• 179.464 movies
  • 12.317 shows
  • 34.177 seasons
  • 650.365 actors
  • 9.402.906 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Helemaal mee eens.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12904 votes

De meeste mensen moeten alle tips met 50 stemmen nog zien.

Je kan ook redeneren dan die films 50 stemmen gehaald hebben door in de tip lijst te verschijnen. Veel van die films zouden anders compleet genegeerd worden en nooit aan 50 stemmen geraakt zijn.

Ik heb altijd gedacht dat de opzet van de tiplijst was om onbekende films ook een kans te geven. Films die toch niet bij een groter publiek gewaardeerd worden vliegen zo weer uit die tiplijst, diegene die dat wel doen zijn waardige tips en sukkelen ooit wel de Top 250 binnen.

kappeuter (crew films)

• 74675 messages
  • 5987 votes

Spijker op z'n kop.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

En de vraag is dan, wanneer is iets "onbekend" en wanneer "erg onbekend/obscuur". Jullie zullen daar andere opvattingen over hebben dan die overige 98%. Door de films die net tegen de top 250 aanhikken een zetje te geven, komen DIE films misschien in de top 250 ipv de zoveelste blockbuster. Bij die 15-stemmen-films lijkt me dat een verloren zaak.

kappeuter (crew films)

• 74675 messages
  • 5987 votes

Jordy wrote:

Door de films die net tegen de top 250 aanhikken een zetje te geven, komen DIE films misschien in de top 250 ipv de zoveelste blockbuster. Bij die 15-stemmen-films lijkt me dat een verloren zaak.

Absoluut oneens. Jouw opzet promoot juist alleen maar meer blockbusters.

Menig 15 stemmen film is in de afgelopen tijd naar de top 250 gepromoveert. Zonder het zetje van de tip lijst was dat waarschijnlijk nooit gebeurt.

jassonn

• 5303 messages
  • 3237 votes

Neem nou een film als The Changeling (nr. 73 in de Tip150) met inmiddels 42 stemmen. De laatste 10 stemmen zijn erbij gekomen vanaf 24 juli 2004. Daarvoor heb ik de film ook nog rond de 20 stemmen zien staan. Deze film had imo nooit die 42 stemmen gehaald als hij niet in de Tip 150 had gestaan. Juist door die positie in de lijst gaan mensen ( ik ook) op zoek naar deze film. Ik had namelijk (en denk vele met mij) nog nooit van deze film gehoord.

En dat is nou juist de kracht van de Tip150.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Jouw opzet promoot juist alleen maar meer blockbusters.

Door oude films met 50 stemmen naar de top 250 te helpen?

kappeuter (crew films)

• 74675 messages
  • 5987 votes

Wat jassonn zegt, die 50 stemmen halen die films door de lage drempel. Anders komt er met name nog mainstream bovendrijven.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Het valt me tegen dat iedereen hier vanuit zich zelf denk

Tja, sorry. Ik weet van 98% van de users niet, hoe ze denken. En 'Wat goed is voor de site' vind ik een nogal vaag begrip, waar ik, alweer sorry, niks mee kan.

De meeste mensen moeten alle tips met 50 stemmen nog zien. Als we die onzichtbaar maken tussen honderden relatief onbekende films met 15 stemmen vervalt het nut van een tip-lijst.

Hoe denk je dat die onbekende (obscure als je wil) films aan die 50 stemmen gekomen zijn? Door die tip-lijst natuurlijk. En in combinatie met uitlenen en de MM-pakketservice hebben diverse users van mooie films kunnen genieten, die ze anders nooit gezien zouden hebben.

En de vraag is dan, wanneer is iets "onbekend" en wanneer "erg onbekend/obscuur". Jullie zullen daar andere opvattingen over hebben dan die overige 98%.

Dankzij de tip-lijst worden de goede onbekende/obscure films goede bekende films, dat is de meerwaarde. Of moet ik me dan maar voegen naar de meerderheid van 98% die alleen geinteresseerd is in 'blockbusters'? Op nog meer eenheidsworst zit ik niet te wachten.

Ik wil jullie niet pesten, wil best aparte lijstjes maken voor jullie wensen op speciale URL's.

Mijn dank is groot

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ik wil jullie niet pesten, wil best aparte lijstjes maken voor jullie wensen op speciale URL's.

Zou je een lijst willen maken van top-stemmers per genre? Daar ben ik benieuwd naar.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Persoonlijk denk ik dat zo'n lijstjes niet al te veel zouden afwijken van de top 100-lijst. De mensen met veel stemmen achter hun naam zijn, denk ik, alleskijkers...

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Toch ben ik erg benieuwd.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Jordy wrote:

wil best aparte lijstjes maken voor jullie wensen op speciale URL's.

Dan is het toch opgelost?

Kleine fanatieke groep krijgt wat url's (niet bij de toplijsten om het overzicht te bewaren) met films vanaf 10-15 stemmen en de massa vermaakt zich met tiplijst vanaf 40-50 stemmen. Kleine fanatieke groep stemt die films in de echte tiplijst, massa denkt "he een nieuwe tip met veel stemmen, wow, die moet ik ziiieeen!!" en na een tijdje staat er weer iets in de #250, of niet natuurlijk .

kappeuter (crew films)

• 74675 messages
  • 5987 votes

Dan wordt die lijst wel erg ontoegankelijk en dus gaat het effect grotendeels teniet. Het zijn niet alleen de fanatiekelingen die op die films stemmen. Veel nieuwe users doen een 'genereer stemtabel' op top 250 en tip 150.

