• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.164 actors
  • 9.373.532 votes
Profile

Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ja OH, koop nou eens een breedbeeld tv...

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5310 votes

?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Pastichio Rocker wrote:

Moet je toch beter kijken.

Zo kan ik het ook. Het blijft een enorm platte bedoening in de tweede helft, die voor geen meter meer werkt.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Blade Runner vind ik sowieso wat overgewaardeerd, ook de eerste helft. Maar dat heb ik verder al uitgelegd bij de film zelf.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Pastichio Rocker wrote:

Blade Runner.

Dat een film die zo veel invloed heeft gehad op latere (sci-fi) films, televisieseries, videoclips, anime's, manga's en computerspellen EN te boek staat als een absolute cultklassieker EN wordt geroemd als '2nd most visually influential film of all time' een 'magere' 3,76 binnenhaalt en op nr. 245 in de top 250 staat, en slechter wordt bevonden dan films zoals The Butterfly Effect, Man On Fire en Boondock Saints, is naar mijn mening volslagen waanzin.

Helemaal mee eens, vooral die belachelijke films die je noemt zijn een farce voor iedere zichzelf serieus nemende filmsite.

Blade Runner staat echter op andere sites wel op een betere plaats en door menig critici op waarde geschat gelukkig. Van gemiddelde filmkijkers moet je niet teveel verwachten natuurlijk

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

orbit wrote:

Van gemiddelde filmkijkers moet je niet teveel verwachten natuurlijk

Interessante uitspraak van iemand wie meer dan de helft van z'n top 10 in de MM top 250 terugvindt.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Eentje dus al bijna niet meer...

Ik kan het verder ook niet helpen dat sommige van mijn favorieten worden gezien als regelrechte klassiekers. Ik kies mijn top10 tenminste niet om "interessanterigheid" oid..

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

orbit wrote:

Ik kan het verder ook niet helpen dat sommige van mijn favorieten worden gezien als regelrechte klassiekers.

Des te meer reden om je wat gereserveerder uit te laten over de gemiddelde filmkijker lijkt mij.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

De gemiddelde filmkijker kijkt zeker niet over het algemeen films die hier in de top 250 staan.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Des te meer reden om je wat gereserveerder uit te laten over de gemiddelde filmkijker lijkt mij.

Je begint angstig veel kenmerken te vertonen van de politiek correcte filmpolitie jongen..

Hoezo zou ik gereserveerd moeten klinken? Ik kijk zo'n beetje uit ieder genre/ cultuur films en waardeer wat ik waardeer. Dat wil niet zeggen dat ik me moet spiegelen aan iemand die slechts een bepaald deel daarvan ziet en tot dezelfde conclusie komt over een bepaalde film.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Komt waarschijnlijk door de waardeloze tweede helft die op geen moment boven een melig catch-the-bad-guy filmpje uitkomt. 3.76 is flatterend voor de film.

Dat zegt alles over het simplisme waarmee jij een film kijkt, weinig over het thema van de film.. maargoed, badineren is een hobby van je.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

orbit wrote:

Hoezo zou ik gereserveerd moeten klinken?

Omdat een ietwat onachtzaam iemand jou zonder schroom tot de gemiddelde filmkijker zou rekenen. En je zou het hem moeilijk kwalijk kunnen nemen.

orbit wrote:

Dat zegt alles over het simplisme waarmee jij een film kijkt, weinig over het thema van de film

Het thema zit vooral in deel 1 van de film, deel 2 is er maar achteraangehangen om de tijd vol te krijgen en lompe Hauer rond te laten rennen. Over simplismes gesproken.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Onderhond wrote:

[Omdat een ietwat onachtzaam iemand jou zonder schroom tot de gemiddelde filmkijker zou rekenen. En je zou het hem moeilijk kwalijk kunnen nemen..

Je kan het hem kwalijk nemen dat hij onachtzaam is, ach ik bemoei me met dingen...

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Onder de 'gemiddelde filmkijker', versta ik nou niet bepaald iemand die films uit alle continenten kijkt, en vooral algemene klassiekers als favorieten beschouwd. Maar goed, dat zal wel subjectief zijn ofzo.....

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

BlueJudaskiss wrote:

(quote)

?

Beste parodie die ik tot nu toe heb gezien en dat zijn er best veel!

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Omdat een ietwat onachtzaam iemand jou zonder schroom tot de gemiddelde filmkijker zou rekenen. En je zou het hem moeilijk kwalijk kunnen nemen.

Ik vind het eerder uiterst dom en kortzichtig om iemand met een lijst vol arthouse uit de laatste 5 jaar breder of diverser aan te slaan als filmkijker dan iemand die enkele bekende klassiekers in zijn lijst heeft staan.

Dat lijstje zegt tenslotte geen reet over hoeveel of hoe divers je films kijkt. Ik kan nog 3000 onbekende aziatische parels gaan bekijken.. misschien haalt één net mijn top10, de rest zal hoogstwaarschijnlijk niet veel veranderen. Film kijken is wat anders dan verveeld wat kanaaltjes langszappen tenslotte

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Het thema zit vooral in deel 1 van de film, deel 2 is er maar achteraangehangen om de tijd vol te krijgen en lompe Hauer rond te laten rennen. Over simplismes gesproken.

Géén idee wat je met "deel 1" of "deel 2" bedoelt eigenlijk..? Hauer zit voornamelijk in de laatste 20 minuten van de film en is een broeierig en complex wezen, medogenloos maar ook kwetsbaar. Vrijwel nog nooit een "schurk"(als ie dat al is) zo gelaagd en met expressie een rol zien vormgeven. Maar dat ontgaat de wat grover ingestelde filmkijker kennelijk ook al.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Nou ja, het is natuurlijk lastig film kijken als je al van te voren een mening hebt gevormd over de film.

