• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Mijn lijstje ondergewaardeerde films:

Eigen stem 5*, waarvan de 5 films met het laagste gemiddelde:

01. Misérables, Les (2012)

02. Eva (2011)

03. Broken (2012)

04. Rabbit-Proof Fence (2002)

05. Después de Lucía (2012)

Eigen tem 4,5*, waarvan de 5 films met het laagste gemiddelde:

06. Redacted (2007)

07. Buda As Sharm Foru Rikht (2007)

08. Grey Zone, The (2001)

09. Syostry (2001)

10. Never Let Me Go (2010)

Tanita

• 547 messages
  • 5064 votes

Ondergewaardeerd 17 Filles

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ondergewaardeerd en onderbekeken: Post Mortem (2010) . Het laagstgewaardeerde, maar veruit beste deel uit Larrains trilogie over het Chili van Pinochet. Geweldige film.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dit zijn de tien laagst gewaardeerde films die ik vier sterren geef (in 4,5* en 5* vind ik niets):

Anchorman 2: The Legend Continues 2,78

The Cable Guy 2,78

Clouds of Sils Maria 2,92

Damsells in Distress 2,65

Margaret 2,92

Mirror Mirror 2,68

The New World 2,95

Only God Forgives 2,96

Tropic Thunder 2,88

Valhalla Rising 2,95

Veel komedies kennelijk. Ook eerlijk gezegd veel films die wat meer op het randje van 3,5* en 4* zitten. Margaret, Valhalla Rising, The New World en Clouds of Sils Maria stijgen daar duidelijk bovenuit. Meest verrassend is Tropic Thunder, omdat ik dacht dat die vrij populair was. Mirror Mirror verbaasd me het minst, want ik ben de enige persoon op Aarde die deze zelfs maak acceptabel vind volgens mij.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik =5

MM <2,98

Amer (2009)

Belle Captive, La (1983)

Conan the Barbarian (1982)

Cosmopolis (2012)

I'm the Same, I'm an Other (2013)

India Song (1975)

Last Days (2005)

Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)

Terrorama! (2001)

Zero Theorem, The (2013)

ik >4,5

MM <2,65

ABCs of Death, The (2012)

Antiviral (2012)

Cosmopolis (2012)

Malina (1991)

Multiple Maniacs (1970)

Real Men (1987)

Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)

Sauna (2008)

Sweet Movie (1974)

Zoolander (2001)

ik >4

MM <2,25

Barbarians, The (1987)

Blue Movie (1978)

Enter the Ninja (1981)

Fruits de la Passion, Les (1981)

Full Frontal (2002)

King Lear (1987)

Mannequin (1987)

Sekigun-PFLP: Sekai Senso Sengen (1971)

Teacher, A (2013)

Trash Humpers (2009)

ik >3,5

MM <1,92

Blue Movie (1971)

Chemical Wedding (2008)

Cyborg 2 (1993)

Full Frontal (2002)

Grease 2 (1982)

Jardin des Supplices, Le (1976)

Manipulator, The (1971)

Nucingen Haus (2008)

Police Academy 4: Citizens on Patrol (1987)

Thundercrack! (1975)

vooral 87 krijgt te weinig liefde... of is dat te veel jeugdsentiment van mijn kant...?

Police Academy 4 nog in de bios gezien, goede herinneringen aan, maar ik moet dus pas 11 of 12 geweest zijn... daarna ook wel vaak herzien en altijd een zwak voor gehouden, zou em zó weer op kunnen zetten!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

(gezeur enzo, maar > klopt niet helemaal, want > 4.5* is natuurlijk alleen maar 5* en 4.5* niet meegerekend. Of je baseert je op een eigen quotering )

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

wat klopt er dan niet? 5 is toch > 4,5...

gezeur inderdaad

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

ik >4,5

MM <2,65

ABCs of Death, The (2012)

Dit klopt bijv. niet aangezien je ABCs 4.5* geeft en je categorieaanduiding spreekt over films die je hóger dan 4.5* geeft.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Er moet inderdaad nog een streepje onder, maar die zou ik niet zo direct kunnen vinden op het toetsenbord

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

beavis wrote:

vooral 87 krijgt te weinig liefde... of is dat te veel jeugdsentiment van mijn kant...?

