- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Een lijst met recente films kan misschien in de plaats van de alternatieve top 100 komen, die is toch niet echt interessant. Het idee van starbright boy vind ik ook goed.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik ben het eens met Zavo. Weg met die overbodige alternatieve top 100. En een recente lijst is stukken overzichtelijker.
Kaskrakers zoals LOTR II + III, Pirates of the Caribbean & Finding Nemo staan nu in de tiplijst, maar dit zijn toch geen tip-films omdat het gros van de stemmers deze films al gezien hebben.
Of een stemmengrens voor recente films. Dat ze na 300 (of meer) stemmen in de toplijst terecht komen.
Het karakter van de tiplijst is nu enigszins geweld aangedaan.
U-96
-
- 11875 messages
- 2106 votes
Een lijst met recente films kan misschien in de plaats van de alternatieve top 100 komen, die is toch niet echt interessant.
De alternatieve Top100 vind ik wel interessant om te zien, hoewel hij wel bijna altijd hetzelfde is...
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Als je nu op de gewone lijstjespagina alleen de top 250, een tip 100, een recente filmlijst en eventueel een flop 100 neerzet
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ja laten we een lijst weg doen omdat ie saai is 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
als je dan allemaal verschillende lijsten wil maken ... doe dat vooral
maar wat mij iig wel goed lijkt is dat er ook gewoon 1 lijst van alle films want daar gaat het uiteindelijk toch om nu
nu kan je niet zeggen van hoe hoog staat die film
want er zijn eigenlijk 2 lijsten ..
dus : maak gewoon 1 lijst met alle films de echte toplijst dus
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
want er zijn eigenlijk 2 lijsten ..
dus : maak gewoon 1 lijst met alle films de echte toplijst dus
Nogmaals, je komt hier net kijken. Eerst een paar jaar meedraaien hier, dán mag je je mening geven in dit soort topics.
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Ik draai ook nog relatief kort mee, dus ik hoop niet dat ik me al te veel opdring, maar een suggestie voor de lijstjespagina (ik heb het idee een beetje gejat van Starbright boy):
bovenaan: Top-250 ; Tip-150 ; Alternatieve top-100 ; recente top-50 ; een knop naar "meer lijstjes"
op de pagina meer lijstjes kunnen dan dan top lijstjes per decennia, per genre, per land en een uitgebreide tip lijst komen.
boondock
-
- 208 messages
- 722 votes
Ik vind het wel weer leuk dat je weer deoudere 'nieuwe' films in de top 250 ziet staan, zoals bijvoorbeeld ocean's eleven..
stevie
-
- 13 messages
- 1052 votes
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld. Maar waarom staat Spirited Away niet in de top 250?
Deze film is toch uit 2001, en dus ouder dan twee jaar?
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Spirited Away's bioscoop release in Nederland was op 24 April 2003.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12904 votes
Spirited Away's bioscoop release in Nederland was op 24 April 2003.
Lijkt me toch vreemd, aangezien het toch gaat (denk/hoop ik dan) om een automatisch proces (het genereren van die lijstjes), en bij SA staat duidelijk 2001.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Films die in de afgelopen 2 jaar in de bioscoop zijn gaan draaien komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12904 votes
MM is uitgebreider dan een mens vermoedt 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ha ge weet het. Weer iets nieuws ontdekt. Een zeer toffe lijst.
Als ik hier of daar een releasedatum van één of andere film vind, mag ik die dan aan Stinissen doorgeven, en blijft het hetzelfde van welk jaar?
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Nogmaals, je komt hier net kijken. Eerst een paar jaar meedraaien hier, dán mag je je mening geven in dit soort topics.
nou okay ...
ik blijf er wel bij dat er gewoon 1 top moet zijn met alle films daar is volgens mij het iedereen wel mee eens. )
tot over een paar jaar dan 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nieuwe films staan niet meer in de tip-lijsten, ik vind het inderdaad ook belachelijk om films als LOTR met honderden/duizenden stemmen als "tip" te bestempelen.
De regel is nu dus simpel: Films komen 2 jaar na de bioscooprelease pas in aanmerking voor een tip- of top-notering. Voor de overige lijsten komen de films (vooralsnog?) wel gewoon in aanmerking.
Over een lijst "top 50/75/100 recente films" ga ik nog nadenken, misschien neem ik dat mee in de nieuwe versie van de site die ik aan het maken ben.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
En ik blijf er bij dat ik films als
144. Orphans (1997) 3,75 (16)
145. High Sierra (1941) 3,75 (16)
146. Blue Collar (1978) 3,75 (16)
Gezien het geringe aantal stemmen niet als "tip" zou willen bestempelen. Vooralsnog vind ik dat films die "toevallig een paar hoge stemmen hebben". Mensen die geïnteresseerd zijn in dit soort films kunnen ze gewoon via de search vinden. Er bestaat dus een kans dat ik de lijst weer terug ga brengen naar een tip 100, met een flink hoger minimum aantal stemmen (zodat het een lijst wordt van "net niet in de top 250"-films).