Blade Runner is toch alom gewaardeerd en wordt gezien als een cultklassieker en een film die een enorme invloed heeft op de huidige generatie films. Dan heeft dit toch bij sommige mensen meteen het nadeel van de twijfel. Kun je niks aan veranderen. Je kan dan wel honderd keer herhalen dat er meerdere lagen in zitten, en dat de actie niet het belangrijkste is in de film, maar je bent een roepende in de woestijn.

Trouwens, het veelgenoemde 'catch the bad guy' verhaaltje is ook al in het 'eerste' deel van de film volop aanwezig, dus waarom hier alleen 'deel twee' wordt bediscussieerd ontgaat me een beetje. Als dit een simpel 'catch the bad guy' filmpje zou zijn, dan zou Batty Deckard gewoon over de rand hebben gegooid, of wellicht zou Deckard op miraculeuze wijze overleven en Batty overhoop hebben geschoten met zijn superblaffer.

Ik vind het einde nou niet echt een standaard Hollywood-einde, en al helemaal niet voor die tijd. En dan heb ik het niet over het geforceerde happy end, wat niet Scott's visie was, maar zoals deze is in de Director's Cut en de Final Cut.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Inderdaad, er zitten zoveel juist totaal niet-standaard elementen in deze film dat ik niet snap hoe je erbij komt dat dit een runofthemill verhaaltje is over de bad vs good guy. Daar onttrekt deze film zich juist met alle macht aan. Er is nog steeds geen geslaagder sf gemaakt dan deze, zowel visueel als wat betreft thematiek, hoewel er massaal is gecopycat en de film tot in den treure is geplunderd in allerlei matige anime of andere zooi. Dingen die onze vlaamse vriend dan weer niet betrapt op dezelfde 'flaws' waar hij BR wel hard op beoordeeld. Klassiekerhaters blijven toch wel een beetje eeuwig rebellerende kindjes wat dat betreft..

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ergens begrijp ik wel dat veel mensen de film als een 'catch the bad guy' filmpje zien, want de basis is dat ook. Maar dan missen ze toch echt een hoop dingen die daar omheen gebeuren, vraagtekens die bij bepaalde gedachtes en acties worden geplaatst, filosofische vraagstukken etc.

En inderdaad, elementen die uit deze film worden gekopieerd (voornamelijk Ghost in the Shell 1 en 2 en qua visuele stijl Akira) worden dan opeens wel opgevat als zijnde origineel en enerverend. Heel vreemd. De basis van Ghost in the Shell kan ook worden gezien als zijnde een 'simpel' catch the bad guy (in dit geval The Puppet Master) verhaaltje. Maar dan doe je die film ook te kort. In dat opzicht heeft de eerste Ghost in the Shell veel overeenkomsten met Blade Runner, inclusief het einde.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Trouwens, het veelgenoemde 'catch the bad guy' verhaaltje is ook al in het 'eerste' deel van de film volop aanwezig, dus waarom hier alleen 'deel twee' wordt bediscussieerd ontgaat me een beetje.

Omdat men in deel 1 van de film veel meer bezig was met het uiteenzetten van een wereld en sfeertje, terwijl in deel 2 het verhaaltje erg veel de bovenhand kreeg. Iets wat allerminst boeiend was.

Als de vergelijking met anime getrokken wordt, ligt daar voor mij ook het grote verschil. Daar durft met in het tweede deel nog gewoon verderbouwen aan de sfeer van de film.

Maar zoals steeds zijn er mensen die meer nuance in het fictieve verhaaltje van een film durven zoeken dan in een mening van een ander. Nonfictie blijkt dan ook erg eng te zijn.

wei

• 163 messages
  • 366 votes

Blade Runner is wel zo'n film die bij velen de eerste keer een beetje tegenvalt. Hier viel het kwartje ook pas na drie keer kijken, vind de film nu toch steengoed.

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

clockers

Mescaline

• 7089 messages
  • 3224 votes

Benzina van 2001 is trouwens ook echt een film voor in de tip lijst want heeft maar 12 stemmen en is daarmee ook erg ondergewaardeerd.. maar is zeker teweten de moeite waard.. een combi van drama & Road Movie..

Zeker een film die meer aandacht verdiend!

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

BlueJudaskiss wrote:

(quote)

?

Wat Vraagteken

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

damianodebeste wrote:

(quote)

Wat Vraagteken

waarschijnlijk omdat ie het niet kan geloven dat je scary movie ondergewaardeerd vind, ik ook niet trouwens!

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Wit Licht

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Seul contre Tous (1998)

Lost Horizon (1937)

Io Non Ho Paura (2003)

Notorious (1946)

Appartement, L' (1996)

Wizard of Oz, The (1939)

Irréversible (2002)

Sleepers (1996)

Circus, The (1928)

Cape Fear (1962)

Mystic River (2003)

Spellbound (1945)

Devil's Advocate, The (1997)

Angels with Dirty Faces (1938)

Cast Away (2000)

I Confess (1953)

Face/Off (1997)

Incredibles, The (2004)

Lady from Shanghai, The (1947)

^ Horen allemaal in de top 250 thuis!

Geen elkele film uit dit lijstje staat er in!

Schandalig!

Recente films:

Se, Jie (2007)

Children of Men (2006)

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

Net 30 Days of Night zitten kijken. Die mag toch ook wel hoger krijgen hoor.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Want?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.