Police Academy 4 nog in de bios gezien, goede herinneringen aan, maar ik moet dus pas 11 of 12 geweest zijn... daarna ook wel vaak herzien en altijd een zwak voor gehouden, zou em zó weer op kunnen zetten!

Ook een grote fan van de Police Academy. Nooit in de bioscoop gezien - te jong - maar wel door de jaren heen alle films meerdere keren op TV gezien. Moet ze nog steeds een keer op DVD / BR aanschaffen.

Wat vind je dan van de films van de gebroeders Farrelly? Ergens anders plaatste je Kingpin tot de slechtste films ooit gezien / gemaakt. Zelfde soort humor. Toch?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Zeker niet dezelfde soort humor wat mij betreft, valt meer in het infantiele 'poep en plas' segment. Heb na Kingpin ook niets meer van deze broertjes gezien... dus helemaal goed vergelijken kan ik ze niet. Police Academy is heel erg jaren 80 in sfeer (minder cynisch?) en lijkt in de structuur van "losers vs eikels" veel meer op de Revenge of the Nerds serie.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik heb de box van Police Academy hier nog ergens liggen al zal ik die films niet meer snel opzetten, de typetjes vind ik wel onvergetelijk

Ondergewaardeerd zou ik de volgende films (silents) misschien niet noemen maar eerder onbekend (en ongeliefd)

The Bat (1926), als je je misschien afvroeg waar de maker van batman zijn inspiratie haalde voor het batman symbool wel...

Sparrows (1926), ben benieuwd naar meer films met Mary Pickford

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Musicals en dansfilms worden hier ondergewaardeerd. Ik kan me goed voorstellen dat het genre niet in de markt ligt. Maar zo heeft elk genre toch wel z'n voor- en tegenstanders? Enkel drama doet het altijd goed denk ik. Als ik kijk naar films als Fame, Footloose, Step up, ... die zeer laag scoren. En dat tegenover de popcorn heldenfilms van oa Marvel en DC die het weer wel goed doen. Misschien omdat de prestatie in die films eerder in de danschoreografieën ligt ipv bij de film zelf. Fred Astaire bvb is een genie in zijn vak, maar zal niet snel de lijst van beste acteurs halen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Komt het misschien omdat het "mode"-films zijn. Eerst vond ik de American-Pie wel grappig, maar nou vind ik er ook niet zo veel meer aan. The Police Academy is misschien vanwege de humor verouderd.

Ik heb vroeger en nu nog wel enorm gelachen om de vele Britse comedy-series die je op tv had. Maar waar zijn ze nu? Liefhebbers kunnen ze op dvd kopen. Maar op tv zijn er toch niet veel meer.

Nu de musicals. Op het toneel doen ze nu wel weer goed, waar ook de oorsprong ligt. Op filmgebied zijn ze "out". Dat wil niet zeggen dat geen liefhebbers zijn, alleen het publiek dat zich daartoe voelt aangetrokken blijft weg van deze site, omdat er ander publiek zit, die vervolgens nog meer van het zelfde soort publiek aantrekt.

Drama is denk ik wat minder tijdsgebonden. Serieuze zaken, zullen min of meer nog van deze tijd zijn. Terwijl humor sneller verouderd. "Vroeger" konden mensen om heel simpele dingen lachen, "tegenwoordig" zul je met meer moeten komen om mensen aan het lachen te krijgen. Ik denk verder niet dat leeftijd, ofzo een rol speelt, maar meer voor interesse in bepaalde films.

Ik vind de Indiana Jones-films trouwens ook wel wat ondergewaardeerd. Spielberg is er erg bekend mee geworden. Schindler's List vind in vergelijking daarmee dan weer overgewaardeerd. Maar ja, familiefilms scoren hier over het algemeen ook maar matig.