Ik zie niet in wat 1 linkje extra bij het overzicht er bij nou zou veel uit maakt. Er zijn zoveel users die er waarde aan hechten. Ik vind het zonde als dat weggestopt gaat worden.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Als je voor vanalles speciale url's gaat invoeren, zou het dan niet handig zijn om die ergens samen te brengen in een overzichtje? (desnoods met een speciale url Dan moeten we er maar één onthouden) Ik ontdekt regelmatig dat er ergens een verborgen deel site zit, maar al die adressen ergens bijhouden is vrij omslachtig.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Dan gaat het er alleen nog om of die extra lijstjes wel of niet zichtbaar gemaakt worden. En dan lijkt me Freuds idee een mooi compromis; één überlink voor alle obscure lijstjes die voor het merendeel (98%?) niet geschikt zijn.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Misschien is het handig om er een speciaal topic voor te openen, waarin alle "verborgen" delen van de site eenvoudig terug te vinden zijn. Wellicht is het beter om ze in de FAQ te zetten.

Verborgen zijn:

?fout

?todo

?imdbcodes

?geenspeelduur

?verjaardagkalender

Verder weet ik het niet.

jassonn

• 5303 messages
  • 3237 votes

Die van die verjaardagskalender kende ik nog niet, cool

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dustyfan wrote:

Ik weet van 98% van de users niet, hoe ze denken.

Met alle respect, maar als je van jezelf vindt dat je geen beeld hebt wat voor de meeste mensen gewenst zou zijn, zou je misschien niet moeten reageren in een topic als deze. En dat bedoel ik niet zo hard als het er misschien staat.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Wat jassonn zegt, die 50 stemmen halen die films door de lage drempel.

Daar denk ik dus anders over.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Goodfella wrote:

Dan is het toch opgelost?

Kleine fanatieke groep krijgt wat url's (niet bij de toplijsten om het overzicht te bewaren) met films vanaf 10-15 stemmen en de massa vermaakt zich met tiplijst vanaf 40-50 stemmen. Kleine fanatieke groep stemt die films in de echte tiplijst, massa denkt "he een nieuwe tip met veel stemmen, wow, die moet ik ziiieeen!!" en na een tijdje staat er weer iets in de #250, of niet natuurlijk .

Precies hoe ik er over denk.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ook verborgen:

?toevoegen (een beetje)

?lijst=top100jaar (met daaraan gekoppeld=)

?top10jaar_all (Je hebt er geen fluit aan)

?nff (van 2003)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dustyfan wrote:

Dankzij de tip-lijst worden de goede onbekende/obscure films goede bekende films, dat is de meerwaarde. Of moet ik me dan maar voegen naar de meerderheid van 98% die alleen geinteresseerd is in 'blockbusters'? Op nog meer eenheidsworst zit ik niet te wachten.

Met die 98% bedoel ik niet "blockbusterliefhebbers", maar daar bedoel ik mensen mee, die eens iets verder willen kijken dan de top 250. Dankzij een tiplijst zoals ik 'm voorstel blijft de "net niet in de top 250" lijst aantrekkelijk en toegankelijk.

kappeuter (crew films)

• 74675 messages
  • 5987 votes

Jordy schreef:

(quote)

Daar denk ik dus anders over.

Tja, ik heb die tip lijst altijd bijgehouden en ik kan zeggen dat het een feit is.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Even conluderend voorlopig, want ik moet weer aan het werk

Ik begrijp dat JULLIE het leuk vinden om lange lijstjes met tips te hebben, ook tips met een beperkt aantal stemmen. Hier wil ik best in voorzien. Maar ik denk dat het "voor de site", voor wat ik er mee wil, beter is als er een beperkte lijst is met net-niet toppers. Op deze manier worden mensen "die eens verder willen kijken" geprikkeld om dat te doen. Op jullie manier worden de diehards verder in de watten gelegd, en denkt Patrick uit Almere van 19: pfft wat een lijst, ik hou het wel bij Shawshank en The Godfather. Daar ben ik van overtuigd. Ik heb respect voor jullie afwijkende mening, maar ik ben van mening dat deze voortkomt uit persoonlijke wensen ("ik wil graag een makkelijk lijstje met films waarin ik geïnteresseerd bent").

kappeuter (crew films)

• 74675 messages
  • 5987 votes

Jordy wrote:

Op jullie manier worden de diehards verder in de watten gelegd, en denkt Patrick uit Almere van 19: pfft wat een lijst, ik hou het wel bij Shawshank en The Godfather. Daar ben ik van overtuigd.

Ik snap hier niets van.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onderschatting van de users. We zijn hier toch een site voor filmliefhebbers?!

De wat populairdere film staat op dit moment trouwens net zo goed in de tip lijst. Daarom zou een aanpassing al niet nodig zijn.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

De tip-lijst is één van de weinige lijsten die ik wel eens bekijk.

Dat is ook de reden dat ik Moviemeter ben gaan bezoeken: mijn onstilbare honger naar filmische pareltjes....:)

Ik pluk regelmatig films uit de tiplijst en weet ook zeker dat ik niet de enige ben...

Deze lijst brengt natuurlijk wel mooi films onder de aandacht die anders door veel te weinig mensen worden gezien.....zie het maar als de opvoedkundige factor van Moviemeter....;)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

jassonn wrote:

Die van die verjaardagskalender kende ik nog niet, cool

Ik ook niet, waar staat die???

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Misschien dat zoiets als /?lengte=xx&minstemmen=yy mogelijk is? Dan kan iemand die een top 1000 wil van alle films in de waar minimaal 4 keer op gestemd is dat gewoon direct in de adresbalk tikken.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Even bookmarken, Speedy

verjaardagskalender

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.