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Ik zou graag weer de oude opzet van de tip 150 willen zien. Daar was niks mis mee.
Goedlopende recente films spot ik namelijk graag in die lijst (in het verleden bijv. Simon, Gegen die Wand, Spring Summer... etc.).
En dan gewoon weer 15-75 stemmen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Nieuwe films staan niet meer in de tip-lijsten, ik vind het inderdaad ook belachelijk om films als LOTR met honderden/duizenden stemmen als "tip" te bestempelen.
De regel is nu dus simpel: Films komen 2 jaar na de bioscooprelease pas in aanmerking voor een tip- of top-notering. Voor de overige lijsten komen de films (vooralsnog?) wel gewoon in aanmerking.
Dus je hebt nu ook de recente films met minder dan 75 stemmen uit de tip gehaald..... 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
En ik blijf er bij dat ik films als
144. Orphans (1997) 3,75 (16)
145. High Sierra (1941) 3,75 (16)
146. Blue Collar (1978) 3,75 (16)
Gezien het geringe aantal stemmen niet als "tip" zou willen bestempelen. Vooralsnog vind ik dat films die "toevallig een paar hoge stemmen hebben". Mensen die geïnteresseerd zijn in dit soort films kunnen ze gewoon via de search vinden.
Dat snap ik niet. Hoe moeten we dit dan vinden. ?
Voor mij is de slimste oplossing.
top 250 - exclusief nieuw werk (vanaf 75 stemmen)
top 100 (of minder) - Waan van de dag werk 2003-2004 (aantal stemmen maakt niet uit)
Tip- nogwat met Echte tips over meesterwerken die een hoge waardering hebben. (Vanaf 10 stemmen ofzo tot 74)
Ik geloof dat we zo alle films in een lijstje kunnen opvangen.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik zou graag weer de oude opzet van de tip 150 willen zien. Daar was niks mis mee.
Goedlopende recente films spot ik namelijk graag in die lijst (in het verleden bijv. Simon, Gegen die Wand, Spring Summer... etc.).
En dan gewoon weer 15-75 stemmen.
Mij lijkt het ook juist wel interessant om films in die lijst terug te zien waar bijvoorbeeld tien stemmen voor zijn gegeven, maar die zo laaiend enthousiast zijn dat het me benieuwd maakt.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Mensen die geïnteresseerd zijn in dit soort films kunnen ze gewoon via de search vinden. .
Jordy, ik vraag me af hoe je erbij komt dat we deze films ook zelf wel kunnen vinden?, ook ik gebruik juist de Tip150 om te zien wat een aanrader is. Ook films met bijv. 16 stemmen neem ik daar in mee.
En hoeveel stemmen zou een film dan nodig hebben voor de Tip100/150 volgens jou?
(Ik hoop dat die top50/75/100 recente films erdoor heen komt, keep fingers crossed
)
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Door de ondergrens op 15 te houden, komen aanraders sneller boven drijven en zullen ze sneller gezien worden. Anders blijven veel van die films op een laag aantal stemmen steken.
De nieuwe Idi i Smotri's en Double Indemnity's blijven dan ergens in een onbekend hoekje staan. Erg zonde.
De tip lijst is er dus juist om de bekendheid van die verborgen juweeltjes te genereren. Die verrassingen maken de lijst aantrekkelijk.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12904 votes
Laat het niet weer gebeuren, maar ik ben het eens met kappeuter. Zo'n films hebben meestal niet "toevallig" een aantal hoge stemmen, maar worden geapprecieerd door mensen met eenzelfde smaak/interesse, en zijn dus perfecte tips (lees potentiële meesterwerken voor gelijkgestemden ipv leuk vermaak voor de menigte).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat snap ik niet. Hoe moeten we dit dan vinden. ?
Klik eens op "zoeken" in het linkermenu?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het valt me tegen dat iedereen hier vanuit zich zelf denk ("ik spot graag...", "ik wil graag..."). Jullie zijn de top 2% van deze site (wat betreft aantal stemmen, aantal relatief onbekende films die jullie gezien hebben) en dus niet representatief.
Ik wil jullie niet pesten, wil best aparte lijstjes maken voor jullie wensen op speciale URL's. Maar jullie wensen zijn niet per definitie wat ook het beste is voor de site. De meeste mensen moeten alle tips met 50 stemmen nog zien. Als we die onzichtbaar maken tussen honderden relatief onbekende films met 15 stemmen vervalt het nut van een tip-lijst.