James Bond-films zijn misschien niet meest, maar toch ook wel behoorlijk ongewaardeerd op deze site. Als er zo weinig waardering was voor die films, waren ze allang gestopt met het maken van weer nieuwe films.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Film Pegasus wrote:

Fred Astaire bvb is een genie in zijn vak, maar zal niet snel de lijst van beste acteurs halen.

AFI's 100 Years...100 Stars - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Kijk eens op nummer 5.

(en 15 voor Gene Kelly)

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Niets mis met Fred dus, ik moet gewoon de juiste lijstjes opzoeken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat is een mooi lijstje met grote (en bekende) namen. Alleen Lillian Gish zegt me niks.

(Edit: Heb alleen Night of the hunter gezien: https://www.icheckmovies.com/lists/lillian+gish+filmography/themajor/ )

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Film Pegasus wrote:

Fred Astaire bvb is een genie in zijn vak, maar zal niet snel de lijst van beste acteurs halen.

Ik kom hem nogal regelmatig tegen in lijstjes die wat meer Hollywood-georiënteerd zijn, zeker als er sprake is van een wat meer klassieke passie. Echter, verdiep je eens wat meer in de danswereld en je merkt dat Astaire daar echt een gigant is, die niet genoeg lof kan krijgen. Als acteur zou hij het nooit gered hebben en puur op acteerwerk gebaseerd hoort hij wat mij betreft in geen enkele lijst. Het is als danser dat hij z'n strepen verdiende.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

...en zanger. Staat hier ook, bijna onderaan Fred Astaire - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org. Door hem zijn veel liedjes ook populair/evergreens geworden.

Als acteur vind ik hem maar matig. Maar als danser/zanger juist erg goed.

"Jullie" mogen best wel wat meer van die oude musicals kijken, en dan wat minder op het verhaal letten maar gewoon op hoe het wordt gebracht. Maar ja, zal wel tevergeefs zijn, zoals Film Pegasus al opmerkte.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

- Autumn Ball (2,98)

- Blackhat (2,66)

- The Future (2,74)

- L'Apollonide (Souvenirs de la maison close) (2,88)

Opvallend weinig liefde voor deze films.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Human Centipede 3, nu al.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Bosque de Sombras (2006), wat ik toch als een klein meesterwerkje beschouw maar die op MM en IMDB respectievelijk niet boven de 2,83 en 5,7 uit weet te komen. Lijkt wel alsof op de een of andere manier het juiste publiek (die er zeker is) de film nooit heeft gevonden...

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Boven Is Het Stil (2013) onder de drie sterren.... Ai ai.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Is er überhaupt een film van Nanouk Leopold die boven de drie sterren uitkomt?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

- Il Racconto dei Racconti (2,84)

- Violencia (2,75)

- Hide Your Smiling Faces (2,89)

Staan ook behoorlijk laag.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Free Willy scoort tot mijn grote verbazing niet eens 3 sterren, laat staan de 2 vervolgen. Ik vind dat toch altijd geweldige films waar je juist onmogelijk een onvoldoende voor kan geven. Dat dacht ik althans.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Alles van Eli Roth en Ti West.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

The sound of music wordt ook erg ondergewaardeerd (de belangstelling voor musicals is sowieso hier belabberd. Ik ben zelf ook geen musicalliefhebber maar dat is geen reden om ze dan maar niet te kijken).

Het verschil met IMDb is best groot en als je allerlei lovende reacties op het internet leest hebben we toch wel te maken met een heel grote familiefilmklassieker.

(verwijderd) wrote:

Free Willy scoort tot mijn grote verbazing niet eens 3 sterren, laat staan de 2 vervolgen. Ik vind dat toch altijd geweldige films waar je juist onmogelijk een onvoldoende voor kan geven. Dat dacht ik althans.

Familiefilms scoren in veel gevallen niet zo hoog. Veel mensen op deze site hebben de leeftijd dat ze zich te oud voelen voor deze films. Free Willy 3 heeft zelfs in de flop gestaan. (Die lijst staat vol met familiefilms).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.