- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Hey bedankt Paula, dat maakt mijn hele dag goed. Hoef ik die niet meer in mijn eigen agenda te zetten. Enkel nog even kijken hoe lang het geleden was dat ze nog actief waren. En als er een niewe user zijn verjaardag invoert, bijvoorbeeld 18 december, komt die er automatisch bij??? (nog een virtuele kus)... 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
En als er een niewe user zijn verjaardag invoert, bijvoorbeeld 18 december, komt die er automatisch bij???
Of dat automatisch gaat, weet ik niet. Iemand anders die het weet?
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Ook verborgen:
?toevoegen (een beetje)
?lijst=top100jaar (met daaraan gekoppeld=)
?top10jaar_all (Je hebt er geen fluit aan)
?nff (van 2003)
Niet echt nee, maar wel leuk om van die jezelf eens te zien 
Bij die van top 100 jaar krijg ik alleen die van 2003 naar voren. Is er ook een van 2002?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Klik eens op "zoeken" in het linkermenu?
Heb ik gedaan. Heb proberen te vinden welke films een hogere waardering hebben dan zeg mar 3,8 en die sinds 2002 uit zijn.
Krijg ik een alfabetische lijst zonder dat ik een waardering kan ontdekken. Moet je elke film openklappen om de waardering van de desbetreffende film te vinden. Of doe ik iets fout, maar misschien is het voorstel van Yak wel wat.
Is het overigens niet jammer dat de films uit 2003 en 2004 niet meer in een lijst voorkomen. ? (of heb ik verkeerd gelezen)
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ook verborgen:
?toevoegen (een beetje)
?lijst=top100jaar (met daaraan gekoppeld=)
?top10jaar_all (Je hebt er geen fluit aan)
?nff (van 2003)
Ik meen dat er ook een link was (kwijt geraakt door computercrash) waarbij je de films kon zien die je in een bepaald jaar een waardering had gegeven, die link was ook verborgen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2262 votes
Het lijkt me een beter idee dat de tip-lijst zo blijft als ie was, juist die soort films staan daar om meer in de publiciteit te kunnen komen omdat ze kwalitatief soms erg goed zijn.
Een film zoals Stalingrad (ik noem slechts een voorbeeld) zou veel meer recht moeten hebben om meer gezien te moeten worden dan bijv. LOTR, die is namelijk al bekend genoeg.
Een tip-lijst is daarom juist erg goed om onbekend/goede films meer kans te geven om ook faam te verkrijgen.
Ik weet dat mijn mening weinig zal tellen, maar het lijkt mij beter om de tip-lijst in ieder geval zo te houden als het was.
Het idee van Jordy om dus de films die een release hebben gehad binnen nu en 2 jaar niet in de top 250 te doen vanwege het gebrek aan uitzending op tv is wel zo slim.
Niet ieder persoon gaat namelijk geregeld naar de bioscoop, er zijn ook velen die gewoon afwachten tot de film uitgezonden wordt op tv, ikzelf heb dat namelijk ook bij bepaalde films.
U-96
-
- 11875 messages
- 2106 votes
Of blockbusters als LOTR er handmatig uitstemmen door de moderators, maar dit zal vast niemand een goed idee vinden ... ?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
LOTR? Uitstemmen? Klinkt mij als muziek in de oren 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb ik gedaan. Heb proberen te vinden welke films een hogere waardering hebben dan zeg mar 3,8 en die sinds 2002 uit zijn.
Krijg ik een alfabetische lijst zonder dat ik een waardering kan ontdekken. Moet je elke film openklappen om de waardering van de desbetreffende film te vinden.
AL deze films hebben dus een gemiddelde van 3,8 of hoger...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Misschien dat zoiets als /?lengte=xx&minstemmen=yy mogelijk is?
Lijkt me het beste compromis. Het gaat mij er nogmaals niet om dat ik mensen wil "pesten" die de huidige lijst voor zichzelf ideaal vinden. Maar over de vraag of de huidige lijst (eventueel langer) voor de site het beste is heb ik blijkbaar definitief een meningsverschil met sommigen. Dat vind ik erg vervelend, heb het liefst dat iedereen het met elkaar eens is, maar ja... het is niet altijd feest.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
De (hoogst gewaardeerde) films uit de jaren 2002, 2003, 2004 zijn ook te vinden in de top-lijsten van de betreffende jaren, overigens.
Ik ben blij dat de tiplijst in ere is hersteld.
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Ik zou nogmaals willen pleiten voor het opnieuw opnemen van recente films in de/een tiplijst . De tiplijst zorgde er altijd voor dat relatief onbekende films door een relatief grote groep filmliefhebbers werd bekeken in de bioscoop en dat die films vrij veel stemmen kregen (Gegen die Wand, Simon etc.)
Nu moet je die tips handmatig zoeken en dat vind ik erg zonde.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
of anders toch maar een top-lijst van alleen recente films ofzo? dat heb ik dan nog liever
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
of anders toch maar een top-lijst van alleen recente films ofzo?
Da's ook nog wel een leuk idee, trouwens ...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Met een toplijst met de recente films, die nu tussen wal en schip vallen, ben ik uiterst tevreden.
Forrest G
-
- 59 messages
- 106 votes
maar hoe recent wil je die dan hebben? bioscoop? weekfilm videotheek? wanneer is een film niet recent meer?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Een lijst met films die te jong zijn voor de tip/top lijsten, 2 jaar dus.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Da's een goeie inderdaad. Meteen een soort van referentie waar je nog aanraders om te huren uit kunt halen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nou ja, laten we dat dan maar als compromis doen...
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
of anders toch maar een top-lijst van alleen recente films ofzo? dat heb ik dan nog liever
dat zou kunnen
nog beter of in ieder geval ook doen , ook een toplijst van alle film
(+75 stemmen )
want daar gaat het uiteindelijk toch om.
en daarnaast een top ... van recente films
eerdekes
-
- 1529 messages
- 587 votes
een top-lijst van alleen recente films ofzo?
Ik draai misschien dan geen paar jaar mee
( toch bijna 1 jaar)
Maar ik sta echt achter dat idee. Het geeft de onbekende(re) films die juist uit zijn de kans zich bekender te maken bij het mm-publiek.
Als je dan een keertje plant om naar de bioscoop te gaan, ben ik ervan overtuigd dat de meesten die lijst zullen raadplegen. Wat als filmliefhebber ook erg handig kan zijn. Dan haal ik bijvoorbeeld de film Simon aan. Een film waar ik enorm naar benieuwd ben. Vanwege het echt wel erg hoge stemgemiddelde. Die dankzij de tip-150 lijst bekend werd/is.
Dus zo'n lijst zou een perfect alternatief zijn
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Een lijst met films die te jong zijn voor de tip/top lijsten, 2 jaar dus.
Precies. Ik hoop dat die er komt. 
Ghola
-
- 427 messages
- 942 votes
Maar een toplijst met films van de afgelopen twee jaar kan je toch ook gemakkelijk maken door naar de top 25 per jaar te kijken?
Ik vind het in ieder geval een goede beslissing om nieuwe films nog even niet in aanmerking te laten komen voor de tip- en toplijst.