eens waar de originaliteit daar te zoeken is? Bah bah Norbit was immens slecht.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Letters From Iwo Jima op MM... Op IMDB wordt hij wel fel gewaardeerd, top-250 zelfs...
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
The Dark Knight staat inmiddels niet meer op 1, maar wel in de top 3 op imDb.
Wel hetzelfde cijfer als de nummer 1.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Big Momma House valt nog te pruimen, maar Norbit echt niet !! Zeg me nu eens waar de originaliteit daar te zoeken is? Bah bah Norbit was immens slecht.
Achja, ik zeg daarom niet dat iedereen hem leuk moet vinden maar ik vond hem absoluut niet zo slecht als hier word beweert...
Enjah, originaliteit, er zijn heus ook andere films buiten het genre komedie die niet origineel zijn maar hier toch goed worden bevonden... Maarja, ieder zen smaak zeker
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik heb besloten me niet meer druk te maken over de IMDb top 250. Deze lijst kan ik absoluut niet meer serieus nemen. Ik richt mijn aandacht alleen nog op de Moviemeter top 250. In deze lijst mis ik twee meesterwerken en één zeer goede film van Italiaanse bodem, zoals la seconda volta -5* (1995), la stanza del figlio -5* (2001) en il conformista -4,5* (1970). De twee jongste films raken je tot in het diepst van je ziel en laten in tegenstelling tot veruit de meeste films veel aan je eigen verbeelding over. De oudste film laat zien dat film ware kunst kan zijn.
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1074 votes
De meest ondergewaardeerde film ooit is Le Huitième Jour. Eén van de prachtigste films die ik ooit heb gezien, maar hij moet het stellen met een magere 3, 68* op MM, terwijl hij een plaats hoog in de Top 250 verdient. Le Huitième Jour vind ik 328 keer beter dan al die baggertroep die wél in de Top 250 staat, zoals Die Hard, Saving Private Ryan en La Vita è Bella.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Le Huitième Jour is inderdaad een Belgisch pareltje!
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Le Huitieme Jour heeft weleens in de top 250 gestaan, maar is er uit verdwenen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
En gelukkig maar. Samen met Daens een exponent van de drakerige Belgische cinema die jarenlang geregeerd heeft.
gebruiker_56935
-
- 433 messages
- 0 votes
The Cable Guy, Jurassic Park, Vanilla Sky.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ratatouille, maar sowieso een hele hoop Pixar- en animatiefilms.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ratatouille staat nog gewoon op top 250-niveau, dus echt ondergewaardeerd is hij niet. De meeste andere Pixars vind ik overigens beter en zeker Toy Story is ondergewaardeerd.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Voor animatie-maatstaven staat hij goed, maar voor film-maatstaven mag hij hoger 
Toy Story, Monster Inc, Finding Nemo, Toy Story II mag van mij allemaal omhoog.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes
Southland Tales is zwaar ondergewaardeerd.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Southland Tales is zwaar ondergewaardeerd.
Oh, en Unbreakable dan! Schitterende film!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes
Oh, en Unbreakable dan! Schitterende film!
Goede film inderdaad, maar die heeft nog een aardig gemiddelde. Het gemiddelde van Southland Tales is beschamend laag.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Goede film inderdaad, maar die heeft nog een aardig gemiddelde. Het gemiddelde van Southland Tales is beschamend laag.
Southland Tales nog niet gezien, maar ik wil hem echt wel eens zien, het verhaal lijkt me wel wat! 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Blade Runner. Staat op #229 terwijl matige films zoals The Butterfly Effect, The Boondock Saints, Crash en Man On Fire op #79, #113, #132 en #105 staan.
Waarschijnlijk omhoog gestemd door puisterige tieners die geen enkel benul hebben van wat goede films zijn. The Butterfly Effect is een slechte kloon van Donnie darko, The Boondock Saints is afgeleid van het veel betere Pulp Fiction, Crash is Magnolia Lite en Man On Fire een sadistische miskleun met een schreeuwerig kutkind en Denzel Washington op de automatische piloot.
Wat hebben deze films nou helemaal betekend voor de film- en entertainmentindustrie??
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
El Laberinto del Fauno en Jurassic Park.
Neverwas, Pieces of April, Dead End, Corpse Bride, Big Fish.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes
El Laberinto del Fauno
Als die met dat enorm hoge gemiddelde al ondergewaardeerd is weet ik het ook niet meer...
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
ah iemand is me dus al voor met Southland Tales. maargoed, ik kan het er alleen maar mee eens zijn.
Al roep je dat met zo'n cast wel over je af en trek je de verkeerde kijkers.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes
ah iemand is me dus al voor met Southland Tales.
En wat voor iemand
Maargoed, logische titel natuurlijk. Belabberd gemiddelde hier.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Over the Edge schandelijk onderschat. De Rebel Without a Cause van de jaren 70.
Voor de gene die benieuwd zijn, hij valt (in delen) op youtube te bekijken, grijp die kans dus voordat iemand hem er weer afhaalt. 
En Pretty Persuation een film in de stijl van Mean Girls/Heathers en Election maar dan nog cynischer en grappiger, geweldige rollen van Evan Rachel Wood en James Woods ook. Hier de trailer,